Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 04:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sørens Brugtfund - Nu med Revox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Her er de lovede billeder af BKS'erne

Det var så det for denne gang, jeg nyder vellyd indtil jeg skriver igen, det bliver nok når pladespilleren kommer og synger med her snart. så bliver det for alvor godt...
hav det godt så længe...

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Santa:Det gør du altså meget godt,det der du har gang i!!Flot .....og så til de priser    Fortsæt endelig i den skure

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Santa:Det gør du altså meget godt,det der du har gang i!!Flot .....og så til de priser    Fortsæt endelig i den skure

Tak for de pæne ord Tante, ja jeg synes også det tyder godt...

jeg har en politik med, hele tiden at forsøge på at opgradere det mest kritiske punkt i mit setup, startede med højtalerne, næste punkt er så pladespiller, derefter ved jeg ikke... måske CD/DVD og en gang muligvis en rør forstærker... men nu drømmer jeg også...

jeg gav 3000 for BKS'erne, og de fremstår fuldstændig kosmetisk perfekte, ingenting der...

der er ikke en eneste ridse i de spejlblanke sider... og lyden... kan ikke beskrives...  

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej igen Søren

Tak for de pæne ord efter handlen. Jeg er glad for, at 107'erne lyder godt hos dig. Det gjorde de  også på Amager. Til Tante Berg kan jeg fortælle, at de var rigtig gode sammen med en Onkyo P304 og min gamle Tandberg 3006A. Dynamik og soundstage i top. Her gør bånddiskanterne virkelig en forskel og bassen i 107'erne er overraskende distinkt.

Søren det er spændende med din "jagt" efter godt grej til en fornuftig pris, så jeg vil følge din tråd. Der er masser af billig softwear, brugte cd og lp'er, og et hav af fantastisk musik, som skal opdages. God fornøjelse.

Venligst Lauritz

Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Hej igen Allesammen
jeg er nu den glade ejer af et par BKS Hyrbrid 107 MKII
de spiller virkeligt dejligt, og jeg behøver ingen yderligere bas... den er rigeligt til mig.
jeg lægger nogle billeder op når jeg lige har fået flyttet rundt på mit udstyr en sidste gang, og når jeg så har fået ryddet op.
desværre lyder min pladespiller ikke kønt på BKS'erne og jeg regner med at skifte den ud (det har egentligt været planen længe, idet jeg nok godt vidste at dens lave kvalitet ville kunne høres på BKS'erne) jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal have mig, mine krav / ønsker er som følgende: en tung og god tallerken, en tung og lyddød plint og en god arm (muligvis en den er født med).
jo billigere jo bedre, jeg har jo ikke mange penge... men har i nogle forslag... jeg har været rundt i de herningensiske genbrugsbutikker og de rummer ikke andet end en billig FIsher pladespiller lavet af plast.... jeg er ikke fan af regas pladespillere, men nok mere noget i stilen med en kenwood kd 990

på forhånd tak herfra
mvh.
Søren Iversen

Nu ser jeg ofte selv i genbrugsbutikkerne her i Silkeborg, så kan da lige sige til hvis jeg støder ind i nogle spændende pladeafspillere. Vi har i hvert fald et rigtigt godt marked med gammel hi-fi grej. Jeg har også selv smidt en del penge i gammelt (og oftest kun halvt fungerende) hi-fi, men jeg holder det som noget sekundært! :P Personligt er jeg vild med gammelt B&O. :)

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Nu ser jeg ofte selv i genbrugsbutikkerne her i Silkeborg, så kan da lige sige til hvis jeg støder ind i nogle spændende pladeafspillere. Vi har i hvert fald et rigtigt godt marked med gammel hi-fi grej. Jeg har også selv smidt en del penge i gammelt (og oftest kun halvt fungerende) hi-fi, men jeg holder det som noget sekundært! :P Personligt er jeg vild med gammelt B&O. :)

Hej Bjarke, jeg har allerede aftalt at købe en pladespiller af Krede, så du behøver ikke at lede helt vildt. selvfølgelig hvis du støder på noget spændene så PM mig, man kan aldrig have for mange muligheder...
her i Herning er der et forholdvis stort genbrugsmarked, desværre er det blevet "picked clean by hipsters" så man skal tjekke dem dagligt hvis man vil have det lækre med sig hjem.
jeg fandt en beogram i en genbrug idag, helt perfekt stand, ingen ridser, skrammer eller noget...
med manual, helt ny pickup.
kan ikke huske modellen med det var en tangential arm...
problemet er bare at i herning har de gamle damer i genbrugsbutikkerne fået at vide at B&O er værdifuldt, så den stod til 1200 kr.
det er måske ok, men det er lidt træls at en ødelagt båndoptager optager hyldeplads fordi den er blevet prissat til 600...

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:

problemet er bare at i herning har de gamle damer i genbrugsbutikkerne fået at vide at B&O er værdifuldt, så den stod til 1200 kr.
det er måske ok, men det er lidt træls at en ødelagt båndoptager optager hyldeplads fordi den er blevet prissat til 600...

Haha! Ja det kender jeg godt! Sådan er den ene genbrugsbutik også her i byen. Jeg holder dig lige i tankerne. Ville egentlig have været deroppe i dag, men nåede ikke før arbejde.

Var det ikke dejligt at få noget andet lyd end de billige Dantax'er?

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jo, og hvilken lyd... at gå fra dantax og eltax til BKS er VIRKELIG et skridt opad...
jeg har ikke oplevet noget som dem, min fader prøver nu på at finde en undskyldning for at komme op og sidde på mit værelse og lytte med.
jeg bruger dem hele tiden og overraskende nok klarer min sony forstærker det uden problemer. jeg glæder mig godt nok til jeg får smidt Akai AP-006 på forstærker når jeg køber den her søndag / mandag...
jeg skal bare lige have lavet mig en hylde til den først...
jeg "designede" lidt om idag, jeg synes det andet var for grimt og dette fungere rigtigt godt.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hej Santashooter

Så din tråd fra første dag, men fik ikke lagt en kommentar.
Det ser rigtig fornuftigt ud. Tillykke med dine nye højtalere

Synes også det er fantastisk at gå rundt og snuse i de forskellige genbrugsbutikker - Keep going - Der er vildt meget fedt grej der gemmer sig derude

mvh. Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Hej Roky, tak skal du have, og ja det er sjovt at gå i "genner"
jeg har 2 genbrugsbutikker jeg tjekker hvis ikke dagligt, så hveranden dag, så hvis det kommer så ser jeg det!
desværre har Louis (LouBP) et par gange kommet mig i forkøbet, fx. her den anden dag hvor han købte 15 plader for 100 kr. en time før jeg gik ned og kiggede dem igennem.
men sådan er det, nogle gange er jeg heldig, nogle gange er han.
og det er det der gør genbrug sjovt.
jeg tænker tit når jeg kører mod byen... ej jeg var jo i genbrug igår, hvad er chancen for at der er kommet noget nyt... men chancen for at der står noget virkeligt lækkert, er lige så stor som hvis jeg ventede en uge... så jeg går ind og kigger... og nogle gange er man heldig...

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Undskyld det er off topic Søren, men jeg kender en Søren Iversen fra Herning fra jeg var meget ung. :P Har din fatter arbejdet i EDB-Gruppen Herning?

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

YEs sir Bjarke, min fader Hans Iversen har arbejdet i EDB-Gruppen, han arbejder nu i Jyske bank.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hæhæ, jamen så kender vi jo hinanden. Om end en 8-10 år tilbage, men ikke desto mindre er det stadig et faktum.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Pudsigt, og rart et eller andet sted, selvom jeg nok må indrømme at jeg har svært ved at huske 8-10 år tilbage

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Ja det er godt nok pudsigt.  Well, at Danmark er et lille land synes jeg at få bekræftet med en stigende frekvens!

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Her er de lovede billeder af BKS'erne

Det var så det for denne gang, jeg nyder vellyd indtil jeg skriver igen, det bliver nok når pladespilleren kommer og synger med her snart. så bliver det for alvor godt...
hav det godt så længe...

Jamen halleluja. Et par 107´er. Har selv haft en MkII ver. i granit. Som tidligere beskrevet, ikke den mest sindsoprivende dybe bas, men en meget præcis bas.(og i betragtning af at det er en 5" enhed, har Bent sq gjort det godt) Det er i mellemtonen og diskanten man oplever et nærmest "hifi nirvana" Især kvindestemmer er guf for denne svend. Klassisk, jazz og blues er som skabt til denne kasse. Til prisen et ritti ritti godt køb.

Tillykke med dem

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Jamen halleluja. Et par 107´er. Har selv haft en MkII ver. i granit. Som tidligere beskrevet, ikke den mest sindsoprivende dybe bas, men en meget præcis bas.(og i betragtning af at det er en 5" enhed, har Bent sq gjort det godt) Det er i mellemtonen og diskanten man oplever et nærmest "hifi nirvana" Især kvindestemmer er guf for denne svend. Klassisk, jazz og blues er som skabt til denne kasse. Til prisen et ritti ritti godt køb.

Tillykke med dem

Jeg er helt enig med dig, bassen er rimeligt imponerende i forhold til størrelsen og idet mit rum ikke er større... 3 X 5 meter, så giver det et løft, plus jeg har placeret dem lidt tæt på væggen det giver yderligere et løft på 3 db i de nedre frekvenser.
jeg er helt vildt imponeret over dem, uanset hvad jeg smider efter dem, spiller de bare skønt (så længe det ikke er mp3 filer, de lyder kun nogenlunde hvis det er 256 / 320 kbs i bitrate)

jeg kunne måske tænke mig at eksperimentere med nogle fødder til dem, kan i anbefale nogen specielle fødder (jeg har hørt at man skal holde sig fra spikes, hvis man har trægulv)
noget kork noget kunne være fedt...
mvh.
Søren Iversen

ps. sender snart billeder af min diy pladespiller hylde...

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Jeg har dårlig erfaring med kork som fødder under højtalere. Hos mig blev dynamikken væsentligt ringere. Jeg bruger SD-feet. Disse findes i flere varianter og priser. En genbrugsvariant kunne være en tung betonflise eller noget granit eller..........

Venligst Lauritz

Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

okay, jeg vil se om jeg kan finde en forhandler af SD-Feet... ellers vil jeg da prøve lidt granit... det kunne også pynte... jeg sidder lige nu og hører musik med min fader, han er blevet ret vild med Palle Mikkelborg på dem... anything but grey er et pragtfuldt album! siger han... mens hans BOSE (undskyld, jeg ved godt man ikke må bande) ikke går BKS'erne til knæerne.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen, igår lavede jeg mig en pladespiller hylde idet, den kommende pladespiller ikke kan stå ovenpå min forstærker pga. størrelse, oveni dette så vamer forstærkeren en del og jeg vil sørge for at den har luft nok, og sidst men ikke mindst så er en decideret hylde det bedste for en pladespiller for at blive afkoblet fra alt andet, specielt rystelser fra højtalere...
her er billederne af den, den er lavet i MDF, derefter løst spraymalet for at få en mørk og ru overflade.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes