| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
Tara Labs Spectrum 1a |
|
|
Det bruger jeg også. Men har lige bestilt et sæt TMC White Label og et TMC Yellow Label  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Hvor på Fyn er du fra?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Middelfart-området. Har fået en masse indtryk af den side i har fyldt ud mens jeg ikke har været her. Kan ikke lige huske hvad det var TMC koster, men noget med 600 ... kom lige til at tænke på det nok er pr. meter.  Well. Hvis i tror det er flere 1000 jeg vil bruge, kan i godt tro om. Det jeg ville var, at se om der er nogen forskel på de "billige" kabler, og så de "rigtige" kabler. De behøver IKKE koste op mod 1000. Jeg havde regnet med max. 600-800 kr for et par ht kabler. Tror ikke lige jeg fik kigget ordenligt på prisen på TMC, og har heller ikke kigget nu så skal ikke kunne sige om det er meteren... Og jeg kan heller ikke helt huske om jeg sagde hvad min næste investering skulle være. Kan høre på jer det nok skal være en CD afspiller før kablerne
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
harmanman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
Middelfart-området.
Har fået en masse indtryk af den side i har fyldt ud mens jeg ikke har været her. Kan ikke lige huske hvad det var TMC koster, men noget med 600 ... kom lige til at tænke på det nok er pr. meter.
Well. Hvis i tror det er flere 1000 jeg vil bruge, kan i godt tro om. Det jeg ville var, at se om der er nogen forskel på de "billige" kabler, og så de "rigtige" kabler. De behøver IKKE koste op mod 1000. Jeg havde regnet med max. 600-800 kr for et par ht kabler. Tror ikke lige jeg fik kigget ordenligt på prisen på TMC, og har heller ikke kigget nu så skal ikke kunne sige om det er meteren...
Og jeg kan heller ikke helt huske om jeg sagde hvad min næste investering skulle være. Kan høre på jer det nok skal være en CD afspiller før kablerne
|
|
|
Der er ikke nogen af os der tror eller synes at du skal bruge flere 1000 på højttalerkabler, for det ville jo være vanvittigt.
som jeg allerede har skrevet, synes jeg helt klart du højst skal bruge 50-70 kr m, på dem, f.eks taget i betragtning af de tynde interne kabler i dine ht'ere. __________________
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
Middelfart-området.
Har fået en masse indtryk af den side i har fyldt ud mens jeg ikke har været her. Kan ikke lige huske hvad det var TMC koster, men noget med 600 ... kom lige til at tænke på det nok er pr. meter.
Well. Hvis i tror det er flere 1000 jeg vil bruge, kan i godt tro om. Det jeg ville var, at se om der er nogen forskel på de "billige" kabler, og så de "rigtige" kabler. De behøver IKKE koste op mod 1000. Jeg havde regnet med max. 600-800 kr for et par ht kabler. Tror ikke lige jeg fik kigget ordenligt på prisen på TMC, og har heller ikke kigget nu så skal ikke kunne sige om det er meteren...
Og jeg kan heller ikke helt huske om jeg sagde hvad min næste investering skulle være. Kan høre på jer det nok skal være en CD afspiller før kablerne
|
|
|
TMC kablerne jeg snakker om, er signalkabler og ikke højttalerkabler. Godt nok fremstiller de også højttaler kabler, men de hedder ikke Yellow og White label.
Jeg vil også råde dig til at starte med en lidt bedre afspiller. Ellers giver det ikke meget mening. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Jeg vil også råde dig til at starte med en lidt bedre afspiller. Ellers giver det ikke vildt meget mening.
|
|
|
Ja, ny kilde er et must... Så kan du tweake systemet derefter!
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Og jeg kan heller ikke helt huske om jeg sagde hvad min næste
investering skulle være. Kan høre på jer det nok skal være en CD
afspiller før kablerne  " Det skrev jeg jo også, så nu har jeg forstået at det er kilden først. Synes også lyden er lidt "flad" på mit anlæg, hvis i forstår. Måske kunne en ny CD afspiller hjælpe på det.
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
"Og jeg kan heller ikke helt huske om jeg sagde hvad min næste
investering skulle være. Kan høre på jer det nok skal være en CD
afspiller før kablerne "
Det skrev jeg jo også, så nu har jeg forstået at det er kilden først. Synes også lyden er lidt "flad" på mit anlæg, hvis i forstår. Måske kunne en ny CD afspiller hjælpe på det.
|
|
|
Det kan du vist trygt regne med - God jagt!
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, tak  __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
harmanman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I nogle hifi butikker kan du gratis låne en cd-afspiller med hjem, og prøve den på dit anlæg. __________________
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lang tid siden jeg har givet lyd fra mig så vil da lige give en lille "update".  Havde hørt at Crown skulle være nogle gode sager når det kommer til Cerwin Vega, så jeg kiggede lidt rundt og jeg fandt ud jeg hellere måtte låne sådan en. Så nu har jeg haft en Crown CTs stående i et stykke tid, og må nok indrømme den har nogle andre kvaliteter i forhold til NAD. Så mon ikke jeg beholder den?  Så skal der jo bare købes en forforstærker... Hvilken ville være ideel til sådan et setup? Her er nok et par stykker med god erfaring, skal bare bruge et par råd eller 2 da jeg sikkert ikke kan høre den store forskel alligevel  Helst ikke for dyrt Hilsen Emil
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken CTS har du stående?
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTs 1200  Samme som din.
|
| Til top |
|
| |