Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 01:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: De HADER os!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Møbeldesignerne må være døve

Jeg er sku' træt af det. Prøver at konvertere min SU til god lyd og hvad sker der? Trægulvet gynger så meget at CD-afspilleren stopper når jeg glemmer at jeg skal bevæge mig forsigtigt hvis jeg krydser stuen...

Hvor der er en vilje er der en vej og jeg har besluttet mig for at nu skal det hele op at hænge på væggen og haster gennem cyberspace til Ikeas hjemmeside for at få mine fattigmandsdesignerdrømme opfyldt. jeg er ikke decideret kræsen men har dog en aversion mod hvid melamin. Kæresten er lidt mere kræsen men jeg har med stor succes benyttet taktikken; "køb først, spørg bagefter", hvilket selvfølgelig betyder at jeg betaler gildet.

Andre der har været i samme situation som mig ved at det er næsten umuligt at finde nogle skabe eller kasser passer til nutiden forstærkere og cd-afspillere, som oftest er 43 cm brede og over 40 cm dybe. Hvis man finder dem så hedder de "vi stjæler dine gysser - fjols", hvilket betyder man skal have udstyr for ca. 50000 for at kunne retfærdiggøre et køb.

Jeg er sur nu, for jeg troede lige at jeg havde fundet løsningen med disse modulerDe enkelte moduler kan anskaffes i en dybde på 42 cm, og passer lige til min forstærker. Planen var allerede lagt. et modul til forstærker, cd og dvd og et andet modul til at skjule subben, og så eller et par hjemmeflikkede stoflåger og så skulle designprisen være hjemme.

SÅ ER DE FANME KUN 40 CM BREDE.    RÆVHULLER  

Er der nogern der ved hvor man kan købe hifi-møbler der kan klaskes op på væggen. VM-acoustics og lignende mutanter duer ikke da gearet skal høres men ikke betragtes.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Hej Sunmusic, jeg kender din situation så udmærket. Jeg har igennem det sidste år forsøgt mig, at finde noget der kan bruges. Men ligesom som dig, så er det ikke lykkes. Har også kigget på Clic, men det er alt alt for dyrt.

Jeg bestilte lige før jul og får det forhåbentlig meget snart. Jeg bestilte det du har billede af i Ahorn. Men jeg bruger det kun som udgangspunkt og jeg skal i gang med saven for at få det til at passe både i bredden men også i dybden.

Jeg vil på et senere tidspunkt lave et indlæg om hvordan det blev. Jeg skal bla. have indbygget 2 stk. JBL GTI 10” subwoofer i det.

Hilsen
Meil

Til top Vis meil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meil

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Bed for 2 år siden i det sure æbler og købte Clic, og har ikke fortrudt det. Det er af en fantastisk god kvalitet, og skulle der være bare et lille problem er der en fantastisk god service på produktet. Det er et møbel der kan holde i mange mange år, og det er nok billigere i det lange løb, i forhold til at skifte ud en 3-4 gange fordi man har købt en korttidsløsning, en uholdbar løsning eller noget man bliver hurtigt træt af at se på.  
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Hey Sun..

Nu skal du høre. Konen og mig har lig købt ny stue og det med at finde et passende møbel er et regulært helvede. Tidligere har jeg altid lavet mine møbler selv. En simpel klassiker som holder er at gå ned i det lokale bygge marked og købe leca/fundament blokke og en træplade. Hvis dit gulv er problemet så er kork eller nogle acousctic måtter er god ide at lægge mellem træpladen og blokkene.

Du kan farve blokkene med spray maling...evt hårlak først, eller en lak bare, da de kan være lidt porøse. Træet kan du også farve. Hvis du vil se træets spil/struktur så kan du bejse det med navsværte.

Skulle det ikke være en ide...så koster det lidt. En snedker laver gerne priser for dig og det er ikke så dyrt som man lige skulle tro umiddelbart. Især ikke hvis du kan få ham til det efter fyraften.

Uanset hvad så er det en rigtig god ide at tegne lidt. Finde lige din stil og så ellers gå igang med at kontakte diverse håndværkere.

Nu skriver du at det skal høres, men ikke kunne ses....se det er stik mod min politik. Hvorfor smide så mange penge i hifi som man ikke må se? Frislev har måske noget du kan bruge. Hifi klubben er også begyndt på tøse hifi metoden med at gemme det hele væk i kasser. Der kan man selv sammensætte tingene...som Frislev også.

Skulle det heller ikke være det store så mail mig. Jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

Venligst

Deeablo

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Tusind tak. det er rart at vide at jeg ikke lider alene.

Jeg er kommet til den konklusion at jeg nok selv bygger noget, men jeg vil lige vende det med min kammerat som er i snedkerlære. Jeg håber vi kan lave et design sammen som, der måske enda er lidt fremtid i. Jeg skal nok vende tilbage med et eventuelt resultat senere.

Deeablo: Det er jo ikke sådan at jeg har tænkt mig at gemme det helt væk, men jeg vil gerne undgå at se på siderne og toppen af mit gear. Det er jo trods alt en surround-reciever med et utal af ledninger.

Som du kan se er den ret ugly, men den spiller fremragende til prisen.

Subben vil jeg gerne skjule i en box på væggen. Både fordi den er grim og fordi jeg får lidt mere plads i min lille stue, hvis den forsvinder fra gulvet.

to be continued...

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du skriver du har en kammerat der er i snedkerlære. Han må da helt klart kunne lave det ligesom du ønsker. Har selv fået "ny" stue og i det moment fået lavet et nyt møbel. Det er dog arkitekt tegnet, men det er en møbelsnedker der har lavet møblet. Der er brugt massiv eg overalt. Ingen finer... Det er lækkert. Dog har jeg ikke tænkt helt så langt som jeg burde. Det er nemlig meget besværligt at føre kabler, da skidtet hænger på væggen. Dog er der god plads bagbagpladen, ca.5 cm luft, til at trække kabler. Men alt det kan du jo selv styrre, hvis din kammerat kan bygge det for dig. Du kan jo lege arkitekt og han kan bygge.. God fornøjelse..

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Pas på med massivt træ...det er smukt og bestemt også mit valg, men husk at træ lever og bevæger sig hele tiden. grunden til at man tit vælger finer er, at det er dødt materiale. Det kan ikke give sig på samme måde som massivt træ er.

Det er vigtigt at alliere sig med folk med forstand på emnet. I ht´er er det tit mdf da det heller ikke giver sig. Når du laver en plade i mdf er det super nemt at arbejde med. En grunder og så lidt sandpapir...så en omgang lak af eget valg og så skal du bare se løjer. Mdf er heller ikke så dyrt som rigtig træ.

Lige en ting Sun. Jeg kan godt forstå at det skal af vejen, men jeg har det sådan at vi som nørder herinde burde vise det frem...uanset valg af udstyr. Det er op til den enkelte, men jeg er STOR modstander af den typiske "kvinde" holdning til hifi. Hifi er et møbel og ingen ville gemme en stol eller en sofa væk ved at bygge den ind i en mur. Hvis du syntes dit udstyr er "grimt" eller " upassende", så ville jeg skifte udstyret ud....se det som et møbel....et godt møbel er jo også en investering....

Nordost flatline

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

PS!!!! hvis du har brug for et bevis på hvpor levende træ er, så ta et træ skærebræt...kom det i vand i 10 min og se hvad der sker....he he he heWink

Nordost flatline

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
PS!!!! hvis du har brug for et bevis på hvpor levende træ er, så ta et træ skærebræt...kom det i vand i 10 min og se hvad der sker....he he he heWink

Så må vi jo håbe, det ikke regner i hans stue

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

JRolLbs skrev:

Deeablo skrev:

Så må vi jo håbe, det ikke regner i hans stue

He he...nej da....det var nu mere luftfugtighed og varme/kulde jeg tænkte på Big smile

Nordost flatline

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hmmm, MDF er MEGET være mht fugt.... Prøv og se de paneler / døre der er lavet i MDF.. En lille smule fugt og de svulmer op... Massivt træ er altid at foretrække... Det revner ikke, ej heller slår sig... Jo hvis træet er af en billig kvalitet, ja så sker der ting og sager.... Og jo igen det kan suge vand, fugt, men der skal altså meget til. Fineret "træ" er ok.  Og umiddelbart kan du ikke se forskel, hvis det er lavet rigtigt. Men fineren kan hoppe af hvis du har tør luft i stuen. Det har jeg set på et af vores tidligere møbler. En god kvalitet massivt egetræ giver sig ikke så du vil opdage det når det er en reol eller lign det bliver brugt til.

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

jeg er enig, men det er rfor man spartler dem op. Det løser ikke helt, men det hjælper.

Mht til træ som ikke slår sig....det er derfor man saver op og limer sammen på skift af træets struktur. Det inderste af en fx mahogni stamme er det dyreste ved træet. De stykker man får ud af det er så dyre fordi årestrukturen er meget fast og dermed har meget sværrere ved at slå sig end de ydre stykker af en stamme har. Men de stykker koster ca det samme som en F-16 jæger gør. Og hvis man skal have et helt møbel, kun af de stykker....ja...det bliver alt for dyrt. Desuden vil materialle prisen alene jo ikke kunne gøre det. man skal tænke på de omkostninger der hører til også. Snedker, værktøj, transport og meget mere.

Din Snedker ven vil sikkert kunne hjælpe dig meget mere end jeg kan. jeg er kun uddannet sløjd lærer

Nordost flatline

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

VM acustics laver nogle fine møbler der er meget praktiske i brug. De er rimeligt pæne og enkle at bruge og du har fin adgang til anlægget
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

man ka faktisk også lure lidt på køkkenskabe (vægskabene) og finde nogen ok pæne der... og i mange forskellige størrelser... smækker man først det op i en stue tænker man slet ik over det egentlig er fra et køkkensystem... eller man kan bruge et køkken-underskab (som ofte også kan vægmonteres), og så montere en fin træplade ovenpå... det har jeg set nogen gøre...
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Det er et mareridt!!

Jeg laver også mit eget, jeg gider simpelthen ikke det fiks med noget jeg ikke bliver glad for og betaler kassen for!

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Så sent som i mandags var jeg i ide møbler...som skæbnen ville, så var sælgeren også hifi nørd. Han var også skuffet over udbudet på trods af efterspørgslen. Han fortalte at han i mange år havde kæmpet en brav kamp for at få deres leverandører til at lave møbler til den slags...men som altid....kvinderne vinder tit kampen. Han var af samme overbevisnig som mange af os....det er et møbel og ingen i verden ville gemme så mange penge væk. Hifi skal SES og HØRES...ikke gemmes af vejen.

Mine bud/råd er..

- lav det selv

- spørg en snedker ( det er tit billigere end man tror )

- vi burde alle lægge tips og tricks ud i en tråd som vi alle kan have gavn af.

DIY trådene burde laves med tegninger...hvis man vil dele sit talent/patent

Nordost flatline

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Der er ikke gået kone i mig. Jeg har planer om at stille mit hifi i en lukket kasse jeg hænger på væggen. Fronten skal være åben.
Jeg synes ikke mit anlæg er det pæneste. Med et begrænset budget var der ikke tid til at tage æstetikken med i overvejelserne. Jeg er nok lidt praktisk anlagt og går efter lyden og lidt efter hvor mange kvadratmeter mit hifi æder. Jeg synes i øvrigt at næsten alt hifi er grimt. alle de metalklodser med et varierende antal dioder der ligeså godt kunne sidde på en stykke børnelegetøj.

Hvis jeg endelig skulle købe noget jeg synes ser godt ud, så vil jeg nok satse på en rørforstærker med fritstående rør. De kan sku' godt have lidt charme, men jeg har ikke lige set nogen surroundrørforstærkere

Jeg skal nok holde jer up2date med byggeplanerne, men det kommer til at går langsomt....

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Så sent som i mandags var jeg i ide møbler...som skæbnen ville, så var sælgeren også hifi nørd. Han var også skuffet over udbudet på trods af efterspørgslen. Han fortalte at han i mange år havde kæmpet en brav kamp for at få deres leverandører til at lave møbler til den slags...men som altid....kvinderne vinder tit kampen. Han var af samme overbevisnig som mange af os....det er et møbel og ingen i verden ville gemme så mange penge væk. Hifi skal SES og HØRES...ikke gemmes af vejen.

Mine bud/råd er..

- lav det selv

- spørg en snedker ( det er tit billigere end man tror )

- vi burde alle lægge tips og tricks ud i en tråd som vi alle kan have gavn af.

DIY trådene burde laves med tegninger...hvis man vil dele sit talent/patent

Hvorfor skyde skylden på kvinderne, de fleste møbelarkitekter og -producenter er mænd og historien om de hifiuegnede møbler er lige så gammel som hifi'en selv. Bortset fra det så er reoler beregnet til bøger, plader m.v. ikke til elektronik. I virkeligheden er det mænd der har besluttet at du ikke skal anbringe udstyret i reolen.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

På mit link kan du se hvordan mit nye stereobænk ser ud... På sidste side...

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Der er ikke gået kone i mig. Jeg har planer om at stille mit hifi i en lukket kasse jeg hænger på væggen. Fronten skal være åben.
Jeg synes ikke mit anlæg er det pæneste. Med et begrænset budget var der ikke tid til at tage æstetikken med i overvejelserne. Jeg er nok lidt praktisk anlagt og går efter lyden og lidt efter hvor mange kvadratmeter mit hifi æder. Jeg synes i øvrigt at næsten alt hifi er grimt. alle de metalklodser med et varierende antal dioder der ligeså godt kunne sidde på en stykke børnelegetøj.

Hvis jeg endelig skulle købe noget jeg synes ser godt ud, så vil jeg nok satse på en rørforstærker med fritstående rør. De kan sku' godt have lidt charme, men jeg har ikke lige set nogen surroundrørforstærkere

Jeg skal nok holde jer up2date med byggeplanerne, men det kommer til at går langsomt....

Hvis man har budgettet til det, så kunne et eksempel på "pænt" surround grej være:

Cyrus AV Master 8.0 i kombination med Cyrus 6 Power så har du et system, der både er pænt og diskret (høj WAF) og med mulighed for at opgradere på forstærker siden. De nyeste features må man så undvære, men man kan ikke få alt.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes