hej hifi4all
jeg er rimelig ny her på sitet, men håber ikke det betyder, at jeg skal snydes for gode råd og vejledning.
sagen er nemlig den, at jeg har tænkt mig at købe et nyt system, men da jeg er studerende har jeg ikke rumpen fuld af penge. her tænker jeg på at bruge omkring 10.000, så jeg ved godt, at jeg ikke for cutting edge, men vil samtidig gerne have så meget for pengene som muligt.
som udgangpunkt vil jeg gerne have 5.1, som jeg skal sætte min ps3(gerne lyd gennem hdmi) og samsung lcd til. og jeg har kigget lidt rundt omkring både her på sitet med også ude på det store internet.
recieveren
Onkyo TX-SR 606 i sølv skulle være grundstenen og jeg havde tænkt mig, at købe den hos
www.technikdirekt.de som har den til 483 euro. hvis i har nogle råd til valg af butik eller reciever, så skriv endelig.
højtalerne har jeg derimod svært ved at vælge. jeg har kigget lidt på hifiklubbens og på ksb(da jeg fandt ud af, at det var en forkortelse for en menu herinde og ikke en anden hjemmeside, grin bare)
ide 1:
Dali concept 6 højtalersystem koster 6000 kr. hos hifiklubben
med dem kan jeg holde mig inde for min prisramme
ide 2:
at samle en række Argon højtalere også via hifiklubben. (
front ARGON 7011,
center ARGON 7031 ,
bag ARGON 7021 og woofer ARGON Sub 8/12)baghøjtallerne skal placeres ved en skråvæg, så der er ikke mulighed for store søjlehøjtalere.
hvis i ville være venlige at kommentere om, den her sammensætning er god/dårlig til prisen.
evt. om i har nogle bedre forslag til, hvordan jeg kan få glæde af 10.000
hav en god dag Christian