Forfatter |
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa kanon kabler du selv laver. start en produktion med dem og bank alle de andre
de lyder sgu godt. fedt design Dennis . fortsæt med det
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
hejsa kanon kabler du selv laver. start en produktion med dem og bank alle de andre
de lyder sgu godt. fedt design Dennis . fortsæt med det |
|
|
Tak for de pæne ord  du må jo sige til hvis du skal bruge nogen kabler __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
så blev kablerne færdig med og tøre
bomulen er blevet så tæt som plast
Er nu igang med og lave mine højtaler kabler på samme måde __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser bare godt ud det der, stor applaus herfra. 
Minder lidt om ledningerne fra gamle dage i en husinstallation, som også var stofbetrukket.
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine diy højtaler er blevet droppet i dag  da jeg fandt ud af at det enne kabinet var limet forkert sammen så det var MEGET skævet og ikke stod til og rede  . lige hvad der er sket hved jeg ikke.
Så er igang med 3d igen og laver en ny tråd når jeg kommer i gang igen.
Og denne tråd må siges og være død __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vi da kede af at høre  Det så ellers spændende ud.. Glæder mig til det nye projekt __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt show
__________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Surt show
Du kan gøre livet lidt lettere for dig selv ved at gøre afstivninger 'lige' - altså vinkelrette.
Det skrå har alligevel ikke den store virkning. Har en spændende artikel i "speaker builder" hvor de prøvede mange forskellige udformninger til et mellemtonekammmer - og målte på frekvenskurve og vandfald.
Det viste sig at et helt firkantet (med dæmpningsmateriale) klarede sig helt lige så godt som trekantede, 'skrå' og 'skæve'.
KISS
mvh
Nørd
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Det skrå har alligevel ikke den store virkning. Har en spændende artikel i "speaker builder" hvor de prøvede mange forskellige udformninger til et mellemtonekammmer - og målte på frekvenskurve og vandfald. Det viste sig at et helt firkantet (med dæmpningsmateriale) klarede sig helt lige så godt som trekantede, 'skrå' og 'skæve'. |
|
|
ja- det eneste de konkluderede var at det var godt at lave mellemtonekammeret STORT.
Jeg har dem forresten scannet ind.
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Nørd skrev:
Det skrå har alligevel ikke den store virkning. Har en spændende artikel i "speaker builder" hvor de prøvede mange forskellige udformninger til et mellemtonekammmer - og målte på frekvenskurve og vandfald. Det viste sig at et helt firkantet (med dæmpningsmateriale) klarede sig helt lige så godt som trekantede, 'skrå' og 'skæve'. |
|
|
ja- det eneste de konkluderede var at det var godt at lave mellemtonekammeret STORT.
Jeg har dem forresten scannet ind. |
|
|
Interessant, er det noget man kunne lokke dig til at sende?
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
jazzman skrev:
Nørd skrev:
Det skrå har alligevel ikke den store virkning. Har en spændende artikel i "speaker builder" hvor de prøvede mange forskellige udformninger til et mellemtonekammmer - og målte på frekvenskurve og vandfald.Det viste sig at et helt firkantet (med dæmpningsmateriale) klarede sig helt lige så godt som trekantede, 'skrå' og 'skæve'. |
|
|
Jeg har dem forresten scannet ind. |
|
|
Interessant, er det noget man kunne lokke dig til at sende? |
|
|
ja jeg vil også meget gerne se dem __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
send mig en pb med jeres email, så skal jeg se om jeg kan finde dem (lover intet, men har jeg dem skal jeg nok sende, amar)
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
surt sjov dennis op igen . forsæt med det kanone job på dine loudspeaker
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil lige vise hvordan de næste nok kommer til og se ud
helle højtalern
et kig ind i højtalern, bemærk sidern
og et kig ned i mellemtone kammert, ingen parle flade ud over top og bund på de tykkes steder en plader oppe på 32mm __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej GX mønsteret på indersiden af højttaleren er spild af tid. Det vil ikke nedsætte mængden af reflektioner, da rlledimensionerne er meget små i forhold til de bølgelængder, du ønsker spredt. Tjek med artiklen fra Speaker Builder!
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det fordig jeg nok har fået mulihed for og få dem skåret ud på en laser, at jeg vil lave det på den måde ellers hvis jeg skulle lave det i hånden ville jeg ikke lave det på den måde. __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har da også helt glemt og skrive at mønsteret på indersiden af højttaleren også gør nogde anden.
når jeg laver det der mønsteret på indersiden af højttaleren bliver den
indvendige overflade på kabinettet bliver mange gange større. Energien fra enheden er den samme, så ved at forstørre den indvendige overflade bliver trykket derfor tilsvarende mindre pr. cm2, og samtidig bliver det lydtryk, der prøver at arbejde sig igennem kabinetvæggen, betydeligt mindre.
har låndt det siste men der er samme teori bag __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 19 April 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
jeg har da også helt glemt og skrive at mønsteret på indersiden af højttaleren også gør nogde anden.
når jeg laver det der mønsteret på indersiden af højttaleren bliver den indvendige overflade på kabinettet bliver mange gange større. Energien fra enheden er den samme, så ved at forstørre den indvendige overflade bliver trykket derfor tilsvarende mindre pr. cm2, og samtidig bliver det lydtryk, der prøver at arbejde sig igennem kabinetvæggen, betydeligt mindre.
har låndt det siste men der er samme teori bag
|
|
|
Ser ud til at det er her, hvor du har hentet teksten.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1450&zoneid=4
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
gx55 skrev:
jeg har da også helt glemt og skrive at mønsteret på indersiden af højttaleren også gør nogde anden. når jeg laver det der mønsteret på indersiden af højttaleren bliver den indvendige overflade på kabinettet bliver mange gange større. Energien fra enheden er den samme, så ved at forstørre den indvendige overflade bliver trykket derfor tilsvarende mindre pr. cm2, og samtidig bliver det lydtryk, der prøver at arbejde sig igennem kabinetvæggen, betydeligt mindre.
har låndt det siste men der er samme teori bag  |
|
|
Ser ud til at det er her, hvor du har hentet teksten.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1450&zoneid=4 |
|
|
jep det er det men teorin der den samme jeg laver det bare på en anden måde __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|