Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kinerserfup ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg købte mig en Bewitch forstærker i går. Den har fået supertests i England og Tyskland, og kan så købes her for ca 4200 dkr, hvor den koster ca 12.000 europa http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Bewitch%20-%206550.html

MEN! Efter jeg havde købt den, kom jeg til lure på hvorfor de opgav effekten som 2x60 watt i UL og 2x30 i triodekobling, hvor den testede var en 2x30 UL og 2x16 triode. Slog det først hen som en fejl, men så opdagede jeg at andre eBay forretninger også opgiver 2x60 og 2x30 watt. Prøvede så at søge lidt, og fandt så frem til denne, som er identisk med den testede Bewitch. Se hvad der står med rødt http://www.puresound.info/id1.html Så det er åbenbart ikke samme forstærker, men lavet samme sted. Jeg har så sendt en mail til firmaet, og bedt dem svare på, præcist hvad det er for en forstærker de har tænkt sig at sende mig, og bedt dem om at lade være med at sende den, til de har svaret mig. Jeg har endnu ikke bestemt mig for, om jeg vil have 60 watts modellen, hvis det da er den, og de ikke kan skaffe den rigtige. For det er ski stadig billigt for sådan en forstærker, og dem der har købt en er meget tilfredse http://209.85.129.104/search?q=cache:HUmQi2hvJMQJ:www.stereo .net.au/forum/index.php%3Fact%3DPrint%26client%3Dprinter%26f %3D12%26t%3D4604+bewitch+amplifier&hl=da&ct=clnk& ;cd=40&gl=dk

Så det her er bare endnu et eksempel på, hvor let det er at ryge i fælden

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt svært ved at se hvad fuppet nøjagtigt er.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

http://www.puresound.info/id1.html

"NB.  The factory that makes the A30 also makes a 60 Watt Class B amplifier with different output transformers, a different mains transformer, reduced bias current, a different feedback circuit and several different types of component.  All pure sound products are specifically made to suit our particular requirements."

Det er en helt anden forstærker en den de hævder det er. Nemlig den der blev testet i England.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tjoe, det er vel nærmest dig selv som har fuppet dig selv, ved ikke at se ordentlig efter, der står jo ikke PureSound på den men Bewitch.

Men hvis du har købt den via nettet har du ihvertfald med danske og tror jeg eu virksomheder reel returret i modsætning til direkte forretningskøb.

Hvis du har betalt, tror jeg bare du må lære at elske den. Den er sikkert super fed!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Tjoe, det er vel nærmest dig selv som har fuppet dig selv, ved ikke at se ordentlig efter, der står jo ikke PureSound på den men Bewitch.

Men hvis du har købt den via nettet har du ihvertfald med danske og tror jeg eu virksomheder reel returret i modsætning til direkte forretningskøb.

Hvis du har betalt, tror jeg bare du må lære at elske den. Den er sikkert super fed!

Har jeg egentlig ikke, og ikke fordi jeg ikke vil indrømme det. Jeg købte den netop fordi det er en Bewitch, og det var netop Bewitch som jeg har set testet. Når ting ligner hinanden på en prik og hedder det samme, går man jo ud fra at det er samme produkt. Især når hjemmesiden også peger på at det er den testede forstærker. Så er det godt nok svært at gennemskue at den måske er helt anderledes.

Jeg har betalt den, men kunne sikkert godt få PayPal til at annullere handelen.

Jeg tror da også den er god alligevel, og hvor får man ellers en 6550 forstærker med gode komponenter til de penge. Så jeg beholder den nok alligevel.

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

det er jo den samme forstærker,pure sound siger sikket at det ikke er,ellers ville folk ikke købe deres udgave
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:
det er jo den samme forstærker,pure sound siger sikket at det ikke er,ellers ville folk ikke købe deres udgave

Du har muligvis ret, men der er lige det med forskellen på effekten. Det er da lidt underligt

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået svar fra forhandleren, og den ER anderledes end den europæiske OEM version. Det kunne altså godt have fremgået på deres hjemmeside. Men jeg tager den alligevel, for grundkvaliteten er den samme. Stadigvæk med gode Dale og kul modstande. Og til den pris, kan der vist godt blive råd til at udskifte Alps potentiometeret, og de fire SCR kondensatorer

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Jeg har lige fået svar fra forhandleren, og den ER anderledes end den europæiske OEM version. Det kunne altså godt have fremgået på deres hjemmeside. Men jeg tager den alligevel, for grundkvaliteten er den samme. Stadigvæk med gode Dale og kul modstande. Og til den pris, kan der vist godt blive råd til at udskifte Alps potentiometeret, og de fire SCR kondensatorer

Og hvad så med udgangstransformatorerne ? de er mindst lige så vigtige. Det kan gå hen og ende i nogle dyre udskiftninger.  

Bilerne Renault 12 og Dacia lignede også hinanden af udseende, men der hørte ligheden så desværre også op.  Håber ikke at det er det som du kommer til at opleve med dit forstærkerkøb.

Jeg dobbeltkrydser fingrene for at du bliver tilfreds med dit køb.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Tweaker skrev:

Og hvad så med udgangstransformatorerne ? de er mindst lige så vigtige. Det kan gå hen og ende i nogle dyre udskiftninger.  

Bilerne Renault 12 og Dacia lignede også hinanden af udseende, men der hørte ligheden så desværre også op.  Håber ikke at det er det som du kommer til at opleve med dit forstærkerkøb.

Jeg dobbeltkrydser fingrene for at du bliver tilfreds med dit køb.

Jeg forstår til fulde din bekymring mht til trafoerne, men når jeg læser her, så er jeg alligevel rimeligt fortrøstningsfuld http://www.noteworthyaudio.co.uk/Integrated_amplifiers.html

The Bewitch A30 is the result of collaboration between Days of Guangzhou Ltd (a transformer manufacturer with 20 years experience) and Guy Sergeant, a UK based audio engineer formerly of Audio Innovations, JPW and Heybrook.

Jeg tror ikke på, at en mand som Guy Sergeant, vil vælge at samarbejde med et firma der ikke laver noget af høj kvalitet. Selv om trafoerne ikke er helt ens, kan kvaliteten være god alligevel. Jeg syntes også at lytteindtrykkende, f,eks her fra, tyder på at de nok ikke er helt tossede http://209.85.129.104/search?q=cache:HUmQi2hvJMQJ:www.stereo .net.au/forum/index.php%3Fact%3DPrint%26client%3Dprinter%26f %3D12%26t%3D4604+bewitch+amplifier&hl=da&ct=clnk& ; ;cd=40&gl=dk

Der ER en satsning at købe den, indrømmet, og det KAN gå godt

Lytteindtryk følger, når jeg forhåbentlig har fået den om en uges tid, og lidt tilspilning

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

venter spændt----
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Tweaker, der findes nu flere eksempler på "gode" navne på kinaskrammel..:)

Brian Holm Edition..:)
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

sjeffe, så er den her også hvad du kalder "kinaskrammel" http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/ls_criterion/tci_ring radiator.htm

Alle Vifa og Peerless enheder bliver lavet i Kina nu

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Lidt af det indvendige:

sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Ser lækkert ud, men cyklen er sg noget skrammel..:))
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Så er den arriveret, og jeg må nok æde trådens overskrift i mig, godt og grundigt .

Byggekvaliteten er rigtig god. Alu knapper, ok stik ala "Monitor PC". Højttalerterminalerne ligner WBT, men er det næppe. Virker dog efter hensigten. EH 6550 i udgangen, kinesiske varianter af 5U4G som ensrettere, kinesiske NOS militær type J som indgangstrin.

Jeg har kun haft den tændt, og lyttet på den i ultralineær, i en 3-4 timer. I gider nok ikke vente 200 timer, til kondensatorerne har sat sig . Tilhængere af den "gamle" "klassiske" rørlyd behøver ikke læse videre her. Bewitch er en highend forstærker. Alligevel er man ikke i tvivl om, at det er rør man hører på. Den har et dybdeperskektiv, så naboen sikkert vil forlange, at jeg betaler halvdelen af hans husleje. Lokaliseringen af instrumenter og stemmer er simpelthen fremragende, så kineserne har åbenbart styr på de fasemæssige aspekter. Generelt er lyden meget nøgtern og ærlig. Der er rigtigt meget "hul igennem", uden at man får smidt alle detaljerne lige i hovedet. De er der bare, hvor de skal være. Den har også imponerende meget styr på tingene. Selv om der foregår meget på en gang, så formår den at holde linerne i musikken, og der er ingen tendenser til "gjalden". Toppen er meget "afklaret". Bækkerne får lov til at klinge ud. Mellemtonen er meget "neutral", på den gode måde. Ikke tynd, men heller ikke "tyk" og mudret. Ikke for tæt på, og heller ikke for tilbagetrukket. Den er langt hen ad vejen, som den er på indspilningen. Bunden virker også meget "rigtig". Ikke overdrevet stram og kontrolleret, som på mange transistor amps, men heller ikke ukontrolleret, og kan også sige "slam", når den skal det.

Så generelt vil jeg sige, at den er forstærkeren for dem der godt kan lide lyden af Audio Research, men ikke har finanserne til det. Til dem, er den helt enkelt et fund. Det tør jeg godt sige, allerede nu .

Nåh, jeg må løbe. Har besøg af Norah Jones . Vender tilbage om ca 200 timer, og noget lytning i triode mode.

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

. Tilhængere af den "gamle" "klassiske" rørlyd behøver ikke læse videre her. Bewitch er en highend forstærker.

Jaha, det sier vel det meste.
Tror nemlig de aller fleste som søker mot rør ikke søker highend-lyd, dvs. en gjengivelse som ikke passer 90 % av innspilt musikk.

Men en god beskrivelse var det her - meget nyttig for videre beslutninger.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hei Tweaker

Til lykke med ny forstærker. Det høres ud som du har gjort et rigtig godt køb der. Må jeg spørre hvad du måtte af med alt i alt med moms osv?

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hej Nightpuma

Takker

419 GBP (4191.68 Dkr) incl. luftpost forsendelse, der tog en uge. Ved så ikke om jeg efterfølgende for smidt noget told i nakken .

Sidder og lytter i triode mode, og den kan altså noget med musikkens allerfineste nuancer, som mine 300B SET`er ikke kan være med på. Burde vel teoretisk næsten ikke være muligt

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej Tweaker

Hvis du bli'r træt af den, kan du jo bytte den til min Exposure 20super  

Tillykke med den

Hans