Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mærket er "gold star" - dvs. det stammer fra et koreansk firma som i 1970'erne begyndte at lave billigt hifi... hvad gjorde de, de kopierede konkurrenterne, pioneer, Sansui, sony... alle disse var inspiration for Gold star. Firmaet kaldte deres elektronik for "Gold star" selvom firmaet selv hed "Lucky Goldstar" det er dette vi dag kender som LG - og som stadigvæk laver kvalitetsprodukter til utroligt lave priser. Udenpå ligner den en Pioneer, men indeni gør den ikke, jeg ved ikke om det er til det gode eller til det dårlige, den er tung som ind i helvede, og tingene virker som kvalitet, men de er forskellige - det samme er lyden sikkert.
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er et billede af indmaden, jeg regner med at fjerne højtalerudgangen og sætte terminaler på istedet, da de 2 polede din-stik er et helvede at arbejde med... måske sætter jeg RCA-stik på indgangene også, men det kommer jo nok... ellers så skal den skilles ad og rensen helt igennem, men det bliver nok først efter mit lenco projekt...   __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant, men hvad blev der af den DIY rørdims? Det er da meget mere interessant __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
den står i skammekrogen af mit værksted.. den gav mig et stød da jeg arbejdede med den og siden har jeg været lidt sur på den...  men jeg skal nok komme tilbage til den.... når jeg har lært hvordan sådan en fungere...
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det gælder om at passe på når man arbejder med rør. Der løber nogle djævelsk høje spændinger rundt i de sager. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 November 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal lige have støvet fra pladespiller plinthen ud af værkstedet, så skal jeg nok kigge lidt på den... jeg skal lige have lært lidt om rør forstærkere, så jeg kan få det til at spille ordentligt med de dele jeg har, jeg har jo trods alt kun brug for én indgang og udgang, så der er en del der skal kobles fra systemet, og det er jo lidt indviklet - så hvis jeg skriver hvilke rør jeg bruger, og hvilken transformator der er på systemet, er der mon så nogen der kan give mig nogle hints til hvordan jeg får det til at spille? mine planer for forstærkeren er, at den en gang skal trække et DIY horn, og derfor vil jeg gerne kunne kopiere forstærkeren, så jeg har to monoblokke. __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 02 November 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
så hvis jeg skriver hvilke rør jeg bruger, og hvilken transformator der er på systemet, er der mon så nogen der kan give mig nogle hints til hvordan jeg får det til at spille? |
|
|
Ja. Og hvis du skriver typenummeret, er det ikke umuligt der kan skaffes et diagram.
Citér:
mine planer for forstærkeren er, at den en gang skal trække et DIY horn, og derfor vil jeg gerne kunne kopiere forstærkeren, så jeg har to monoblokke. |
|
|
Det bliver svært. Udgangstrafoen er en stor del af konstruktionen, og det bliver nok lidt svært at skaffe en magen til. Men du kan selvfølgelig købe to nye trafoer med ca. samme data. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
der sidder 4 rør en telefunken Ecl 86 mullard ecc 81 mullard ef 83 mullard ef 86 jeg kan ikke selv læse hvad der står på udgangstrafoen, men der står noget:
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 November 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld billeder ikke virker, jeg tror min hjemmeside host er midlertidig nede... her er lidt billeder af mit nye rack: 
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da fast et voldsomt racksystem! Anlægget skal jo kunne ses, men bestemt også høres - har dte
betydet noget at l85 er kommet i kontakt med gulvet? Og at l75 er kommet op fra gulvet? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se et anti WAF anlæg
Der findes altså stadig mænd. en skøn blanding af vintage og nyt.
Det ser tilpas råt ud hr __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 November 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Hold da fast et voldsomt racksystem! Men det er sku fedt! Anlægget skal jo kunne ses, men bestemt også høres - har dte
betydet noget at l85 er kommet i kontakt med gulvet? Og at l75 er kommet op fra gulvet? |
|
|
jeg synes begge pladespillere lyder bedre, der er ikke så megen "slinger i valsen" som jeg synes prægede lidt lyden, de står nu rigtig godt fast og det samme gør lyden... hurtig og præcis. og jeg må sige, jeg aldrig har trukket kabler der var så nemme, man skal bare huske hvilken rækkefølge, så bygger man racket omkring systemet, og ikke noget med at bore huller, eller noget... __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 December 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen alle sammen, det er lang tid siden der kom en opdatering og der er heller ikke sket en masse, jeg arbejder lige nu på 2 diy-projekter, og de inkludere begge tonearme. det ene er at konverterer en lenco l75 arm to 12" , dette gøres bare ved at udskifte armrøret med et af aluminum eller kulfiber, og sætte nye tonearmskabler i, for at rette offsettet files det mellemliggende stykke metal i headshellet også til så det passer, jeg skal bare nu have købt rør og kabler og jeg er klar til at gå igang... den anden er jeg så småt igang med, det er at bygge en "kopi" af en rabco sl-8 tangential arm. dvs. jeg kopiere den ikke, jeg har bare kopieret konceptet som også er kendt fra så mange andre steder... jeg har slagtet en gammel scanner og har taget mekanikken herfra, dvs. leje og motor etc. jeg sender en tegning om lidt...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 December 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er en tegning som lovet:  ideen er, at motoren til venstre trækker armen hen over pladen, selve tonearmen kan bevæge sige forholdsvist frit idet den hænger fra lejet, når den drejer idet den bliver trukket hen over pladen af pickuppen, så rammer to kobberplader hinanden (du kan skimte den ene stikke ud fra lejet) når disse rører hinanden kører motoren længere hen og retter armen ud.
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandme da spændende med en hjemmelavet tangentialarm. Er det ikke rimelig svært? Kender det kun fra en beogram 8000, og det er jo noget ret avanceret udstyr.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ideen er meget enkelt at den er delt op i selve armen og "bæreren" som bevæger sig hen over metalstangen ved hjælp af en motor. selve armen hænger på bæreren sådanne at den kan bevæge sig frit i alle retninger. når den så bevæger sig indad på pladen skabes der kontakt imellem to stykker messing som sidder på henholdsvis bæreren og armen, dette får motoren til at trække i bæreren og armen står nu stille igen indtil armen bevæger sig længere indad på pladen. dette er princippet, og det kan finjusteres så pickuppen kommer til at trække hele maskineriet hen over pladen uden problemer, og så bevægelsen bliver glidende...
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, det grundlæggende er samme princip som B&O's tangentialarme. Kan du lave den så fintfølende at den kan holde
tonearmen lige nok i forhold til pladen? __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det handler om hvornår der skabes kontakt og hvor lang tid det tager før motoren hiver i "bæreren" nu må vi se hvor præcist det kan laves, desværre venter jeg på kabler fra england, så jeg arbejder lidt på min 12" istedet, jeg får kulfiberrør imorgen  det er samme princip der bliver brugt i technics, b&o og rabco tangential armene.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Santa - det ser fedt ud det 12" lencoarmsprojekt du roder med ovre på lencolovers - viser du lidt her også
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
ideen er meget enkelt at den er delt op i selve armen og "bæreren" som bevæger sig hen over metalstangen ved hjælp af en motor.
selve armen hænger på bæreren sådanne at den kan bevæge sig frit i alle retninger. når den så bevæger sig indad på pladen skabes der kontakt imellem to stykker messing som sidder på henholdsvis bæreren og armen, dette får motoren til at trække i bæreren og armen står nu stille igen indtil armen bevæger sig længere indad på pladen.
dette er princippet, og det kan finjusteres så pickuppen kommer til at trække hele maskineriet hen over pladen uden problemer, og så bevægelsen bliver glidende...
|
|
|
Enkelt princip ja. Glæder mig til at se om du kan få det til at fungere! Tager allerede hatten af nu for forsøget! __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|