Sendt: 17 Januar 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er mit første surround anlæg. Jeg har før haft et anlæg bestående af DALI 909 og en NAD C370 forstærker. Det var vigtigt for mig da jeg valgte at købe surround, at anlægget også skulle kunne spille godt i stereo, da jeg kun lytter til musik. Suite 2.5 spiller væsentligt klarer og renere end 909’erne i diskant og mellemtone området. Til gengæld kan de ikke lave samme lydtryk som 909’erne, men det vokser man også lidt fra med alderen (Jeg er nu 23 ). Mit anlæg er også mit legetøj og et surround system giver jo en hel del ekstra legemuligheder og så lyder det jo også fedt når man ser dvd film.
Så alt i alt er jeg rigtigt glad for udskiftningen.

Surround Receiver: Harman/Kardon AVR-4500
DVD: Harman/kardon DVD-25
Højttalere:
Dali Suite: 2.5, center og bag
TV: Panasonic 28"
Høretelefoner:
Sennheiser T 40, trådløs
Kabler:
DVD -> Receiver: Profigold PGD4000
Receiver -> Dali: Supra, Rondo
Ønskeliste:
Jeg kunne godt tænke mig at opgradere mit system med en sub. Der mangler lidt bund i bassen når der rigtigt bliver vist action film for drengene. Desuden har min underbo sagt han overhoved ikke har lagt mærke til at jeg har testet mit nye anlæg. Det syntes jeg er ret flabet at sige, da jeg ret tit er oppe i nærheden af kl. 12 på forstærkeren, så det må der gøres noget ved .
Jeg har kigget lidt på DALI SWA12 eller suite S1.2, men de nye subbe fra system audio ser også meget interessante ud.
|