Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sørens Brugtfund - Nu med Revox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hehe, nej dte ved jeg godt. Om morgen når jeg møder, kl 05.45 har tingen været igennem en pakning, Nu får vi det, og det hele skal gentages for at det er lettere at omdele. Det kommer i store burer som maskinen bare vender om i en 45 graders vinklen så det hele ryger ned på samlebåndet. Herfra sorteres det af 3 personer og det lægges tilbage i nye burer. allerede her går det første nok i stykker, hvis ikke før, hvis det ikke er pakket forsvarligt (det skal virkelig pakkes godt). vi får nok 20 burer, med et forskelligt antal pakker, og det hele skal skannes og soteres, af tre mennesker, på under en time. Det skal fandeme gå stærkt

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

men når man betale 200 kr. for at den skal behandles forsigtigt...
så hellere lade det tage lidt længere tid... jeg fik min pladespiller på omkring 24 timer... det måtte gerne have taget 30 timer hvis bare låget så ikke var i stykker...
og den var VIRKELIG pakket godt ind...
der var omkring 30 cm til alle sider med flamingo, skum og anden god "padding"...

men har du arbejdet så længe ved Post DK, at du er begyndt at forsvare det Louis?!?

jeg er ihvertfald glad for låget, der er lidt "lim rester" som skal fjernes med noget rensebenzin... men ellers er det rigtig godt...

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Det har været lidt tid siden jeg skrev sidst.
min lenco spiller fint, men desværre er remmen blevet udvidet, den var slidt da jeg fik den og optrækket var meget langsomt, men det er desværre blevet værre.
jeg skal have bestilt en ny, men jeg skal bare lige have fundet et ordentligt sted at købe en sådan...
er der nogen der kender et sted en sådan kan skaffes, sted er ligemeget...

jeg var glad idag da jeg i genbrug fandt en JVC L-A55 pladespiller, efter lidt indstilling spiller den faktisk rigtig godt.
jeg bruger derfor denne JVC pladespiller istedet imens jeg sætter min lenco i stand.

billeder følger.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Det har været lidt tid siden jeg skrev sidst.
min lenco spiller fint, men desværre er remmen blevet udvidet, den var slidt da jeg fik den og optrækket var meget langsomt, men det er desværre blevet værre.
jeg skal have bestilt en ny, men jeg skal bare lige have fundet et ordentligt sted at købe en sådan...
er der nogen der kender et sted en sådan kan skaffes, sted er ligemeget...

jeg var glad idag da jeg i genbrug fandt en JVC L-A55 pladespiller, efter lidt indstilling spiller den faktisk rigtig godt.
jeg bruger derfor denne JVC pladespiller istedet imens jeg sætter min lenco i stand.

billeder følger.

Du kan også lige koge remmen lidt, så trækker den sig sammen, så kan den køre et par måneder mere, og så skal den koges igen

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

her er de lovede billeder af JVC'en

det er forresten en virkelig god plade

ps. er der nogen der kender den pickup?!? jeg ved ikke noget om den?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 August 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:

du skulle kunne få en rem her:http://www.lptunes.com/Lenco-L-85-L85-turntable-belt-p/l encol085.htm

Husk når du har skiftet remmen at du msåke skal efterjusterer hastigheden inde i maskinen hvis ikke den justerings mulighed der er ved siden af armen er nok - det står beskrevet et sed i manualen

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Tak for linket r-l-b, jeg havde set den side, tror du den er troværdig nok?!?
og tak for guiden, jeg er glad for manualen og beskrivelsen du sendte med pladespilleren.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Hej igen
her idag fik jeg, af LouBP et par Taralabs Prism bi-wire kabler til mine BKS'er,
de gav et vildt løft i lyden, i forhold til dem jeg havde før.
jeg var ude ved Louis for at høre hans anlæg (noget som jeg nok burde have gjort for længe siden)
det var en hyggelig dag, vi hørte god musik, på hans lige nyindkomne Technics Sl-1210 MKII

tak for en hyggelig eftermiddag Louis!
og tak for kablerne.

mvh.
Søren.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
Jeg vil lige poste en status-rapport for anlægget og specielt lyden

jeg er nået et rart stadie nu, lyden er virkelig lækker, jeg kan bare blive væk i lyden hele tiden.
jeg har en udemærket pladespiller og lenco'en kommer til at blive rigtig god også.
det hele spiller godt.

hvis jeg skal opgradere noget nu så bliver det klart forstærkeren, og hvis jeg skal have noget så bliver det en rør forstærker.
jeg må nok indse at en ordentlig rørforstærker koster mange penge, også hvis forstærkeren skal have saft og kraft nok til at trække bks'erne overlegent.

jeg ved at der er en del billige rørforstærker derude, men jeg vil vente på et godt / billigt tilbud, jeg har jo heldigvis ikke travlt.

men selvfølgelig, hvis nogen finder noget eller sidder inde med noget så sig til!

over and out herfra.

mvh.
Søren

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen, som jeg har skrevet så kigger jeg lidt efter en rørforstærker som afløser for min sony.
jeg sidder og overvejer den billige Yaoin mc10
er der nogen af jer der kender den?
og er den det værd?

jeg søger en varm og åben rørlyd, er denne forstærker det rigtige svar?

jeg overvejer at starte en seslvstændig DIY tråd for min pladespiller, jeg har nu også fundet en side hvor jeg køber remmen fra, jeg blev lidt bange idet den side du linker til r-l-b, har to aliaser
se:
LPTunes
LPGear

den side jeg tror jeg køber den fra hedder "turntablebasics" og den er også billigere end de to andre.

mvh.
Søren

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 10 August 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Kan ikke finde rundt i de navne på kinesisk grej- Men stod der ikke på et tidspunkt at den så helt forfærdelig ud indeni?- Desuden er den nok heller ikke CE-godkent.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt huske at jeg læste at den vist nok var forfærdelig opbygget og den krævede en masse arbejde for at få til at lyde godt.

men jeg kan ikke finde det, i stedet kan jeg finde folk der synes den lyder rigtig lækkert

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

ellers skulle jeg vente lidt længere, og så købe en AMPLIFON WL25 fra ny, det er 10k, en del mere end hvad man skal give for en yaqin...
men den har fået syge anmeldelser...

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Det kunne du jo også gøre - Men hvad med at holde det lidt nede i budget  
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
ellers skulle jeg vente lidt længere, og så købe en AMPLIFON WL25 fra ny, det er 10k, en del mere end hvad man skal give for en yaqin...
men den har fået syge anmeldelser...

Hvis du gør det, så skal du nok skifte navnet til noget andet i stedte for "genbrugsguld"

All Vintage

Billedeupload guide

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 11 August 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

hvis der er nogen herinde der er yngre end mig der køber forstærkere til 10.000 så melder jeg mig altså ud!
Og det vil I vel ikke have,vel?
Sådan at undvære jeres allesammens sveske... Nej, vel? Du må hellere købe den yaouioininowin.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

den er jo i tilbudsavisen til 5500 kr lige nu...
men jo jeg kan godt se hvad i mener
og nej jeg vil ikke risikere at miste dig sveske, det vil jeg nødig være skyld i
men et eller andet sted, kunne det være rart at starte med at spare op til den amplifon.
hvis der så kommer et godt tilbud imens jeg sparer op så kan jeg jo altid slå til.
jeg vil bare være helt sikker og ikke "rushe" ud i noget...
Yaqin lyder fine til prisen, men idet jeg jo har lyd kunne det være jeg skulle spare lidt mere

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 14 August 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Det er et fint anlæg du har. Jeg kan især godt lide dine højttalere. Hvordan gør de det til eksempelvis Dire Straits?

Xindak laver da også nogle billige rørforstærkere

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias, De højtalere klarer sig rigtigt godt til Dire Straits - nu må jeg nok indrømme at min dire straits fascination kun pt. spænder over "brothers in arms" men denne plade er virkelig lækker - højtalerne spiller virkeligt præcist og virkeligt smukt, deres eneste problem er deres bas egenskaber... til min smag passer det perfekt idet jeg ikke ønsker en rumlende bulder bas, men mere en kort og præcis... og fordi jeg sjældent hører tung hård musik, med mange dybe upræcise toner - passer disse perfekt til mig.
jeg tror også mit rum er godt til dem idet jeg virkeligt føler lyden omfavner en, på en måde jeg ikke har oplevet højtalere gøre før...

hvis du nogensinde kommer til midtjylland skal du da være velkommen til at komme forbi og lytte

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 14 August 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Du må endelig ikke sige "kun" - Brothers in arms er jo deres bedste plade

Det lyder som en rigtig fin højttaler. Jeg kan godt forestille mig hvordan de spiller. Bruger du "almindeligt" signalkabel eller noget lidt dyrere?

Tak for det  Jeg skal skam nok sige til, hvis jeg skal "derop".

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes