Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Jalo

Hvilke enheder bruger du i dit Sonos setup?

hørt godt om Plextor NAS disk  http://www.pcworld.dk/art/7833?page=5

Bruger du også Sonos ZP100 forstærker og hvordan er lydkvaliteten i den? er det icepower teknologi?

Mvh

Thomas

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Jeg bruger en Synology 107e NAS med en 400 GB Harddisk. Den er forbundet til min Linksys router. Jeg købte pakken med ZP100, ZP80 og CR100 controller. Jeg har pt. tilkoblet min ZP100 enhed til routeren i mit kontor, men jeg benytter ikke forstærkeren, fordi lyden drives af mit Logitec musik anlæg. Jeg har derfor ikke hørt hvad den indbyggede forstærker kan klare, men den vejer et ondt år. Det er selvfølgelig noget overkill at benytte ZP100 som en passiv ZP80, men sådan er det lige i øjeblikket. ZP80 er tilkoblet mit anlæg i stuen. På et tidspunkt køber jeg endnu en ZP80 som skal erstatte enheden på kontoret, som så kan flyttes til soveværelset.

Jeg kan ikke svare på spørgsmålet om icepower, for jeg aner ikke hvad det er... Det googler jeg senere.

Jeg kan kun anbefale Sonos. Det har virkelig skabt en ny glæde ved at høre musik. At det er trådløst, og at man kan styre alt fra controlleren er bare for fedt. Desuden er det enormt dejlig, at jeg ikke skal have computeren tændt fordi musikken hentes fra min Synology NAS enhed.

Jeg håber at det var svar på dine spørgsmål.

Mvh

Nikolaj

Til top Vis Jalo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalo

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jalo...

Du skrev: På et tidspunkt køber jeg endnu en ZP80 som skal erstatte enheden på kontoret.

Hvis ikke du er klar over det kan man købe en såkaldt bridge fra Sonos - det er langt billigere, hvis det kun er fordi du ønsker signalet og intet tilkoblet. Er dog i tvivl om den sælges i dk? Men den er lavet og kan ses på www.sonos.com

MVH

Højen

Til top Vis Højen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højen

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Vi har godt nok den "bridge" på programmet, selvom den dog ikke figurere på hjemmesiden.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Vi har godt nok den "bridge" på programmet, selvom den dog ikke figurere på hjemmesiden.

Skal også have fat i en. Kan du sige, hvad den koster - evt i en PB, hvis branchemedlemmer ikke må reklamere her i forummet (kan ikke lige huske reglerne)?

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu ikke det går under reklame, at notere en pris. Jeg har jo ikke skrevet hverken for eller imod, så jeg håber det går  Ellers må admin lige sige til.

Den står til 799,- kroner.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for hjælpen

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Højen skrev:

Hej Jalo...

Du skrev: På et tidspunkt køber jeg endnu en ZP80 som skal erstatte enheden på kontoret.

Hvis ikke du er klar over det kan man købe en såkaldt bridge fra Sonos - det er langt billigere, hvis det kun er fordi du ønsker signalet og intet tilkoblet. Er dog i tvivl om den sælges i dk? Men den er lavet og kan ses på www.sonos.com

MVH

Højen

Jeg skal stadigvæk høre musik fra Sonos på kontoret, men det er overkill at have en ZP100 til at stå, når jeg alligevel ikke bruger den indbyggede forstærker. Derfor vil jeg skifte ZP100 enheden ud med en ZP80 og benytte ZP100 enheden i f.eks. soveværelset... Man tak for tippet alligevel

Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jalo skrev:
Højen skrev:

Hej Jalo...

MVH

Højen

Jeg skal stadigvæk høre musik fra Sonos på kontoret, men det er overkill at have en ZP100 til at stå, når jeg alligevel ikke bruger den indbyggede forstærker. Derfor vil jeg skifte ZP100 enheden ud med en ZP80 og benytte ZP100 enheden i f.eks. soveværelset... Man tak for tippet alligevel

Ok, det er selvfølgelig en helt anden sag  Men ellers kan jeg fornemme jeg har sat systemet op på samme måde som dig Jalo! Bruger min ZP100 på kontoret og ZP80'eren i stuen tilsluttet min Denon 2807 surround reciever med COAX-stik.

Men planen er selvfølgelig også at bruge min ZP100 med et par højtalere - alt andet vil være som du selv skriver - Overkill!! Ærgeligt den bare står og agere netværk! Men det kommer .

I øvrigt har jeg haft systemet siden i fredags og er rigtig glad for det. Min største bekymring var om lyden var i orden kontra min cd-afspiller (Denon dcd-725) og dvd-afspiller (Denon dvd-1920) - idet jeg altid har været lidt skeptisk når man arbejder trådløst. 

Men til min store overraskelse, så har jeg forsøgt mig med org. cd som jeg har spillet på henholdsvis min dvd- og cd-afspiller kontra spillet cd'en som Flac (5) på mit SONOS. Og jubiiii...  SONOS'en klarer lyden bedre end mine denon-afspillere. SONOS'en spiller med mere dynamik og har desuden en mere ren og kontrolleret bass - virker som om SONOS adskiller lydene flot fra hinanden. Dog skal det siges at min Denon-afspillere ikke ligger i den dyre ende af Hifiskalaen (Havde begge en nypris på ca. 2600,-) men trods alt fedt, at man kan høre forskel til det bedre .

Eneste negative som jeg har erfaret ved systemet er at min Controller nogle gange har svært ved at få forbindelse til mine SONOS komponenter - det sker især hvis jeg flytter mig rundt i lejligheden (86 kvadratmeter) med controlleren! Så er det ligesom om controlleren nogle gange kan blive forvirret og svært ved at forbinde til mit SONOS...Måske jeg har valgt noget forkert opsætning???

Desuden har jeg et andet lille teknisk problem (formentlig en fejl 40) som er, at når jeg spiller nogle af mine mp3-filer fra PC'en over SONOS'en...Så kan controlleren finde på at vise et helt andet billede af albumbilledet end det der bliver spillet - Det skal siges, at det kun sker for de mp3-filer som har et blankt albumbillede - Dette synes jeg er mystisk. Og i øvrigt ikke så fedt, at når man skal vise systemet frem til gutterne, at der lige pludselig hænger et album-billede på controlleren af Madonna mår man rent faktisk sidder og hører Bruce Springsteen!!

Men dette var lige nogle ord omkring mig og mit SONOS .

MVH

Højen

Til top Vis Højen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg bor på 120 m2 og oplever ikke problemer i rækkevidden - måske er der noget der forstyrre den frekvens/kanal den sender på - den vist kan man ændre i opsætningen.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Højen skrev:

Eneste negative som jeg har erfaret ved systemet er at min Controller nogle gange har svært ved at få forbindelse til mine SONOS komponenter - det sker især hvis jeg flytter mig rundt i lejligheden (86 kvadratmeter) med controlleren! Så er det ligesom om controlleren nogle gange kan blive forvirret og svært ved at forbinde til mit SONOS...Måske jeg har valgt noget forkert opsætning???

Desuden har jeg et andet lille teknisk problem (formentlig en fejl 40) som er, at når jeg spiller nogle af mine mp3-filer fra PC'en over SONOS'en...Så kan controlleren finde på at vise et helt andet billede af albumbilledet end det der bliver spillet - Det skal siges, at det kun sker for de mp3-filer som har et blankt albumbillede - Dette synes jeg er mystisk. Og i øvrigt ikke så fedt, at når man skal vise systemet frem til gutterne, at der lige pludselig hænger et album-billede på controlleren af Madonna mår man rent faktisk sidder og hører Bruce Springsteen!!

Du kan ændre kanalen til det trådløse system i opsætningen. Det løser i de fleste tilfælde problemet.

Omkring coveret, så afhænger det lidt af, hvad info der ligger i de tags filen indeholder. Det kan du se via Windows media player eller et egentligt tag-program. Her kan du så ændre coverinfo, hvis den ikke skulle passe overens med det givne nummer.

Jalo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ikke haft problemer med at controlleren mister forbindelsen. Min lejlighed er på ca. 90 kvm, og sonos enhederne står længst væk fra hinanden. Jeg vil også foreslå at du prøver at ændre kanalen blandt dine enheder. Måske står der også noget på sonos egen hjemmeside omkring dine problemer.

Jeg har ikke brugt min pc til at spille musik over sonos enhederne. Eneste gang den er brugt, var til opsætningen af sonos enhederne da jeg fik dem. Dog skal det ikke undre mig, at der sikkert kan opstå nogle synkroniseringsproblemer.

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om man kan bruge denne disk som NAS drev til Sonos systemet??? den skal vist have SMB/CIFS support for at kunne snakke med sonos systemet men ved ikke om den har

http://www.plextor-europe.com/products/px-eh25l.asp?choice=P X-EH25L

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne....

hvad står den I ?

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Ved det ikke præcist men omkring 2k

Peter_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Sendt: 24 November 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Mon ikke Sonos på et tidspunkt laver et system med billede i også? Nu nu har de lagt fundamentet, og så må det da være til, at indsætte et videomodul også.
Til top Vis Peter_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter_B

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 04 December 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa derude.

Ville bare lige komme med min egen oplevelse med Sonos.

Mit anlæg herhjemme består af en Lyngdorf TDA2200 og en Rega Apollo, hvilket jeg er rigtig glad for! Jeg besluttede mig så for at finde ud af om det virkeligt kunne passe om musik streemet via en passiv sonos ZP 80 kunne lyde lige så godt.

Alt det her med opsætning er der blevet snakket nok om hvor let er, og kan kun slutet mig til det der allerede er skrevet...Det er MEGET NEMT!

Men jeg fik så rippet et par cd'er ned til min computer i Windows Media player WMA.Lossless. og sendt ud til den lille Sonos ZP80som sendt digitalt ned i min TDA2200 og kunne sidde og skifte mellem de to digitale indgange Sonos og Rega Apollo. Og her kommer det så....Jeg kunne IKKE høre forskel!

Ved ikke helt om det kom som en overraskelse, men lidt sjovt synes jeg nu stadigt at det er!

Nu går overvejelserne jo så på om sonos systemet skal gøres til en perminent del af systemet herhjemme...Det må tiden og bankbogen vise:-)

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 December 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

OBS: The ZP80 is limited to the normal low sample rates, but it also seems restricted to 16-bit music data. I have a large number of 24-bit AIF and WAV files on my Mac mini; while I could browse these files with the Controller, attempting to play them either gave a "Corrupt File" error message, or the file immediately switched to Pause.

Jeg havde købt SONOS men sendte hele dynen retur da den ikke spillede mine FLAC 24bit filer fra eks. LINN Records - et must for mig. Den spiller "kun" 16-bit.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 04 December 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

det er jo bare tal. Kune du hører forskel?
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes