| Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 14 Marts 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg kommet lidt videre siden sidst. Loftet er nu færdigmonteret, og nu skal jeg i gang med indervæggene.

Her har jeg været i gang med at indbygge kasser til spotsne. Det færdige resultat kommer længere nede.

Her har jeg været ved at gøre klar til at lave indervægge. Det er kune venstre side af rummet der skal laves indervægge. I højre side var der lavet da rummet blev bygget med gips og isolering og det hele.

Færdigt loft monteret med 9 spots.

Troldtekt pladerne skal lige eftermales når det hele er færdigt, ligesom skruerne også skal ha lidt maling. Til at male loftet har jeg brugt en matsort refleksfri loftmaling glans 3 fra B&J. Blitzen snyder lidt. De er helt sorte, det lyse i kan se er skruerne, samt evt. lidt pletter pga. monteringen. Det var nogle uhandy krabater at håndtere.

Det var så loftet. Nu skal jeg i gang med indervæggene. I dag har jeg lige fået købt klimaanlæg. Det skal dog først monteres til allersidst. Det skal hænge imellem vinduerne 
|
| Til top |
|
| |
*mmj* Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 14 Marts 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud , og ser frem til fler fotos ...
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taxa Skal nok lige ha fundet et bedre enkelt program til at resize billederne, for kan da godt se de ikke er alt for gode nogle af dem. Hvertfald til biografen står færdigt.
Hvis nogen har et enkelt program til det de bruger, må de gerne sige til.?
Skal nok poste så mange billeder som muligt efterhånden som jeg bliver færdig.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor i østjylland bor du?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
| Hvor i østjylland bor du? |
|
|
Jeg bor ca. 20 km. øst for Randers. Hvad med dig?
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i Langå ca.10 km vest fra Randers. Jeg tænkte bare om jeg ikke skulle opleve din bio når engang den bliver færdig, så kunne du jo også komme forbi her og hører og se min.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
| Jeg bor i Langå ca.10 km vest fra Randers. Jeg tænkte bare om jeg ikke skulle opleve din bio når engang den bliver færdig, så kunne du jo også komme forbi her og hører og se min. |
|
|
Det synes jeg lyder som en rigtig go aftale. Vi har jo ikke langt fra hinanden kan jeg se. Jeg har været i Langå mange gange - bla. på camping osv. 
Nu er det ikke fordi kommer noget som helst ved, ren nygerrighed, men hvor gammel er du? Jeg er selv "kun" 27...
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 30 år og har 2 børn
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay nogle gange har jeg bare oplevet at snakke med nogen herinde, og så opleve at de i virkeligheden kunne være min far Nå også lige meget med det.
Men det synes jeg vi skal finde ud af Martin.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det begynder jo at ligne noget  Ser godt ud! Må være fedt at have sit eget dedikerede rum at "lege" med! Jeg bor
desværre for langt væk, til et hurtigt demo-visit
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Det begynder jo at ligne noget Ser godt ud! Må være fedt at have sit eget dedikerede rum at "lege" med! Jeg bor desværre for langt væk, til et hurtigt demo-visit  |
|
|
Arh hold nu op Jonas, du tager da bare toget en weekend ;) Vi har masser af plads hvis du skal bruge et sted at overnattte
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Biografen tager nu fart, og det er ligesom om, at alt forberedelsen (med kabelskjuling osv.) nu er overstået, så går det lidt hurtigere Jeg har nået rimelig meget siden sidst, og i denne uge skulle bagvæggen gerne være færdig, og jeg når nok også at begynde på forsatsvæggen, hvor jeg skjuler alle højttalerne under lærredet bag et frontstof (jeg skal ha købt) Så piller jeg frontstoffet af højttalerne, da to frontstof aldrig er godt for lyden. Det bedste er slet ikke at ha et frontstof foran, men det har jeg nu altid været imod 

Her har jeg været i gang med at bygge indervægge. 100mm. rockwool plus dobbelt gipsvæg. Det samme er der på den modstående væg i højre side.

Jeg skal ha lavet en låge til elskabet. Det bliver også skjult bag forsatsvæggen 

Så er venstre væg færdigmonteret. Nu mangler jeg bare at spartle den op, og så skal der noget meget tyndt gulvtæppe filt på.......... til sidst 

Hov det var da en fejl RX-7 kommer til at stå på øverste hylde, oppe ved loftet. Det bliver jeg simpelthen nødt til da to af kablerne til bagkanalerne ikke rækker længere. Men det kommer også til at passe fint, da alle de andre kabler er rigelig lange.

Her er jeg så nu i gang med at bygge bagvæggen - som kommer til at fungere som basabsorbant.

Næsten færdigbygget skelét med så få reglar som muligt I morgen skal jeg ha lavet plads så ss150 kan hænge på beslag. Så jeg skal ha sat et stykke træ på i de små mellemrum I kan se. Plus jeg skal ha lagt rockwool ind 150mm.
Det var alt for denne gang. ENJOY 
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg færdig med bagvæggen, og nu skal jeg i gang med forsatsvæggen, som bliver bygget 85 cm. ude fra væggen, hvor jeg så bygger et lyddødt kammer til højttalerne.

Træklodserne jeg har monteret er til baghøjttalerne Rockfon pladerne skal selvfølgelig eftermales, i samlingerne osv, ligesom loftet også skal. Mht. vinduet/vinduerne, hænger jeg mørklægningsgardiner inderst ved ruden, og molton scenestof langs rockfon pladerne.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud! Bliver spændende at se det i færdig stand.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Håber det gir lidt inspiration til I andre med at komme i gang. Regner med biografen står klar til juli/august.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha. Ja hvis man ikke boede til leje, så kunne det være et fedt projekt at springe ud i, med noget seriøs lyddæmpning. Jeg må dog nøjes med det jeg har nu. Og det har ihvert fald fungeret ganske upåklageligt
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kom også fra en lejebolig, så det er noget af en omvæltning, på en rigtig go måde. Det rum er jo helt perfekt til at bygge hjemmebiograf i. Perfekte dimensioner, perfekt opbygning. Da det blev bygget til huset i 2006 kostede det 160k. Og hvis det ikke havde været der, havde jeg ikke købt huset. Det var det allervigtigtste overhovedet. Men det tager mig så også 7-8 mdr. at bygge biografen, fordi jeg bygger alting selv Men indtil videre synes jeg det har været utrolig spændende og læreridt.
Men det er også et fedt setup du har - Marantz styrer 
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også sikker på når din bio står færdig, at det har været hele byggeprocessen værd. Det er rigtig fedt at du har kigget efter hus, med det indblik at det skal have et stort rum, KUN til bio. Der er jeg en lille smule anderledes, for jeg hører nemlig en stor del musik også. Så for meget dæmpning af rummet, vil i mit tilfælde måske ikke være godt?! - Jeg er blevet rigtig glad for mit setup. Marantz har rigtig fedt design. Er varm i lyden men spille højt, nej det kan den godt nok ikke. Så derfor valgte jeg at købe en effektforstærker til fronterne. Jeg kiggede på en Rotel RMB 1048 og den audiolab jeg har nu. Audiolabben slog rotel'en med flere længder. Både hvad angår lydkvalitet og power. Så jeg er godt tilfreds lige i øjeblikket. Det eneste minus jeg kan se, skulle være mit tv, men det bliver højest sandsynligt udskiftet med et LG 42LD550 på fredag. Cinemagic har det til den billigste pris, hvis jeg ser bort fra Pixmania.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg også. Biografen kommer så til at gå fra 40kvm. til "kun" at blive 30, når det hele står færdigt. Så er alle vægge også bygget med hhv. 100/150/200mm. rockwool, dobbelt gips på alle vægge (som der skal bruges gips på ). Nu havde jeg pladsen til at bygge det på den fede og rigtige måde, og det bliver jeg kun glad for med tiden!! 
Ja ja biografen var NR. 1. Alt andet kommer i anden række.
Ja kan kun give dig ret. Jeg gik fra Marantz SR8001, og forskellen var ikke 5 gange prisen værd. Men det er jo som med alt andet, man betaler meget for det sidste. Marantzén var virkelig go.
Hvad koster sådan en LG hos Cinemagic? Jeg er fint tilfreds med mit Panasonic. Det fik jeg for 3300,- i dec i fjor, og det er så præcis i farvegengivelsen, at jeg ingengang gider kalibrere det.
|
| Til top |
|
| |