Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: StueBio 7.1 - biamp B&W 803s2, 106"lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er også meget glad da!

Jeg justerede den selv - ellers synes jeg at bassen bliver alt for dominerende. Sad og så transformers bagefter, og nogen steder troede jeg sgu at den ville rive huset ned

Skal justere lidt mere i dag, og bla. finde den ting her i huset der rasler helt vildt når bassen sparker løs

/dres
Til top Vis Drescott's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drescott

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Super.

Synes bassen for vild, hvis alle højtalere feks. et indstillet til 75dB ved testtonerne?

Så er det nok fordi du ikke er vandt til at bunden er med 

Det bliver man hurtigt afhængig af.. så bare vent.

Mvh. Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Ja altså når en flammekaster kan få hele huset til at buldre, så synes jeg måske liiiige det er vildt nok!!

Synes ellers jeg har fundet et passende niveau nu, hvor bassen ikke bliver det altdominerende...

Og så er der endda stadig MASSER af smæk på den endnu

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Ja. Der er smæk i kassen.
Drescott - Er glad for at dit projekt er gået over forventning - og er selv stadig meget glad for kombien med 15" og EQ. Det behøver ikke at være skidt at "lave en copy-cat"

Så kan folk sige hvad de ellers vil om at 15" det da må være langsomt etc... Dali SWA15 er en hurtig bas, med masser af smæk og volumen - selv til musik. Faktisk vil jeg gå så vidt at sige, at man skal gå helt op i næste prisklasse over 10K (måske en SVS?) før der sker meget mere.. og det skulle kun være for at komme under de 20 Hz.

Glæder mig til at læse Ingeniørens film-oplevelser nu han har gjort præcis dette.

Yeeehahh.. og forresten Drescott.... en flammekaster SKAL da få hele huset til at buldre
(på den ene eller den anden måde).  Har du sat subben under niveau ifht. de andre højtalere? - altså har du kørt en ny autosetup på receiveren efter du har fået bassen lineær? - og har du så efterflg. manuelt sat bassen ned?

Mvh. Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også sige det på en anden måde: Flammekasteren fik Behringeren til at "clippe", og det er absolut ikke den vildeste bas, der er i hele Transformer filmen

Jeg satte den ned på gefühl - spillede den scene i Transformers hvor ham robotfyren skyder i jorden for at undgå hende pigen (VILD BAS) igen og igen indtil jeg kunne se at den ikke længere clippede (receiveren stod på -10 db). Nu har jeg også overskud til at skrue op for bassen (på bassen), hvis jeg har lyst

Har desuden lokaliseret den irriterende rasleting her i huset - det var sgu Behringeren selv der raslede...heller ikke skide smart at stille den oven på subben

Alt i alt er jeg meget tilfreds - nu mangler jeg bare den BD30 i næste måned, og så er jeg "færdig"  Så kan jeg endelig også smide billeder op her på forummet...

/Dres

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at se det - Drescott.

Transformers var også skyld i at jeg futtede forstærkeren til mine bodyshakers af  sidst jeg så den - den er lang og der er bas og kampe i mindst 1½ time næsten uafbrudt.

Nu har jeg fået en ny amp til sofaen - så den kører igen.. selv om det mere er "krydderi" nu end nødvendigt grundet svag bas - for det kan man ikke sige jeg har længere.. men det ved du jo Drescott - for du har jo klon-setuppet og oplever samme bundsolide performance fra de "gamle" Dalier. Bruger mest shakerne til deciderede filmaftener eller ved lav lyd når ungerne sover.. selv om de nu er gode til at sove til film-lyd.

Og ja - man finder ting der rasler når der fyres op.. lige nu har jeg noget med ruderne i de franske døre ml. køkken-alrum og stuen...!!! men det må bare være sådan tror jeg!... orker ikke at skulle lave nye lister og skum-profiler etc. for at dæmpe det!.

Mvh. Offcourse

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Gæt hvad der kommer hjem igen imorgen 

Offcourse... som alligevel når at se bare en lille smule af OL i HD (Eurosport HD)

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Tillykke!

Det er vel nærmest som at få sit lille barn hjem igen hva'

Er "lidt" misundelig på dit Eurosport HD. Er selv ved at kigge på Zaptor, men tror ikke at vores antenneforening er en del af det hernede

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

UUhh... glæder mig.. de ringer 1 time før levering så jeg kan nå hjem og tage imod 

Bliver spændende at se om det spiller nu!.. skal da lige teste det mens de er der fra reperatøren...
Er lidt bekymret for om de har glemt problemet med USB-stikket.. jeg tror der er bøvl med det ifht. audio-out via den digitale koax-udgang.
Lyden laver udfald på udgangen, mens den lystigt spiller videre over tvéts egne højtalere.

Nå - det må komme an på en prøve.

(Drescott.. stadig glad? Har du set flere BomBas-stiske film med subben tændt? )

Mvh. Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Har lige set POTC 2 - den er sgu også fed nok!

Glæder mig bare til at BD30'eren lander...så skal den fandme ha' gas skal den

Offcourse - kender du nogen fede film med DTS HD MA  lydspor?
Kan kun finde X-men 3  

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Drescott..

Kig evt. her.. The Master List of DVD, HD-DVD & Blu-ray Movies with BASS Thread

Her listes fede film særligt med henblik på gymnastik af din subwoofer.

der nævnes også detaljer såsom:
If you know the exact chapter and time of the "BASS" in the movie, please mention it.

Mention if it's...

DTS, DTS-ES
DD-EX
Superbit
THX
Special Edition, Director's Cut...etc

and if it's available on
HD-DVD
Blu-ray

and what audio codec...
DD+
DTS-HD:MA
DTS-HD:HRA
TrueHD
16/24 Bit LPCM

and the Hz

Så der burde være mulighed for at vælge fede films.
En "klassiker" såsom Broken Arrov på Bluay har jo en fed lydside med mange helikopter-lyde, action-scener og eksplosioner..og den har DTS-HD:Master

Resten er så op til at finde en shop der har filmen - lig på nettet etc.

Mvh. Offcourse.

Forresten - hvor er det fedt at få sit TV hjem - alt spille rigen, og billedet er bare så meget bedre. Selv om det var nulstillet, og jeg skulle ind i service-menuen for at justere farver igen.
Men så blev man jo lige mindet om hvor meget det giver at kalibrere TVét igen. Lækkert.
FOrskellen er bare kæmpe stor.

GOd nat herfra - Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hahaha

Jeg kan ikke lade være med at grine og være forundret - for du har jo svar på alle mine problemer

Igen mange tak - det var lige sådan noget jeg søgte efter!

God weekend

/Dres

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Perfekt.
Måske er det fordi vi har gået efter noget af det samme ifht. lyd og film-oplevelsen

Derudover skal man da ikke være for fin til at dele sine erfaringer -- der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange, når der typisk findes gennemførte og dybsindige forsøg på at løse samme problem.. Som nu feks. den ovennævnte liste over film.

Og så kan man jo kun ønske sig mere bas..
Se lige det her waterfall-plot fra Cloverfield:

Der sker noget HELT nede i dybden også.. FEd Fed film

Mvh. Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Sjovt den sad jeg nemlig lige og lurede på! Tror det bliver en af de første jeg køber

Der står dog ikke på denne hjemmeside om den er i TrueHD, som den er angivet til på listen!

Ser ud til at være vild den film - skal nok blive godt når den bliver smækket på

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Historien er måske en smagssag, men lyden er hele tiden intens.. INTENS.. der er bas-bonanza med fodtrin fra bæstet hele tiden.. "Bare som baggrund.. omkring de 20 Hz...."

Kan heller ikke nogen detaljer om deres produkter.. Men mon ikke der er mindst ét HD-lyd-format.

Jeg leder pt. efter en BluRay med et diskret 7.1 signal, men har ikke fundet nogen jeg fider at se - nogen forslag? De fleste er stadig 5.1 på trods af nye lydformater.

Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hvad med den "Shoot ém up", som de selv anbefaler? Har da hørt at den skulle være ganske udmærket

Kører 3:10 to Yuma ikke også med 7.1 pcm?

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Ja jo.. har bare ikke fundet den til en god pris..
Tor faktisk man kan få 3:10 to Yuma med 7,1 PCM.. Har ikke tjecket efter her i DK ifht versioneringen af lyden etc.

Jeg tror jeg vil finde ud af, om det kan passe at PS3 ikke kan sende DTS´ HD formater som LPCM.. det lader til at der er mange film der bruger DTS til deres HD-lyd !

Nå - skal ud til Holger4 og høre hans monster-højtalere her i eftermiddag - glæder mig til at høre dem nu der har været skrevet så meget om dem!
Hans tråd har været den mest sete herinde i lang tid - så det bliver spændende at høre dem.

Mvh. Offcourse

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Offcourse...

Jeg er ret sikker på at ps3 kan sende DTS' HD formater som LPCM! Mener der er en meget lang tråd på www.recordere.dk , men kan sgu ikke lige finde den

Jeg vil gerne lige høre din mening om Holger4's vilde højttalere...?

/Dres 

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Oh jo.

Må sige at det var vildt imponerende den måde de kunne spille på.
Både ifht. mine normale Hifi-refferencepunkter som er "ting der kan stå fremme" i normale stuer etc. - men også ifht. live-oplevelser.
Det at de kan spille "live-ting" så de lyder "Live" - det er vildt.
Særligt med de lidt større instrumenter, som normalt ikke kan gengives realistisk på et sæt standere som mine egne. - eller andre i samme nabolag for den sags skyld.
Det kræver meree end 6½" at gengive baslyde korrekt. Og det kræver under 20Hz. sub-respons at gengive visse ting helt som tænkt - også her må jeg se mig slået - meget.

Men er stadig glad for at jeg trods alt får "lov" at dele min passion for lyden med konen på det nuværende niveau - jeg tror ikke jeg kunne lokke hende til at opgradere til Holger-niveau - hverken ifht. plads eller økonomi.

Men det er virkeligt anbefalelsesværdigt - hvis man kan få det til at passe ind - at kigge forbi Holger4s lytte-stue.
Så mister man sin vantrohed og bliver troende ifht. dynamik

(vi har begge nærmet os Drescott - vi har da fået bunden strammet op med både 15" og EQ)

Mvh. Offcourse

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Bliver gladere og gladere for min PS3.
Nu med alle HD-lydformater via HDMI LPCM.

Today, SCEA announced that the latest PS3 update, 2.30, would bring the ability to decode DTS-HD Master Audio and DTS-HD High Resolution Audio tracks, that is to say, Blu-ray audio at variable bit rates up to 24.5Mbps, and 7.1 streaming of 96K/24-bit tracks. Does this make PS3 the best Blu-ray player ever? If you've got a receiver that can take an uncompressed audio stream of that magnitude via HDMI, then we think it does. UPDATE: To be clear, this decodes the DTS formats—plus Dolby's formats, including Dolby TrueHD—and outputs all channels via HDMI to a receiver that can take a 5.1 or 7.1 PCM stream. It won't do 5.1 or 7.1 analog output. Also, as some of you have noted, it does NOT bitstream the DTS or Dolby data to a decoder inside a newer decoder-equipped receiver. Kilde.

Bare noget jeg havde lovet mig selv at undersøge ved lejlighed.
Mvh. Offcourse

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes