Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min bio ( Denon AVR-1911 in tha HAUSE ) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Pas nu på med udstyret hvis der kommer vand. Jeg ville nok flytte forstærkeren lidt op

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Smidet også lige mit indlæg fra DVD forummet her, hvis nu der skulle være flere kloge hoveder her

LPH. skrev:

Heh alle sammen.

Jeg har fået mig et nyt TV (LE40M87BD) og jeg tænkte på at få mig en DVD afspiller med HDMI. Jeg ved godt at de fleste brugere her inde ikke handler i 2000-2500,- niveau, men min pengegris har ikke råd til mere. Jeg vil dog gerne høre experterne om hvilken DVD de ville anbefale i denne prisklasse.

Jeg har selv kigget på 3 Denon fra Hifiklubben.

DENON DVD-1730 DVD-afspiller (1599,-)
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1730_dvd-afspiller_soelv.htm

DENON DVD-1740 DVD-afspiller (1499,-)
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1740_dvd-afspiller_sort.htm

DENON DVD-1940 DVD-afspiller (2699,-)
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1940_dvd-afspiller_sort.htm

Her er det så jeg kommer lidt til kort. Syntes ikke jeg kan se forskelden på 1930/1940, de ligner meget hinanden syntes jeg. 1940 skrive en masse om Faroudja DCDi og lyd udgangen, men da jeg har minus forstand på det, har jeg ingen ide om de 1200 er godt givet ud.

Jeg kan godt lide Denon's design og er meget godt tilfreds med den Denon 1720, men den mangler HDMI  Dermed ikke sagt det skal være en Denon, det kan godt være en anden.

Jeg håber der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt her.

Til top Vis LPH.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LPH. Besøg LPH.'s Websted

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Du kunne også overveje en Toshiba HD-DVD afspiller, de bliver jo dumpet og er ikke helt ringe til DVD.

eks http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403216

Har selv en XE1 som med sin REON skaler er top $... men den mener de jo stadig skal koste kassen... man kan dog finde den til 2000 hvis man har mod på import

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

nisted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Så skete der lidt nyt:

Baghøjtalere er kommet op og kabelbakker til dem er også instaleret.

Der var typisk ikke plads på hylden til forstærkeren, så den måtte ned på gulvet for det var jo den TV-bænk kæresten ville have.

Jeg ville jeg herne have noget til at gemme kablerne fra TV og ned, men samtidig ønsker jeg det heller ikke at være noget plastik fra silvan. Skal lige have fundet ud af hvad jeg kan gøre, kan være den gamle (han er smed) kan lave noget der kan bruges.

Overvejer også at gå komponent til jeg får HDMI afspiller, det er lidt nemmere at gemme end det flade tykke et fra Profigold.

Her den sidste tid jeg her kraftigt gået og overvejet om jeg skulle sælge min sub. Det er meget lidt jeg bruger den og derfor tænkte jeg at den lige så godt kunne komme et sted hen hvor den ville blive brugt, som den fortjener. Jeg har bare ingen ide om hvad jeg kan få for sådan en bandit.

Du skal da bare ud og have fat i 5 stykker gevindstang der er lidt længere end den hylden hænger på nu, så kan amp'en komme i sikkerhed for vand

Bilen: Audison | amp:class D 4 x 160W + 1500W | Pioneer Speakers
Til top Vis nisted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nisted

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2008 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

nisted skrev:
LPH. skrev:

Så skete der lidt nyt:

Baghøjtalere er kommet op og kabelbakker til dem er også instaleret.

*BILLEDER TAGET UD - DE FYLDER FOR MEGET*

Der var typisk ikke plads på hylden til forstærkeren, så den måtte ned på gulvet for det var jo den TV-bænk kæresten ville have.

Jeg ville jeg herne have noget til at gemme kablerne fra TV og ned, men samtidig ønsker jeg det heller ikke at være noget plastik fra silvan. Skal lige have fundet ud af hvad jeg kan gøre, kan være den gamle (han er smed) kan lave noget der kan bruges.

Overvejer også at gå komponent til jeg får HDMI afspiller, det er lidt nemmere at gemme end det flade tykke et fra Profigold.

Her den sidste tid jeg her kraftigt gået og overvejet om jeg skulle sælge min sub. Det er meget lidt jeg bruger den og derfor tænkte jeg at den lige så godt kunne komme et sted hen hvor den ville blive brugt, som den fortjener. Jeg har bare ingen ide om hvad jeg kan få for sådan en bandit.

Du skal da bare ud og have fat i 5 stykker gevindstang der er lidt længere end den hylden hænger på nu, så kan amp'en komme i sikkerhed for vand

Tro mig, jeg har også lidt skuffet over den ikke kunne være det. Der mangler ½cm ca for at den kan være det i højden. Men vi havde ik lige forudset at det var en tværpind for at stive møblet af, hvilket ville gøre at forstærkeren stak ud 2-3cm.

For at de skulle kunne lykkes at have hele forstærkeren inde i møblet skal den sænkes 7cm. Det er ikke svært at få nye gevindstænger, det bliver nok en del sværre med "dæknings" rør. Det skal jo gerne se godt ud hvis jeg skulle lave det om.

-Lars

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Loooooooooong time no see, det har været sommer og det er ikke blevet til mange film jeg har fået set. Det ændre sig nok snart da kolde, regn og blæst kommer nærmere og nærmere.

På hifi fronten er der ikke sket så meget, jeg har "kun" fået finpusset lidt kabler og sådan.

Jo jeg fik faktisk set en film den anden dag og fandt lige kameraet frem.

Sådan ser det ud ved alm aften belysning:

Og her når jeg sidder i sofaen:

Jeg syntes faktisk min lille DVD maskine gør det ok, elsker dette billede:

Jeg har en tråd på flatpanels om valg af BluRay, her er et uddrag:

Jeg har gennem et stykke tid, fra tid til anden, fulgt lidt med i hvad der kommer af afspillere og jeg syntes tit spørgemålet er: "PS3 eller -en given afspiller-", jeg syntes dog ikke jeg har behov for en konsol. Jeg har ikke råd til en af de helt dyre drenge, men jeg har kigget på SAMSUNG BDP-1500 fra hifiklubben til 3000, som jeg burde få råd til inden for et par måneder (eller nu ved at låne i Hifiklubben). Mit spørgsmål er som så mange andre, er den ok til prisen eller er det helt andre jeg bør se på?

Samsung Vs. Ps3:

Samsung:
+Lydløs
+Tv+BluRay på 1 fjernbetjening
+Nice design
+Kan få den nu
+Prisen passer til budgettet
+/-Profil 1.2 (opgraderes til 2.0 når den kommer)
+Kan få den nu.
-Det er "kun" en afspiller

PS3:
+Nice design
+Consol (selv om jeg nok ikke kommer til at spille meget er det stadig et +)
+Mediacenter
+2.0 Profil
-Blæser
-Controler som remote
-prisen (koster 3000+ fragt på nettet, men alt extra udstyr koster kassen)
-Bliver nød til at vente 2-3måneder, skal have sparet op ked

Var hvad jeg lige kunne tænke på af + og -, kan være der kommer flere.

-Lars

Link:
SAMSUNG BDP-1500 Blu-ray
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/samsung _bdp-1500_ blu-ray_afspiller_sort.htm

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Der sker ikke så meget hjemme hos mig, men dog så jeg flere der har lavet backlight, så det skulle jeg da også prøve.

Syntes selv at resultatet blev rigtig godt og det er rigtig behageligt at se på.

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt blæret ud med backlight  Har selv overvejet en lignende løsning

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Er det mig eller har du glemt at slå zoom på tv'et fra eller fortælle dvd afspilleren det er 16:9 tv? Ser lidt stråkket ud

Du kan ikke erstatte fjerbetjeningen via HDMI-CEC som du næver ang. den Samsung BDP1500. Du kan erstatte et par knapper som er de mest brugte men det er også det  Brug pengene fra BDP1500 på PS3'eren. Der er ikke forskel på hverken BD, DVD eller cd siden. 

Det er blevet et flot system du har fået samlet dig, ser enkelt ud selv på den lille mængde plads du har

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Er det mig eller har du glemt at slå zoom på tv'et fra eller fortælle dvd afspilleren det er 16:9 tv? Ser lidt stråkket ud

Du kan ikke erstatte fjerbetjeningen via HDMI-CEC som du næver ang. den Samsung BDP1500. Du kan erstatte et par knapper som er de mest brugte men det er også det  Brug pengene fra BDP1500 på PS3'eren. Der er ikke forskel på hverken BD, DVD eller cd siden. 

Det er blevet et flot system du har fået samlet dig, ser enkelt ud selv på den lille mængde plads du har

Tak tak.

Det er ikke DVD, det var bare en film på TV3. Ser lidt blurred ud da jeg ikke rigtig kan slå det på pause  Skal prøve at smide en DVD i maskinen i aften og se hvordan det ser ud.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Og ja, Megan Fox kan man altid se lidt på

Skulle vist have været lidt tættere på for at tage billederne og ikke zoom så meget, så var de nok blevet lidt bedre.

Efter at have set en hel film nu med mit home-made-back-light er jeg mere end tilfreds og de ca 250kr er sku godt givet ud.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Ked af at sige det med du har vidst sat billedet til 4:3 på din dvd derfor de ekstra store sorte bjælker.. Ellers laver tv'et noget forkert med zoomen. Man skal vel have det meste ud af sit udstyr

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Ked af at sige det med du har vidst sat billedet til 4:3 på din dvd derfor de ekstra store sorte bjælker.. Ellers laver tv'et noget forkert med zoomen. Man skal vel have det meste ud af sit udstyr

Du har vist ret. Sad lige over morgenmaden og kiggede på mine TV indstillinger og fandt under billed størrelse følgende:

Changing the Picture Size

You can select the picture size which best corresponds to your viewing requirements.

- Auto Wide: Automatically adjusts the picture size to the "16:9" aspect ratio.
- 16:9: Adjusts the picture size to 16:9 appropriate for DVDs or wide broadcasting.
- Wide Zoom: Magnify the size of the picture more than 4:3.
- Zoom: Magnifies the 16:9 wide picture (in the vertical direction) to fit the screen size.
- 4:3: This is the default setting for a video movie or normal broadcasting.
- Just Scan: Displays the input scenes as they are without any cutoff when HDMI 720p,1080i, 1080p signals are input.

Jeg havde den stående på 16:9, men hvis jeg satte den på Wide Zoom så blev de sorte bjælker i top og bund en hel del mindre.
Men ved Zoom funktion bliver billedet så ikke dårligere?

Har ikke kigget på min DVD endnu, kan være den kan indstilles selv om den er af lidt ældre dato.

Edit: Efter lidt søgning så kan jeg læse mig til at min DVD står til 4:3 som default og det skal jeg self have ændret til Wide. Så kan det være at 16:9 ikke vil se så småt ud.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Mr. Anderson skrev:

Du har vist ret. Sad lige over morgenmaden og kiggede på mine TV indstillinger og fandt under billed størrelse følgende:

Changing the Picture Size

You can select the picture size which best corresponds to your viewing requirements.

- Auto Wide: Automatically adjusts the picture size to the "16:9" aspect ratio.
- 16:9: Adjusts the picture size to 16:9 appropriate for DVDs or wide broadcasting.
- Wide Zoom: Magnify the size of the picture more than 4:3.
- Zoom: Magnifies the 16:9 wide picture (in the vertical direction) to fit the screen size.
- 4:3: This is the default setting for a video movie or normal broadcasting.
- Just Scan: Displays the input scenes as they are without any cutoff when HDMI 720p,1080i, 1080p signals are input.

Jeg havde den stående på 16:9, men hvis jeg satte den på Wide Zoom så blev de sorte bjælker i top og bund en hel del mindre.
Men ved Zoom funktion bliver billedet så ikke dårligere?

Har ikke kigget på min DVD endnu, kan være den kan indstilles selv om den er af lidt ældre dato.

Edit: Efter lidt søgning så kan jeg læse mig til at min DVD står til 4:3 som default og det skal jeg self have ændret til Wide. Så kan det være at 16:9 ikke vil se så småt ud.

Jo billedet bliver forringet via tv'et zoom og den beskære sikkert også noget af billedet så sit din dvd afspiller til 16:9 og så burde tv'et selv finde ud af det ikke skal zoome noget som helst eller skal du vælger "just scan" som er 1:1 pixel mapping altså den viser 100% det billede den modtager fra afspilleren. Hvis du ikke kan vælger just scan er det grundet du har afspilleren koblet til via analog kabel - scart/komponent. Så kan du køre med "Auto Wide eller 16:9"

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Jo billedet bliver forringet via tv'et zoom og den beskære sikkert også noget af billedet så sit din dvd afspiller til 16:9 og så burde tv'et selv finde ud af det ikke skal zoome noget som helst eller skal du vælger "just scan" som er 1:1 pixel mapping altså den viser 100% det billede den modtager fra afspilleren. Hvis du ikke kan vælger just scan er det grundet du har afspilleren koblet til via analog kabel - scart/komponent. Så kan du køre med "Auto Wide eller 16:9"

Det er pt Scart, da jeg ikke har en HDMI kilde endnu. Jeg vil sætte min DVD til wide og så se hvad der er bedst af 16:9 eller Auto Wide. Smider et billede op i aften engang når mørket er faldet på.

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej LPH.

Det backlight. Giver det virkelig den afslappende effekt, når TV stuen er mørklagt.

Må indrømme, at jeg får trætte øjne ved at se film uden en form for let belysning i rummet. Din løsning virker elegant og giver et diffust lys.

Har du købt det som et kit? eller bygget det op fra grunden med lysdioder, modstande, strømforsyning etc. fra Brink

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hold da ferie, fik sat min dvd til Wide og nu er billeder helt anderledes. Nu er top og bund bar meget mindre.

Tak Mr. Anderson.

Supercharger skrev:

Hej LPH.

Det backlight. Giver det virkelig den afslappende effekt, når TV stuen er mørklagt.

Må indrømme, at jeg får trætte øjne ved at se film uden en form for let belysning i rummet. Din løsning virker elegant og giver et diffust lys.

Har du købt det som et kit? eller bygget det op fra grunden med lysdioder, modstande, strømforsyning etc. fra Brink

Jeg havde det på samme måde, ville gerne have lyset slukket så det ikke gav genskær i fladskærmen, men samtidig fik jeg trække øjne i mørket. Dette har jeg ikke mere, mit back light gør det utroligt behageligt for øjnene.

Jeg købte dette Reblys (dog kun i 3m efter aftale med firmaet). I starten havde jeg det bare i stikdåsen inde bag møblet, men det var sku for besværligt til sidst.  Tog et stykke ledning og afbryder og førte det ud i den ene side for lettere adgang.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Igen, tak for tippet Mr Anderson.

Har fået sat min DVD's video out sat til wide og sat skærmen til 16:9 og resultatet blev følgende:

Im soooooooo happy.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

En jeg kender har lige brugt en go pose penge på lidt grej og han har yderligere planer om at købe en Samsung BD 4600. Vildt lækker design, det kan vist ikke diskuteres, men jeg gad godt vide hvad lyd jeg kan få ud af den sammen med min lidt ældre Yamaha RXV650.

Er lidt forvirret omkring analog/digital - sterio/5.1 surround...

Hvad kan jeg få ud af de 2 sammen? plz help.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Nyt Legetøj - bestilt: Samsung BD-P3600

Havde længe gået med den tanke at købe en PS3, der er jo både en BlueRay og en Consol. Jo en consol ville da være nice, men er kommet til det fact at jeg ikke vil komme til at bruge den nok. Derfor er valget faldet på en ren Blueafspiller.

Havde 2 modeller jeg syntes om, Sammung 3600 eller 4600. 4600'eren har et super nice design, men den vil komme i problemer i min bænk da den har disk indtag i siden, kunne hænge den op, men syntes jeg har nok huller i vægen som det er. Valget er dog faldet på 3600'eren, den har også et godt design, højglans og alt muligt, og så har den en alm form. Et Stort puls til 3600'eren er at der medfølger en usb "dongle" til det trådløse netværk som 4600'eren ikke har.

Vente tiden er lang.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes