Emne: Tapeconnection på forbrugerst. firmatjek ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
|
For øvrigt er der altid en med fra erhverslivets side ved behandling af klager, så helt uden indflydelse er erhverslivet ikke.
|
|
|
Dette har jeg forsøgt at fortælle et par gange, men det er lige som om, man vælger at overhøre det.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
|
Den kurs som I (branchemedlemer) anlægger her, er med til at grave jeres egen grav.
|
|
|
Det er altså din mening at en forhandleren skal tage reklamationen uanset at det er en klar fejl 40? Det ville da være at grave sin egen grav.
I det at forbrugeres moral bliver mere og mere "blakket" må det jo forventes at forrhandlerens går samme vej. Jeg synes rent faktisk at TC har behandlet kunden fint i denne sag og deres fremstilling ville på ingen måde afskrække mig for en fremtidig handel.
Og hånden på hjertet - er forbrugerne ikke ved at blive nogen "tudere" tag et lidt dybere check på firmatjek og se hvilke såkaldte afgørelse der ligger - at man har folk ansat til at sidde og vurdere sligt er alene udtryk for en forbrugerbeskyttende mentalitet der totalt har taget overhånd - det må forventes at forbrugeren ved en lille smule om det han/hun køber. Ligeledes i nævnte sag, hvis du køber for 25k højttalere kan du vel ikke være helt novice på hifi området.
MERE FRED
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
|
et er næsten til at grine over.
"Nu er det ikke lige mig.."
"ikke lige fået svar på alle deres spørgsmål"
Det er sådanne standard svar man får, når man henvender sig til jer (hvis i da svarer)...
|
|
|
Tør jeg spørge om hvad du beskæftiger dig selv med til daglig? Jeg har et lille væddemål kørende med min bedre halvdel om dit svar. (Hun synes som dig også at tråden er grinagtig).
MVH
M
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
Hans J skrev:
|
Den kurs som I (branchemedlemer) anlægger her, er med til at grave jeres egen grav.
|
|
|
Det er altså din mening at en forhandleren skal tage reklamationen uanset at det er en klar fejl 40? Det ville da være at grave sin egen grav.
I det at forbrugeres moral bliver mere og mere "blakket" må det jo forventes at forrhandlerens går samme vej. Jeg synes rent faktisk at TC har behandlet kunden fint i denne sag og deres fremstilling ville på ingen måde afskrække mig for en fremtidig handel.
Og hånden på hjertet - er forbrugerne ikke ved at blive nogen "tudere" tag et lidt dybere check på firmatjek og se hvilke såkaldte afgørelse der ligger - at man har folk ansat til at sidde og vurdere sligt er alene udtryk for en forbrugerbeskyttende mentalitet der totalt har taget overhånd - det må forventes at forbrugeren ved en lille smule om det han/hun køber. Ligeledes i nævnte sag, hvis du køber for 25k højttalere kan du vel ikke være helt novice på hifi området.
MERE FRED
|
|
|
Det er manglende efterlevelse af klagenævnets afgørelse jeg anfægter.
Nu er det jo ikke sådan, at blot fordi jeg kan få byttet min højttaler på garanti, så brænder jeg skidtet af med vilje, "for det er jo så sjovt, at skulle transportere højttaleren til forhandler, diskutére med forhandler, undvære højttaler og hente den igen."
Klager får ikke automatisk ret ved forbrugerklagenævnet, så ville der nok være flere firmaer som nægtede at følge afgørelserne. Det er jo heldigvis kun et lille antal firmaer som er listet på siden.
PS: Prisen på ens udstyr beviser ikke en dyt om hvor meget forstand man har på det. Mange folk tror netop, at fordi det er dyrt så er det også godt. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
edtwodth skrev:
|
et er næsten til at grine over.
Det er sådanne standard svar man får, når man henvender sig til jer (hvis i da svarer)...
|
|
|
Tør jeg spørge om hvad du beskæftiger dig selv med til daglig? Jeg har et lille væddemål kørende med min bedre halvdel om dit svar. (Hun synes som dig også at tråden er grinagtig).
MVH
M
|
|
|
Krage søger mage  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en Typisk øverkøber sag?
1) Kunde vil gerne have noget nyt og kunde trækker over på dankortet for at få en vare.
2) Kunden kommer hjem , konen er sur og banken vil have penge.
3) Kunden begynder at fortryder købet både fordi økonomien trykker og vil nu gerne have pengene tilbage og eneste måde er at "lade" som om der er noget i vejen med produktet eller i mere extreme tilfælde direkte ødelægge produktet.
Kunder er opfindsomme og tæller man dårlige kunder op vil de langt over stige butikkerne desværre er der ikke en register for dårlige kunder som butikkerne kan slå op i inden folk køber. Her er det lettere for os kunder.
Jeg har set folk blive sure over ventetiden selvom de selv har valgt at handle i en butik med billige priser og dermed meget handel og en dertilhørende lang kø med ventetid. Set folk brokke sig over at de har fået 0.75 øre for lidt tilbage og lige så ofte hørt folk prale af at de fik en 50kr for meget tilbage uden at levere den tilbage.
Jeg har efter hånden handlet i de fleste HIFI-butikker og altid blevet behandlet godt og måske bliver jeg dette fordi jeg både opføre mig ordentligt og er ærlig med hvad jeg vil. Jeg tror simpelthen ikke på hvis man som kunde kommer flink ned i butikken med en defekt vare og siger jeg tror sku den er i stykker kan vi ikke lige under søge varen, så vil alle butikker være hjælpsomme.
Jeg kørte ud med rengøringsmidler og maskiner i min studietid og her erfarede jeg at når kunden begynder at brokke sig over en vare man ved der var i orden så er det fordi der er noget der trykker og JA nogle måneder efter lukkede firmaet så, igen økonomien der fik dem til at brokke sig.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
| Og i øvrigt er der vel en grund til at afgørelserne ikke er bindende. Et eller andet sted er det vel blevet vurderet at de afgørelser der kommer nok er noget farvede eller ikke helt vurderet så seriøst som bør være tilfældet når der fældes en bindende dom. |
|
|
Måske vil nævnets afgørelser bliver mere efter jeres smag, hvis i vælger at besvare nævnets henvendelser.... bare en ide
|
|
|
Nu er det ikke mig personligt der har håndteret besvarelsen og det er selvfølgelig beklageligt at de ikke har fået svar på alle deres spørgsmål i tide. Det ændrer dog ikke på min holdning til deres vurdering af sagen.
|
|
|
Det er næsten til at grine over.
|
|
|
Hvis du skal citere mig vil jeg sætte pris på at du gør det korrekt og ikke selv tilføjer ord og derefter får det til at fremstå som om at det er min sætning.
Du er et mennesker der er svæt at blive klog på. Jeg er klar over at du ikke bryder dig om os og det tror jeg alle andre også er. Jeg begriber simpelthen ikke at du gider bruge så meget tid på at svine os til. Hvordan ville du have det hvis vi gang på gang brugte alle givne muligheder på at svine dig til? Det kunne være at du ville komme længere med at opføre dig som et almindeligt ordentligt menneske i stedet for det her. Det kan være at du bliver overrasket over resultatet.
|
| Til top |
|
| |
lcduc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøsses selvfølgelig skal TC da ikke bare siger ja og amen til den beslutning som er truffet af hvem?? er det Branchefolk eller Hr og fru Danmark der ikke fatter hat omk brugen af elektronik der træffer sådanne beslutninger ??
Vi kan da ikke bare voldtage vores grej og så regne med at der er garanti på skidtet. Det er sku lidt sørgeligt hvis dette er en begyndende holdning hos det danske "hifi" folk hvilket jeg ikke håber, for så er der kun udenlanske hifi shops tilbage om 5 år.
Mvh Lars
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
morkaj skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
|
MERE FRED
|
|
|
Det er manglende efterlevelse af klagenævnets afgørelse jeg anfægter.
Nu er det jo ikke sådan, at blot fordi jeg kan få byttet min højttaler på garanti, så brænder jeg skidtet af med vilje, "for det er jo så sjovt, at skulle transportere højttaleren til forhandler, diskutére med forhandler, undvære højttaler og hente den igen."
Klager får ikke automatisk ret ved forbrugerklagenævnet, så ville der nok være flere firmaer som nægtede at følge afgørelserne. Det er jo heldigvis kun et lille antal firmaer som er listet på siden.
PS: Prisen på ens udstyr beviser ikke en dyt om hvor meget forstand man har på det. Mange folk tror netop, at fordi det er dyrt så er det også godt.
|
|
|
Vi tager den lige igen FKN har ikke/kan ikke /må ikke andet end at være en vejlledende institution. Det er en underbemandet, ganske usagligt funderet samling af stressede personer. Nævnet har solgt sin egen integritet på at få sagslisterne fyldt hurtigt op (en nævnsafgørelse på ruskindsbukser til 599? - m.v.)
Fordi at en mere eller mindre slumpagtig sammensat gruppe personer mener, at forbrugeren der har kvajet sig fælt skal have mønter retur efter han har ødelagt sine 'talere (og i samme forbindelse meddeler virksomheden at de venligst bedes betale kr. 4.700 ved kasse 1 for denne afgørelse) er jo ikke ensbetydende med at det er den juridiske sandhed, det er blot deres mening - og denne sag visualiserer jo at deres mening er noget tyndbenet.
Konsekvensen af dette er jo bare at FKN ikke bliver taget seriøst mere. jeg skal da blank indrømme at jeg er vidende om at FirmaTjek og listen eksistrer, men jeg vil da aldrig lade den styre mit køb.
Den konkrete sag skriger om en afgørelse ved retten - beløbet er væsentligt og forhandleren vil ikke rette sig efter FKN. Jeg tror dog ikke helt på det.
De fredeligste hilsner.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
lcduc skrev:
|
jøsses selvfølgelig skal TC da ikke bare siger ja og amen til den beslutning som er truffet af hvem?? er det Branchefolk eller Hr og fru Danmark der ikke fatter hat omk brugen af elektronik der træffer sådanne beslutninger ??
Vi kan da ikke bare voldtage vores grej og så regne med at der er garanti på skidtet. Det er sku lidt sørgeligt hvis dette er en begyndende holdning hos det danske "hifi" folk hvilket jeg ikke håber, for så er der kun udenlanske hifi shops tilbage om 5 år.
Mvh Lars
|
|
|
Citat fra afgørelsen:
Da den sagkyndige har konstateret, at såvel begge mellemtoneenheder som den ene diskant er defekte, og da indklagede ikke har godtgjort, at det konstaterede beror på forhold, som ikke er omfattet af garantien, er indklagede forpligtet til vederlagsfrit at afhjælpe det konstaterede forhold ved klagerens højtalere. Såfremt indklagede ikke vederlagsfrit foretager afhjælpning inden 30 dage, er klageren berettiget til at hæve købet og få den erlagte købesum retur.
TC har IKKE godtgjort det skyldes fejlbetjening. Længere er den ikke.
Herved er forbrugeren blevet dækket ind overfor, forhandlerens mere eller mindre standard svar på defekt udstyr "Du må have misbrugt det, ellers går det ikke i stykker". Hvor mange branchemedlemmer der så stiller sig op og siger det kan kun skyldes overbelastning, så er humlen i sagen, at det har TC ikke formået at bevise. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
|
Du er et mennesker der er svæt at blive klog på. Jeg er klar over at du ikke bryder dig om os og det tror jeg alle andre også er. Jeg begriber simpelthen ikke at du gider bruge så meget tid på at svine os til. Hvordan ville du have det hvis vi gang på gang brugte alle givne muligheder på at svine dig til? Det kunne være at du ville komme længere med at opføre dig som et almindeligt ordentligt menneske i stedet for det her. Det kan være at du bliver overrasket over resultatet.
|
|
|
Hej Kasper
Jeg tror ikke at i skal være så bekymrede. Jeg synes alene at han udstiller sine egne mangler og jeg skal da tilstå at al denne virak fik mig forbi jeres hjemmeside - så noget godt kom der da ud af det.
Jeg tror at hans lille sag med jer og heraf følgende indlæg har sat noget igang - han er blevet afhængig at sig selv på skrift. At han ligelede har fundet noget han føler give ham moralsk opbakning (FKN) forøger bare mængden.
Det du skriver til sidst er jo det, det hele drejer sig om at løse dette problem på Arne Hviid metoden Win/Win og så komme videre, men nogen gange er det jo svært.
jeg har lidt ondt af vores forurettede ven, jeg håber at i kan blive enige med ham, jeg er ikke sikker på at det er det han reelt ønsker.
MVH
M
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
|
Vi tager den lige igen FKN har ikke/kan ikke /må ikke andet end at være en vejlledende institution. Det er en underbemandet, ganske usagligt funderet samling af stressede personer. Nævnet har solgt sin egen integritet på at få sagslisterne fyldt hurtigt op (en nævnsafgørelse på ruskindsbukser til 599? - m.v.)
Gentager lige mig selv, der er en repræsentant med for erhvervslivet ved hver sag.
Beløbsgrænsen er fastsat i loven, derfor SKAL de tage sådan en klagesag op.
Fordi at en mere eller mindre slumpagtig sammensat gruppe personer mener, at forbrugeren der har kvajet sig fælt skal have mønter retur efter han har ødelagt sine 'talere (og i samme forbindelse meddeler virksomheden at de venligst bedes betale kr. 4.700 ved kasse 1 for denne afgørelse) er jo ikke ensbetydende med at det er den juridiske sandhed, det er blot deres mening - og denne sag visualiserer jo at deres mening er noget tyndbenet.
Læs lige det andet indlæg jeg har lavet, hvori begrundelsen er angivet. Have TC løftet bevisbyrden så havde kunden ikke fået medhold.
Men selvfølgelig har de ikke en skid forstand på det de laver .
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
lcduc skrev:
|
Mvh Lars
|
|
|
Citat fra afgørelsen:
Da den sagkyndige har konstateret, at såvel begge mellemtoneenheder som den ene diskant er defekte, og da indklagede ikke har godtgjort, at det konstaterede beror på forhold, som ikke er omfattet af garantien, er indklagede forpligtet til vederlagsfrit at afhjælpe det konstaterede forhold ved klagerens højtalere. Såfremt indklagede ikke vederlagsfrit foretager afhjælpning inden 30 dage, er klageren berettiget til at hæve købet og få den erlagte købesum retur.
Herved er forbrugeren blevet dækket ind overfor, forhandlerens mere eller mindre standard svar på defekt udstyr "Du må have misbrugt det, ellers går det ikke i stykker". Hvor mange branchemedlemmer der så stiller sig op og siger det kan kun skyldes overbelastning, så er humlen i sagen, at det har TC ikke formået at bevise.
|
|
|
Hvordan kan vi bevise det når vi ikke må se enheden?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Hans J skrev:
lcduc skrev:
|
Mvh Lars
|
|
|
Citat fra afgørelsen:
Herved er forbrugeren blevet dækket ind overfor, forhandlerens mere eller mindre standard svar på defekt udstyr "Du må have misbrugt det, ellers går det ikke i stykker". Hvor mange branchemedlemmer der så stiller sig op og siger det kan kun skyldes overbelastning, så er humlen i sagen, at det har TC ikke formået at bevise.
|
|
|
Hvordan kan vi bevise det når vi ikke må se enheden?
|
|
|
Jeg tager udgangspunkt i nævnets afgørelse, andet kan jeg ikke .
Hvordan KAN I bevise det ? Den sagkyndige har jo godtgjort overfor nævnet hvad der var sket med enhederne (sådan tolker jeg afgørelsen). Men I har jo på forhånd afvist det kunne være fabrikationsfejl, hvordan kan I så det, uden at se enhederne ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
|
Citat fra afgørelsen:
|
|
|
Ville det så ikke have været rimeligt om de havde kunnet sende enheder/højttalere ind til importøren for en kvalitativ vurdering?
"Klageren følte sig utryg ved at overlade sine højtalere til indklagede og valgte i stedet at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet. Ifølge hans opfattelse var den anvendte forstærker tilstrækkeligt dimensioneret til at undgå forvrængning af lyden, og problemet måtte i stedet være at højtalerne ikke levede op til anbefalingerne i indklagedes reklame." Alene dette burde umuliggøre en sag ved FKN.
Forresten - hvad er tævehøjt? Inden han bestilte sine højtalere, havde klageren læst indklagedes anmeldelse af dem i HIFI-magasinet. Heraf fremgik blandt andet, ”at man reelt kan spille en hvilken som helst slags musik, og få fuld glæde af det. Samtidig er dens dynamiske egenskaber enorme – der kan spilles tævehøjt uden at lyden bliver presset” (bilag 3). (Ergo manden læser HiFi blade - helt novice kan han så ikke være).
Hvordan kan TC lave en "anmeldelse" i et HiFi blad? En annonce ja, men en anmeldelse?. Men vores ven her tager det bogstavligt - svinet skal have klaps, potmeteret 2 gange rundt....., øv det ryger! Ligemeget der er 3 års garanti for dummies!!
Nu må i tage jer sammen. Man skal ikke belønnes for dumhed - det skal straffes, hvis der skal dømmes skal det foretages af de myndigheder der er bemyndiget hertil.
Lidt mindre fred!
|
| Til top |
|
| |
lcduc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat fra afgørelsen:
HMMM BEGGE MELLEMTONER OG EN DISKANT, JEG ER DA VIST GÅET GLIP AF EN FEEEED FEST
NEJ DET HAR DE SIKKERT IKKE, MENN SUND FORNUFT FRA FORBRUGERS SIDE BØR VÆRE PÅ SIN PLADS - ORDKLØVERI I RETSAMMENHÆNG JA DET SKAL NOK LUKKE MANGE SMÅ FEDE SHOPS I DANMARK DER IKKE HAR RÅD TIL AT HAVE EN ADVOKAT ANSAT ÅRET RUNDT TIL AT HOLDE STYR PÅ HVAD DER SKAL SIGES.
GODT SÅ, VI HANDLER BARE UDEN FOR DK OM 5ÅR. SLUTTER GERNE SOM JEG STARTEDE TIDLIGERE JØSSES = FATTER HAT AF DEN HOLDNING DER ER NOGLE DER HAR, MEN OK VI HAR RET TIL AT VÆRE FORSKELLIGE 
Mvh Lars
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sagkyndige har skrevet enhederne er defekte, det behøver man ikke være sagkyndig for at opdage. Udtalsen er intet værd, når defekten ikke beskrives. Det kan man ikke forsvare sig imod.
MVH
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dog op en gang sludder...
At indklagede ikke har godtgjort, at det konstaterede beror på forhold, som ikke er omfattet af garantien er jo netop humlen i sagen - men at TC ikke har formået at overbevise forbrugerklagenævnet om, at kunden har fejlbetjent sit udstyr, betyder jo ikke at det er bevist de har uret. Det betyder bare, at dem der har truffet afgørelsen, ikke fatter en hat af hvad de snakker om.
Bemærk at der ikke står, at den sagkyndige har vurderet, at det ikke skyldes fejlbetjening - den sagkyndige har kun konstateret defekten, ikke hvorfor den er opstået.
Enhver med en smule forstand på højtallere vil vide, at der med 99.999% sikkerhed er tale om fejlbetjening og ikke en konstruktionsfejl eller mangel ved produktet, når fejlen viser sig samtidigt på 3 af 4 enheder. Dette har man ikke taget til efterretning i kendelsen - efter min mening har man ignoreret sagkundskaben og sat TC i en situation med omvendt bevisførelse: Skyldig til det modsatte er bevidst, og det er fandme unfair. Håber ikke denne sag kommer til at danne præcedens, for så bliver det dælme dyrt at købe hifi herhjemme, hvis forretningerne skal dække de deraf følgende merudgifter ind - så skal de jo ta' en avance på 2-300% for at kunne erstatte de varer kunderne løbende selv ødelægger... Christ!
Og Edtwodth: Det er dog en utrolig dårlig stil du kører - mage til paragrafrytter skal man da lede længe efter... du købte et billigt produkt til discountpris, og forventer top-service. Alle kan fejle og det er da kedeligt du skulle vente to uger mere end normalt - men du blev tilbudt en reperation og der er ingen lov der sikrer dig 3 ugers reperationstid, det er en vejledende grænse som forretningerne tilskyndes til at overholde. Men det er ikke et lovkrav! Af dit oprindelige indlæg som du linker til om din egen sag, tyder det jo på, at du har teet dig som et lille barn fra første færd - måske burde hifi-forretningerne lave et register over uønskede kunder, ligesom forsikringsselskaberne har, og her burde du da få en hædersplads på side 1!
Grow up, mand!
/erla
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ligesom der ifølge den sagkyndige ikke er omstændigheder, som tyder på uhensigtsmæssig brugspåvirkning fra klagerens side.
hvad kan kvalificere som uhensigtsmæssig brug, hvis sprængte enheder ikke kan ?
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
|
Jeg tager udgangspunkt i nævnets afgørelse, andet kan jeg ikke .
Hvordan KAN I bevise det ? Den sagkyndige har jo godtgjort overfor nævnet hvad der var sket med enhederne (sådan tolker jeg afgørelsen). Men I har jo på forhånd afvist det kunne være fabrikationsfejl, hvordan kan I så det, uden at se enhederne ?
|
|
|
Hvis du har læst tråden er der udtalelser fra dels importør og ganske velanskrevne individer der kan sansynliggøre der ikke er tale om en fabrikationsfejl.
Det faktum at klageren ikke ivil indlevere højttaler til reparation/gennemgang synes jeg virker meget suspekt og er ganske afgørende for min holdning til hele sagen.
Og ærligt talt - synes du ikke det?
MVH
Så lige ERLA - Respekt, smukt talt "Enhver med en smule forstand på højtallere vil vide, at der med 99.999% sikkerhed er tale om fejlbetjening og ikke en konstruktionsfejl eller mangel ved produktet, når fejlen viser sig samtidigt på 3 af 4 enheder. Dette har man ikke taget til efterretning i kendelsen - efter min mening har man ignoreret sagkundskaben og sat TC i en situation med omvendt bevisførelse"
Dette kunne jo være medvirkende til at FKN ikke tages alvorligt af de handlende.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|