Forfatter |
|
Photosgraphein Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
! 01-03-2008 ! Så er siden opdateret med nye billeder, hvor højtalerne er kommet op at hænge og kabler er skjult i kabelbakker. Billederne kan ses længere nede på siden...
Nu har jeg kigget en masse på jeres forskellige setups og må indrømme der er rigtig mange af dem, som ser utrolig lækre ud. Desværre er mit eget setup ikke helt så komplet og gennemført, som størstedelen herinde, men man skal jo starte et sted. Men jeg vil alligevel tage chancen og vise mit foreløbige setup frem. Håber I tager godt imod det.
Mine tanker omkring mine valg
NAD C355BEE Stereo Forstærker Jeg havde oprindeligt et gammelt Sony surround sound system, som jeg havde købt for flere år siden. Jeg mente derfor det var på tide, at skifte det ud og tog derfor en tur til Hi-Fi Klubben. Jeg havde oprindeligt opsat mig på at skulle have en ny surround receiver, for jeg havde jo højtalerne derhjemme fra mit Sony system. Det endte da også med jeg kom hjem med en Denon AVR-1908, men i løbet af de næste par dage begyndte jeg blive betænkelig ang. min nyanskaffelse. Jeg kontaktede derfor HFK og fik Denon'en byttede til en NAD stereo forstærker, og har ikke fortrudt det siden.
Dali Concept 1 Efter at have byttet min Denon til en NAD mente jeg ikke, at mine Sony satelitter gjorde det godtnok. Derfor blev det også til et par Dali Concept 1 højtalere og efter at have lyttet til dem i et par timer, var jeg sikker på jeg havde valgt det rigtige. Dali Concept er bestemt ikke de bedste, men syntes de gav en god lyd til prisen og størrelsen passede mig også fint. Pladsen er desværre begrænset så jeg har pt. ikke plads til gulvhøjtalere. Derudover vil jeg heller ikke bruge alt for mange penge på højtalere før jeg får noget større at bo i.
Kabler Mine tidligere højtalerkabler fra mit Sony system var nærmest på tykkelse med fiskesøre (overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg valgte derfor samtidig, at købe noget nyt højtalerkabel og valget faldt på Argon 5301 fra HFK. Jeg valgte bevidst noget af det billigste fra HFK, da jeg ikke regner med at skulle beholde kablerne når jeg flytter og derudover skulle jeg bruge ca. 30 meter.
Jeg købte samtidigt et Argon 5005 jack-til-phono, da jeg pt. bruger min bærbare PC som CD/musik-afspiller.
Men nok om det, her er billederne...
 Første billede af fronten

Ingen unødvendige knapper eller dioder... Keep it simple
 Dali Concept 1 højtaleren, som jeg må "nøjes" med i øjeblikket. Dog syntes jeg det er en højtaler, som giver et godt "ydelse-til-pris-forhold".

Min IBM/Lenovo T60 som i øjeblikket bliver brugt som CD/musik-afspiller
Som sagt ikke det vilde anlæg (endnu), men jeg er stadig meget glad for det og stolt af det. Kom gerne med kommentare eller forslag til forbedringer.
Med venlig hilsen Jakob __________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for det, burde du overveje et par standere til dine Dali'er. Det gør faktisk en ret stor forskel, om de står på et bord eller en stander. De bliver langt mere frigjorte og dynamiske (det er i hvert fald min mening), samt at perspektivet også forbedres væsentligt. Kunne du evt. tage et billede fra sweetspot? Eller evt. bare et par oversigtsbilleder? Ellers et rigtigt fint anlæg, som helt sikkert giver en masse value for pengene. Jeg har selv haft et NAD og Dali anlæg og det spiller sgu godt sammen. Og lækre billeder iøvrigt.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flotte billeder  Hvad er de taget med?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Rigtig flotte billeder Hvad er de taget med? |
|
|
Et kamera, vil jeg gætte på.  Ej sorry, den lå bare lige til højre-benet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Hvis du har mulighed for det, burde du overveje et par standere til dine Dali'er. Det gør faktisk en ret stor forskel, om de står på et bord eller en stander. Den bliver langt mere frigjort og dynamisk (det er i hvert fald min mening), samt at perspektivet også forbedres væsentligt.
Kunne du evt. tage et billede fra sweetspot? Eller evt. bare et par oversigtsbilleder? |
|
|
Hejsa, og tak for kommentaren :) Jeg har desværre ikke plads til standere, selvom sådan nogle ikke fylder det helt store. Jeg bor i en ungdomsbolig, så selve værelset er desværre kun på ca. 20 kvm. Derudover har jeg en seng, skænk (hvorpå forstærker og 1 højtaler er placeret), skrivebord samt et spisebord i samme værelse. Selve indretningen er god, men den tillader bare ikke plads til standere :( Dog skal højtalerne op at hænge på væggen, når jeg engang for mig taget samme. Jeg skal nok også smide et par oversigt billeder ind. Som det er lige nu er højtalerne placeret meget uhensigtsmæssigt, da det ikke er et decideret sweet spot i værelset. Men det skal der hurtigst muligt rettes op. Dog har jeg lige et tillægsspørgsmål: Hvis højtalerne skal op i hænge på væggen, vil det så være mest optinalt at hænge dem i nogenlunde hovedhøjde eller skal de helst op under loftet (der er ca. 250-270 cm fra gulv til loft) ?? Med venlig hilsen Jakob
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Rigtig flotte billeder Hvad er de taget med? |
|
|
Mange tak. De er taget med et Nikon D200 DSLR (Link) samt en Nikon AF 50/1.8 prime optik (Link) og en Nikon AF-S 105/2.8 VR Macro optik (Link). Derudover har jeg brugt en Nikon SB-600 flash (Link), som er bouncet i loftet for at give et blødere lys. Billederne er derefter behandlet i Adobe Photoshop Lightroom og Adobe Photoshop CS3.
Ved det lyder enormt nørdet, men er ved at uddanne mig til reklamefotograf, så kan ikke lade være med at gå i detaljer, uanset hvilke billeder det er jeg skal tage :)
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt gode billeder, man kan godt se det er en der har prøvet DET før
Dine højttalere skal nok hænge så diskanten er i ørehøjde....... når du sidder ned og lytter __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Rigtigt gode billeder, man kan godt se det er en der har prøvet DET før
Dine højttalere skal nok hænge så diskanten er i ørehøjde....... når du sidder ned og lytter |
|
|
Mange tak for kommentaren. Tænkte nok at de skulle hænge i nogenlunde ørehøjde :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er klart bedst hvis højtalerne sidder i nogenlunde hovedhøjde. Personligt synes jeg ikke løsningen med højtalere under loftet fungerer særligt godt.
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er først og fremmest nogle rigtig fine billeder du har "snappet" 
Jeg synes det er et fint lille setup. Gode valg til prisen.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Ja, det er klart bedst hvis højtalerne sidder i nogenlunde hovedhøjde. Personligt synes jeg ikke løsningen med højtalere under loftet fungerer særligt godt.  |
|
|
Super, det vil jeg så gøre... Så har jeg lige endnu et tillægsspørgsmål. Vil det være en fordel at bruge et rigtigt vægbeslag eller kan man ligeså godt bruge det hul som er bagpå højtaleren og så bare hænge højtaleren på en skrue i væggen ?
Med venlig hilsen Jakob __________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder!
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Det er først og fremmest nogle rigtig fine billeder du har "snappet" 
Jeg synes det er et fint lille setup. Gode valg til prisen.
Mvh Mathias
|
|
|
Mange tak... Er også superglad for det. Mit næste projekt er en CD-afspiller, men kan simpelthen ikke beslutte mig, så det må nok vente lidt tid endnu...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Photosgraphein skrev:
wildstyle skrev:
Ja, det er klart bedst hvis højtalerne sidder i nogenlunde hovedhøjde. Personligt synes jeg ikke løsningen med højtalere under loftet fungerer særligt godt.  |
|
|
Super, det vil jeg så gøre... Så har jeg lige endnu et tillægsspørgsmål. Vil det være en fordel at bruge et rigtigt vægbeslag eller kan man ligeså godt bruge det hul som er bagpå højtaleren og så bare hænge højtaleren på en skrue i væggen ?
Med venlig hilsen Jakob |
|
|
Jeg ville klart gå efter et rigtigt vægbeslag. Det ville sgu være trist hvis højtaleren pludseligt faldt ned. Hvilket kamera bruger du iøvrigt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, puha det er jo noget seriøst udstyr du bruger.  Det er synd at pengene kun kan bruges én gang.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Fint anlæg til små penge! Har du en Deviantart profil? |
|
|
Mange tak :)
Ja, har faktisk en profil på DeviantArt, hehe... Hvordan vidste du det ? Er det min brugernavn eller er det min avatar, som jeg også har lagt ud som billede på DA ?
Hvis det er pga. mit brugernavn, så har jeg netop oprettet en bruger med det navn på DA. Ellers så bruger jeg http://re-flex.deviantart.comMed venlig hilsen Jakob __________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Ja, puha det er jo noget seriøst udstyr du bruger. 
Det er synd at pengene kun kan bruges én gang.  |
|
|
Ja, man skulle have et pengetræ i baghaven og det skulle være i blomst året rundt 
__________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
! Opdatering 01-03-2008 !
Her er nogle få billeder, hvor højtalerne er kommet op på væggen samt kablerne er skjult i et par kabelbakker. Jeg valgte at bruge et par Dali universal beslag, da jeg ikke bare ville hamre et søm i væggen.
 Oversigtsbillede. Højtalerne hænger ikke helt optimalt mht. TV'et, men bruger dem sjældent dertil. Ellers hænger de udemærket, da billedet er taget fra sofaen og der sidder jeg oftest og lytter til musik fra.
 Højre højtaler... Samt mit andet højtelsket eje, min Cannondale CAAD 9 :)
 Venstre højtaler... Billedet er taget med vidvinkel, derfor ser vinklerne lidt sjove ud...
 Højre højtaler igen, men denne gang med et bedre udsyn til kabelbakken...
Med venlig hilsen Jakob
__________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
|
Til top |
|
|