Emne: KT88 rør ?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
Der er meget mere nærværd og live feeling på KT 77 og en dejlig varm mellemtone.
Der er en forskel på EH KT88 og Gold Lion men hvor stor den er kommer nok an på ørene der lytter men Gold lion hare mere kontrol i bunden og mere varmt lydende efter min mening. Jeg ved godt de er lavet samme sted men der er forskel
Mvh Platini
|
|
|
mere kontrol og mere varmtlydende .... så kan det jo ikke være meget bedre
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAR LIGE FÅET NYE RØR 4 STK MATCHEDE GEKT 88 2 X 48 MA OG 2 X 47 MA = MASSER AF HEADROOM ( NY FORBEDRET 3 GITTER KT-88, LIGNER GEC TIL FORVEKSLING)+ 4 STK 12 AU7 MELLEM 65 OG 70 MA OG 1 STK 12AX7 90 MA PERFEKT TIL MIN FORSTÆRKER HVOR DEN ER FASESPLTTER OG SKAL TRÆKKE EN DEL, DIREKTE FRA USA FRA TUPEDEPOT.COM , ALT INCL + EN FED RØRKASSE 1238, -KR OMREGNET LEVERINGTID 2 DAGE , WOW DET GIK HURTIGT.
DET ER SGU SERVICE DER VIL NOGET  __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj,
Jeg har en Michaelson & Austin TVA-1'er. De sidste 8 år har der siddet GE 6L6GC rør i og det har gået forbløffende godt Kørt på 4 ohm's udtaget har de været meget transient villige og egentlig sprøde. I sidste uge fik jeg fat i 4 stk. matchede Svetlana S KT88 (68mA) til 93£. I med dem og det virker som om at der er blevet lidt mere luft i højtone området. Slank lyd, hvordan bassen er ved jeg ikke da forstærkeren køre fra 400Hz af.
Da jeg satte KT88 i skiftede jeg også udtag til 8 ohm (matcher mellemtone/diskanten bedre). I forhold til dether 6L6GC rør (på 4ohm) virker det lidt som om at KT88'erne (8ohm) er knap så skarpe i transienterne, måske lidt mere afrundet. Ved ikke om det også kan skyldes ændringen af højttaler udtaget. Men alt ialt er jeg dog tilfreds ;-)
Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
har erfaret er mine nye forstærkere er "født" med EH KT90 rør
er der nogen der har prøvet dem kontra f.eks EH KT88 ????
udvalget af KT90 er småt...... Ei EH Shuguang og JJ
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
|
Halløj,
Jeg har en Michaelson & Austin TVA-1'er. De sidste 8 år har der siddet GE 6L6GC rør i og det har gået forbløffende godt Kørt på 4 ohm's udtaget har de været meget transient villige og egentlig sprøde. I sidste uge fik jeg fat i 4 stk. matchede Svetlana S KT88 (68mA) til 93£. I med dem og det virker som om at der er blevet lidt mere luft i højtone området. Slank lyd, hvordan bassen er ved jeg ikke da forstærkeren køre fra 400Hz af.
Da jeg satte KT88 i skiftede jeg også udtag til 8 ohm (matcher mellemtone/diskanten bedre). I forhold til dether 6L6GC rør (på 4ohm) virker det lidt som om at KT88'erne (8ohm) er knap så skarpe i transienterne, måske lidt mere afrundet. Ved ikke om det også kan skyldes ændringen af højttaler udtaget. Men alt ialt er jeg dog tilfreds ;-)
Flemming
|
|
|
Hej Flemming. Jeg kunne godt tænke mig at se et billed af din Michaelson&Austin Tva-1.
Som jeg forstår det har den du har to sæt højttalerterminaler 4ohm og 8 ohm. Er det rigtigt forstået? Det har jeg dog aldrig set før, og jeg har da set nogle stykker gennem tiden. Jeg er også selv ejer af en Michaelson & Austin Tva-1 ( fantastisk forstærker ), og den har ligesom alle andre jeg har set KUN EET sæt terminaler der er til både 4,8 og 16 ohm, så jeg undre mig over at din har to sæt. Jeg har manualerne til både TVA-10, TVA-1, M 100, og M 200, og der fremgår det tydeligt at det KUN er M 200 der har to, 4ohm og 8ohm. Har du mulighed for det så smid venligst et billed ind.
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Flemming Skov skrev:
|
Halløj,
Flemming
|
|
|
Hej Flemming. Jeg kunne godt tænke mig at se et billed af din Michaelson&Austin Tva-1.
Som jeg forstår det har den du har to sæt højttalerterminaler 4ohm og 8 ohm. Er det rigtigt forstået? Det har jeg dog aldrig set før, og jeg har da set nogle stykker gennem tiden. Jeg er også selv ejer af en Michaelson & Austin Tva-1 ( fantastisk forstærker ), og den har ligesom alle andre jeg har set KUN EET sæt terminaler der er til både 4,8 og 16 ohm, så jeg undre mig over at din har to sæt. Jeg har manualerne til både TVA-10, TVA-1, M 100, og M 200, og der fremgår det tydeligt at det KUN er M 200 der har to, 4ohm og 8ohm. Har du mulighed for det så smid venligst et billed ind.
Venligst Jens
|
|
|
Hej Jens,
Ups', ja da, den har kun et sæt terminaler Men jeg havde engang i fortiden loddet ledningen fra 8 til 4 ohm. Det var under en voldsom modifikation som du kan se et billede af her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29770
Det er kun chassis (nyt chassis lavet til ekstra lytter, som en underdel TVA-1'eren er skruet på), trafoer, og bias kredsløbet der er tilbage originalt. Under den process gik mine GE6550A iøvrigt istykker og de her GE6L6GC røg i og dem har jeg så brugt på 4 ohm i 8 år. Nu, som sagt er de her ovennævnte KT88'ere kommet i og et lodde skift til 8ohm er udført. Jeg oplever lyden som knap så "aggresiv" og, det lyder måske mærkelig da jeg kun har behov for mW til mine mellemtoner, som om at der er mere overskud i lydbilledet....
Er det mulig at få en kopi af TVA-1'erens manual, diagram etc..? Er din TVA-1'er med en trafo til strømforsyningen på størrelse med de 2 overføringstrafoer? Min strømforsynings er lidt mindre og bliver 50 grader varm under drift! Hvis det her er for meget "off topic" kan du sende ming en PM 
Hilsen Flemming
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|