Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvinderne bestemmer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at more mig lidt og alt det snak om kvinder der beklager sig over mandens anlæg. Samtidig priser jeg mig lykkelig fordi jeg aldrig har oplevet noget lignende.

Min fremtidige hustru siger intet til mine 5 højttalere + sub, receiveren, de 2 dvdafspillere, projektoren og lærredet, 2 xbox'e, Ps2, en stor mængde kabler + alt det løse.

Når jeg taler om at købe noget nyt eller noget mere, opfordrer hun mig nærmest til det. Hun kan se det bringer mig glæde, så hvorfor skulle hun beklage sig over det?! 

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jensen kan slet ikke forstå det, man køber de bare hvad man vil have.

Vi lever kun engang livet er for kort til at en anden skal bestemme.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

well er nu glad for at mine Dali Concept 10 fyldte for meget

for så fik jeg XT4 + div & PV1 ud af det istedet, OG det er da mere WAF

men spiller nu også bedre (min smag)

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

hvis man er så fornuftig at deles om økonomien på den måde at man får lige mange lommepenge og ret til at bruge dem som man vil er problemet nok til at overse. Min kone køber tøj, tasker og sko for lommepengene. Jeg blander mig ikke og køber det hifi jeg vil have og så er den potte ude.Jeg har 2 grammofoner, CD,DVD,VHS, TV,3 rørforstærkere, FM tuner, DAB tuner og  3 par højttalere + 4 biler. Hun har ca 50 tasker og lige så mange sko + tøj hun aldrig har brugt. Så vi har ikke noget at lade hinanden høre. (hun må godt bruge de 2 af bilerne).

Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Jaryo03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Tjo, spøjs tråd - har hørt om den slags kvinder - troede blot, det var en stående vits. Men de eksisterer åbenbart. Jeg havde godt nok mit grej, inden jeg fik min nuværende kæreste... men det var mig, som flyttede hjem til hende - alligevel er det anlægget, som dominerer stuen. Hun har endda hjulpet til, så det hele blev arrangeret, så det blev lettere at komme i den 'rigtige' lytteposition .

Jo, hun har grænser. Det har jeg også. Hendes er, højttalerne (og resten af anlægget) skal stå lidt tæt på væggen + der skal være plads til fjernsynet ved siden af anlægget. Men et problem er det ikke. Og hun bliver så absolut ikke bestukket! Jeg er på SU - hun har arbejde. Til gengæld har jeg for nyligt fået skiftet rør i min forforstærker; en Audio Mirror TPA4a - den bruger 14 styks... hendes lillesøster fik et anlæg i konfirmationsgave - et Philips MCD-908; valgt udelukkende på lyttetests... og hun er gået med til, vi får troltex (mener jeg, det hedder) på loftet. Det var hun modstander af i begyndelsen, men efter at have hørt effekten ved min storebror, så blødte hun op overfor det.

Kun een gang er jeg blevet bekymret. Hi-fi'messen i Odense 2007. Vi besøgte Bose-standen. Der blev vist en film. Kæresten vender sig mod mig, med et helt glade øjne - "se hvor små de er - og de spiller godt." Hvad? Tænkte jeg så, men okay, til film var det egentlig meget rimeligt. Heldigvis ville Bose også lige demonstrere lyden med musik - hvor det faldt helt igennem! Og så var det ikke så interessant mere - faktisk sagde min kæreste højt og tydeligt - lige efter Bose-gutten havde trykket på pause "Jamen, det kan det da slet ikke." Han så ret fortørnet ud - men sagde hende ikke imod.

Oh, og jeg har en Akai-tuner, Denon cd-afspiller, Luxman PD-121 pladespiller, en vintage Akai kassettebåndoptager (GXC-510D), Audio Mirror TPA4a forforstærker, 2x Carver A-500x effektforstærkere og et par Technics SB-M1000 højttalere ((ca.) 120cm høje, 30cm brede og 50cm dybe - og brune). Derudover kommer softwaren - ca. 500 lp'er og 100 cd'er - alt synligt i stuen. Selvom jeg nu selv er træt af at se på alle lp'erne - mange af dem lytter jeg slet ikke til, og da de er købt brugt, er der mange gulnede plastikcovers... 

!!!

Men indretningen af de andre rum blander jeg mig så næsten ikke i... det føler jeg, ville være decideret uhøfligt. Og man er da også bange for at sætte indflydelsen på stuens indretning over styr

Er dog mest spændt på hendes indflydelse, når der skal skiftes ud i anlægget...

Til top Vis Jaryo03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaryo03

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hvad for en kvinde?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er ihvertfald rigtig glad for min næsten nye kæreste. Vi har samme smag indenfor indretning og møbelvalg osv. Og da jeg viste hende, at jeg en dag ville skifte mine B&W XT4'er ud med B&W 802D om en 5 år og spurgte hvad hun synes om det, så sagde hun, at det ville være helt okay, hvis vi bor sammen til den tid. Bare så længe stoffet er på foran højttalerne, så synes hun, at de er pæne nok

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Jeg er ihvertfald rigtig glad for min næsten nye kæreste. Vi har samme smag indenfor indretning og møbelvalg osv. Og da jeg viste hende, at jeg en dag ville skifte mine B&W XT4'er ud med B&W 802D om en 5 år og spurgte hvad hun synes om det, så sagde hun, at det ville være helt okay, hvis vi bor sammen til den tid. Bare så længe stoffet er på foran højttalerne, så synes hun, at de er pæne nok

Ser umiddelbart ud til at du har fundet en perle  ....få hende til at skrive under på det !

....håber ikke at der i dit hjem om 5 år hænger et micro-anlæg på væggen og højttalerne enten står gemt bag sofaarrangementet, eller bliver brugt som blomstersøjler. Hvordan de får overtaget styringen aner jeg ikke, men på 5 år kan der ske meget  ....det er set før.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Min fantasi-kæreste har intet mod mine mange hi og lo-fi køb. Hun nikker bare anerkendende og spørger hvad det næste indkøb bliver.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoutics

Det kommer ikke til at ske i mit tilfælde. Det handler ligeså meget at få indrettet stuen med lækre møbler og højttaler, der passer til stilen, så det kommer til at se godt ud sammen og selvfølgelig en stue, der er rumlig nok, så det ikke ser så klemt ud. Det kommer ihvertfald ikke til at gå baglængs nu - Kun fremad  Og min kæreste spørger tit ind til, hvad nu den forstærker gør og lytter pænt til, når jeg fortæller lidt om højttalerens enheder, hvad de forskellige gør osv. Min plan er ihvertfald, når jeg skal have B&W 800 serien til huset, så skal alle forstærkerne stå på bagvæggen, hvor fladskærmen hænger, et dedikeret rum til anlægget, så det kun er højttalerne, der er synligt i selve stuen og den ide er hun vild med  Så er jeg også fri for et tv møbel og tænke på varme problemer.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
 Og min kæreste spørger tit ind til, hvad nu den forstærker gør og lytter pænt til, når jeg fortæller lidt om højttalerens enheder, hvad de forskellige gør osv. Min plan er ihvertfald, når jeg skal have B&W 800 serien til huset, så skal alle forstærkerne stå på bagvæggen, hvor fladskærmen hænger, et dedikeret rum til anlægget, så det kun er højttalerne, der er synligt i selve stuen og den ide er hun vild med  Så er jeg også fri for et tv møbel og tænke på varme problemer.

Det er for godt til at være sandt det der  .....mærk lige efter en ekstra gang, det kan være en mand i forklædning.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Der er heller ikke nogen kvinder der bestemmer her,fruen er nemlig stemt ud i ørådet

js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Kvinder bestemmer vel ikke mere end de kan "købes" med en designer taske eller sko

Har jeg problemer med tøsen, så lokker jeg bare med en taske og så får jeg for det meste min vilje  Man skal bare huske at det man fedter med, skal matche det man selv vil have.

Altså vist det er et par store klodser som B&W 802D, ja så er det sku nok også en Mulberry taske eller ligende

Ha ha ha - ja så er det sku nok en Mullberry...klasse kommentar....

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Gutter - køb en bog om hundeopdragelse - langt de fleste tips deri kan bruges til at styre kvinder...

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror egentligt at hovedparten af problemstillingen ligger i at kvinder typisk lytter på en anden måde end mænd gør.

Dette er blot en "lommeteori" men jeg tror dog ikke at det er så langt fra virkeligheden.

Hvis man ser på hvordan vores sanser er tilpasset over tid, efter de kønsbestemte opgaver, så er mæns høresans tilpasset evnen til at genkende faresignaler, dyrelyde samt andre kombinationer af lyde der var til gavn ved jagt og selvforsvar, hvilket minder om mønstergenkendelse.

Kvinders høresans er derimod justeret til at f.eks kunne genkende gråd og andre lyde fra sit afkom som er en mere præcis "afkodning" af lydsignalet. Hvis man ser på en gruppe af kvinder med spædbørn, så er de normalt ikke i tvivl om det er deres eget barn som græder, mens mændene oftest hører "et barn" som græder.

Derfor skal der også mere til at imponere kvinder lydmæssigt. For det første så siger teknikken dem ikke så meget, især ikke hvis systemet blokerer for estetisk møblering. Men kvinder er også mere kritiske da de ikke på samme måde lytter mønstergenkendelse som mænd gør. Derfor skal der simpelthen mere til før de opnår illusionen.

Det her er selvfølgelig ment i ret brede termer og kraftigt generaliseret. Det at lytte er desuden noget som kan trænes, så det er da heldigvis ikke helt håbløst at være mand

Hilsner,

Karsten

jaro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

hvad snakker i om?????? Mit anlæg er der bare... take it or leave it....kvinder...??? shut up and go to bed.........:))))))))
Til top Vis jaro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jaro

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Kvinders høresans er derimod justeret til at f.eks kunne genkende gråd og andre lyde fra sit afkom som er en mere præcis "afkodning" af lydsignalet. Hvis man ser på en gruppe af kvinder med spædbørn, så er de normalt ikke i tvivl om det er deres eget barn som græder, mens mændene oftest hører "et barn" som græder.
Det kunne faktisk være lidt sjovt at afprøve med en blindtest - evt. kombineret med en test der skal afgøre i hvor høj grad en mand er i stand til at genkende lyden af sine egne højttalere blandt 5 eller 10 "fremmede" højttalere..! Og ikke mindst - vil en kvinde kunne genkende en optagelse af hendes eget barns gråd hvis den bliver spillet over et par højttalere hun ikke kender..?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes