Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY HTPC /ICEPower, opdateres ikke mere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

ROM er dyrt og langsomt. Hurtig opstart er vigtig og jeg skal jo kunne opdate mit OS og programmel ved at fremsende ny DVD'er som updatere hele partionen. I så fald skulle jeg anvende Flash. Det er ekstremt langsomt til at skrive, og meget dyrt i de datamængder vi snakker om. OS + mine applikationer + grafik + videosekvenser m.m. fylder ca. 4,1 GB p.t. Det skyldes at min GUI/MMI grænsefalde er opbygget med avancerede mpg-2 videosekvenser fremstillet i Adobe After Effects. Der er forskellige temaer, farver, og grænsefladen er dynamisk, så den tilpasser til årstid, tidspunkt på døgnet, bruger og andre data jeg ikke vil afsløre p.t.

Der er intet, udover min system-update via dvd med specielt fingeraftryk, der får lov til at skrive på systemdisken. Og jeg tillader kun at afspille mediefiler der er encodet på maskinen, eller som den har rekvireret en licens til, ved evt. fremtidigt køb over nettet. Jeg vil derfor mene at jeg har tænkt mig godt om, men er da åben overfor evt. huller.

Jeg anvender samme policies på sample på en ATM maskine som bankerne har opsat i nogle stater og som også afvikles under XP Emb.

Ikke noget udskifteligt her, så får jeg bare sagsanlæg fra musik- videobranchen. Og så falder mit smukke dsign også til jorden. Har man brug for mere plads, så køber man et modul med 3 x 250 GB diskplasd, effektivt får man 2/3, da den køre RAID. Og man kan så tilslutte op til 63 af disse enheder.

Jeg overvejer at lægge et WEB interface ind, så man via skrivebords pc'en kan tilgå data disk(ene) og lægge filer på denne (billeder, film og musik) Jeg skal bare have lavet en validering på MAC og et fornuftigt tilhørsforhold af hensyn til Infosoc og DMCA lovgivningen i EU og USA.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

ROM er dyrt og langsomt. Hurtig opstart er vigtig og jeg skal jo kunne opdate mit OS og programmel ved at fremsende ny DVD'er som updatere hele partionen. I så fald skulle jeg anvende Flash. Det er ekstremt langsomt til at skrive, og meget dyrt i de datamængder vi snakker om. OS + mine applikationer + grafik + videosekvenser m.m. fylder ca. 4,1 GB p.t. Det skyldes at min GUI/MMI grænsefalde er opbygget med avancerede mpg-2 videosekvenser fremstillet i Adobe After Effects. Der er forskellige temaer, farver, og grænsefladen er dynamisk, så den tilpasser til årstid, tidspunkt på døgnet, bruger og andre data jeg ikke vil afsløre p.t.

Der er intet, udover min system-update via dvd med specielt fingeraftryk, der får lov til at skrive på systemdisken. Og jeg tillader kun at afspille mediefiler der er encodet på maskinen, eller som den har rekvireret en licens til, ved evt. fremtidigt køb over nettet. Jeg vil derfor mene at jeg har tænkt mig godt om, men er da åben overfor evt. huller.

Jeg anvender samme policies på sample på en ATM maskine som bankerne har opsat i nogle stater og som også afvikles under XP Emb.

Ikke noget udskifteligt her, så får jeg bare sagsanlæg fra musik- videobranchen. Og så falder mit smukke dsign også til jorden. Har man brug for mere plads, så køber man et modul med 3 x 250 GB diskplasd, effektivt får man 2/3, da den køre RAID. Og man kan så tilslutte op til 63 af disse enheder.

Jeg overvejer at lægge et WEB interface ind, så man via skrivebords pc'en kan tilgå data disk(ene) og lægge filer på denne (billeder, film og musik) Jeg skal bare have lavet en validering på MAC og et fornuftigt tilhørsforhold af hensyn til Infosoc og DMCA lovgivningen i EU og USA.

Hejsa!

OK, det er så lidt større, end jeg umiddelbart forestillede mig.

Du har bestemt tænkt dig om langt hen ad vejen - imponerende features!

Der, hvor man kunne forestille sig en udnyttelse af en "brist", er hvis et andet program får lov til f.eks. at skrive til MBR og derfra kalde et stykke indlejret kode i en fil på part. 2. Denne fil kunne være overført fra en skrivebords-PC. Så har vi balladen, da flertallet af PCer i dag er inficeret med både skidt og møj.

Der findes forskellige former for solid state HDDs, hvor dette problem er løst.

Eksempelvis har en firewall producent løst det nævnte sårbarhedsproblem på den måde (www.gta.com).

MVH
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

De er godt nok små sådan nogle digitale mobbedrenge..
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tak, ja 5 års grubleri hjælper på det  BIOS fra Intel holder også øje, none except min dvd-update kan skrive til MBR eller system-disk.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:
De er godt nok små sådan nogle digitale mobbedrenge..

Yep, 2 x 500W, og lige så høj som 2 pizzaboxe

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Til dem der har grublet over eventuel fravær af knapper, der kan jeg sige at der kun er een eneste på effektforstærkeren. Den er placeret på undersiden af frontrammen til venstre. Er forsænket op under "rammen" så kan kan tænde/slukke/standby med en pegefinger.

HTPC'en har 2, en magen til den beskrevet foroven, og en lige under indgangen til det optiske drev. Ligeledes forsænket op unden "rammen"

Der er heller ingen direkte synlige LED-dioder faktisk kun een lige under glaspladen ved hjørnet til højre ud mod fronten. Den lyser diskret op i farven rød, når den er slukket (standby) og grøn når den er tændt.

KIS (KeepItSimple) længe leve! Hurra. hurra, hurra...

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Damn... det lyder da vildt! Super lækkert design!

Egentlig ville jeg bare høre lidt om den HTPC. Hvad består den af? Og hvordan har du lavet den? Den er jo ret tynd (ifølge billederne), hvordan har du fået plads til tingene...?
Har du selv lavet hardwaren, eller er det et motherboard med onboard grafikkort og lydkort. Det plejer at være en dårlig løsning med onboard grafikkort og lydkort, men det var mit eneste gæt! he he...

Men lidt detailer med hensyn til konstruktionen er ønsket!- med mindre jeg har læst lidt for hurtigt, og misset noget!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Det er et specielt udviklet og designet motherboard fra Intels udviklingsafd. Centrino-baseret, en Pentium M på 2,0 GHz, 512 MB PC266 RAM, onboard SATA-RAID ctrl., 1394b, 4 stk. 10/100/1000 Ethernet switch, ATI 9600XT gpu, M-Audio-chip o.m.a.

Hvis man laver det ordentlig fra start, smider strømforsyningen udenfor, så får man meget fine data på støj (ind- og udstråling)

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Således ser preloaderen ud, i ca. 3,5 sek. når den booter op, der bliver naturligvis lavet noget mere stilrent når jeg nærmer mig en officiel release.

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Damn.. you mean buisness!
Har du "bestilt" et custom made motherboard, eller er det til salg i forretninger!
Hvis du har fået det specielt lavet, så kan jeg godt se at min ide med at ombygge en Shuttle computer med et nyt kabinet er lidt vag... he he...

Hvis prisen ikke bliver for høj... så har du allerede en bestilling!

MVH
Mads

P.S: hvis du sidder tilbage med et par ICE- moduler som du ikke ved hvad du skal bruge til... så tænk på mig!
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Det er 100% custom på spec herfra, dog baseret på et referencedesign fra Intel.

Samlet pris for hele enheden er ikke beregnet, det kommer an på hvormange jeg fremstiller og i hvor store serier.

Hvis du læste mit første indlæg så sælger jeg ikke ICE moduler.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hermed et preview af brugergrænsefladen, der er mange valgmuligheder, men denne er bestående af "glidende" tekstbaserede menuer i bunden, og opsætningsmæssigt står grænsefladen til 100% visuel navigation i form af frontcovers fra dvd'erne.

Designbeskyttet. Copyright © 2004 Christian M. Andersen

Man kan naturligvis vælge mere tekstbaseret, rent visuel eller en kombination af begge og i forskelige varianter. Det er med andre ord muligt at vælge en grænseflade der passer til ens stil/smag. Navigationen vil dog altid være den samme, og det er horisontal/vertikal navigering (stjerne-navigation) med enter og back funktion. 6 knapper kan gøre det.

Rent visuelt oplever man hele grænsefladen som et 3D univers, levende og med langsome bevægelserd i baggrunden, men de aktive elementer er dog forenklet til plane flader, men det er lidt svært at beskrive, skal opleves. Må se at lave en video/animation der kan vise det.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

@ctacta

Hvor er det dog fælt rart at se æstetik, teknik og omtanke gå op i en højere enhed!

Meeen - jeg spørger bare: kan den også lave kaffe, hente rundstykker og "gumle"?

MVH
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Nej

Men jeg arbejder på at integrere en DECT telefoncentral i den. Så kan man se hvem der ringer, have sin telefonbog liggende centralt og anvende ethvert DECT baseret telefonrør.

Ligeledes kommer der en række service og ekstra ting. Så som tyverialarm og overvågning af f.eks. hoveddør, garage m.m. Noget som mange kunder efterspørger og hvorfor ikke anvende den til så meget som muligt.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Så kom der lige lidt flere billeder af grænsefladen under kilden FILM på:

Og har man svært ved at læse de mindre tekster på en 42/50" plasmaskærm, så kan man blot zoom'en ind/ud i de forskellige objekter i grænsefladen, og på et vilkårligt tidspunkt. Ganske smart ikke?

Designbeskyttet. Copyright © 2004 Christian M. Andersen

Som den kvikke læser nok vil bemærke, så ændrer grænsefladen til hele tiden lidt, primært for at være dynamisk, og for at undgå indbrænding på bla. CRT-projektor og plasma-skærmteknolgi. Dato og klokkeslæt har ændret sig med mindre tekst, ligeledes har menuen nede i bunden, den "gamle" er fadet helt ud, og den bestående er rykket ned, fadet lidt ned i styrke, og den til højre for frontcover er aktiv med punktet Beskrivelse.

Det er nogle avancerede algoritmer jeg anvender. Hele grænsefladen er vektor- og bitmapbaseret og det hele dannes og er baseret på GDI+ og DirectX 9.0 teknologierne.

sonnya
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Hold fast hvor ser det dog råt ud!!!!!

Det er bare gennemført... B&O får vist lidt seriøs konkurrence... Jeg har ikke set noget lignene før!

Til top Vis sonnya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonnya Besøg sonnya's Websted

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Nu har jeg brugt hele natten på at fedte lidt rundt med design og placering af hovedkomponenter. Front og bagside fremgår af 2 og 3. Man skal forestille sig et sortmalet metalkabinet som det indre. Uden om denne monteres en svævende MDF-baseret "ramme" der lakeres i pianolak med højglans. På toppen monteres en glasplade med facetslebet kant hele vejen rundt.

Copyright © Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.

Farvekombinationerne kan være mange. I mit udgangspunkt forestiller jeg mig altid et sort metalkabinet. Rammen kan være hvid, sølv eller sort. Toppen kan være glasklar og hvid og sandblæst i bunden (helt glat og blank på toppen) eller en helt mørk røgfarvet næsten sort glasplade.

Der vil ikke være nogen synlige skruer overhoved, bortset fra de stik der monteres på bagsiden i metalkabinettet. Resten er forsænkede i bunden. Det er denne konstruktion jeg har søgt mønsterbeskyttelse på efter brugsmodellen. Det overordnede design vil ligeledes være beskyttet.

Der er nok nogen der vil mene at det er et meget "stramt" og banalt design. Men det skal ses i de rigtige materialer og udformning, en prototype er ved at blive færdiggjort i forholdet 1:1. Jeg vil tage billeder og lægge det op når de 4 første er mig i hænde.

Jeg skal for en god ordens skyld henlede opmærksomheden på at hele illustrationen er omfattet af loven om ophavsret. Og jeg ser frem til at høre nogle kommentarer til det, ris som ros, men lad først hammeren falde når et rigtigt billede foreligger. Det kan være svært at bedømme hvis ikke man har "fantasibrillerne" på

det ser da fedt ud.

men hvis du ikke inden har beskyttet det, så bliver det da lidt svært efter du har lagt dem her ud ?

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Det er beskyttet, ellers lagde jeg intet ud public, jeg er ikke så tosset Gør blot opmærksom på at det ikke må anvendes privat eller kommercielt. Skulle nogen finde på det, så falder hammeren naturligvis. Men meningen med at gå ud med det under udvikling, er at få input og lidt dialog.

Er forfatter til artiklen "Iværksætterens håndbog, fra Ide over pantent til produkt" http://www.itsvar.dk/articles/article.aspx?id=5024

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2004 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

sonnya skrev:

Hold fast hvor ser det dog råt ud!!!!!

Det er bare gennemført... B&O får vist lidt seriøs konkurrence... Jeg har ikke set noget lignene før!

Tak  B&O er verdenskendt, jeg er helt ukendt, men hvem ved.

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Ja, du kan nok ikke få så meget konstruktiv input fra mig, jeg fatter stort set kun noget der ligner 1/2 af hvad der bliver sagt om ice power og jeg skal komme efter dig skal jeg.

Men jeg er selvfølgelig helt på r*ven over hvor fedt det ser ud !  Du må meget gerne se af at blive færdig og så sende det på markedet, problemet er nok bare at det kommer til at koste en 200-300k for sådan et system

P.S. Jeg er meget imponeret over at du allerede har Mater and Commander på din HTPC

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes