Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ild i Onkyo TX-SR805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
CSN Teknik skrev:
Ja jeg ville da til en hver tid dække afbrændt udstyr hvis det ikke kunne påvises at kunden selv var skyld i det var stået af. Det er da bare alm. kundeservice

Jeg har en Omnitronic forstærker der er brændt gider du erstatte den ?

Ja, det er jo det som er spørgsmålet skal KUNDEN bevise han IKKE har ødelagt den eller skal FORHANDLER bevise kunden HAR ødelagt den .

Men mystisk er det jo, det som er sket.

Inden for de første seks måneder skal forhandler / importør, eller hvem man nu har "solgt" garanti'en til, kunne bevise at det er kunden selv der har været skyld i fejlen. Det hedder rent faktisk bevise, ikke blot sansynliggøre...!!!

Af samme årsag ser man faktisk at surround-receivere der bliver tilkoblet en computer mens der er strøm på computeren, bliver rep. på garanti'en, selvom det er ganske tydeligt at noget udefra-kommende ( 50-250 volt fra computerens net-støj-filter ) har ødelagt receiver-kredsen i indgangen.

Et produkt solgt fra min butik, med ovennævnte fejl inden for de første seks måneder ville også blot blive byttet ved disken - hvis det er muligt. Det er den gode service og ry vi ska loverleve på...

Lars / Sound2Vision A/S, Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Hans J skrev:
CSN Teknik skrev:
Ja jeg ville da til en hver tid dække afbrændt udstyr hvis det ikke kunne påvises at kunden selv var skyld i det var stået af. Det er da bare alm. kundeservice

Jeg har en Omnitronic forstærker der er brændt gider du erstatte den ?

Ja, det er jo det som er spørgsmålet skal KUNDEN bevise han IKKE har ødelagt den eller skal FORHANDLER bevise kunden HAR ødelagt den .

Men mystisk er det jo, det som er sket.

Inden for de første seks måneder skal forhandler / importør, eller hvem man nu har "solgt" garanti'en til, kunne bevise at det er kunden selv der har været skyld i fejlen. Det hedder rent faktisk bevise, ikke blot sansynliggøre...!!!

Sakset fra forbrug.dk

"Formodningsregel
Der er dog en ændring, der er værd at omtale: Efter lovforslaget formodes fejl, der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, at have været til stede på leveringstidspunktet. Det betyder at sælger, hvis han ikke mener, at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet, som udgangspunkt skal sandsynliggøre dette. Hvis der ikke er omstændigheder, der tyder på, at forbrugeren har tabt varen eller på anden måde selv er skyld i fejlen, vil man formentlig anse varen for mangelfuld."

Af samme årsag ser man faktisk at surround-receivere der bliver tilkoblet en computer mens der er strøm på computeren, bliver rep. på garanti'en, selvom det er ganske tydeligt at noget udefra-kommende ( 50-250 volt fra computerens net-støj-filter ) har ødelagt receiver-kredsen i indgangen.

Et produkt solgt fra min butik, med ovennævnte fejl inden for de første seks måneder ville også blot blive byttet ved disken - hvis det er muligt. Det er den gode service og ry vi ska loverleve på...

Lars / Sound2Vision A/S, Viborg

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Aaaerh Crap... - Jeg fik byttet om på dem... - beklager!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

BowieCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Så har jeg haft fat i Tenspot (Hr.Krüger) igen, som sagde, at han har videregivet sagen til deres
salgsafdeling, og de har endnu ikke besluttet, om de vil bytte
forstærkeren, men han håbede på svar mandag eller tirsdag.

Så nu må vi se....

Go weekend....

Panasonic BD35
Supra-Cables
Til top Vis BowieCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BowieCool

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Så har jeg haft fat i Tenspot (Hr.Krüger) igen, som sagde, at han har videregivet sagen til deres

Så nu må vi se....

Go weekend....

held og lykke

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

zuki skrev:
jamen hvis christian _(csn-teknik) siger der, ikke er nogen i danmark der har oplevet det( altså hvor forstærkeren er købt i danmark) så er det nok rigtig, da han jo er en aut. onkyo forhandler, og har til daglig at gøre med onkyo,og snakker med dem. det har i ikke, i kan kun læse hva der er på nettet. så synes det er meget dumt at sige at christian "lyver"

Hvem siger han lyver???

Jeg siger bare at problemet er større end bl.a. han vil indrømme (klart nok når han forhandler onkyo)... Om det så er i Danmark eller et andet land at forstærkerne bryder i brand eller eksploderer gør ikke den store forskel, for som allerede nævnt så har tyskland samme elnet som vi har herhjemme...

Og den med opbevaringen af forstærkerne tror jeg heller ikke på... Ikke i alle tilfældene i hvert fald, for hvis man læser på AVS Forums så er der mange... Og man må gå ud fra at de ikke er købt hos forhandlere der allesammen har opbevaret dem forkert... Uanset om de er autoriserede Onkyo forhandlere eller ej...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Exxtreme skrev:

CSN Teknik skrev:
En lille bøn til dem som pisker en stemning i vejret. Tag den dog med ro, fordi der er et par produkter som viser sig have en defekt, er der jo ikke en eneste fornuftig grund til at fare i flint
Alle produkter/vare vil have en defekt før eller siden, jeg tror heller ikke Mercedes eller B&O
kan se sig fri for mandags modeller, fordi der er et par stykker der har været uheldige behøver resten ikke frygte et bestemt mærke af den grund

Problemet er jo bare større end flere vil indrømme... Det er muligvis rigtigt at det indtil videre kun er et par stykker fra Danmark det er gået ud over, men hop en tur over på AVS Forums, så kan du hurtigt læse at det er mange flere det drejer sig om...

Jeg talte det til 9 styks i den tråd som er omtalt her, hvoraf en indrømmede at han tilsluttede udstyr/højttalere  i medens den var tændt.

Der er flere, hvis du følger de links der er i tråden så kommer du til flere tråde og historier af samme karakter...

Og at Onkyo ikke har hørt noget om fejlen tror jeg ganske enkelt ikke på... For det er 1 år siden folk begyndte at skrive om fejlene på AVS Forums...
Har 875/805 været på markedet så længe ? Tråden er oprettet d.  01/10/07

Min fejl... Glemte at de bytter om på dag og måned derovre... Sorry

Jeg har på ingen måde læst om hvordan det afbrændte udstyr har været tilsluttet resten af setuppet. Der kan jo være flere oversager til det går galt. Det behøver jo ikke kun at skyldes defekt udstyr alle gangene. Igen 1 fjer der blev til 7 høns opstod på div. foraer.

Som tidligere nævnt i tråden så er det helt galt hvis en forstærker kan eksplodere eller bryde i brand... Uanset om brugeren laver en forkert tilslutning... Jeg kan forstå en forstærkeren kan brænde et par komponenter af hvis man laver en ordentlig bøf, men at bryde i brand eller at eksplodere det er bare for langt ude efter min mening...

Og jeg mener bestemt ikke det er 1 fjer der er blevet til 7 høns... Jeg vil stadig ikke anbefale folk at købe de berørte receivere før der er kommet klarhed over hvad det er der går galt, og så er jeg sådan set ligeglad med om jeg er den eneste overhovedet med den mening...

Der en nu kun 5 høns, men på internettet vokser ting sig hurtigt ud af proportioner .

Det er jeg helt enig i, men jeg tror nu på folk som udgangspunkt... Hvorfor skulle man skrive at man har været uheldig med sin forstærker hvis det ikke passer?

Dem som har beskrevet hvordan det var, omtaler hændelsen på en måde som IKKE omtaler ild!!! Men et pop/bang, gnister og røg = elektronik som kortslutter, sikkert kondensatorer eller effekt transistor.

Der er faktisk minimum 1 som skrev at han direkte så flammer i forstærkeren... I samme tråd

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Exxtreme skrev:

CSN Teknik skrev:
En lille bøn til dem som pisker en stemning i vejret. Tag den dog med ro, fordi der er et par produkter som viser sig have en defekt, er der jo ikke en eneste fornuftig grund til at fare i flint
Alle produkter/vare vil have en defekt før eller siden, jeg tror heller ikke Mercedes eller B&O
kan se sig fri for mandags modeller, fordi der er et par stykker der har været uheldige behøver resten ikke frygte et bestemt mærke af den grund

Problemet er jo bare større end flere vil indrømme... Det er muligvis rigtigt at det indtil videre kun er et par stykker fra Danmark det er gået ud over, men hop en tur over på AVS Forums, så kan du hurtigt læse at det er mange flere det drejer sig om...

Alle de receivere de nævner på AVS forum er vist USA modeller, der har en anden opbygning end de EU modeller vi har, USA modellerne har en anden strømforsyning mm. Så du kan IKKE trække paralleler imellem USA og EU modellerne.

At der er problemer med BÅDE usa og EU modellerne gør sgu da ikke sagen bedre...

Og at Onkyo ikke har hørt noget om fejlen tror jeg ganske enkelt ikke på... For det er 1 år siden folk begyndte at skrive om fejlene på AVS Forums...

Onkyo Har en del forskellige hoved afdelinger en der varetager EU, det er den vi hører under og de har ikke hørt om det før.

Det tror jeg stadig ikke på... Men lad nu det ligge...

Jeg har på ingen måde læst om hvordan det afbrændte udstyr har været tilsluttet resten af setuppet. Der kan jo være flere oversager til det går galt. Det behøver jo ikke kun at skyldes defekt udstyr alle gangene. Igen 1 fjer der blev til 7 høns opstod på div. foraer.

Som tidligere nævnt i tråden så er det helt galt hvis en forstærker kan eksplodere eller bryde i brand... Uanset om brugeren laver en forkert tilslutning... Jeg kan forstå en forstærkeren kan brænde et par komponenter af hvis man laver en ordentlig bøf, men at bryde i brand eller at eksplodere det er bare for langt ude efter min mening...

Der er temmelig meget udstyr der vil gnistre eller stå i flammer eller på anden måde opføre sig temmelig unormalt hvis det bliver kortsluttet på udgangene eller forkert monteret.

Det har jeg aldrig set eller hørt om før... Jeg har hørt om at et par komponenter brænder af og lignende, men ikke værre end det. Har du eksempler på hvad der ellers har været af produkter der har været de samme problemer med som vi hører med Onkyo? Men sagen er jo også den at de ikke allesammen har været forkert tilsluttet...

En forstærker der leverer 7 X 160 W eller der omkring har det med at brokke sig når den bliver kortsluttet, om der så stod Denon eller Pioneer eller andet så ville det gå temmeligt galt

Selvfølgelig... Der er ikke noget udstyr der kan holde til at blive kortsluttet... Men igen... De blev IKKE (allesammen) kortsluttet...

Og jeg mener bestemt ikke det er 1 fjer der er blevet til 7 høns... Jeg vil stadig ikke anbefale folk at købe de berørte receivere før der er kommet klarhed over hvad det er der går galt, og så er jeg sådan set ligeglad med om jeg er den eneste overhovedet med den mening...

Jeg mener helt klart du overreagerer helt vildt, men det må stå for din regning.

Fint nok... Alle har ret til deres egen mening

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

BowieCool skrev:

Så nu må vi se....

Go weekend....

Held og lykke... Krydser fingre...

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Noget nyt i sagen???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

titt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Allerførst vil jeg sige, at det må være en rigtig grim oplevelse for bowie, og jeg håber, at du får løst problemet (vil egentlig gerne høre, hvordan det går med det).

Dernæst synes jeg lige, at folk skal klappe hesten ifht. Onkyos produkters generelle tilstand.

Det her handler jo nok mere end noget andet om en dårlig parallel-import. Jeg har samme problem som så mange andre: Vil have ordentligt grej, men har ikke mønterne, så jeg kiggede også på idealo.de. Jeg fandt der en leverandør (hifishop24.de), som samtidig er officiel Onkyo-leverandør (man kan finde firmaet på Onkyos hjemmeside) , så jeg ikke fik en lignende oplevelse som bowie har haft.

Jeg har fået leveret en 805'er og den fungerer upåklageligt. Den bliver godt nok lidt lun, men ikke mere end andre forstærkere jeg har haft.

Det, der får mig til at skrive, er, at man (I ved hvem I er) i andre sammenhænge har travlt med at pege fingre ad Onkyos produkter og sige " de har vist stabilitetsproblemer". Rent vrøvl!

Der har været nogle få problemer med nogle dårligt indkøbte parallelimporterede varer, hvor transport og opbevaring af eks- og importøren sandsynligvis har været helt i skoven.

Jeg ville også helst have købt mine ting herhjemme af en god forhandler, men når jeg kan spare 35% (femogtredive procent!) på indkøbet, så synes jeg ærlig talt, at forskellen er ALT for stor!

Jeg har fået så meget mere for mine penge, at det ville være åndsvagt at lade være. Men vær grundige, når I handler på nettet. Find en, der er officiel forhandler af produktet, så går I ikke galt i byen.

HVORFOR er de danske detailpriser så meget højere end de tyske????

Til top Vis titt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af titt

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Fordi at alle Onkyo forhandlere holder den samme udsalgspris på produkterne, og ganske få tilbyder et kabel eller andet for at være lidt billigere, men den vejl pris fastholdes af samtlige forhandlere. Kartel?  Konkurrencen er lav herhjemme, hård i Tyskland
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Katongo skrev:

Allerførst vil jeg sige, at det må være en rigtig grim oplevelse for bowie, og jeg håber, at du får løst problemet (vil egentlig gerne høre, hvordan det går med det).

Dernæst synes jeg lige, at folk skal klappe hesten ifht. Onkyos produkters generelle tilstand.

Det her handler jo nok mere end noget andet om en dårlig parallel-import. Jeg har samme problem som så mange andre: Vil have ordentligt grej, men har ikke mønterne, så jeg kiggede også på idealo.de. Jeg fandt der en leverandør (hifishop24.de), som samtidig er officiel Onkyo-leverandør (man kan finde firmaet på Onkyos hjemmeside) , så jeg ikke fik en lignende oplevelse som bowie har haft.

Jeg har fået leveret en 805'er og den fungerer upåklageligt. Den bliver godt nok lidt lun, men ikke mere end andre forstærkere jeg har haft.

Det, der får mig til at skrive, er, at man (I ved hvem I er) i andre sammenhænge har travlt med at pege fingre ad Onkyos produkter og sige " de har vist stabilitetsproblemer". Rent vrøvl!

Der har været nogle få problemer med nogle dårligt indkøbte parallelimporterede varer, hvor transport og opbevaring af eks- og importøren sandsynligvis har været helt i skoven.

Jeg ville også helst have købt mine ting herhjemme af en god forhandler, men når jeg kan spare 35% (femogtredive procent!) på indkøbet, så synes jeg ærlig talt, at forskellen er ALT for stor!

Jeg har fået så meget mere for mine penge, at det ville være åndsvagt at lade være. Men vær grundige, når I handler på nettet. Find en, der er officiel forhandler af produktet, så går I ikke galt i byen.

HVORFOR er de danske detailpriser så meget højere end de dansk????

Jo højere priser jo mere tjener de, og så fordi de kan, danskere har jo masser af penge.

Det er "bigmac" indekset, mcdonalsd priser er sat land for land efter "hvad de kan tage for det"

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Tommy, du må eller ikke glemme omkostningsnivuet, det er højt herhjemme, løn og 25% moms.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Tommy, du må eller ikke glemme omkostningsnivuet, det er højt herhjemme, løn og 25% moms.

Nu må DU ikke glemme at den tyske moms er på 19%
Der er altså kun 6% forskel i moms, dvs. at der muligvis er nogle forhandlere der skummer fløden et sted her i DK.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Højere løn til de ansatte

Højere skat, både på løn + overskud

Højere priser på de firma-biler der skal til for at kunne fungere som firma

Færre danske salg, derved flere antal brugsvejlednings-kroner per enhed

Husk at alle omkostningerne rammer både importør og butik, så det er altså gange to man skal sælge dyrere for at kunne leve...

Alt i alt generelt væsentligt højere omkostningsniveau for at tjene penge her i landet - nummer to ting er, at man p***er osse billigere i andre folks baghave end man gør i sin egen...

Lars / Viborg

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Højere løn til de ansatte

Højere skat, både på løn + overskud

Højere priser på de firma-biler der skal til for at kunne fungere som firma

Færre danske salg, derved flere antal brugsvejlednings-kroner per enhed

Husk at alle omkostningerne rammer både importør og butik, så det er altså gange to man skal sælge dyrere for at kunne leve...

Alt i alt generelt væsentligt højere omkostningsniveau for at tjene penge her i landet - nummer to ting er, at man p***er osse billigere i andre folks baghave end man gør i sin egen...

Lars / Viborg

Ja, undskyldninger er der da såsandlig nok af...... Uanset hvordan man vender og drejer den er det  er det bare dyrere i Danmark, derfor handler jeg ikke der. Jeg har ikke brug for "service" jeg ved hvad jeg vil have og bestiller det derefter.Jeg handler ALTID i tyskland og der har aldrig været problemer, og jeg bor iøvrigt i Malmö billig bil og lejlighed.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Katongo skrev:

Jo højere priser jo mere tjener de, og så fordi de kan, danskere har jo masser af penge.

Det er "bigmac" indekset, mcdonalsd priser er sat land for land efter "hvad de kan tage for det"

Tommy

"bigmac indexet" er for at sammenligne forskellige valutaer og eventuelt overvurdering af enkelte landes økonomier. Man går ud fra man kan få den samme mængde varer for 1 usd i alle lande. grunden til det virker så effektivt er at at mcd har ca samme % vise avance på de produkter der er ens i alle lande

det var så iøvrigt pænt off topic

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hvad så. Er der noget nyt i sagen?

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Katongo skrev:

Købte også min Onkyo 805'er hos www.hifishop24.de for 4 måneder siden. Den kostede på det tidspunkt kun 7600 kr inkl. lev. Hvilket vist stadigt er billigt idag, hvis den skulle købes i DK. Jeg kunne netop heller ikke lade vær, med at slå til ved det tilbud. Kan godt forstå at folk vil have den fine service ved siden af produktet de køber, og den er rarest at have, hvis den er lige i nærheden.

Dog har jeg næsten altid købt mit udstyr i Tyskland.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes