Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: STAX er super duper! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Well, super duper flot - lyden kan jeg desværre ikke sige noget om endnu.

Men posten var forbi med en pakke idag.

Praktisk lille kuffert, så det er nemt at have hovedtelefonerne med til head-fi meet

Desværre er min forstærker ikke kommet endnu. Headamp Justin er desværre blevet noget forsinket, det er noget med en lille amp/dac combo der er blevet rasende populær. Så jeg må bare væbne mig med tålmodighed, selvom det er blevet noget sværere efter idag, hvor hovedtelefonerne er kommet i hus.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 April 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

tillykke,må nok sige jeg er en smule misundelig
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet. De ser jo fine ud.

Du skal være velkommen til at komme forbi med dine lækre STAX lige så snart jeg modtager min rørforstærker fra Singlepower. Det sker forhåbentligt snart (inden for de næste 3-4 uger afhængigt af toldvæsenet).

Den vil nok ikke være lige så god som en fornuftigt bygget Blue Hawaii, men mindre kan vel også gøre det.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 April 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Headamp Justin er desværre blevet noget forsinket, det er noget med en lille amp/dac combo der er blevet rasende populær. Så jeg må bare væbne mig med tålmodighed, selvom det er blevet noget sværere efter idag, hvor hovedtelefonerne er kommet i hus.

Er det en KGSS du har bestilt ?

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 April 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

darkless skrev:

Du skal være velkommen til at komme forbi med dine lækre STAX lige så snart jeg modtager min rørforstærker fra Singlepower. Det sker forhåbentligt snart (inden for de næste 3-4 uger afhængigt af toldvæsenet).

Den vil nok ikke være lige så god som en fornuftigt bygget Blue Hawaii, men mindre kan vel også gøre det.

Ja det er bår dejly

Iøvrigt ret praktisk med en så solid transportkasse. Det burde jo ikke kunne gå galt selv om pakken skulle risikere at blive håndteret lidt voldsomt.

Darkless: Kan din singlepower osse levere 580 volt til elektrostater ? I såfald er det jo en fin multi-forstærker du (snart) får leveret.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

darkless skrev:

Det kunne være rigtig hyggeligt, kunne være sjovt at høre dem med rør (eller bare høre dem i det hele taget!). Hvis jeg får min forstærker inden da, tager jeg den med, så kan der sammenlignes.

@nc8000. Ja det er en KGSS jeg har bestilt (bestilte den lige inden jul, så jeg synes jeg snart har ventet nok - men det er selvfølgelig ikke lige så lang tid som Darkless). Det var den eneste forstærker som lige kom inden for mit budget, hvis jeg ville have noget andet end STAX. Der er også en Rudistor Egmont - men der er ikke så meget info om den og det der er er ikke så sagligt. Det er noget påvirket af at Kevin Gilmore med følge har set sig noget sur på Rudis design - men jeg skal da ikke afvise at hvis jeg finder en pose penge en dag at jeg ville prøve den. Men lige nu glæder jeg mig bare til at høre O2erne med KGSS.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

darkless skrev:

Det kunne være rigtig hyggeligt, kunne være sjovt at høre dem med rør (eller bare høre dem i det hele taget!). Hvis jeg får min forstærker inden da, tager jeg den med, så kan der sammenlignes.

@nc8000. Ja det er en KGSS jeg har bestilt (bestilte den lige inden jul, så jeg synes jeg snart har ventet nok - men det er selvfølgelig ikke lige så lang tid som Darkless). Det var den eneste forstærker som lige kom inden for mit budget, hvis jeg ville have noget andet end STAX. Der er også en Rudistor Egmont - men der er ikke så meget info om den og det der er er ikke så sagligt. Det er noget påvirket af at Kevin Gilmore med følge har set sig noget sur på Rudis design - men jeg skal da ikke afvise at hvis jeg finder en pose penge en dag at jeg ville prøve den. Men lige nu glæder jeg mig bare til at høre O2erne med KGSS.

Da jeg i efteråret gik og overvejede min situation og endte med at sælge min EarMax og købe min RudiStor var jeg meget tæt på også at sælge min L3000 og i stedet købe et sæt O2 og et sæt 4070 samt en KGSS men til trods for 3 emails til Justin fik jeg aldrig noget svar overhovedet og droppede så hele ideen så hvis den erfaring har nogen betydning kunne du godt komme til at vente længe før du får noget

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Ja det er der desværre mange der har oplevet. Der er også en tråd igang om emnet på head-fi. Jeg håber dog det bedste. Han var vældig hurtig til at maile tilbage dengang jeg bestilte den og også besvare spørgsmål. Så indtil videre håber jeg bare at det er fordi han er ved at drukne i Pico ordre. Da jeg bestilte sagde han at vente tiden ville være 8-12 uger, så den er kun en 4-5 uger forsinket - problemet er bare at man ikke rigtig kan få fat i ham og få en ny leveringstid. Men jeg håber det bedste og venter tålmodigt.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hvordan klarer Stax' egne forstærkere sig sammenlignet med de forstærkere som nævnes i denne tråd, og som tilsyneladende kan være vanskelige at få fat på ? Jeg har kun læst anmeldelser af SR-007 + de 2 "passende" Stax forstærkere. Den ene med rør, den anden med transistorer. De fik begge positiv kritik. Hvem har kendskab til forskellen på de 2 Stax amps, og så de andre "uoriginale" ?

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Hvordan klarer Stax' egne forstærkere sig sammenlignet med de forstærkere som nævnes i denne tråd, og som tilsyneladende kan være vanskelige at få fat på ? Jeg har kun læst anmeldelser af SR-007 + de 2 "passende" Stax forstærkere. Den ene med rør, den anden med transistorer. De fik begge positiv kritik. Hvem har kendskab til forskellen på de 2 Stax amps, og så de andre "uoriginale" ?

Jeg har ikke hørt nogle af forstærkerne, så jeg kan ikke påstå at have kendskab til dem. Det jeg har læst mig til er følgende. Det er sådan rimelig bredt anerkendt, at de to STAX forstækere er det svage led i 007 comboen - de kan simpelthen ikke udnytte det potentiale SR-007erne har.

For mig var valget ikke så svært. Den forstærker jeg har har bestilt, KGSS, koster ikke mere end STAX forstærkerne og er mere eller mindre bygget til at få det optimale ud af SR-007.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Kalle_dk skrev:

Jeg har ikke hørt nogle af forstærkerne, så jeg kan ikke påstå at have kendskab til dem. Det jeg har læst mig til er følgende. Det er sådan rimelig bredt anerkendt, at de to STAX forstækere er det svage led i 007 comboen - de kan simpelthen ikke udnytte det potentiale SR-007erne har.

For mig var valget ikke så svært. Den forstærker jeg har har bestilt, KGSS, koster ikke mere end STAX forstærkerne og er mere eller mindre bygget til at få det optimale ud af SR-007.

Tak for info, Kane. Det er desværre ikke nemt at finde en masse skriverier om sådanne ting. Det oplver vi jo ofte med dyrere og lidt sværere tilgængelige hifi-produkter. RudiStor var osse en halv-hemmelig forstærker for mig inden jeg fik købt sådan een. Den er iøvrigt super. Gad vide hvordan hans højspændings-model(ler) lyder ? Har ikke lige undersøgt om sådanne findes.

De anmeldelser jeg har fundet om Stax forstærkerne, melder nu ikke om direkte dårlige ting ved dem, men derfor kan andre forstærkere jo sagtens være bedre til at udnytte hovedtelefonen, som du skriver.

Måske skulle man prøve at lokke lidt med Solvin. Det må lige være noget for ham med et nyt byggeprojekt (nu får jeg nok snart en opringning haha)

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Han kan nok finde lidt inspiration her http://www.headwize.com/projects/showfile.php?file=gilmore4_ prj.htm

Det skulle være en af de bedste der er.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

RudiStor hare Egmont, Egmont SE (tror jeg den hedder) og så en monster forstærker som kun blev lavet i få eksemplarer og som førte til en meget ophedet diskussion på head-fi mellem hans tilhængere og tilhængere af Kevin Gillmore (og KG himself). Den føltes lidt som en diskussion mellem Bin Laden og en fyr fra det dybe amerikanske bibel bælte, nej hvor de lader til at hade hinanden.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Han kan nok finde lidt inspiration her http://www.headwize.com/projects/showfile.php?file=gilmore4_ prj.htm

Det skulle være en af de bedste der er.

Det er jo en ret vild ting, må jeg sige

SOLVIN !!! TÆND LODDEKOLBEN

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at dette O2+KGSS anlæg dukker op til efterårets head-fi meet

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Darkless: Kan din singlepower osse levere 580 volt til elektrostater ? I såfald er det jo en fin multi-forstærker du (snart) får leveret.

Sidst jeg snakkede med Singlepower fik jeg at vide, at den kunne levere 500 volt med en bestemt type rør og tilhørende adaptere, da forstærkeren ikke oprindeligt er designet til at fungere med elektrostrater. Det er dog muligt, at Mikhail har fundet nogle rør, der er i stand til at levere mere spænding siden hen.

Derudover fik jeg at vide af spritzer fra head-fi/head-case, at det kun er de krævende STAX modeller (fx OII, 4070 og diverse Sigma), der muligvis vil lyde bedre med en højere spænding.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Jeg har sat kryds i kalenderen og jeg regner da også med at få forstærkeren inden september, så jeg kan ikke forestille mig andet end at det kommer med.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 April 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

nc8000 skrev:

Jeg har sat kryds i kalenderen og jeg regner da også med at få forstærkeren inden september, så jeg kan ikke forestille mig andet end at det kommer med.

Dejligt, og hvis du ikke selv har en kilde med kan du blive hooket op til min cd spiller da den har både rca og xlr udgange og jeg bruger kun xlr udgangen

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Dejligt, og hvis du ikke selv har en kilde med kan du blive hooket op til min cd spiller da den har både rca og xlr udgange og jeg bruger kun xlr udgangen

Jeg bruger en DAC1 som kilde og den skal jeg nok tage med, men det kunne bestemt også være sjovt at høre noget med lidt rør i.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hep Hey! Mail fra Justin i dag. Han regner med at have forstærkeren klar om 2 uger - så skal der dælme høres musik.

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes