Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 03:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: RØR?? GEC CV1067 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ska have to nye CV1067 rør.. til en DIY The bastard forforstærker.. nogen ideer??

CV1067 sku også hedde L63 og 6d5gt??? er det rigtigt??

CV1067 ser ud til at kunne fås i to udgaver, et ældre der har buet glas og et alm med "lige" glas..???? forskelle??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=CV1067

check this out -

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe dem her - og så var dén potte ude!

http://cgi.ebay.co.uk/CV1067%2FL63%2F6J5-GEC-X-2-NOS_W0QQite mZ310020654078QQcmdZViewItem

også selv om du ikke er så begejstret for Ebay - det er for lidt at få et negativt feedback over for sælger, så den er garanteret god nok.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg ville købe dem her - og så var dén potte ude!

http://cgi.ebay.co.uk/CV1067%2FL63%2F6J5-GEC-X-2-NOS_W0QQite mZ310020654078QQcmdZViewItem

også selv om du ikke er så begejstret for Ebay - det er for lidt at få et negativt feedback over for sælger, så den er garanteret god nok.

Vh

Freddy

De er hermed købt... købte også et sæt sylviana... så har han lidt at lege med:-)

MVH
DOn

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

det er en helt igennem elendig kobling, men du kan sagtens lave noget super godt med 6J5  skru B+ op til noget fornuftigt. 6J5 / 6SN7 typer fungerer bedst med minimum 250V som katodefølger og helst omkring 360V (min 130V på plate) i normal kobling. 6J5 er mit favorit rør og jeg har bunkevis af forskellige fabrikater, feks 2C22 / CV6, E1148 etc. generelt synes jeg at dem med mickey mouse ører (plate og grid på toppen) fungere bedst. 6J5G (i ST12 kolbe) er også nice, men de går for tossede penge på evilbay 

the bastards riaa er ikke helt ved siden af, men den der 6J5 kobling giver lavt headroom, høj udgangs impedans og stor uliniær forvrængning

mere her

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 17 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

her sidder et par 6J5GT Sylvania i min linie forstærker (transformator koblet katode følger) .. B+ er 250V, CLCLCLC kobling der snart bliver udskiftet med 22 stk 12V / 7,2Ah bly-gel batterier 

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:
det er en helt igennem elendig kobling, men du kan sagtens lave noget super godt med 6J5  skru B+ op til noget fornuftigt. 6J5 / 6SN7 typer fungerer bedst med minimum 250V som katodefølger og helst omkring 360V (min 130V på plate) i normal kobling. 6J5 er mit favorit rør og jeg har bunkevis af forskellige fabrikater, feks 2C22 / CV6, E1148 etc. generelt synes jeg at dem med mickey mouse ører (plate og grid på toppen) fungere bedst. 6J5G (i ST12 kolbe) er også nice, men de går for tossede penge på evilbay the bastards riaa er ikke helt ved siden af, men den der 6J5 kobling giver lavt headroom, høj udgangs impedans og stor uliniær forvrængningmere her

Ok det lyder spændene.. helt sikkert med problemet er at jeg er nybegynder inden for rør men altså vil meget gerne have lidt hjælp til modifikationer..

Ville et billede af indmaden eller databladet (diagram) hjælpe til dig evt at forklare mig hvor og hva jeg sku udskifte osv??

Det ville være helt kanon!!!!

Har du mod på at hjælpe en nybegynder??

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:
det er en helt igennem elendig kobling, men du kan sagtens lave noget super godt med 6J5  skru B+ op til noget fornuftigt. 6J5 / 6SN7 typer fungerer bedst med minimum 250V som katodefølger og helst omkring 360V (min 130V på plate) i normal kobling. 6J5 er mit favorit rør og jeg har bunkevis af forskellige fabrikater, feks 2C22 / CV6, E1148 etc. generelt synes jeg at dem med mickey mouse ører (plate og grid på toppen) fungere bedst. 6J5G (i ST12 kolbe) er også nice, men de går for tossede penge på evilbay the bastards riaa er ikke helt ved siden af, men den der 6J5 kobling giver lavt headroom, høj udgangs impedans og stor uliniær forvrængningmere her

Hva kan der gøres ved den riaa så??

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:
her sidder et par 6J5GT Sylvania i min linie forstærker (transformator koblet katode følger) .. B+ er 250V, CLCLCLC kobling der snart bliver udskiftet med 22 stk 12V / 7,2Ah bly-gel batterier 

Ej et fedt project..

Gelé batterier dem brugte jeg i min hifi bil da jeg var yngre.. så vi ikk sprængte os selv i luften:-)

MVH
Don

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 18 Februar 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Ok det lyder spændene.. helt sikkert med problemet er at jeg er nybegynder inden for rør men altså vil meget gerne have lidt hjælp til modifikationer..

Ville et billede af indmaden eller databladet (diagram) hjælpe til dig evt at forklare mig hvor og hva jeg sku udskifte osv??

MVH
Don

jeg kender godt diagrammet nu da du har rørene, så lad os finde ud af hvad du skal lave med dem. jeg opretter en ny tråd i diy sektionen

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 18 Februar 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

MVH
Don

riaa'en er som fin nok, den bør bare ha' en bedre psu. men nu da du alligevel skal til at lege med højspændning synes nu at du skulle lave en rigtig rør riaa

denne her vil gå meget godt i spænd med dine 6J5'er :

Thorsten Loesch design

scroll ned til post # 10 (Kuei Yang Wang). den bruger et ECC83 + ECC88 og kan sagtens køre fra samme psu som 6J5'erne. lad dig ikke narre af navnet 'el cheapo', den spiller væsentligt bedre end fx den hundedyre Unison Research riaa jeg har stående

jeg har bygget en del af disse og kan give dig et par fif eller to. tråden på diyaudio er også godt spækket

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:

don dario skrev:

MVH
Don
riaa'en er som fin nok, den bør bare ha' en bedre psu. men nu da du alligevel skal til at lege med højspændning synes nu at du skulle lave en rigtig rør riaadenne her vil gå meget godt i spænd med dine 6J5'er :Thorsten Loesch designscroll ned til post # 10 (Kuei Yang Wang). den bruger et ECC83 + ECC88 og kan sagtens køre fra samme psu som 6J5'erne. lad dig ikke narre af navnet 'el cheapo', den spiller væsentligt bedre end fx den hundedyre Unison Research riaa jeg har stående jeg har bygget en del af disse og kan give dig et par fif eller to. tråden på diyaudio er også godt spækket

Hej..

Det var ikk meningen at jeg ville bygge en helt ny forstærker men bare opdatere den jeg har(det er ikk min men minvens som jeg har lovet at rode lidt med og derved få større viden)

JEg tager et billede af indmaden af den forforstærker pga den er blevet modificeret i strømforsygningen osv.. (ikk af mig)

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:

don dario skrev:

MVH
Don
jeg kender godt diagrammet nu da du har rørene, så lad os finde ud af hvad du skal lave med dem. jeg opretter en ny tråd i diy sektionen

har du et link til den tråd du har startet op??

MVH
Don

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Det har jeg.

Mvh. Link-meister krenzler.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
don dario skrev:

Det har jeg.

Mvh. Link-meister krenzler.

Super som altid:-)

MVH
Don

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Det var ikk meningen at jeg ville bygge en helt ny forstærker men bare opdatere den jeg har(det er ikk min men min vens som jeg har lovet at rode lidt med og derved få større viden)

JEg tager et billede af indmaden af den forforstærker pga den er blevet modificeret i strømforsygningen osv.. (ikk af mig)

MVH
Don

ok. det eneste der kan betale sig er en ny B+ psu, det originale er noget l**t. først derefter kan det betale sig at optimere passive komponenter, stelveje etc

desuden bør glødespændingen checkes. i det originale setup kan den godt kravle en del over 6,3V med yderst forkortet levetid på rørene

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:

don dario skrev:
Det var ikk meningen at jeg ville bygge en helt ny forstærker men bare opdatere den jeg har(det er ikk min men min vens som jeg har lovet at rode lidt med og derved få større viden)

MVH
Don
ok. det eneste der kan betale sig er en ny B+ psu, det originale er noget l**t. først derefter kan det betale sig at optimere passive komponenter, stelveje etcdesuden bør glødespændingen checkes. i det originale setup kan den godt kravle en del over 6,3V med yderst forkortet levetid på rørene

ok... jamend et lyder spændene.. en ny B+ psu består i hvad??

hvordan måler jeg gløde spændingen?? du har jo diagrammet så du kan give mig pladserings numre eller lign:-)

Tak for hjælpen..

MVH
Don

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes