Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wadia + iPod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

røverkøb er jo altid relativt, men fakta er at der pt kun findes en Ipod dock på markedet der giver mulighed for at tage det direkte digitale signal ud og den koster 10000(2000$) og for at den virker skal ens ipod modificeres. Så ud fra det er det jo et røver køb

Ifølge Wadia skulle den have indbygget DAC, der er da også et sæt RCA bøsninger på den.

Det er da rigtigt at den normale ipod docking burde smide det rene digitalt signal ud, MEN det gør den altså ikke og hvorfor ikke kan man måske få afvide af Appel, men fakta er hvor latterlig man enten synes at det er så kan man pt ikke få en "normal" ipod docking med digital output.

Det er rigtigt at det ville være smart at der medfulgte en fjernbetjening, men der står at man kan brug en Appel fjernbejening

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

RCA-bøsningerne på Wadia'en får det analoge signal fra iPod'ens analoge udgang jvf.:
http://www.stereophile.com/news/010408wadia/

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Ok havde ikke lige læst den inde på stereophile.com, men virker bare lidt mærkeligt når de også skriver at den bypasser Ipodens interne DAC og output stage.

Men det virker heller ikke som om at Stereophile helt er sikker i deres sag cita "although that signal is apparently derived from the iPod's internal DAC." Men bliver da spændende at se og høre noget mere om den

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja det ser ud til at der ikke er en DAC i kassen... men hvis der var, var det da oplagt at modde sin egen SPdif indgang i den, istedet for Ipod docken. Så havde man pludselig en budget wadia DAC....
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Det virker bare mærkeligt at man kan tage det anloge signal fra ipoden og samtidig bypase dens interne DAC og output stage. Men hvem ved måske man kun kan vælge enten SPDIF eller anlog out fra docken.

Men hva' jeg skal også kun bruge SPDIF out så jeg kan bruge min forstærker som DAC

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Ja det ser ud til at der ikke er en DAC i kassen... men hvis der var, var det da oplagt at modde sin egen SPdif indgang i den, istedet for Ipod docken. Så havde man pludselig en budget wadia DAC....

Hej Lars

Det vil sige, at man enten kan tage det rå digitale signal ud direkte fra iPod (på bagsiden af Wadiaen), eller det analoge liniesignal fra iPod (på bagsiden af Wadiaen), men IKKE få konverteret det rå digitalsignal i Wadiaens DAC, som så ikke findes ? Det lyder næsten osse for godt til at være sandt, at man kunne købe en DAC til 349 dollars, med et Wadia logo på forsiden men alligevel er det da billigt. Gad vide om "kabinettet" er af plast eller aluminium ? Bare aluminiummet kunne vel koste tæt på 349 dollars, hvis det er den sædvanlige tykkelse og vægt

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Sjoenne skrev:
Hej LarsDet vil sige, at man enten kan tage det rå digitale signal ud direkte fra iPod (på bagsiden af Wadiaen), eller det analoge liniesignal fra iPod (på bagsiden af Wadiaen), men IKKE få konverteret det rå digitalsignal i Wadiaens DAC, som så ikke findes ? Det lyder næsten osse for godt til at være sandt, at man kunne købe en DAC til 349 dollars, med et Wadia logo på forsiden men alligevel er det da billigt. Gad vide om "kabinettet" er af plast eller aluminium ? Bare aluminiummet kunne vel koste tæt på 349 dollars, hvis det er den sædvanlige tykkelse og vægt

Ja jeg tror at det er sådan det hænger sammen men lad os nu se.. Er det med indbygget DAC, skal jeg sgu have en.. og så skal der leges med at smide en anden spdif indgang på istedet for en Ipod... men er der ikke DAC i, så er det et ligeså ligegyldigt produkt som Krell Kid'en. Efter min mening....
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Min fejl. Jeg læste det som, at der var en DAC inkluderet (selvom ved nærmere eftertanke ikke er så realistisk for et Wadia-produkt til den pris). Derfor nævnte jeg det som et røverkøb. 

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

hvis der er indbygget DAC i den til den pris vil det jo nok ikke være noget i High-end klassen, men selv uden indbygget DAC er det da ikke et helt ligegyldig produkt, især ikke når mange andre dock fra feks, Denon, Marantz og Arcam koster op imod prisen på Wadiaen og det enste de gør er at sende det analoge signal vidre fra Ipoden, ikke noget digitalt SPDIF eller noget

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
... men er der ikke DAC i, så er det et ligeså ligegyldigt produkt som Krell Kid'en.
Efter min mening....

Den foerste iPod dock paa markedet der kan traekke bit-perfect digital lyd ud af en iPod uden at kraeve
modifikation af denne, er da absolut ikke et ligegyldigt produkt...

Lidt gaetvaerk: Hvis interfacet er lavet via licens fra Apple er det ikke umuligt at Apple vil saelge den gennem
http://store.apple.com, og saa vil Wadia naa et _helt_ andet publikum
end de normalt kan.
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
Sjoenne skrev:
... men er der ikke DAC i, så er det et ligeså ligegyldigt produkt som Krell Kid'en.
Efter min mening....

Den foerste iPod dock paa markedet der kan traekke bit-perfect digital lyd ud af en iPod uden at kraeve
modifikation af denne, er da absolut ikke et ligegyldigt produkt...

Jeg er helt enig med dig hansen, men det forudsætter så, at man i forvejen har en god DAC som kan bruges til det "rå digitalsignal". Jeg kunne da godt forestille mig, at sidde med de store hørebøffer på, og lytte til podcast via Wadia-kasserne og det øvrige headfi-setup i lytterummet. Lidt perverst måske, men hvorfor ikke

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Der kan vist ikke være nogen tvivl om at der IKKE er en DAC i dette Wadia produkt. Wadia har jo navngivet det "Wadia 170 iTransport". Altså er der her tale om et produkt som efter min bedste overbevisning blot henter signalet ud fra div. Apple produkter. Men det ville være oplagt, at Wadia nu efterfølgende kom med det næste led i signalvejen, nemlig en DAC. Alternativt en tranport med indbygget DAC.

En anden ting jeg har bemærket er, at de tidligere varslet produkter ikke længere er markeret som "coming soon". Det drejer sig om hele 7 serie, hvilket vil sige 781, 781i samt 771 transport. Disse produkter har Wadia ellers gennem rigtig lang tid varslet at de er lige på trapperne. Mon Wadia har opgivet at lancere disse produkter, og at 581 serien således er den sidste rigtige high-end serie vi har set fra denne producent  

Linkt til Wadia: www.wadia.com

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
En anden ting jeg har bemærket er, at de tidligere varslet produkter ikke 
længere er markeret som "coming soon". Det drejer sig om hele 7 serie, hvilket vil sige 781,
781i samt 771 transport. Disse produkter har Wadia ellers gennem rigtig lang tid varslet at de er
lige på trapperne. Mon Wadia har opgivet at lancere disse produkter, og at 581 serien således er
den sidste rigtige high-end serie vi har set fra denne producent

Jeg tror det er fordi de bliver lanceret paa CES, der starter i morgen.
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
Chr. R. skrev:
En anden ting jeg har bemærket er, at de tidligere varslet produkter ikke 
længere er markeret som "coming soon". Det drejer sig om hele 7 serie, hvilket vil sige 781,
781i samt 771 transport. Disse produkter har Wadia ellers gennem rigtig lang tid varslet at de er
lige på trapperne. Mon Wadia har opgivet at lancere disse produkter, og at 581 serien således er
den sidste rigtige high-end serie vi har set fra denne producent

Jeg tror det er fordi de bliver lanceret paa CES, der starter i morgen.

Kigger man på Wadia's hjemmeside, så er det kun den nye 170 iTransport der er markeret med "Coming soon" og "at CES 2008". Hele 7 serie er ikke markeret med hverken det ene eller andet, ja faktisk er "Coming soon" nu forsvundet fra disse produkter efter rigtig mange måneder med denne tilføjelse. Og for et lille firma som Wadia, så får de med den nye 170 iTransport nok også mere end nok at se til på CES. 

Men krydser fingre for at du har ret  

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Det viser sig at 781'eren allerede blev vist frem på CES i 2006, men produktet er altså endnu ikke sat i produktion her 2 år efter

Link: Her ses et billede fra udstillingen samt teksten "The new WADIA 781 SACD is finally here!"

Tilføjelse

Har lige set at dette er tilføjet på Wadia's hjemmeside under "news":

Wadia cordially invites you to visit our exhibit at CES 2008 -
introducing Wadia the 781 Compact Disc/SACD Player
and the Wadia 170 iTransport

Det ser måske ud til at 781 modellen endelig er på vej med 1½ år forsinkelse. Håber at det denne gang er med en produktions klar model, og ikke endnu en protype som i 2006. Wadia har i øvrigt tidligere meldt ud, at 581 modellen er konstrueret til at blive opgraderet til en 781'er

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt omkring Wadia 170 iTransporten. CES er næsten lige åbnet, og Stereophile har skrevet netop om dette produkt som noget af det første i deres CES blog:

http://blog.stereophile.com/ces2008/

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Februar 2008 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet denne præsentaion af Wadia 170 iTransporten fra CES. Så mangler vi blot at få den til landet samt prisen herhjemme 

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Februar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev til den danske Wadia distrubritør og fik af vide at den nok lander på små 2600,- i butikkerne og at han forventer den en gang i marts, så der er ikke andet for end at vente

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Det viser sig at 781'eren allerede blev vist frem på CES i 2006, men produktet er altså endnu ikke sat i produktion her 2 år efter

Link: Her ses et billede fra udstillingen samt teksten "The new WADIA 781 SACD is finally here!"

Tilføjelse

Har lige set at dette er tilføjet på Wadia's hjemmeside under "news":

Wadia cordially invites you to visit our exhibit at CES 2008 -
introducing Wadia the 781 Compact Disc/SACD Player
and the Wadia 170 iTransport

Det ser måske ud til at 781 modellen endelig er på vej med 1½ år forsinkelse. Håber at det denne gang er med en produktions klar model, og ikke endnu en protype som i 2006. Wadia har i øvrigt tidligere meldt ud, at 581 modellen er konstrueret til at blive opgraderet til en 781'er

Lige en opfølgning på ovenstående.

Modellerne 781 og 781i er ifølge Wadia klar til at blive solgt i slutningen af næste måned eller starten af april. Alle 581 versionerne kan opgraderes til enten en 781 eller en 781i. Hverken prisen for 781/781i eller de omtalte opgraderinger er endnu fastlagt af Wadia.

Tænke tænke...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Der kan vist ikke være nogen tvivl om at der IKKE er en DAC i dette Wadia produkt. Wadia har jo navngivet det "Wadia 170 iTransport". Altså er der her tale om et produkt som efter min bedste overbevisning blot henter signalet ud fra div. Apple produkter. Men det ville være oplagt, at Wadia nu efterfølgende kom med det næste led i signalvejen, nemlig en DAC. Alternativt en tranport med indbygget DAC.

En anden ting jeg har bemærket er, at de tidligere varslet produkter ikke længere er markeret som "coming soon". Det drejer sig om hele 7 serie, hvilket vil sige 781, 781i samt 771 transport. Disse produkter har Wadia ellers gennem rigtig lang tid varslet at de er lige på trapperne. Mon Wadia har opgivet at lancere disse produkter, og at 581 serien således er den sidste rigtige high-end serie vi har set fra denne producent  

Linkt til Wadia: www.wadia.com

ja de har haft problemer længe.

De kan jo ikke få drev mere at teac, så alt tager tid.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes