Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY HTPC /ICEPower, opdateres ikke mere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Øj, hvor ser det bare lækkert ud... Jeg kan næsten ikke vente med at se mere til dette projekt samt prototypen af det kabinet.

Lov os, at du bliver ved med at skrive og ligge billeder op

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Som supplement kan jeg tilføje at HTPC'ens OS er baseret på - hold fast - Windows XP Embedded. Den kan starte op på 3,5 sek. rent. Og er yderst stabil. Man kan selv vælge hvilke dele man vil have med, lægge egne programmer ind, ændre opstart og alt hvad man kan forestille sig. Og platformen er derefter "låst" der kan ikke installeres yderligere, eller pilles og raves, systemdisk krypteres også og formateres med en NTFS5 partition. Ganske enkelt genialt. Microsoft forlanger så tilgengæld ca. 64 US$ pr. licens.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Til dem der ikke kender min "gamle" tråd om hele projektet, der henviser jeg lige til: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1672&KW =htpc Har lovet at lægge billeder af grænsefladen (GUI/MMI) op og det sker snart, sidder stadig og knokler med de sidste ting, det har taget oceaner af tid, men nøj hvor er det bare blevet flot. Ellers som kæresten siger "Ubeskrivelig lækkert"

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Heyza Ctacte...

Det ser sgu meget lækkert ud, de skitser og planer du her viser/fortæller om! Skønt at du løbende poster lidt information om projektet og dets forløb...! Jeg vil endelig ikke holde mig tilbage med Ris/Ros!!?

...glæder mig nu til de billeder vil blive Uploadet!?!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Som supplement kan jeg tilføje at HTPC'ens OS er baseret på - hold fast - Windows XP Embedded. Den kan starte op på 3,5 sek. rent. Og er yderst stabil. Man kan selv vælge hvilke dele man vil have med, lægge egne programmer ind, ændre opstart og alt hvad man kan forestille sig. Og platformen er derefter "låst" der kan ikke installeres yderligere, eller pilles og raves, systemdisk krypteres også og formateres med en NTFS5 partition. Ganske enkelt genialt. Microsoft forlanger så tilgengæld ca. 64 US$ pr. licens.

Øv, hvad med *nix? Jeg er sikker på det ville køre bedre

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

HyBrider skrev:
ctacta skrev:

Linux er fint til mange ting, men pingviner taler ikke WMA og WMV i HD format, og kommer heller aldrig til det. Alle 3. parts komponenter udgives også kun til Windows. XP Emb. er dog klippestabil så længe man ved hvad man laver på platformen.

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Strømforsyningen vil være ekstern pga varme og støj.

Af ren nysgerrighed. Hvor stor og klodset bliver sådan en ekstern strømforsyning. Nu er det jo centrino du bruger så den er vel ikke så voldsom ?

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Ca. 2 x 3 pakker 20 stk. smøger.

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Når du er færdig med din udvikling af Ice-Power forsærkerne er det så noget du har tænkt dig at sælge? Såvidt jeg kan forstå, så har du et firma der indretter lytterum, eller hvad?

Jeg har overvejet AR, men den aggressive markedsføring (også her i forumet) har afskrækket mig idet det på mig virker for panisk og useriøst...

?

Søren

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej Søren,

Selvfølgelig, men p.t. er det et DIY projekt for undertegnede og min husstand  Ja, jeg har sat en del biografer og A/V installationer op, primært i udlandet, ikke noget herhjemme end lidt hos nærmeste bekendte og familie.

AR er ganske gode produkter, der er ingen grund til panik. Peters måde at promovere produkterne på, kan man så have hver sin mening om. Jeg mener at tingene skal tale for sig selv, det skal ikke opreklameres.

Min indgangsvinkel til dette her er betjening og integration, og stadig med - skal vi være diskrete - ganske god lyd og billedeflade. Der vil ikke være eksotiske 230V kabler, eller andet der er indpakket i lindolie, bomuld eller andre woodoo lignende ting.

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

HyBrider skrev:
ctacta skrev:

Linux er fint til mange ting, men pingviner taler ikke WMA og WMV i HD format, og kommer heller aldrig til det. Alle 3. parts komponenter udgives også kun til Windows. XP Emb. er dog klippestabil så længe man ved hvad man laver på platformen.

Ja der kan være noget om, at der bliver udviklet mere til M$' styresystmer end *nix. Men den diskussion gider vi ikke lige nu
Dog vil jeg mene, at med tiden vil Wintendo maskinen blive langsom og ustabil, og der er ikke rigtigt noget at gøre ved det. Man kan selvfølgelig have lavet en ghost eller lignende at harddisken/partitionen da man var færdig med at installere alt, og så smide den på når den bliver langsom (dette kan anbefales til folk, som har prøvet at miste ting ved geninstallering af OS eller andre uheldige tilfælde (mangel af backup)).

Men ellers så synes jeg det ser meget spændende ud, og hold os endelig opdateret. Godt nok har jeg moddet og lavet mange ting (kabinetter til HT, små computere, forstærker osv.), men alligevel ikke noget som dette, som jeg er ret sikker på bliver en hæftig "lille" en, som kan trække lidt af hvert

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

HyBrider skrev:
ctacta skrev:

HyBrider skrev:
ctacta skrev:

Ja der kan være noget om, at der bliver udviklet mere til M$' styresystmer end *nix. Men den diskussion gider vi ikke lige nu
Dog vil jeg mene, at med tiden vil Wintendo maskinen blive langsom og ustabil, og der er ikke rigtigt noget at gøre ved det. Man kan selvfølgelig have lavet en ghost eller lignende at harddisken/partitionen da man var færdig med at installere alt, og så smide den på når den bliver langsom (dette kan anbefales til folk, som har prøvet at miste ting ved geninstallering af OS eller andre uheldige tilfælde (mangel af backup)).

Men ellers så synes jeg det ser meget spændende ud, og hold os endelig opdateret. Godt nok har jeg moddet og lavet mange ting (kabinetter til HT, små computere, forstærker osv.), men alligevel ikke noget som dette, som jeg er ret sikker på bliver en hæftig "lille" en, som kan trække lidt af hvert

Nu er der stor forskel på en desktop variant af XP, hvor brugeren installere og afinstallere i masse vis. Ligeledes afvikler forskellige programmer, der efterlader leaks og dermed langsomt æder hukommelsen op.

Jeg har 100% styr på min kode og der er ingen leaks. XP Emb. tillader heller ikke installation af nogle programmer overhoved, installeren er fjernet fra OS'en, så det er kun mig som udvikler, der bestemmer hvad der skal med, på det image som jeg preloader maskinen med.

Jeg har dog nogle dogwatch der holder øje med forskellige ting. Står maskinen ikke og laver noget overhoved, ej heller iflg timertabel (forudprogrammering til at optagelse af tv/radio/m.m., så går den i standby. Og engang imellem genstarter jeg unden at man kan høre eller se det. Den starter op på 3,5 sek. med min GUI/MMI.

Der vil derfor ikke være de problemer du nævner. Der findes iøvrigt ca. 5 forskellige settopboxe i USA, til HDTV, der er udviklet på en tilsvarende platform og samme OS. Og det har kørt længe og uden brok hos kunder. Det er et spørgsmål om kontrol over sine tråde, processer, forbrug m.m.

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
HyBrider skrev:
ctacta skrev:

HyBrider skrev:
ctacta skrev:

Ja der kan være noget om, at der bliver udviklet mere til M$' styresystmer end *nix. Men den diskussion gider vi ikke lige nu Dog vil jeg mene, at med tiden vil Wintendo maskinen blive langsom og ustabil, og der er ikke rigtigt noget at gøre ved det. Man kan selvfølgelig have lavet en ghost eller lignende at harddisken/partitionen da man var færdig med at installere alt, og så smide den på når den bliver langsom (dette kan anbefales til folk, som har prøvet at miste ting ved geninstallering af OS eller andre uheldige tilfælde (mangel af backup)). Men ellers så synes jeg det ser meget spændende ud, og hold os endelig opdateret. Godt nok har jeg moddet og lavet mange ting (kabinetter til HT, små computere, forstærker osv.), men alligevel ikke noget som dette, som jeg er ret sikker på bliver en hæftig "lille" en, som kan trække lidt af hvert

Nu er der stor forskel på en desktop variant af XP, hvor brugeren installere og afinstallere i masse vis. Ligeledes afvikler forskellige programmer, der efterlader leaks og dermed langsomt æder hukommelsen op.

Jeg har 100% styr på min kode og der er ingen leaks. XP Emb. tillader heller ikke installation af nogle programmer overhoved, installeren er fjernet fra OS'en, så det er kun mig som udvikler, der bestemmer hvad der skal med, på det image som jeg preloader maskinen med.

Jeg har dog nogle dogwatch der holder øje med forskellige ting. Står maskinen ikke og laver noget overhoved, ej heller iflg timertabel (forudprogrammering til at optagelse af tv/radio/m.m., så går den i standby. Og engang imellem genstarter jeg unden at man kan høre eller se det. Den starter op på 3,5 sek. med min GUI/MMI.

Der vil derfor ikke være de problemer du nævner. Der findes iøvrigt ca. 5 forskellige settopboxe i USA, til HDTV, der er udviklet på en tilsvarende platform og samme OS. Og det har kørt længe og uden brok hos kunder. Det er et spørgsmål om kontrol over sine tråde, processer, forbrug m.m.

Jeg kan se, at du tydeligvis har styr over, hvordan det hele skal håndteres, og jeg vil da også give dig ret i, at afvikler maskinen 100% det man beder den om, og ting, som evt. selv går igang er slået fra, så er der stor mulighed for en langtids -og hurtigtfungerende maskine, som ikke behøves at blive sløv. Det som man bare tit oplever er, at folk får deres maskine til at køre 25% langsommere på ½ år, og det kunne jo være en mulighed, at du ikke havde det store indblik i OS' og kerner til dem.
Men, nu er vi jo delt op sådan, at nogen kan slanke højttalere og andre store skrumler, og sådan er det også med M$ og *nix Men derfor ikke sagt, at jeg er til nogen at delene, fremfor den anden (dog har jeg en mindre serverpark på 7 maskiner som alle kører linux )

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Flot arbejde! Det ser meget lovende ud - ikke meget DIY-look over det. Inspirationen fra Brum & Overstyring fornægter sig ikke, heller ikke i og med at du lover en brugervenlig betjening. 

Jeg tror ikke på at din kæreste er krævende. Det havde simpelthen ikke givet råderum til at lege så meget med ice-nkram og blødvare: På en binær skala til 1 får hun et pænt nul i at være krævende.

Om du også bruger tid nok på studiet...? Nu nævner du selv ophavsretsloven og kender givetvis til den. Men hvis ikke en design(mønster)beskyttelse hos patentdiretktoratet er nødvendig, hvorfor findes det så overhovedet?

Et lille hib fra tegnelæreren: en parallelprojektion set oppefra kaldes en plan, ikke en perspektiv

Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej Boye

Tak  Argh, jeg gir hende et 1-tal

Den nye designlov fra forrige år, giver en mulighed for at få registreret sit design, det har jeg naturligvis også, efter en hurtig forhåndstilkendegivelse på at det er unikt (nyhedsværdi). Når jeg nævner ophavsretten her, som iøvrigt ikke er fast pensum i jurastudiet, men tilvalgsfag, så er det ene og alene for at gøre opmærksom på, at copy-paste-surfere ikke må anvende det.

Jeg kan derfor godt skelne mellem en beskyttelse mod erhvervsmæssig og kommerciel udnyttelse (plagiat) og evt. privat brug. Forsøger blot at gøre gældende at det ikke må bruges på nogen måde.

Jeg overgiver mig, jeg tænkte på fulgeperskektiv i nat og var træt, derfor perspektiv, men du har ret, det er en plantegning som en artikekt ville lave den

Flygare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Ville det give mening at sætte en HTPC til et almindeligt CRT fjernsyn eller er det kun til plasma/projekter?

Til top Vis Flygare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flygare

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

ctacta

Dine "æsker" er en æstetisk fryd for øjet.

Har du taget højde for fragmentation i XP Embedded?

Hvis ja, hvordan har du løst problemet?

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Tak

Jeg har 512MB i dyret og slår virtuel hukommelse fra. Og har 100% kontrol over alt hvad den anvendes, derfor sjældent mere end 90MB, resten er loft. Disken er delt op i 2 partitioner, 1. er system og boot, anden data. Når der ikke laver noget, så holder den øje med hvor fragmenteret part. 2 er, og hvis der er behov, så rydder den op

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt lækkert ud!

Men "copyright" i Danmark?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Tak

Jeg har 512MB i dyret og slår virtuel hukommelse fra. Og har 100% kontrol over alt hvad den anvendes, derfor sjældent mere end 90MB, resten er loft. Disken er delt op i 2 partitioner, 1. er system og boot, anden data. Når der ikke laver noget, så holder den øje med hvor fragmenteret part. 2 er, og hvis der er behov, så rydder den op

Umiddelbart smukt og rigtigt.

Siden du indlæser et færdigkonfigureret O/S, ville der så ikke være en fordel i at gøre dette i en ROM kreds? (man kunne så evt. bruge en udskiftelig HDD til filer)

Jeg tænker her specielt på, at Window$ i alle versioner er sårbare for virus og andet skidt, som her kunne tænkes overført fra part. 2?

Blot en tanke.

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes