| Forfatter |
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man tænker på, hvor meget indflydelse kvinderne i forvejen har på indretningen i huset lige fra den mindste kvist til den største stue....ja så burde enhver "rigtig" mand have nok nosser til at sige "med hensyn til hvilket anlæg vi skal have...ja det bestemmer jeg...basta!" __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg priser mig lykkelig. Havde et projekt for et års tid siden med en HTPC dingenot. Jeg var godt igang med at rippe cd'er da fruen bastant udbrød; KAN DU SÅ SE OG FÅ DE CD'ER HÆNGT OP IGEN, JEG IKKE FINDE DEM I DEN RÅDNE COMPUTER ! 
Hun vil heller ikke have at jeg pakker grejet for meget væk i smarte skabe og reoler. Det står der for at blive brugt; "og så gider jeg ikke åbne og lukke en låge, hver gang jeg skal høre et stykke musik".
Men derudover har skribenten ret i det der noteres. Det er ofte fruen der bestemmer, hvor meget manden må have lov til at dyrke sin hobby. I mange tilfælde fylder et par B&W M1 for meget i stuen, og når vi ikke kan finde dem mindre, ja så bliver manden hevet ud af biksen igen.....Det er faktisk lidt scarry, at være vidne til.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Det er ofte fruen der bestemmer, hvor meget manden må have lov til at dyrke sin hobby. I mange tilfælde fylder et par B&W M1 for meget i stuen, og når vi ikke kan finde dem mindre, ja så bliver manden hevet ud af biksen igen.....Det er faktisk lidt scarry, at være vidne til. |
|
|
Skræmmende.  
|
| Til top |
|
| |
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Ja. Det er ofte man hører udtagelser som: "- Konen vil ikke have store højttalere, så jeg må gå på kompromis..."
- Det er jo ikke et kompromis, det er en ordre!!! Hvis det var et kompromis skulle hun også give sig et stykke!!!!
Jeg siger ikke at det skal være manden der skal bestemme, men hvis det er hans hobby, forstår jeg det ikke. - Hvormange mænd harman hørt om der "dikterer" hvor mange sko konen må købe?

__________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4928
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Jeg citerer fra min kollega, Anders Fournais' indlæg i vores tråd fra KT-messen:
"Frits Christensen fra System Audio er ved at demonstrere System Audio Comet i et surroundsound setup, da vi kommer dumpende forbi. En af messegæsterne beklager sig over subwooferen, der fylder lidt for meget i stuen, ifølge konen. Frits svarer: "De senere år er de her plasticoperationer blevet vældig populære. Det undrer mig dog, at man ikke ser flere mænd dernede, som får fjernet nosserne, for det er sørme sket for mange hifi-interesserede herrer de senere år."
Og det skal man høre fra en mand, der lever af at sælge SMÅ højttalere "
Det siger lidt om tingenes tilstand. Vi mænd må lære at sætte foden ned, og fortælle vore koner/kærester hvor skabet(anlægget) skal stå. Jeg er selv så priviligeret, at jeg har mit eget lytterum, men der kommer da "trusler" fra kæresten i ny og næ om, at det snart bliver lavet om til systue! 
Fortsat god kamp!
Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kone og jeg har en ordning der hedder at hun må bestemme ca. alt hvordan ting ser ud. Jeg bestemmer så udelukkende hvor og hvordan mit udstyr skal stå.
Det fungere helt fint. Nu har hun lige malet mine nye højtalere cremefarvet.. tsk tsk. kvinder. Men jeg er ligeglad bare jeg har den lyd jeg vil have.  __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham jeg købte mine Dali Coupé af var ellers ret glad for lyden, men konen syntes de var for store. Derfor hang der nu nogle microskobiske alu dimser på væggen. 
Men de lyder jo ikke så godt sagde han lige så stille...
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Ham jeg købte mine Dali Coupé af var ellers ret glad for lyden, men konen syntes de var for store. Derfor hang der nu nogle microskobiske alu dimser på væggen. 
Men de lyder jo ikke så godt sagde han lige så stille...
|
|
|
Man får næsten ondt af dem der må skille sig af med deres kæreste eje fordi damen kræver det. 
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold nu op med det hylen Man køber bare, tager balladen, og så går det i sig selv, det tager nogle dage, men efferhånden accepteres det, hva fanden skulle der ske, ud over damsen rejste, det er jo ikke sådan at man døer, her har hun da noget at sige, men ikke mere end jeg bare lister tingene ind, og er der brok, ja så truer jeg bare med at rykke hele l**tet ud, og så kan hun ikke høre sine cd'erer 
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hold nu op med det hylen
Man køber bare, tager balladen, og så går det i sig selv, det tager nogle dage, men efferhånden accepteres det
|
|
|
Helt rigtigt.
Da jeg skulle snige min "KÆMPE SUBWOOFER" ind så gik hun helt græsat da hun så kassen, altså trækassen som subben kom i! hehe
Hendes kommantar da jeg havde pakket den ud "det blev det ikke meget bedre af"
Men den er her endnu, og den bliver!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
Guldkysten skrev:
hold nu op med det hylen
Man køber bare, tager balladen, og så går det i sig selv, det tager nogle dage, men efferhånden accepteres det
|
|
|
Helt rigtigt.
Da jeg skulle snige min "KÆMPE SUBWOOFER" ind så gik hun helt græsat da hun så kassen, altså trækassen som subben kom i! hehe
|
|
|
Hehe, hvilken subwoofer er det?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Det er jo netop derfor at det gælder om at erhverve sig alt skidtet INDEN kvinden rykker ind  |
|
|
Nemlig, jeg havde allerede komplet surround setup med store front højttalere inden jeg flyttede sammen med min kæreste og fik så senere også en pænt stor sub efter vi var flyttet sammen.
Nu har jeg så kun et stereo setup lige pt efter en flytning men nu er hun blevet vant til at have surround og vil derfor også selv gerne have det igen så der bliver ingen problemer når jeg engang skal have fyldt stuen op men en masse nye højttalere og sub(s). 
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Red King skrev:
Guldkysten skrev:
hold nu op med det hylen
|
|
|
Helt rigtigt.
|
|
|
Hehe, hvilken subwoofer er det?
|
|
|
Det er min efterhånden sjældne brugte Dali suite S1.2, ham jeg købte den brugt af i sverige, ville sikre den kom sikkert frem så den røg i en trækasse!
Skal lige siges at jeg ikke syntes den er kæmpe! Men ikke alle er enige i, at sådan en firkantet kasse er køn!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
floe skrev:
Det er jo netop derfor at det gælder om at erhverve sig alt skidtet INDEN kvinden rykker ind  |
|
|
Nemlig, jeg havde allerede komplet surround setup med store front højttalere inden jeg flyttede sammen med min kæreste og fik så senere også en pænt stor sub efter vi var flyttet sammen.
Nu har jeg så kun et stereo setup lige pt efter en flytning men nu er hun blevet vant til at have surround og vil derfor også selv gerne have det igen så der bliver ingen problemer når jeg engang skal have fyldt stuen op men en masse nye højttalere og sub(s). 
|
|
|
Præcis de skal jo bare lige varmes op, og vende sig til størrelsen.
Vi snakker stadig hifi ikke?      __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
|
|
Hvad så hvis det er ham der rykker ind hos HENDE - og man kommer med to flyttebiler, en til anlægget og en til resten. Hvilken af flyttebilerne får han mon lov at tømme..?  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
floe skrev:
|
|
Hvad så hvis det er ham der rykker ind hos HENDE - og man kommer med to flyttebiler, en til anlægget og en til resten. Hvilken af flyttebilerne får han mon lov at tømme..?  |
|
|
Øhhhh, ingen?
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
min kone har sku ædt en del ang store og mange ht i stuen(7.1).Opskriften har været at lave det pænt.her tænker jeg på et ordentlig møbel og godt med kabelbakker så l**tet ikke hænger dingler hen af gulvet og ned af vægen.selv om man har et stort og klodset anlæg kan det godt integreres ind i stuen så det bliver pænt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
bjørn skrev:
Bassøe skrev:
|
Kvinder bestemmer det de får lov til at bestemme, man skal bare få det til at se ud som om de også har noget at skulle have sagt og så kan man købe næsten hvad som helst.
Eventuelt kan man bestikke dem med en eller anden ting de gerne vil have, mine kæreste vil godt have tasker eller sko så det får hun. Fin handel synes jeg, hun får sko eller taske til maks 1k eller 2 k hvis det er en dyrere taske og jeg køber hifi grej for 10k+. Men nu er det så også mine egne penge jeg bruger på det og så er det lidt nemmere, kan lige forestille mig hvor svært det må være for dem der har 100% fællesøkonomi at få lov til de helt store hifi indkøb. 
Har indtil videre fået lov til at købe alt det jeg har haft lyst til og nu er hun også med på at jeg køber 2 stk subs portede subs med en 15" enhed i hver selvom de er pænt store og WAF ikke ligefrem er høj. Mener hun nævnte noget om en taske, så må jeg så overveje om det er det værd.
Synes ærligt talt at mange mænd burde tage sig sammen og holde op med at være så store skvat at de lader damen bestemme over deres hifi indkøb.
TAG JER SAMMEN!
|
|
|
Det eneste der mangler er navnet på den "biks" hvor du har købt "damen"
Til gengæld er det tydeligt at der er meget langt fra rigets yderender til de mere urbane dele af hovedstaden, og det er ikke i kilometermålestok jeg mener
Jeg græmmes
|
|
|
Desværre, der er kun den ene som jeg har og hun er min. 
|
|
|
Noget siger mig at du ikke forstod hentydningen
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Bassøe skrev:
bjørn skrev:
Bassøe skrev:
|
Kvinder bestemmer det de får lov til at bestemme, man skal bare få det til at se ud som om de også har noget at skulle have sagt og så kan man købe næsten hvad som helst.
Eventuelt kan man bestikke dem med en eller anden ting de gerne vil have, mine kæreste vil godt have tasker eller sko så det får hun. Fin handel synes jeg, hun får sko eller taske til maks 1k eller 2 k hvis det er en dyrere taske og jeg køber hifi grej for 10k+. Men nu er det så også mine egne penge jeg bruger på det og så er det lidt nemmere, kan lige forestille mig hvor svært det må være for dem der har 100% fællesøkonomi at få lov til de helt store hifi indkøb. 
Har indtil videre fået lov til at købe alt det jeg har haft lyst til og nu er hun også med på at jeg køber 2 stk subs portede subs med en 15" enhed i hver selvom de er pænt store og WAF ikke ligefrem er høj. Mener hun nævnte noget om en taske, så må jeg så overveje om det er det værd.
Synes ærligt talt at mange mænd burde tage sig sammen og holde op med at være så store skvat at de lader damen bestemme over deres hifi indkøb.
TAG JER SAMMEN!
|
|
|
Det eneste der mangler er navnet på den "biks" hvor du har købt "damen"
Til gengæld er det tydeligt at der er meget langt fra rigets yderender til de mere urbane dele af hovedstaden, og det er ikke i kilometermålestok jeg mener
Jeg græmmes
|
|
|
Desværre, der er kun den ene som jeg har og hun er min. 
|
|
|
Noget siger mig at du ikke forstod hentydningen
|
|
|
Forklar venligst.
|
| Til top |
|
| |