| Forfatter |
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Min kone synes fx. at de i biograferne - og hvis jeg vælger niveau i stuen - spiller for højt - men hun kan også høre om en pære er ved at gå - så sprutter den og siger "elektriske lyde".. som jeg ikke bider mærke i, hvis jeg ikke bevidst lytter efter. Transformatorer til 12v. lys og lysdæmper er heller ikke gode venner med kone-ørerne
|
|
|
Den slags ting kan jeg afgjort også høre! Det er ikke forbeholdt "kone-ører. Det er bla. også derfor at der ikke er nogen ure i min stue - de tikker alt for højt. Jeg kan også høre lyd fra mobilen før den ringer!
Måske derfor jeg syntes at Holgers ellers glimrende højttalere spillede en smule for højt? 
|
|
|
Det kunne også være, at det er "kone-ører", der ikke er forbeholdt koner, Jannie Lsen...
Undskyld
kongruens
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BongoBongo trommerne buldrer. Umba... umba... 
Er det korrekt, at Holger4 disker op med et lille eksklusivt Jule-hyggge arrangement?, hvor vi udelukkende skal høre The Darkness "Christmas time (Don't let the Bells end)", og Bas-Kill'erne; The Roots "The Seed", samt Akon's "Lonely" fra kl. 14:30-02:45? Måske vi samtidig kan nyde et ellers velpyntet Juletræ blive pelset ned til soklen .
Ej.... Det Gaaazzz Holger4
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være optakten til et H4A-møde her i weekenden - alle dem der skal til "messe" rækker hænderne op  SÅ kan vi pelse noget... bar noget..   Jeg regner med at være der Lørdag... hvad med jer? Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner også med at kigge ind lørdag. Så bliver vi 2 der besøger udstillingen
Der er attack og punch i H4A 
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mine dejlige t**ser . Jeg bliver helt rød i hovedet, nu da jeg ikke længere holder noget på lørdag, sorry . TAK for dit RIGTIGT sjove indlæg Mr. Offcourse . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mine dejlige tisser . Jeg bliver helt rød i hovedet, nu da jeg ikke længere holder noget på lørdag, sorry . TAK for dit RIGTIGT sjove indlæg Mr. Offcourse . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Jeg bliver helt rød i hovedet, nu da jeg ikke længere holder noget på lørdag, sorry . |
|
|
- No need to aBollygize...
Mvh.
kontrær
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boltergeist??
Spøg til side.
Holger - sket noget siden sidst mht. dæmpende ophæng, ombytning af delefrekvenser eller kabler, samt den der forstærker-redelegering du havde påtænkt at A-B-teste?
Eller spiller du (måske for en gang skyld) bare musik og nyder dit setup som det er ? Mvh. offcourse
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
er nu snart nr 2...men stadig den bedste i den størelse..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Mortenpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at det er lang tid siden men skriver den nu alligevel.
Jeg har haft et hav af high-end- højttalere før, senest JBL 4343.
High-end er vel så meget sagt. __________________ Cliff Burton ... R.I.P
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortenpedersen skrev:
Det kan godt være at det er lang tid siden men skriver den nu alligevel.
Jeg har haft et hav af high-end- højttalere før, senest JBL 4343.
High-end er vel så meget sagt. |
|
|
som sagt den er nu snart nr 2... men stadig den bedste i den størelse.. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse: Jeg er for en tid gået bort fra at hænge dvd op i sillykone-slanger (stave cop, er du der ?) En konstallation af skumgummi og trillebørhjul-slange i den rigtige rækkefølge lader til at gøre jobbet. Før valgte jeg jo at skære 18"/6,5" ved 115 hz (som det var, da du var forbi og lytte). Jeg syntes, at jeg "savnede" en smule bund i lilletrommen, så nu har jeg ændret delefrekvensen i mit elektroniske filter til 150 hz. Dette har givet mig et klar forbedring på flere områder: Større lilletromme, mere hug i "øvre" stortromme, aflastning af 6,5" og mere overskud i 6,5"-forstærker, som nu kun får tildelt 150 hp. Alt i alt en kæmpe forbedring opnået med meget få midler/kroner. Mik112 var så DØD-flink at tilbyde mig kondensatorer og udmåling af disse til denne operation - TAK for det Mik , men jeg har jo min helt private hi-fi doktor, som også havde de nødvendige værdier på lager.
Priboj: Jamen, jeg er da sikker på, at du ejer "nr. 1" til dit behov .
MortenPedersen: Øøøøøøøh, hvad mener du ?
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende og lovende - glæder mig til at lægge ører til en dag. Også dejligt at høre om dine næsten gratis forbedringer. Netop de små ting i længdn gør jo en stor synergi af lyd. Dejligt - og tillykke. Mon vi kan aflure hvad der sker, ved at kaste lidt film etc. efter det hele  ..  Glæder mig til vi finder mulighed for det mere "oplevelses-orienterede" lydbillede som godt må snurre rundt..  Herudover an vi sikkert godt finde ud af at lave noget der ligner "hygge-udmålinger" i sweetspot, for at få envurdering af vores ører  Men hvem ved - det ka jo være det måler helt pænt også - selvfølgeligt ikke så pænt som den tidligere kurve... elskerkurver ved du  ... men garanteret pænt alligevel. Uha var også til messe - enkelte forsøgte sig på at imponere - nogle gjorde det også - men de der kunn overtales til at spille Yello - de vandt altså ikke prisen - på trods at prisen på deres udstyr.. langt over mit niveau.. g faktisk også dit - så tillykke.. Dit lyder endog også godt til prisen  Der var liige et sæt B&W 801D som faktisk havde dejlig tør bas og fylde.. og hug og volumen.. men de koster altså også nogle basseører skal jeg hilse at sige! Men fedt var det - og så var det enda hippi-pubben i et af de store rum i stuen  Nok for nu - skal ind og snuse til Rolling Stones´ koncert-BluRay-film   Mvh. og fortsat god søndag - offcourse
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Offcourse: Jeg er for en tid gået bort fra at hænge dvd op i sillykone-slanger (stave cop, er du der ?) En konstallation af skumgummi og trillebørhjul-slange i den rigtige rækkefølge lader til at gøre jobbet. Før valgte jeg jo at skære 18"/6,5" ved 115 hz (som det var, da du var forbi og lytte). Jeg syntes, at jeg "savnede" en smule bund i lilletrommen, så nu har jeg ændret delefrekvensen i mit elektroniske filter til 150 hz. Dette har givet mig et klar forbedring på flere områder: Større lilletromme, mere hug i "øvre" stortromme, aflastning af 6,5" og mere overskud i 6,5"-forstærker, som nu kun får tildelt 150 hp. Alt i alt en kæmpe forbedring opnået med meget få midler/kroner. Mik112 var så DØD-flink at tilbyde mig kondensatorer og udmåling af disse til denne operation - TAK for det Mik , men jeg har jo min helt private hi-fi doktor, som også havde de nødvendige værdier på lager.
|
|
|
Alt forladt, man skal holde fast i sine guru'er . Meeen... er 150Hz ikke at stramme den en anelse forudsat delefrekvensen gælder alle 4 stk. 18"? Formoder din Sub deler som tidligere med saft og kraft.... Du bør anskaffe dig nyt aktivt filter og 2 stk. 1KW Amps og dele dem 110/150Hz 2 og 2 ... Hehe....
Ps. Mit kamera fejlede intet udover batteriet var banket løst i bundstykket grundet de 10-15mm hoppen hen over bordet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahhaaa. Giver da Mik112 ret - mere kraft - det skal der til! Eller.. så er det måske ikke kun kameraet der letter fra bordet - men hele sofaen der danser polka! - med OS i også!!  Men - der kan da være noget om at du kan få et overlap som måske er endnu bedre ved at dele 18"érne op 2 og 2.... Lidt som B&W gør med nogle af deres konstruktioner, hvor de har 2 bas-drivere pr. højtaler, hvor den ene er decideret bas, den anden går op imod mellemtonen også.. så¨dan en slags 2½ vejs ting - eller 3½ måske  Men lyder da spændende.. Kan du dele forstærkerne ud anderledes.. koble dem anderledes op ifht. ledningerne - og evt. koble "spoleting" ind imellem de der skal gå dybest??? Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 og Offcourse: Kære venner, I er nogle banditter, er I . Faktisk har jeg bestilt fire amps mere, én til hver 18". I højre side nederst kommer den ene til at køre i området 40-117 og den anden øverst 126-151,5 hullet i mellem 117 og 126 gør, at udfasningen bliver udlignet. I venstre side nederst kommer den ene til at køre i området 38-113,5 og den anden øverst 109-148,5. Klart, at der en KÆMPE forskel ved at lade dem overlappe i det meget kritiske område, 109-113,5 - en a-b test afslørede en klar forbedring. Grunden til at højre og venstre ikke er delt ens, er, at Holgers kurv står lidt længere mod højre!
Vi var i øvrigt inde og lytte lidt "til" messen og fik da også lige en sludder med vores hyggelige venner Sund og Janils, som, sædvanen tro, var derinde. Jeg havde (selvfølgelig) medbragt skive med saxofon og så da også lige Yello. Hæ hæ, jeg skulle da lige høre, forskellen på mit eget discount-set up mod alle de sindssygt dyre konstallationer, der var at finde derinde. Sund havde selv ansvaret for en konstallation indeholdende bla. Accuphase cd til 200.000,- JBL array til 100.000,- pr. stk. og en stak MEGET dyre forstærkere, jeg desværre ikke kan huske navnet på. Sund sagde, at der var anlæg for omkring en million dér. Forskellen på mit billige og dét????? Klart, at der var en KÆMPE forskel..............
Desværre orkede vi ikke at presse os ind i mængden og høre de 801'ere, som Offcourse nævnte - satans også , men vi var "alle" andre steder. Vi var inde og høre HolFIS opstilling - og det VAR noget FIS, syntes vi. Pinligt, men jeg husker ikke, hvad det var for nogle højttalere, han spillede på (var det mon Focal ?). Det lød i hvert fald bare IKKE i orden.....diskant var skinger, ingen bund osv osv.
Messens "bedste" lyd var måske at finde øverst oppe hos Peter Olesen. Han havde linet noget Macintouch - stave cop, er du der ? - og nogle Klipschzss-højttalere op, og det spillede faktisk SKIDE-godt . Hvis de akustiske forhold havde været mere i orden, ville det selvfølgelig have lydt ENDNU bedre - især i diskanten, ville jeg tro, MEN det gjorde det sgu godt . På det anlæg kom der igen lidt liv i Yello, som jeg kunne overtale Peter til at spille med lidt nivog........sover stave cop ? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bande-copz er dømt ude for NØL... Der skal da spilles med Nivå... eller er det en by? Men ja - noget var godt - det meste skidt.. Men men men.. I stuen var der snurrerundt.. med stort tv etc.. og det var vist Focal.. og altså - øv - ingen bund, en bette 12-15" sub i et hjørne og intet niveau i baghylerne.. altså - det var sku ikke fedt - men den bluray med IronMan var sådan set meget flot osv.. bare dårlig lyd ifht. CasaOfcourse.. og til den prisforskal skal det kunne gøres bedre - selv i en kæmpe stue. Nå - nok om det messe-halløj. Og plejede en messe ikke at være et sted med mad?? eller øl? Drømmer pt. om at skifte mine B&W 602 S2 ud med nogle B&W 803 S2... de kan findes til 4400.. og mon jeg kunne sælge mine 602ére og få en behagelig lille byttepris?? Håber jeg - kunne være fine med endnu mere bund i fronterne.. mere vil have mere som i vist alle ender - jer "faste" i denne og andre tråde. Har også set en projektor (Sanyo Z5 med ekstra ny pære) til 5K.. men igen igen finans- og krigsministeren er på banen. Hippie-bacillen... eller hvad vi skal kalde den  har bidt sig fast.. øv siger finansministeren - men er det ikke netop i nedgangstider og økonomiske kriser man får mest for pengene brugt???   Mvh Offcourse
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Faktisk plejede en messe oprindeligt at være et sted med rødvin og oblater...
Mvh.
konvolut?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Mvh.
konvolut?
|
|
|
Passer IKKE! Et bedetæppe, en stjerne og tom mavse var grundstenene i de gode gl. dage 
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
kongruens skrev:
|
Mvh.
konvolut?
|
|
|
Passer IKKE! Et bedetæppe, en stjerne og tom mavse var grundstenene i de gode gl. dage 
|
|
|
Det lyder nu mere som om det er oprindelsen til John Lennons karriere, du har fat i dér...
Mvh.
koncept
|
| Til top |
|
| |