Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 01:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wadia + iPod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 August 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Chr. R. skrev:
Kane skrev:
Jeg tillader mig lige at smide den her op igen.

Nogle der ved nærmere omkring pris og tidspunkt for wadia docken?

Jeg har endnu ikke set produktet på et marked med 230v, men i USA er salget startet. Om den danske importør formår at lancere (også) dette produkt, det stiller jeg mig desværre noget tvivlende overfor

Nogen speciel grund til denne tvivl? Bliver den for dyr i DK?

Ja for ellers havde jeg ikke skrevet det

Den danske Wadia importør formår ikke at "passe sit arbejde", for der er talrige historier om dårlige service osv. Jeg kan desværre selv bekræfte at det er tilfældet, og således kunne jeg ikke få "hjælp" da jeg ønskede at købe en maskine, og ej heller nu hvor jeg går med tankerne om en opgradering  

Og priserne herhjemme på de øvrige Wadia produkter er ikke gode set i forhold til udlandet. Det er næppe tilfældigt at tæt på 90% af de nyeste Wadia maskiner herhjemme er parallelimporteret. 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

På de forums hvor Wadia ejerne findes, der omtales 581 som en model med mange driftforstyrelser. Wadia har nok sendt denne maskine ALT for hurtigt på markedet. Kalle_dk kan bekræfte at hans maskine ikke har virket optimalt, og det samme kan 2 andre danske 581 ejere bekræfte. Prisen på en 581 på brugtmarkedet er også tydeligt mærket at det dårlige ry netop denne maskine har fået. Den handles således til en pris der ligger under en hvad en 861 indbringer.

Nu skal du heller ikke gøre det værre end det er. Du lyder som om den slet ikke duer, og at din SE model er verdens vidunder, sammenlignet med min "almindelige" model. Min "standard" model spiller aldeles fremragende og bedre end de 2 andre (og billigere) maskiner jeg har ejet de seneste år. Som du ved, deltager jeg ikke i alverdens "sammenlignings-konkurrencer", for at undersøge om der skulle være noget som er bedre eller dårlige end mit eget grej. Begge dele er helt sikkert tilfældet, men det kan jeg overhovedet ikke bruge til noget. Jeg er glad for min maskine, som jo osse har digitale indgange. Disse bruges til forskellige ting. Netværksafspilning, 24 bit 96 KHz lydoptagelser og andet. Jeg bruger tiden på at lytte musik og lyde. IKKE til at koble min maskine fra og flytte den frem og tilbage i tide og utide. Det kunne aldrig falde mig ind.

Du har ret i at min maskine havde en "fejl" fra dag 1, men heldigvis havde jeg købt den hos en dansk "forhandler", som sørgede for reparation/opgradering af software helt uden beregning. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det var gået hvis den var købt i udlandet. Den har iøvrigt virket upåklageligt siden den fik ny software. Jeg tror du har ret i at netop denne model er kommet lidt for hurtigt på "hylderne", men lur mig, om ikke dette osse gælder for så mange andre virksomheders produkter. Der skal jo sælges varer, og så går det sommetider lidt for hurtigt i markedsføringsafdelingen !

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Nu skal du heller ikke gøre det værre end det er. Du lyder som om den slet ikke duer, og at din SE model er verdens vidunder, sammenlignet med min "almindelige" model.

"Din" maskine er slem.

Som skrevet, så kan du bekræfte at din 581 ikke var driftstabil, og 2 andre danske 581 ejere har præcis samme dårlige erfaringer. Talrige software opgraderinger har Wadia forsøgt sig med, men det har langt fra været nok i alle tilfælde. "se" versionen har jeg ikke læst om nævneværdige problemer om, men derimod læst om glade 581 ejere som dels har fået en driftstabil maskine samt en maskine der er løftet væsentligt mht. lydkvalitet efter deres maskiner er opgradet.

At du ikke er interesseret i hvorledes andre maskinerne på markedet performer, det er suverænt dit valg. Jeg finder det spændende og lærerigt at "komme ud" en gang imellem, og man kommer hjem med en masse input omkring maskine, kabler, gode CD'ere osv. osv.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Min maskine er ikke slem. Hvad er det for noget sludder. Den virker ganske udmærket !

Som jeg forgæves har forsøgt at forklare dig, så bruger jeg min "maskine" til at nyde musik på/med og intet andet. Jeg er iøvrigt ikke sikker på den har godt af at blive slæbt ind og ud af en kold bil i tide og utide, men det er jo DIT valg. Min maskine bliver stående på det dertil indrettede møbel.

Der vil altid være noget der er bedre. Der vil altid være noget som er billigere eller dyrere. Sådan er det bare. Hvis jeg skulle interessere mig for hvordan andre produkter virker, kunne jeg jo ikke lave andet end at rende til

"se min maskine er bedst kom sammen"

og den tanke ligger mig meget fjernt. Jeg er godt klar over at visse mennesker udskifter deres grej flere gange om året, men når jeg har anskaffet noget dyrt grej som Wadien, er det fordi den skal bruges. IKKE fordi den skal udskiftes hurtigt igen. Den skulle gerne holde i mange år. Jeg er desværre ikke mange-millionær.

Min Wadia 581i giver alle de muligheder jeg har brug for. Jeg har jo faktisk fået en DAC oveni handlen. Det var formålet med netop MIN model 581i (i = input).

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2008 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Nilau skrev:
Kalle_dk skrev:
NriK skrev:

Chr. R. skrev:
Betegner du Philips CDPro2M drevet som værende et billigt computerdrev

Det er hverken værre eller bedre end så mange andre plastic drev. 

Nemlig.

Der er stor "røre i andedammen" når snakken går på "drev" (eller andre digitale kilder generelt), men i virkeligheden kommer det an på DAC'en, og hvordan drev og DAC arbejder sammen. Et mekanisk stabilt og iøvrigt gennemsnitligt drev vil derfor kunne gøre tricket. Lydmæssigt kan et gennemsnitligt drev derfor være ligeså godt som et "kobber-diamantslebet-guldbelagt-titaniumlegeret" drev. Man kan læse mere HER, hvis man har lyst til at vide mere.

For god ordens skyld (og inden jeg eventuelt bliver overfaldet af alle Teac-drev-fans) skal jeg meddele at jeg ikke er tekniker, men at jeg læser en del om tekniske emner, og lytter til diverse teknikere i virkelighedens verden samt i cyberspace. Man kan naturligvis ikke stole på alt hvad man ser og hører, men hvis man sorterer lidt i tingene, så........

Linket virker ikke. Men jeg mindes tidligere at have læst noget fra den side der linkes til. 50% banaliteter og 50% technovås.

Prøv nu selv at lytte til forkellige drev på den samme dac. Du vil opleve kæmpeforskelle! Jeg har endnu til gode at opleve et "gennemsnitligt" levere varen.
I øvrigt er det jo ikke kun selve drevet (isoleret set) der er afgørende, men i lige så høj grad den efterfølgende elektronik (det digitale output) samt et "lydløst" fejlkorrigeringskredsløb.
Det er hér TEAC kommer ind i billedet. Især efter modificering af elektronikken. Selve drevet (mekanismen) sørger for HELT stressfri aftastning. Og det kan høres.

Mvh.
Niels

Mit LINK virkede i flere dage efter mit indlæg, men nu har de tilsyneladende ændret på hjemmesiden. HER ER DET NYE LINK.

Jeg har ikke selv lyttet til så forfærdeligt mange ting, da jeg er yderst tilfreds med mit eget, men har fra andre ladet mig fortælle, at hvis man putter forskellige "gode" drev på samme DAC, er det nærmest indbildning hvis de kan høre forskel. Det kan jeg så tro på eller lade være. Jeg tror der er meget woodoo forbundet med drev, og hvis et super deluxe turbo TEAC drev er laaaangt bedre end alt andet (det er jo det du helst vil påstå, Niels), hvorfor kan vi så ikke købe sådan et drev ? Det er da mystisk at et SUPER produkt ikke kan sælges, og nærmest skal være "hemmeligt" for os unge under 50 ? Meget mærkeligt !

Du skal nok ikke tro på alt hvad du hører... Forskel på drev = indbildning?
Jeg bliver nødt til at bruge den gode gamle: Hvis man ikke kan høre forskelle, skyldes det sandsynligvis at de øvrige udstyr slet ikke kan følge med...
Tjek de nye drev fra Esoteric (TEAC) ud. Kig på detaljerne ved selve drevmekanismen, og se hvordan det er lavet. Tror du der er nogen der vil gå så langt helt uden grund? 

Der er skam ikke noget 'hemmeligt'. Du kan få fremragende drev fra Esoteric (TEAC) men de er ekstremt dyre. Køb et af de gode drev (evt. en komplet cdafspiller) fra TEAC - og få det toptrimmet.
Sagen er, at sådant guf ikke længere laves (så det er til at betale) og brugtmarkedet er hér en fin ting! I øvrigt ser det ud til, at TEAC bevidst har valgt at bruge visse underlødige komponenter (digitalt output) for at mindske lydkvaliteten på de ikke så dyre modeller! Det er så et spørgsmål om at få ordnet dette (inkl. fjernelse af enkelte komponenter). I mit eget drev forefindes nu bl.a gamle kulmassemodstande fra 60'erne og en smule Black Gate. Så kører det! Og i særdeleshed sammen med en god konverter fra Audio Note!

Kort og godt. Du får nok ikke bedre basis at arbejde ud fra, end ét af de gode VRDS-drev fra TEAC.
Uanset hvad du kunne finde på at sammenligne med. Wadia brugte engang nogle af de billige VRDS-drev fra TEAC, men det gør de ikke længere. Enten kan de ikke få lov, eller også prøver de bare at profitmaksimere! (Det lyder jo lige så godt med med et billigt computerdrev til 20 kroner i indkøb!..??  ;-) Det siger de næsten allesammen. Det er bare ikke korrekt...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Kane skrev:
Jeg tillader mig lige at smide den her op igen.

Nogle der ved nærmere omkring pris og tidspunkt for wadia docken?

Jeg har endnu ikke set produktet på et marked med 230v, men i USA er salget startet. Om den danske importør formår at lancere (også) dette produkt, det stiller jeg mig desværre noget tvivlende overfor

Jeg har så lige fundet en test bragt i tyske Audio. Overskriften i denne test lyder: "Uden tvivl den bedste hidtil iPod docking station i verden"

Maskinen er nu også at finde på den tyske importørs hjemmeside, men jeg har desværre ikke fundet eller fået noget info fra den danske importør. Andre der har fået den lovet tilbagemelding  

PS. Samme magasin har også lavet en test af Wadia 581ise

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 September 2008 kl. 04:19 | IP-adresse registreret  

Ny supertest af Wadia 170i. Klik på "Search" og indtast Wadia (find s. 208) 

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Og nu en test fra Stereophile.

Er der nogen der kan oplyse om Wadia 170i er med på udstillingen i Odense denne weekend

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej Kalle_dk

Og hvad angår den 170i så er den lavet i østen, den er lavet i alu og det der følger.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hej

Og hvad angår den 170i så er den lavet i østen ellers ville den koste alt for meget, den er lavet i bedste wadia stil i alu og det der følger.

Arhh Jensen, fødder er da lavet af gummi (smart nok i øvrigt) 

Men fjernbetjeningen der følger med 170i er ikke på Wadia niveau, men så er det lækkert at en fjernbetjening fra det øvrige Wadia modelprogram kan bruges i stedet.  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Februar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Og iPhone 3G virker i den også.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Februar 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Nice, så var jeg jo ikke helt galt på den 

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

I Norge er de da også helt pjattet med den https://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=1 15&testid=4144

imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det står der ellers ikke den gør i den norske artikel der er linket til ovenfor.

MVH

Tommy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

imac skrev:
jensen skrev:

Det står der ellers ikke den gør i den norske artikel der er linket til ovenfor.

MVH

Tommy

Ja forstår jeg heller ikke i us virker den og vi har prøvet en her.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

imac skrev:
jensen skrev:

MVH

Tommy

Ja, og i ALT materiale fra Wadia nævnes iPhone heller ikke som "gyldig" kilde. Men i USA virker Wadia 170i fint med både den gamle og nye model iPhone, og jeg ved at Jensen i lørdags har førsøgt sig med en 2.G. iPhone.

Kort fortalt, så ligger der en kodning af det digitale signal i både  iPods og iPhone, og måske er man her afhængig af hvilken software version den pågældende iPhone er udstyret med. Selv køber jeg nu en iPhone, og så må jeg forsøge at knække det evt.  problem  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

imac skrev:
jensen skrev:

MVH

Tommy

Ja, og i ALT materiale fra Wadia nævnes iPhone heller ikke som "gyldig" kilde. Men i USA virker Wadia 170i fint med både den gamle og nye model iPhone, og jeg ved at Jensen i lørdags har førsøgt sig med en 2.G. iPhone.

Kort fortalt, så ligger der en kodning af det digitale signal i både  iPods og iPhone, og måske er man her afhængig af hvilken software version den pågældende iPhone er udstyret med. Selv køber jeg nu en iPhone, og så må jeg forsøge at knække det evt.  problem  

Jeg ved ikke om der er forskel på de iPhone de sælger i usa og i forhold til eu.

Men skal prøve at se om jeg kan få appel til at svare på det.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Chr. R. skrev:

imac skrev:
jensen skrev:

MVH

Tommy

Jeg ved ikke om der er forskel på de iPhone de sælger i usa og i forhold til eu.

Men skal prøve at se om jeg kan få appel til at svare på det.

Der er to mulige løsninger på problemet:

1) Rent teoretisk kan der være forskel på det 30-bens stik der bruges til at forbinde Wadia 170i og en iPhone, men det kun på et fåtal af iPhone modellerne. Jeg har dog ikke belæg for at sige at det forholder sig sådan.

2) Det er som nævnt afhængigt af den software version som den pågældende iPhone er udstyret med. Wadia 170i er (desværre) ikke tiltænkt at virke sammen med iPhone, men at det alligevel er muligt skal man ikke brokke sig over  

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Så har jeg bestilt et eksemplar af dimsen. Bliver spændende at se, hvad den har at byde på 

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 20 December 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogle af jer der, kan hjælpe mig med menu styringen igennem fjernbetjeningen til wadia 170i´eren?
jeg havde forventet at man kunne styre hvilket nummer fra en hvilken som helt kunstner fra fjernbetjeningen, men kan ikke finde ud af det.
Jeg skal selv vælge på ipoden, hvilken kunsner jeg vil høre og kan kun skifte frem og tilbage i numrene.
Ved i om man kan mere med fjernbetjeningen?

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes