| Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
    Hurrah Nu med firmware 2.0 kan PS3én spille SACD multikanals 5.1 lyd via det optiske kabel.
[EDIT] Med firmware 2.10 kan denne feuture igen IKKE bruges -       SUPER FEDT for os med en ældre "non-hdmi"-receiver, men med ønske om at få 5.1 lyd fra SACD. NU kan det lade sig gøre. Sony har fået deres multi-tool (læs PS3) til at dekode SACD til DTS surround (Eller DD hvis man ikke har DTS). Nu kan man komme så tæt på som det er muligt uden 6 analoge stik ud fra PS3´en. 1.5Mb/s DTS er ikke at kimse ad - det er klart bedre end 2.0 pcm, da man nu får alle kanalerne med. At det så ikke er fulde 96 Khz. er så vidt jeg ved en begrænsning i selve Toslink´s båndbredde ved fulde 6 kanaler. Det er alt andet lige flot at Sony implementerer denne workaround for os uden den nyeste receiver med HDMI 1.3 til audio. HVOR ER JEG GLAD. jeg tror jeg vil købe en stak SACD´er.. måske Pink Floyds DSOM eller andet godt. Se tråd fra Bluray forum her.Med venlig hilsen - nu i surround! Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vildt! Det troede jeg godt nok aldrig ville ske...nu er det jo heller ikke det rene DSD siganl, men stadig overraskende.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan altså noget hos Sony - det er fordelen ved at have en kæmpe motor (cpu) under hjemlem, som kan programmeres til næsten alt muligt - on the fly.. Det må aligevel kræve en del kræfter at nå at afkode, omkode og videresende "live" fra DSD til ex.vis DTS eller DD. Jeg synes det er cool, da jeg netop har en PS3, og en receiver uden HDMI.. Igen - utroligt ja - men sandt!  Offcourse
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, så mangler vi bare de åbner for Dolby True HD som der står på PS3 og på indpakningen.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. båndbredde, har jeg fundet dette på wikipedia: Digital audio bitstream.
Originally limited to 48 kHz at 20 bits. Extended to support all modern
formats, except Dolby Digital Plus, TrueHD and DTS HD audio streams. |
|
Width |
32 bit audio packets |
|
Bandwidth |
Originally 3.1 Mbit/s;
Now 125 Mbit/s |
Desværre kan vi så nok ikke forvente de allernyeste formater. De receivere der understøtter dem har nu nok alligevel også HDMI, så det problem er nok næsten akademisk. Jeg er super glad fordi jeg nu kan få lyden i surround - det er vel næsten lige så godt som DVD-lyden fra f.eks. Eagles DVDér med 5.1 surround..? Det er ihvertfald begge to DTS formater, enten native fra DVD, eller "undersat" SACD via PS3!. Ligemeget hvad glæder jeg mig til at købe noget på SACD. (Og min PS3 kommer ny-repareret (læs: en helt ny!) hjem i denne uge fra skadestuen hos Nordisk Film). Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Longhi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen steder, hvor man kan se hvilken firmware der er i PS3? Kan man selv opdatere den firmware? eller hvordan gør man?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ind i den menu "mest til venstre".og så "op" i den øverste. Der er også noget med "system info" længere nede".. noget med system.. har ikke min PS3 hjemme, men kan evt. finde det til dig. Du kan se nuværende firmware-version, og i toppen af menu-punktet mest til venstre er der en "auto-update-funktion" hvis din PS3 er på nettet. Du kan også opdatere fra USB-medie, det kræver blot at du henter den nyeste firmware ned på en usbnøgle eller HDD, og henter den derfra i stedet for. Hent firmware ver. 2.01 her.Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Longhi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ooh bare mig som blev forvirret, troede ikke firmware og software var det samme Den har opdateret sig selv da jeg skulle ind på nettet og spille. Men ellers tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Longhi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da også ud og have Pink Floyd Dark side of the moon så
|
| Til top |
|
| |
Vulcanus Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Du skal ind i den menu "mest til venstre".og så "op" i den øverste.
Der er også noget med "system info" længere nede".. noget med system.. har ikke min PS3 hjemme, men kan evt. finde det til dig.
Du kan se nuværende firmware-version, og i toppen af menu-punktet mest til venstre er der en "auto-update-funktion" hvis din PS3 er på nettet.
Du kan også opdatere fra USB-medie, det kræver blot at du henter den nyeste firmware ned på en usbnøgle eller HDD, og henter den derfra i stedet for.
Hent firmware ver. 2.01 her.
Mvh. Offcourse
|
|
|
DE som ønsker å ha denne SACD i 5.1 MÅ IKKE bruke firmware 2.01 , får da kun i SACD stereo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vulcanus - er det i forhold til Toslink - og i forhold til firmware 2.00 eller hvad?
(Eller hvis man har HDMI? - hvilket jo så er ligemeget - for det har vi ikke - os denne nyhed er mest spændende for!)
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arhh.. (link her til PS3SACD.com) Det lader til at ver. 2.01 igen kun understøtter 2. stereo.   Hvilken fadæse... OM IGEN SONY:... lad os alle brokke os til sony og forlange SACD 5.1 tilbage igen i PS3... Og endnu mere SACD-Sony-Fadæse. Den nye prisbillige PS3 40GB discount-model (Billigste BluRays afspiller overhovedet!!!!) kommer ikke til at understøtte SACD:  Det har åbentbart kostet for meget. Nogen der har en ver.2.00 firmware liggende? Leder lige selv efter den på nettet. Tak for linket Vulcanus Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Nej, hør nu lige .... teknologien bag SACD kaldes DSD eller Direct Stream Digital og fungerer på en helt anden måde end DVD/CD.
Altså den suplime velopløste lyd fra SACD mediet får man ikke ved at konvertere det til et andet lyd-format 
Det svare jo til at påstå DTS el. DD konverteret til PRO-LOGIC- el. STEREO til MONO lyder ens ....ja undskyld, men så er det altså tid til at finde en anden hobby ......
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow jow "007"  - godt ord igen. Men 5.1 DTS er for mig at se væsentligt tættere på DSD / SACD end 2.0 PCM stereo. Man får jo - trods konvertering og downsampling - stadig 6 diskrete kanaler med en tilnærmelse af båndbredde / bitrate som er langt tættere på end alm. CD-stereo-lyd. Så for os uden HDMI-receiver-lyd eller dedikeret SACD afspiller med 6 analoge udgange vil jeg stadig mener det er bedre end stereo. Tag nu f.eks.DVDén med Eagles "When Hell freezes over" - jeg har læst flere steder at den DVD DTS version der ligger på skiven - en 5.1 version af Hotel California - er den bedst lydende udgivelse af det nummer overhovedet - og det er altså "kun" DTS. På mit eget ydmyge anlæg kan jeg også tydeligt høre en positiv forskel på DTS og stereo-udgaven på en alm. CD med samme nummer. (Til DTS´s fordel) Altså vil jeg formode at hvis man ikke kan få det bedste (SACD via 6 x analog) så er en DTS-tilnærmelse af SACD-kilden stadig bedre end 2.0 PCM. Det at man får 6 diskrete kanaler som kilden er jo blot den mest indlysende fordel.. jeg skulle mene man mister mere af lydbilledet ved en konvertering til stereo, end ved en nedsættelse af båndbredden.... Jeg har nemlig personligt ikke "tid" (råd) til at blive ved med at skrue på HIFI-skruen, og kan i den forstand godt leve med "husmands"-DTS 5.1 surround fra SACD, hvis bare Sony tog sig sammen og fik lavet en firmware 2.02 hvori SACD igen kan overføres i 5.1 via toslink, og ikke kun via HDMI. Blot mit indspark, og begrundelse til den umiddelbare entusiasme ved udsigten til SACD uden indkøb af ny spilledåse samt 3 sæt fornuftige kabler, hvilket umiddelbart vil løbe op næsten det samme som jeg samlet har spenderet på min PS3......) Hellere to fluer med et smæk - tak. Kom nu Sony...    tag jer sammen    Offcourse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen derhartestet SACD viatoslink med den nye firmware 2.10 ??? Offcourse - god jul forresten!
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Er der nogen derhartestet SACD viatoslink med den nye firmware 2.10 ???
Offcourse - god jul forresten!
|
|
|
Bare lige for at live tråden op igen - nogle der har testet dette?
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er simpelthen en skandale at Sony fjerner en fantastisk funktion fra deres PS3 i en firmwareopgradering. Er det overhovedet muligt at forestille sig en god grund? Nu havde jeg lige glæder mig til at introducere mine venner med PS3 til SACD-formatet!
__________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |