Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh, så dyrt bliver htpc'en ikke. Den lander måske på 30K (det er et groft skøn) de løse NAS (Network Attached Storage) med 1394b og kapacitet på 0,5 Tera, lander omkring de 12K, effektforstærkerne aner jeg ikke, men et ganske pænt stykke under AR's priser. Plasma'en falder jo hele tiden i pris, men ca. 50K for en 42". Dertil højttalere efter eget valg, og den pris bestemmer jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Stryx Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...
Hvor bestiller jeg direktør? 
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fatter jeg hvordan du kan ha´ råd til alt det som du har.
Du er jo superdygtig mand!!! Der er godt nok "potens"tiale, for slet ikke at nævne $$$ i dig! .
Jeg har selv surfer yderst interesseret rundt på nettet, deriblandt www.hdtv.com og savlet kraftigt. Men det går jo oceaner af tid, inden at vi kan se den slags i dk. Jeg regner ikke med at du satser stort på det danske market, da der vel næsten ikke er noget, eller duer den til "flere" ting?
Jeg bruger selv pc´en (htpc) til at afspille/vise: film/musik/billeder.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak Don 
Amerikanerne savler allerede i Redmond der er et stort marked for den slags. Men det er også problematisk at yde support og service overthere. Jeg satser hestene på Monaco og Marbella, det sidste sted kender jeg rigtig godt, der har jeg også en ferielejlighed ved havnen. Det er nok der det vil rykke en del.
Der vil være en PAL og en NTSC udgave.
Men jeg satser da også på et rimeligt marked herhjemme, for dem der vil have noget mere end bare det der idag ser pænt ud. Jeg mener at vejen frem er at skabe merværdi og så sammensmelte IT-branchens fordele med A/V branchens traditioner - og så lidt mer oven i det hele 
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en kammerat der var i Marbella. I havnen var der en kæmpe båd der lige var ved at læsse sin ferrari af masser af $ der.
Det er helt klart at tingene vil "smelte" sammen, der er bare spørgsmålet hvor hurtigt.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg bidrager da forhåbentlig til at det vil ske endnu hurtigere og på et højere niveau end det vi hidtil har set (for mange klappe-kage-løsninger)
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du tænker måske på div. HDoptagere der ikke virker?
Jeg har hørt så meget om TiVo (bl.a. på Oprah ) og synes det virker vildt smart. Hvad teknik gør at amerikanere kan udvikle og bruge de smarte funktioner som TiVo har, og kan det ikke lade sig gøre i dk? En TiVo koster jo ikke andet end 150$.´Det kører over telefonnettet, og findes nu også i UK.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tivo er også smart, den er Linux-baseret og meget lavt prissat. De tjener ikke penge på den, de tilsætter, men på den service der får den til at fungere, tjenes der godt på. Den er intet værd uden abn.
De har også licenseret den til Samsung, Sony m.fl. De har lidt problemer og det skyldes at selskabet bag Tivo og investorene er ved at løbe tør for penge. Microsoft er også på vej ind i dette segment, så det er benhård konkurrence derovre.
Det er en avanceret og elektronisk tv-oversigt med optagemulighed. De tjener også penge på at sælge profiler på deres kunder og sender derfor også specielt dedikerede reklamer til de forskellige målgrupper de kan klassificere folk i.
Der er ikke noget highend over Tivo, men der er meget valuta for pengene.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg fik læst mig til, er det også kommet til UK, er der ikke mulighed for at det kan overføres til DK realativt simpelt, eller markedet ikke stort nok? Plus det at de, som du siger, er ved at løbe tør for penge?
Jeg håber ikke at jeg ødelægger din tråd 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjo, men årsagen er nok den samme som Microsoft med dere Windows Media Center Edition. Den er også kun kommet i Frankrig, England og Tyskland. Det skyldes at man først prøver nogle markeder af, inden de øvrige kommer på. Endelig skal infrastrukturen også være på plads, men det er nemt at få 14 dage ad gangen på alt tv, radio herhjemme. Det får ugebladene og i elektronisk format. Det skal så leveres i et XML format som er nemt at "guffe" i sig. Og jo, så er man oppe og køre. Men der skal jo også være support og service, det er ikke bare lige at gå worldwide  Slet ikke når kassen ikke er fuld af knaster.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde håbet på lidt hård kritik, men det er måske udtryk for at det er ok det jeg har brygget sammen. Vil I se mere af grænsefladen? Der er jo foto, musik, tv og en hel del services, der er add-on's og tjenester på nettet. Lad mig høre nærmere...
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil supergerne se mere af grænsefladen.
Husk på at det er amatører du spørger, og får amatører ser det altså super lækkert ud. Men der er sikkert masser af steder du kan få kritik.....måske: www.eksperten.dk ?
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel grænser for hvor meget folk har at sammenligne med, det får jo hurtigt ens usle forsøg på en HTPC til visne. Lækkert design, lægger gui og med alt det arbejde må det jo også være super gennem arbejdet. Apropo world wide, har du tænkt på at distribuere det via et anderkendt selvskab?
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Jeg havde håbet på lidt hård kritik, men det er
måske udtryk for at det er ok det jeg har brygget sammen. Vil I se
mere af grænsfladen? Der er jo foto, musik, tv og en hel del services
der er add-on's og tjenester på nettet. Lad mig høre nærmere...
|
|
|
Ja, kom med noget mere! Det kan vel for pokker ikke
være lige pænt og gennemført altsammen!   (Vi skal nok få
skovlen under dig en dag  )
/U.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vanskeligt selv at udvikle og sælge. Det var det B&W gik ned på, de solgte til sidst også anparter i skibe som de byggede og det gik galt. Ja, tanken om at tilbyde OEM koncept har strejfet mig mange mange, min investor mener også at det måske er vejen frem. Men jeg vil også selv sælge det, nok primært i Marbelle og Monaco, der kender jeg en del efterhånden.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
ctacta skrev:
Jeg havde håbet på lidt hård kritik, men det er måske udtryk for at det er ok det jeg har brygget sammen. Vil I se mere af grænsfladen? Der er jo foto, musik, tv og en hel del services der er add-on's og tjenester på nettet. Lad mig høre nærmere...
|
|
|
Ja, kom med noget mere! Det kan vel for pokker ikke være lige pænt og gennemført altsammen!  (Vi skal nok få skovlen under dig en dag )
/U. |
|
|
Jo, det er det faktisk, jeg finder noget mere frem og lægger op asap.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pokkers også!
/U.
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fungere den også som almindelig tuner for folk der lever i U-lande uden HDTV? Har der ikke sneget sig et n for meget ind, eller er det mig der er lost i det engelske sprog?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, også alm. PAL og en med digital tuner til bla. HDTV. Men man kommer nok ikke uden om en STB'er med abn. når der broadcastes for alvor i EU. US versionen i NTSC vil alene være HDTV baseret, analoge snitflader vil uddø. Det er nemlig ved lov påbudt alle broadcastere at der skal sendes digitalt inden udgangen af 2005.
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|

og http://www.cta.dk/hifi4all_pictures/WALLPAPER_01.JPG
Farvorit = Favorit
Imagnination = Imagination
Lænde = Længde
Bare en lille rettelse.
Eller er det jo alt for blæret det projekt som du har gang i. Må man så spørge hvad der sker når man f.eks. trykker på afspil film. Har du den fyldt op med dvd'er eller har du decodet dem?
|
Til top |
|
|