Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg ska have to nye CV1067 rør.. til en DIY The bastard forforstærker.. nogen ideer??
CV1067 sku også hedde L63 og 6d5gt??? er det rigtigt??
CV1067 ser ud til at kunne fås i to udgaver, et ældre der har buet glas og et alm med "lige" glas..???? forskelle??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er hermed købt... købte også et sæt sylviana... så har han lidt at lege med:-)
MVH
DOn
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en helt igennem elendig kobling, men du kan sagtens lave noget super godt med 6J5  skru B+ op til noget fornuftigt. 6J5 / 6SN7 typer fungerer bedst med minimum 250V som katodefølger og helst omkring 360V (min 130V på plate) i normal kobling. 6J5 er mit favorit rør og jeg har bunkevis af forskellige fabrikater, feks 2C22 / CV6, E1148 etc. generelt synes jeg at dem med mickey mouse ører (plate og grid på toppen) fungere bedst. 6J5G (i ST12 kolbe) er også nice, men de går for tossede penge på evilbay  the bastards riaa er ikke helt ved siden af, men den der 6J5 kobling giver lavt headroom, høj udgangs impedans og stor uliniær forvrængning mere her
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
her sidder et par 6J5GT Sylvania i min linie forstærker (transformator koblet katode følger) .. B+ er 250V, CLCLCLC kobling der snart bliver udskiftet med 22 stk 12V / 7,2Ah bly-gel batterier 
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
det er en helt igennem elendig kobling, men du kan sagtens lave noget super godt med 6J5 skru B+ op til noget fornuftigt. 6J5 / 6SN7 typer fungerer bedst med minimum 250V som katodefølger og helst omkring 360V (min 130V på plate) i normal kobling. 6J5 er mit favorit rør og jeg har bunkevis af forskellige fabrikater, feks 2C22 / CV6, E1148 etc. generelt synes jeg at dem med mickey mouse ører (plate og grid på toppen) fungere bedst. 6J5G (i ST12 kolbe) er også nice, men de går for tossede penge på evilbay the bastards riaa er ikke helt ved siden af, men den der 6J5 kobling giver lavt headroom, høj udgangs impedans og stor uliniær forvrængningmere her
|
|
|
Ok det lyder spændene.. helt sikkert med problemet er at jeg er nybegynder inden for rør men altså vil meget gerne have lidt hjælp til modifikationer..
Ville et billede af indmaden eller databladet (diagram) hjælpe til dig evt at forklare mig hvor og hva jeg sku udskifte osv??
Det ville være helt kanon!!!!
Har du mod på at hjælpe en nybegynder??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
det er en helt igennem elendig kobling, men du kan sagtens lave noget super godt med 6J5 skru B+ op til noget fornuftigt. 6J5 / 6SN7 typer fungerer bedst med minimum 250V som katodefølger og helst omkring 360V (min 130V på plate) i normal kobling. 6J5 er mit favorit rør og jeg har bunkevis af forskellige fabrikater, feks 2C22 / CV6, E1148 etc. generelt synes jeg at dem med mickey mouse ører (plate og grid på toppen) fungere bedst. 6J5G (i ST12 kolbe) er også nice, men de går for tossede penge på evilbay the bastards riaa er ikke helt ved siden af, men den der 6J5 kobling giver lavt headroom, høj udgangs impedans og stor uliniær forvrængningmere her
|
|
|
Hva kan der gøres ved den riaa så??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
her sidder et par 6J5GT Sylvania i min linie forstærker (transformator koblet katode følger) .. B+ er 250V, CLCLCLC kobling der snart bliver udskiftet med 22 stk 12V / 7,2Ah bly-gel batterier 
|
|
|
Ej et fedt project..
Gelé batterier dem brugte jeg i min hifi bil da jeg var yngre.. så vi ikk sprængte os selv i luften:-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Ok det lyder spændene.. helt sikkert med problemet er at jeg er nybegynder inden for rør men altså vil meget gerne have lidt hjælp til modifikationer..
Ville et billede af indmaden eller databladet (diagram) hjælpe til dig evt at forklare mig hvor og hva jeg sku udskifte osv??
MVH
Don |
|
|
jeg kender godt diagrammet  nu da du har rørene, så lad os finde ud af hvad du skal lave med dem. jeg opretter en ny tråd i diy sektionen
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
riaa'en er som fin nok, den bør bare ha' en bedre psu. men nu da du alligevel skal til at lege med højspændning synes nu at du skulle lave en rigtig rør riaa denne her vil gå meget godt i spænd med dine 6J5'er : Thorsten Loesch designscroll ned til post # 10 (Kuei Yang Wang). den bruger et ECC83 + ECC88 og kan sagtens køre fra samme psu som 6J5'erne. lad dig ikke narre af navnet 'el cheapo', den spiller væsentligt bedre end fx den hundedyre Unison Research riaa jeg har stående  jeg har bygget en del af disse og kan give dig et par fif eller to. tråden på diyaudio er også godt spækket
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
riaa'en er som fin nok, den bør bare ha' en bedre psu. men nu da du alligevel skal til at lege med højspændning synes nu at du skulle lave en rigtig rør riaadenne her vil gå meget godt i spænd med dine 6J5'er :Thorsten Loesch designscroll ned til post # 10 (Kuei Yang Wang). den bruger et ECC83 + ECC88 og kan sagtens køre fra samme psu som 6J5'erne. lad dig ikke narre af navnet 'el cheapo', den spiller væsentligt bedre end fx den hundedyre Unison Research riaa jeg har stående jeg har bygget en del af disse og kan give dig et par fif eller to. tråden på diyaudio er også godt spækket  |
|
|
Hej..
Det var ikk meningen at jeg ville bygge en helt ny forstærker men bare opdatere den jeg har(det er ikk min men minvens som jeg har lovet at rode lidt med og derved få større viden)
JEg tager et billede af indmaden af den forforstærker pga den er blevet modificeret i strømforsygningen osv.. (ikk af mig)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
don dario skrev:
MVH
Don |
|
|
jeg kender godt diagrammet nu da du har rørene, så lad os finde ud af hvad du skal lave med dem. jeg opretter en ny tråd i diy sektionen  |
|
|
har du et link til den tråd du har startet op??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
har du et link til den tråd du har startet op?? |
|
|
Det har jeg.
Mvh. Link-meister krenzler.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
don dario skrev:
har du et link til den tråd du har startet op?? |
|
|
Det har jeg.
Mvh. Link-meister krenzler.
|
|
|
Super som altid:-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Det var ikk meningen at jeg ville bygge en helt ny forstærker men bare opdatere den jeg har(det er ikk min men min vens som jeg har lovet at rode lidt med og derved få større viden)
JEg tager et billede af indmaden af den forforstærker pga den er blevet modificeret i strømforsygningen osv.. (ikk af mig)
MVH
Don |
|
|
ok. det eneste der kan betale sig er en ny B+ psu, det originale er noget l**t. først derefter kan det betale sig at optimere passive komponenter, stelveje etc desuden bør glødespændingen checkes. i det originale setup kan den godt kravle en del over 6,3V med yderst forkortet levetid på rørene
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
don dario skrev:
Det var ikk meningen at jeg ville bygge en helt ny forstærker men bare opdatere den jeg har(det er ikk min men min vens som jeg har lovet at rode lidt med og derved få større viden)
MVH
Don |
|
|
ok. det eneste der kan betale sig er en ny B+ psu, det originale er noget l**t. først derefter kan det betale sig at optimere passive komponenter, stelveje etcdesuden bør glødespændingen checkes. i det originale setup kan den godt kravle en del over 6,3V med yderst forkortet levetid på rørene  |
|
|
ok... jamend et lyder spændene.. en ny B+ psu består i hvad??
hvordan måler jeg gløde spændingen?? du har jo diagrammet så du kan give mig pladserings numre eller lign:-)
Tak for hjælpen..
MVH
Don
|
Til top |
|
|