| Forfatter |
|
Garderen Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg ihvertfald hentet GordianKnot m diverse codecs, og handbrake.
Og jeg takker alle for at hjælpe mig med lidt baggrundsviden 
Så nu har jeg lidt at lege med med, i weekenden 
Og jeg vender jo nok tilbage hvis (når) jeg ikke kan få det til at virke  __________________  Mvh Charlie
|
| Til top |
|
| |
hxpro Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Du kan sagtens komme flere lydspor (ac3) på en .avi fil. Det skal dog siges at det vil komplicere processen væsentligt. Jeg vil derfor andbefale dig at bruge noget der hedder DVD schrink, og skære kommentar spor, DTS (fylder meget) og undertekster mm. af som du ikke skal bruge. Programmet kan også komprimere formattet, så den vil passe på en 4,7 gb iso-fil.
http://www.cole2k.net/?download=DRP
Her er en komplet pakke med følgende brugbare programmer (lovligt!):
● DVD Decrypter 3.5.4.0 - The finest decrypter on the planet. ● ImgTool Classic 0.91.7 - A great ISO program for use with DVD Decrypter. ● DVD Shrink 3.2 - The latest and most compatable version of DVD Shrink ● DVD Shrink 2.3 - The best solution for large DVD resizing. ● DVD Shrink 1.03 - The best solution for simple DVD resizing. ● VOBrator 0.2b - For VOB minipulation. ● VOBsplitter 2.6 - For VOB splitting. ● I-Media FileMerger - Great for merging VOB's.
DVD decrypteren skal du bruge først, da dvderne er krypteret så du ikke kan læse dataerne i at andet program. Programmet går ind og dekryptere dvden til en iso fil fx på harddisken, som du så kan bearbejde i et af de ovenstående DVDshrink udgaver.
Jeg ved at du max vil give 2 gb per film, men det er så meget svære at gøre ordentligt. Så hellere bruge 4,7 gb på en iso-fil, som oven i købet kan brændes på en alm. dvd skive igen, og bruges i dvd-afspilleren.
Skriv til mig hvis du har brug for hjælp til at få det hele til at virke.
|
|
|
" DVD Decrypter 3.5.4.0 - The finest decrypter on the planet."
Bare lige til oplysning DVD Decrypter udgives idag under navnet Imgburn (www.imgburn.com) da programmøren bag DVD Decrypter blev slæbt i retten af Hollywood og måtte stopppe udviklingen af programmet.
Men sjovt nok ved at ændre programmets navn forsætter udviklingen stadig den dag idag.
Mvh
HxPro
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, ja det er jo Hollywood!
De tror de kan bestemme hver gang! Og de for lov til at forsøge pga. Amerikansk retsystem.
DVD Decrypter er faktisk ikke ulovligt, selv om den knækker koder osv. Det er bare Amerikanske firmaer der hiver folk i retten, og nogen lykkedes det.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Stay_Bamboocha Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Garderen skrev:
|
Nu fik jeg ihvertfald hentet GordianKnot m diverse codecs, og handbrake.
Og jeg takker alle for at hjælpe mig med lidt baggrundsviden 
Så nu har jeg lidt at lege med med, i weekenden 
Og jeg vender jo nok tilbage hvis (når) jeg ikke kan få det til at virke 
|
|
|
Har prøvet at lege lidt med Handbrake frem for DVDFAB (og HAR decrypter som også ta'er "alt" - all-wonder-convert) som JEG synes spiller max max! Mit problem med Handbrake er at når jeg encoder til H.264 så kan jeg IKKE afspille det med Windows Media Player som jeg ellers har kunne med DVDFAB H.264.......
Men synes godt nok det er en jungle med ALLE de codec's, hvad er forskellen på at men encoder H.264 som .mpg4 eller .mkv
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne have mine DVD'ere på disken. Men det ser lidt besværligt ud, når jeg læser denne tråd, med alt det der skal downloades...er det til at have med at gøre Garderen? Kigger lige med her...
Binnerup skrev:
| Det bedste i forbindelse med Media Center er helt klart
at kopiere ukomprimeret til en VIDEO_TS folder struktur - det sikrer
dig også at alting fungerer uden problemer.
En VIDEO_TS folder struktur fylder i snit 6.6 GB pr. DVD. |
|
|
Den
er jeg med på - med decrypter + shrink. Men hvordan er det liiige jeg
får Mediecenter (Vista) til at læse mine VIDEO_TS foldere?
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger vob2mpeg så kan man også afspille den via extenderen (Xbox360). Men mister man kvalitet ved det? Jeg har ikke shrinket den... NB: Undskyld Garderen, hvis jeg har snuppet din tråd
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Garderen Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
Hvis man bruger vob2mpeg så kan man også afspille den via extenderen (Xbox360). Men mister man kvalitet ved det? Jeg har ikke shrinket den...
NB: Undskyld Garderen, hvis jeg har snuppet din tråd
|
|
|
Det gør skam ikke noget. Jeg følger også bare med.
Nu spørger du mig jo direkte, så må jeg hellere svare, selvom jeg næppe er den størsteekspert herinde.
Hvis du "bare" vil rippe din film til vob, på harddisken, så er det ikke besværligt.
Grunden til at det for mit vedkommende bliver lidt omstændigt, er fordi jeg er enormt besværlig, og vil ikke ofre mellem 4-8gb pr film 
Derfor er jeg nød til at komprimere dem. Og jeg vil også også have flere mulighed for flere lydspor, og valgfri undertekst. Så er jeg nød til at putte det i et container-format.
Komprimeringen, og formatet, kræver mere indsigt i opsætningen af computeren, end jeg havde regnet med, for at kunne afspille dem, i de afspillere jeg gerne vil bruge 
Men, som sagt, vil du ofre pladsen til ukomprimerede film, så burde det ikke være noget problem.
Held og lykke __________________  Mvh Charlie
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg evt. efter DVD og PSP på Google. Der er masser af metoder og programmer til at konvertere film til mindre størrelse. Under 1GB med en opløsning på 720*576 mp4 burde være til at nå. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Garderen skrev:
Grunden til at det for mit vedkommende bliver lidt omstændigt, er fordi jeg er enormt besværlig, og vil ikke ofre mellem 4-8gb pr film 
Derfor er jeg nød til at komprimere dem. Og jeg vil også også have flere mulighed for flere lydspor, og valgfri undertekst. Så er jeg nød til at putte det i et container-format.
|
|
|
Lad os lige slå fast at det materiale der ligger på en DVD til at starte med er topkomprimeret i forvejen. Det er komprimeret præcis så meget som MPEG2 standarden kan i den kvalitet som producenten nu forlanger. Rent teknisk er der altså ikke tale om komprimering, men derimod gen-komprimering. Man kan gøre det med gevinst fordi mere moderne formater, som f.eks. divx, mpeg4, xvid, komprimerer langt mere ved samme subjektive kvalitet.
Der hvor det bliver svært er ganske rigtigt når man vil bevare flere forskllige lydspor og under tekster i een enkelt fil.
|
| Til top |
|
| |