Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Danmarks ringeste biograf? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hvis biograferne er så ringe som i fortæller her, så står den vist her på hjemmebio i aften.

Så bliver først 80'er Sharp betamax videomaskinen og ITT 14" tv'et støvet af og så vidt jeg husker er en af de film der ligger øverst i papkassen "The hill have eyes" fra 77'. 

Ønsker alle et godt filmkig, wherever you are.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Lodrette streger i billedet kan da have sin charme. 

http://www.youtube.com/watch?v=bmXwekNpI7s
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Mestendels handler det jo om at tjene penge. En mindre provinsbif, der kører på pumperne, kan måske undskylde sig med det... De større, selskabsejede biffer er rent grådige! Reglen er mindreårigt personale (= lav løn), ingen tekniske kvalifikationer, dårlig vedligeholdelse af udstyret osv.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Tjahhhh....... Nu tager jeg ind i Danmarks ringeste bio og ser Aliens vs Predator. Trænger til lidt rå underholdning en sådan Søndag aften

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Silkeborg bio er ikke SÅ ringe som det jeg kan se på billedet på første indlæg. Men den er ringe taget i betragtning af den er helt ny og derfor burde være helt på toppen. Jeg var inde og se AVP2 i lørdags, og lyden røg af og til ud af kanalerne og billedet var projiceret for stort i forhold til lærredet hvilket vil sige at 5 procent af filmen udspillede sig på sort baggrund. (!)

I en helt anden bolgade vil jeg anbefale iMax på national Air and Space museum ved Washington DC. Der var skærmen så stor man blev nødt til at dreje hovedet for at se det hele. Og anlægget ydede 14kw.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Silkeborg bio er ikke SÅ ringe som det jeg kan se på billedet på første indlæg. Men den er ringe taget i betragtning af den er helt ny og derfor burde være helt på toppen. Jeg var inde og se AVP2 i lørdags, og lyden røg af og til ud af kanalerne og billedet var projiceret for stort i forhold til lærredet hvilket vil sige at 5 procent af filmen udspillede sig på sort baggrund. (!)

Det er sådan nogle ting jeg synes overhovedet ikke er i orden. Jeg har netop været på rundtur i et par hollywood-biografer, og det sætter et lidt andet perspektiv på de danske biffer... (omend der sikkert også findes elendige biografer i USA). Som du siger, man kan godt finde sig i at en lille uafhængig biograf ikke har spritnye sæder hele tiden, men det mindste man kan forlange er da at lydsystemet virker og at filmen rammer lærredet... Der er en del nye biografer der principielt har teknikken i orden, men som er voldsomt sløsede med brugen af det. De store biografer kan ikke undskylde sig med for få besøgende, for der er flere der går i biografen i dag end der har været de sidste mange år. Problemet som jeg ser det, er at biograferne har været for dårlige til at konkurrere på kvaliteten. Det er som om danske biograf-gængere er blevet lullet i søvn, og bare dét at komme afsted til biografen er noget særligt i sig selv. Jeg har oplevet at folk blev sure på mig fordi jeg afbrød filmen, ved at klage over åbenlyse tekniske fejl (såsom at ramme en meter forbi lærredet, og bytte rundt på højre og venstre kanal). Der er groft sagt ingen biografer der gør noget ud af at give folk en ekstra oplevelse, eller i det mindste bare fortælle folk hvorfor det er de skal gå i biografen, i stedet for at se filmene på DVD derhjemme. I Arclight biograferne i USA er der inden fremvisningen af hver film en medarbejder der stiller sig op foran lærredet og giver en hurtig introduktion til dén film man skal se, evt. med lidt teknisk information (denne film bliver vist digitalt, med vores 7.1 THX system bla bla bla, god fornøjelse med filmen). Dén lillebitte detalje løfter oplevelsen fra at man går ind og ser en film, til at man går ind og får fremvist en film. Der er for få biografer der har forstået forskellen på at _vise_ en film, og at _fremvise_ en film.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

AV Precision - Du rammer lige i plet med dit indlæg. Det er nemlig rigtigt at man i USA får filmen fremvist og det virker som om alle ansatte i biografen vil gøre alt for at det er en stor oplevelse for den besøgende. Nu har jeg kun prøvet 2 biografer i USA (hhv. førnævnte og Chinese Theater i Hollywood med alle fod- og håndaftrykkene udenfor), og begge deler en klar førsteplads af biografoplevelser. - I øvrigt milevidt fra enhver dansk biograf.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Jo, men så har I osse været i de amerikanske filmhovedstæder. Folk i USA, der bor bare lidt uden for de centrale metropolområder, får ikke en service der er bedre, end den der er beskrevet for de ringere danske biografer her. Selv har jeg været forholdsvis priviligeret som odenseaner, da vi ret tidligt fik den ny teknik ind med nye biografer.

Mange steder i USA er det til gengæld stadig relativt billigt at gå i biffen, i hvert fald hvis man blot ser på billetprisen. I modsætning til 'visse' andre steder... .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

Det er sådan nogle ting jeg synes overhovedet ikke er i orden. Jeg har netop været på rundtur i et par hollywood-biografer, og det sætter et lidt andet perspektiv på de danske biffer... (omend der sikkert også findes elendige biografer i USA). Som du siger, man kan godt finde sig i at en lille uafhængig biograf ikke har spritnye sæder hele tiden, men det mindste man kan forlange er da at lydsystemet virker og at filmen rammer lærredet... Der er en del nye biografer der principielt har teknikken i orden, men som er voldsomt sløsede med brugen af det. De store biografer kan ikke undskylde sig med for få besøgende, for der er flere der går i biografen i dag end der har været de sidste mange år. Problemet som jeg ser det, er at biograferne har været for dårlige til at konkurrere på kvaliteten. Det er som om danske biograf-gængere er blevet lullet i søvn, og bare dét at komme afsted til biografen er noget særligt i sig selv. Jeg har oplevet at folk blev sure på mig fordi jeg afbrød filmen, ved at klage over åbenlyse tekniske fejl (såsom at ramme en meter forbi lærredet, og bytte rundt på højre og venstre kanal). Der er groft sagt ingen biografer der gør noget ud af at give folk en ekstra oplevelse, eller i det mindste bare fortælle folk hvorfor det er de skal gå i biografen, i stedet for at se filmene på DVD derhjemme. I Arclight biograferne i USA er der inden fremvisningen af hver film en medarbejder der stiller sig op foran lærredet og giver en hurtig introduktion til dén film man skal se, evt. med lidt teknisk information (denne film bliver vist digitalt, med vores 7.1 THX system bla bla bla, god fornøjelse med filmen). Dén lillebitte detalje løfter oplevelsen fra at man går ind og ser en film, til at man går ind og får fremvist en film. Der er for få biografer der har forstået forskellen på at _vise_ en film, og at _fremvise_ en film.

Har været i iMax biffen i London og se Batman Begins. Inden filmen starter præsenteres systemet inden filmen går i gang. Alle højttalerene bliver præsenteret. Det er en SUPER fed fornemmelse. Der er også en gut/gutinde, der stiller sig op og præsentere, hvilken film man har betalt lige omkring 100 kr. for. Det er sgu service.

/jonathan

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Har været i iMax biffen i London og se Batman Begins. Inden filmen starter præsenteres systemet inden filmen går i gang. Alle højttalerene bliver præsenteret. Det er en SUPER fed fornemmelse. Der er også en gut/gutinde, der stiller sig op og præsentere, hvilken film man har betalt lige omkring 100 kr. for. Det er sgu service.

/jonathan

[/QUOTE]

Det lyder som en rigtig lækker biograf, det gad jeg godt opleve. Lyder også som engelsk stil....

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

/jonathan

Overvejer KRAFTIGT at tage derover når den nye Batman kommer, da der også vil være iMax elementer i den. Kan kun anbefale den bif.. :)

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Grand Teateret i Randers er for ring. Jeg bor her selv, men jeg og min kone kører hellere til Århus for at se film. Problemet er at de ikke kan finde et ordentligt sted i Randers til en ny Bio, og der er jo ikke noget der gider poste penge i en eksisterende bio som man ved kun skal holde, til der findes et bedre sted.

Indtil da må vi jo affinde os med en dårlig biograf (som dog er ganske hyggelig) eller tage til Århus eller Viborg.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

den ringeste sal jeg har været var for år tilbage ind og se ringens herre de to tårne i sal 2 i thisted. salen var gammel slidt. højtalerne lignede noget af et levn fra de glade 60`er og tror standart højtalerne i min acsona på det tidspunkt spillede bedre. bas var by i rusland for der var ikke nogen, der var kun mellemtoner. billede var ok.

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:

den ringeste sal jeg har været var for år tilbage ind og se ringens herre de to tårne i sal 2 i thisted. salen var gammel slidt. højtalerne lignede noget af et levn fra de glade 60`er og tror standart højtalerne i min acsona på det tidspunkt spillede bedre. bas var by i rusland for der var ikke nogen, der var kun mellemtoner. billede var ok.

Det er simpelthen til grin de tager penge for den slags ikke? Så kunne de da godt lige købe en CV subwoofer og få noget bas med. :P

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
bpep skrev:

Det er simpelthen til grin de tager penge for den slags ikke? Så kunne de da godt lige købe en CV subwoofer og få noget bas med. :P

ja det må man sige men som denne tråd udviklersig lyder det til at man skal tage til storbyerne og se film så man får en ordentlig oplevelse ud af det.

for er man 2 pers af sted med mad før film billeter snacks osv. er det nemt brændt en 500 kr af på sådan en aften 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Det er nok fordi at man har en intresse for at vise film, og ikke bare en pengen intresse, tro også er de Dansk film udleje her en del af skylden, med
bla. meget høje lejepris som gør det ikke rigtig er meget overskud til at købe nyt og optodate udstyre for.

Selfølig burte man lære af biografer i US og UK, i bla. US bliver lyd system teste en gang om ugen af THX, det samme for filmfremviser, her kan vi
lære noget.

mange af de små lokal biografer, som mange gange bliver drivet af film intresset kunne lære af disse biografer og bla. fortælle om film først.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

doller14
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hornslets Biograf Kom-bi er en provins biograf med kvaliteten i orden, faktisk syntes jeg at den er bedre end Cinemaxx i Århus

www.kombi.dk

MVH Peter
Til top Vis doller14's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doller14 Besøg doller14's Websted

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

doller14 skrev:

Hornslets Biograf Kom-bi er en provins biograf med kvaliteten i orden, faktisk syntes jeg at den er bedre end Cinemaxx i Århus

www.kombi.dk

MVH Peter

lyder da godt at ihvertifald en lille bio kan følge med men det er nok en af de få.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Kælderen under Palads i KBh. Så en gang Trainspotting dernede. Filmen var så slidt at billedet var fyldt med streger og fremviseren larmede så meget at den overdøvede noget af dialogen. Det var temmelig komisk.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Jo, men så har I osse været i de amerikanske filmhovedstæder. Folk i USA, der bor bare lidt uden for de centrale metropolområder, får ikke en service der er bedre, end den der er beskrevet for de ringere danske biografer her. Selv har jeg været forholdsvis priviligeret som odenseaner, da vi ret tidligt fik den ny teknik ind med nye biografer.

Det er jo netop også derfor jeg siger at man ikke bør forlange det samme af de mindste uafhængige biografer, som af Nordisk Film og Cinemaxx' flagskibe. Netop her burde man måske nok kunne forvente at der bliver gået lidt op i tingene. De store sale i Hollywood er jo ikke nævneværdigt større end Imperial, og de film jeg var inde at se, blev overværet af max 30-40 personer per film. I Arclight biograferne har man netop ofret antallet af siddepladser, mod at sørge for at alle sidder godt. Der er MEGET langt fra lærred til første sæderække, de forreste sæderækker er buede hvilket optager en masse plads, og i mange sale var der ekstra plads fra bagerste række til bagvæggen, så ingen sidder helt op ad bagvæggen. Det betyder at der netop ikke er flere siddepladser end der er i de typiske danske biografer i den bedre ende. Der er altså ikke umiddelbart tale om at de får flere penge ind per film. Det er et simpelt spørgsmål om, at hvis man kan sit kram og gider gøre det, så er det ikke dyrere at gøre det ordentligt end at gøre det dårligt. Den eneste grund til at de danske biografer sløser, er at de får lov.

mollecon skrev:

Mange steder i USA er det til gengæld stadig relativt billigt at gå i biffen, i hvert fald hvis man blot ser på billetprisen. I modsætning til 'visse' andre steder... .

_Netop_ derfor burde vi forlange lidt mere end dét vi gør. Jeg betalte 12 dollars for en film, såvidt jeg husker. Det var uden reklamer før filmen, og der var ikke ret meget slik-bod udenfor. I Danmark betaler vi 80-90 kroner per film. Det er en fair forskel, i betragtning af at varer generelt er billigere i USA, men _samtidig_ scorer biograferne kassen på slikboden, og ikke mindst skovler penge ind på et kvarters reklamer per film. Til de penge bør vi forlange mere end dét vi får, som sagt som minimum når vi går i de store biografer.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes