| Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed et halvdårligt billede af det helt tidlige referenceboard jeg udviklede på i starten. Der er gpu'en monteret på en mini-agp. Det er en ATI 9600 Mobile (M10) og den performer forrygende Der er også en PCI så jeg kunne "lege" med nogle forskellige prøver fra M-Audio. Idag er det på et seperat kort og print for sig, totalt adskilt fra motherboardet. Ligeledes er strømforsyningen.

|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| XPe er ikke noget man går igang med med mindre du vil til at udvikle. |
|
|
Ahh, hvor svært kan det være 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da rigtig nok, men at lægge 14.000 for udviklingsværktøjet og 5 licenser af 89US$ er lidt vildt hvis man bare skal lave et par stykker. XPe er godt hvis man vil udvikle og producere. Det er for kostbart til sjov og projekter. Husk at runtime'en udløber efter 30 dage, så vil platformen ikke fungere mere.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper_lk skrev:
ctacta skrev:
| XPe er ikke noget man går igang med med mindre du vil til at udvikle. |
|
|
Ahh, hvor svært kan det være 
|
|
|
Jeg tror ikke du helt har forstået det Men go ahead.
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, nu har jeg 
Troede du mente det var svært... det med prisen kan man jo nok kringle, og ellers må jeg jo bare holde mig til at lege med evalu versionen.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Det kan jeg af gode grunde ikke svarer på, XPe er genialt hvis man vil have et OS der er tilpasset ens applikation og platform. myHTPC er jo "bare" en pc applikation, du vil ikke umiddelbart hente noget ved at lægge den på en XPe. XPe kan trimmes så det kører så man tror det er løgn, altså booste performance gevaldigt op. XPe er ikke noget man går igang med med mindre du vil til at udvikle. |
|
|
Vil lige tilføje at hvis man udelukkende vælger XPe for at kunne tweake sig til en vild performance, så kan man altså lige så godt nøjes med XP Pro. Er selv i gang med at lave en "guide" til tweaking af XP (på eng. godt nok, beklager for dem som ikke er så gode til det), den skulle gerne komme på nettet inden for en månedes tid.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
XPe har mange andre fordele, du laver jo selv en build af hele OS'en, det vil sige at footprintet kan reduceres til få MB. XPe er også "lukket" og der findes udvidelser så du kommer meget tæt på et ægte realtids-os. Det kan du aldrig på desktop varianten. Men nu er vi vist også lidt OT.
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE... Ja, smid et par nye billeder op som vi kan savle over, så vi kan komme tilbage til det tråden handler om...
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du tager imod ønsker, så vil jeg da gerne se et billed af indmaden i kabinettet, hvis du da har noget samlet.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| XPe har mange andre fordele, du laver jo selv en build af hele OS'en, det vil sige at footprintet kan reduceres til få MB. XPe er også "lukket" og der findes udvidelser så du kommer meget tæt på et ægte realtids-os. Det kan du aldrig på desktop varianten. Men nu er vi vist også lidt OT. |
|
|
Ved godt vi er røget lige off-topic, men lige hurtigt: Når du siger den kan komme ned på få MB, hvor få snakker vi så om???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet og komprimeret en kort video der viser vidunderet live. Desværre fylder det 1,4 MB og med den trafik der bare har været på billederne (der er flyttet over 2GB!!!!) så tør jeg slet ikke tænke hvormange 100 GB videoen vil trække. Den kommer derfor ikke på foreløbigt, skal lige have talt med min udbyder.
Tråden herinde er eksponeret over 8.300 gange, og der er en del der er begyndt at henviser billederne fra andre sites. Jeg skal lige have hevet fat i dem, ellers lukker jeg bare fra al trafik udenfor DK på ip'en. Der er p.t. 20% trafik fra udlandet og ca. 80% fra DK.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper_lk skrev:
|
Hvis du tager imod ønsker, så vil jeg da gerne se et billed af indmaden i kabinettet, hvis du da har noget samlet.
|
|
|
Det kommer, jeg venter stadig på at MDF-bearbejdningen er som jeg vil have den før den smides til male/lakering. Men så kommer de også 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
ctacta skrev:
| XPe har mange andre fordele, du laver jo selv en build af hele OS'en, det vil sige at footprintet kan reduceres til få MB. XPe er også "lukket" og der findes udvidelser så du kommer meget tæt på et ægte realtids-os. Det kan du aldrig på desktop varianten. Men nu er vi vist også lidt OT. |
|
|
Ved godt vi er røget lige off-topic, men lige hurtigt: Når du siger den kan komme ned på få MB, hvor få snakker vi så om???
Daniel...
|
|
|
Det mindste jeg har set er ca. 11MB til en platform der skulle route data.
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
/me begynder at samle mundvand til den store dag
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet brug af ram-diske til system, applikationer og/eller data?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var der en der foreslog i starten (læs evt. hele tråden igennem) kan ikke lade sig gøre, det er alt for dyrt. Hele GUI/MMI fylder ca. 5,1GB. Der er en preloader der ligger i ROM, primært for at forhindre uautoriset reinstallation, og så for at forhindre bruteforce af maskinen og stjæle (reverse ing.) applikationerne på den. Men det hele er hårdt krypteret, så jeg er ikke bekymret for dette.
|
| Til top |
|
| |
kasper_lk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål... Har du nogle planer om evt at sælge softwaren for sig selv, eller vil der blive for meget ekstra kode arbejde for at få det til at virke med andet hardware?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aldrig i livet  Det er softwaren der gør det hele så unikt. Den er også optimeret til hardwaren og "låst".
|
| Til top |
|
| |
spirit Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er da en forholdsvis enkel løsning på at dele det video klip, lad f.eks. 15-20 stykker downloade det fra dig, aftal med dem at dele det på f.eks. eDonkey smid et ED link i tråden kunne evt også aftale at alle skulle connecte til den samme server f.eks. RazerBack for hurtigt at kunne få fat i alle kilder
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kræver at jeg distribuerer uden DRM (digital rights management) og det vil jeg ikke. At dele den ud uden beskyttelse, ja så spedes den over alle vinde uden at jeg kan følge med i hvem der ser og downloader. Og uden mulighed for at sige stop. Jeg tror jeg parkerer videoen på serveren her, og venter med at vise noget før det hele er færdigt.
|
| Til top |
|
| |