| Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nogen som helst fornemmelse af hvilket prisleje vi ligger I når det bliver færdigt?
Hvad med softwaren - er den programmeret specielt til det hardware, eller blot til en generelt XPe? - Og har du overvejet at sælge softwaren for sig? Generelt ser interfacet væsentligt federe ud end det der findes idag.
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at være en kælling, men alle dine spørgsmål er blevet besvaret i løbet af tråden, så sørg lige for at læse den igennem før der spørges
|
| Til top |
|
| |
leecher Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. kan du ikke smide billederne op igen så os nytilkomne også kan savle lidt? 
Jeg har hverken set billeder af HTPC eller software og jeg er jo blevet pænt nysgerrig af at læse tråden 
Det eneste jeg har set er billedet med telefonopkaldet og hvis resten er ligeså lækkert må jeg sige at det ser lovende ud 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hermed gjort
|
| Til top |
|
| |
leecher Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Det er hermed gjort  |
|
|
Og tak for det!
Det ser i mine øjne lækkert og indbydende ud det hele..
Jeg håber bare at din software vil komme til salg separat, da jeg næppe får råd til en 30.000 kr. HTPC, i hvert fald vil omdrejningsbegrænseren (kæresten) nok slå hælene i
I øvrigt leger jeg selv med tanken om et hjemmelavet design, da jeg arbejder med CAD/CAM og har adgang til laser og andre værktøjsmaskiner.
Din software er langt federe end alt andet der er set til HTPC'er. Vil brugerfladen på PDA'en være magen til?
Og lige en ting til.. ONYX... Syntes jeg har set det mærke før!?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.
Bare vent når det er besluttet hvormange der produceres ad gangen, så vil prisen nok chockere mange og ligge væsentlig under det tidligere udmeldte.
Det har du måske nok, jeg har lavet en del installationer
|
| Til top |
|
| |
leecher Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber du får held med nogle store investorer der tør satse på et stort produktionsantal. Det er klart at hvis man kan finde en fabrik der kan få spyttet nogle kabinetter igennem, vil prisen falde drastisk.
Du må sige til hvis du mangler fremstillingshjælp til kabinettet, måske kan jeg være behjælpelig. Det bliver dog ikke før efter sommer da vi har rygende travlt i øjeblikket.
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTACTA<< jeg har et lille spørgsmål: Lydkortet, er det et totalt nyt kort, eller er det en af M-Audios modeller som bare er blevet modificeret? Hvis det er en modificeret model, hvilken model svarer det så til?
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nyt og custom på egne spec. (balanceret udgange)
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... damn! Super Nicet!
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst så meget jeg nu kunne overkomme af denne tråd (5-6 sider), men jeg forstår stadig ikke hvad der gør denne HTPC så speciel umiddelbart kan jeg ikke se nogen af os herinde som værende i jeres/din målgruppe. Udfra hvad jeg kan forstå så er det en samlet HomeCinema std løsning pakket ind i et fint design med henblik på toppen af B&Os nuværende målgruppe. For uden designet kan jeg ikke se hvordan det her produkt adskiller sig fra at købe de enkelte komponenter lydkort grafikkort Kabinet osv. og så bruge eksisteriende open source software?
Hvad kan softwaren som andet ikke kan ?
140.000 linjer ren C++ (1 mand fuldtid i 5 år ca.) er jo voldsomt meget for HTPC software, det kan i jo ikke frigives uden brugertesting i mindst 3-4 måneder og her melder jeg frivilligt til at i kan komme og smide sådan en plasma fætter op inde i min stue så tester jeg løs for jer i de måneder . Anyways jeg håber i bruger noget seriøst memory management, så man ikke skal reboote hver 2. uge
Sjovt projekt at følge! Meget spændt på prisen!
EDIT:
Jeg har lige set prisen som 30k for HTPCen, det kan jeg ikke få til at hænge sammen med størrelsen på sourcen den burde koste 30k alene! Hvor mange forventer i/du at sælge ?
EDIT2: jeg kigget hele tråden igennem for billeder, jeg tager hatten af for det grafiske element men de billeder vi har set række til 20-30k linjer (slag på tasken), så kan du ikke smide en feature liste på med stikord eller sådan noget?
Smart med covers, men hvem vedligeholder dem ?
Nu er sådan en computer jo halv kraftig i forhold til en receiver så hvis man skulle ligge noget på sådan en HTPC for at gøre den ultimativ så er det at inkluderer målemic med forstærker ting som måler sweep på hver højtaler i setuppen og så korigerer signalet så det er tilpasset rummet og fejl på højtaleren, så kan i/du måske rammer toppen af poppen herinde. Det fede er at man kan optimerer lyden efter ændringer i omgivelserne f.eks mængden af personer i lokalet osv.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Set prisen.....hvor henne?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står vist et sted i tråden at prisen forventes at blive omkring 30k.
/U.
|
| Til top |
|
| |
aikon Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - jeg er nysgerrig. Hvornår kan vi forvente at se eller købe dit produkt ?
Ellers - bare giv os en status på hvordan det går og hvor langt fremme du er...jeg er vildt spændt på at høre mere om projektet...som jeg synes lyder som det bedste i verden på nuværende tidspunkt!
Hilsen Jan
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva'... Kommer der ikke snart en opdate i den her ekstremt spændende projekt??? 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er fuld knald på projektet, 115%, men der gåes ikke på kompromis hvad kvaliteten angår. Derfor tager det hele lidt ekstra tid, man kan lige så godt lave det perfekt fra start af, fremfor at bøvle med problemer bagefter ikke?
Jeg har p.t. over 700 forudbestillinger (utroligt syntes jeg selv) og er igang med en lille serie på 500 enheder. Mere er der desværre ikke råd til, jeg har valgt at holde eksterne investorer udenfor, de vil bare have det hele og bestemme alt. Nu har jeg selv investeret en formue i tid og midler, så den sidste del af turen løfter jeg selv sammen med familien. Så kan jeg altid tage investorrunden bagefter når der også er proof-of-concept på marked med et par tusinde kunder. Det gør det hele meget mere enkelt.
Der er mere end 40 underleverandører når jeg tæller alle komponenter, samarbejdspartnere m.m .med. Og det er et ganske omfattende projekt at styre med en enkelt hånd. Der er desværre også nogle af leverandørerne der har problemer med at levere i rette kvalitet. Det store problem (udfordring) er de meget små tolerancer der arbejdes med 1/10mm er jeg nede i på alle emener.
Nå, ikke så meget snak, her er et ældre billede af htpc-ramme i ren MDF.

Det er en 40mm tyk MDF der er fræset ud på en CNC-maskine. Og der er taget højde for det hele i samme arbejdsgang. Det tog også en hel dag at programmere skidtet, men nu spiller det max.
Jeg poster nogle flere billeder, emner med maling, gummilister, optisk drev, indmad og derefter en helt samlet enhed inden de sendes til de første hungrende kunder. Jeg har valgt at prioritere Monaco og Marbelle højest, da disse kunder er de mest utålmodige men til gengæld meget købekraftige.
Nu vil jeg pakke kufferten og drage på forretningsrejse til USA imorgen.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bad newz,
Jeg har lige fået en henvendelse fra admin herinde, og da reglerne tydeligt gør opmærksom på at kommercielle projekter ikke må omtales, og da dette projekt helt klart går i den retning, så bliver der desværre ikke postet flere indlæg.
Det er brandærgeligt for dem der følger med, men thats life.
Der er desværre nogle der opfatter det som "gratis" reklame, hensigten var nu mere at begejstre og give indblik i hvordan en ide kan udvikle sig. Men sådan er der så meget, jeg må se at få fyret op under nogle www adr. der er købt til formålet, så kan dem der har interesse, følge med der.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været spændene at følge - held og lykke
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke give et andet link hvor man kan følge med??
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ctacta.
Ærgeligt, at vi ikke kan følge med mere.
Held og lykke med det store projekt.  __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |