| Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik
Jeg satser nok mere på 17 -20 k. Det vil tiden vise. Du er altid velkommen til en lytter uanset gættets nøjagtighed .
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne fristes til at tro der er bund til 10Hz +/-6dB.
Mindes noget om THX-introen som bare sagde "WOW"...
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det går temmelig dybt. Det bliver interessant at se, hvordan måle-kurve ser ud. Jeg kender en MEGET hyggelig gut, som hedder Johannes  , som vist nok gerne ville hjælpe med at lave nogle målinger. Samtidig er han død-skrap til det men kåmpjutere, så han kan sikkert finde ud af at lægge resultater herind bagefter  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at se målimgerne, jeg synes jo dine højttalere spiller helt fantastisk.
Målingerne vil ikke få mig til at ændre min opfattelse af den oplevelse der er at lytte til dem, og helt på samme måde som "high fidelity" somme tider skriver eller gør op i en test, så vil jeg fastholde at de lyder godt selvom de måske ikke måler perfekt.
Men lidt spændende er det jo altid, at se hvordan tingene hænger sammen. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Ja, det går temmelig dybt. Det bliver interessant at se, hvordan måle-kurve ser ud. Jeg kender en MEGET hyggelig gut, som hedder Johannes , som vist nok gerne ville hjælpe med at lave nogle målinger. Samtidig er han død-skrap til det men kåmpjutere, så han kan sikkert finde ud af at lægge resultater herind bagefter . |
|
|
Nu har jeg også hørt om ham dér Johannes og rygtet siger altså, at han er lettere useriøs, er mest fokuseret på B-film og er fuldstændigt ude af stand til at holde sig til emnet. Nogle har sågar antydet at han er industrispion for et kopi-firma et sted ude i østen, så det må betegnes som et åbent spørgsmål, om det kan resultere i pålidelige målinger. Her fra sidelinien vil forløbet i hvert fald blive fulgt med vanlig sund og blomstrende skepsis... (Jeg kunne desværre ikke finde en mavesur smiley.)
Mvh.
Kong Pestilens
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konge - kun fordi jeg efterhånden kender dig, og fordi du har været hjemme til lytte-hyggeaften, ved jeg jo, at du driver af sød ironi . Anyway, pas på at Mastervold ikke ordner dig - han ved jo ikke, at vi også skriver sammen i "pb". Apropos spioner fra østen. Er der én, som har de samlede værker af Bolly-wood-historien, som blev lavet i efteråret?? Måske har vores ven KRAMME det hele samlet? Kramme, jeg håber, at du lever . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Jeg er nu temmeligt overbevist om, at Offconcourse_dk26 (Red: Navnet er konjunkturtilpasset.) kan bekræfte at der er sådanne rygter i omløb...
Til gengæld må man jo give dig helt ret i at det ville være passende at få produceret en dokumentar over forløbet af Bollywoods svar på Kieslowski. Hvor er han mon?
-Krammeeeeeeee???
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Man kunne fristes til at tro der er bund til 10Hz +/-6dB.
Mindes noget om THX-introen som bare sagde "WOW"...
Offcourse
|
|
|
Jeg skrev vist +5dB ved 19Hz - hvilket betyder at jeg forventer noget 0dB omkring 13-15Hz målt i Holgers stue.
Så må vi sgu se hvor -3dB punktet ligger . Gættet omkring toppens -3dB punkt ved 15kHz skyldes udelukkende mine aldrende lytteflapper som ikke længere får hele toppen med. Een ting er dog ganske vist - jeg har ALDRIG-ALDRIG hørt/oplevet noget lignende med så stort et punch -uanset pris!
PS. Har hørt ude i byen at Holger4 har søgt Eon om Co2 tilskud til forstærker driften og at 1 kg. frosne rejer reelt udleder 10,6 kg. Co2 mod ferskes kun ca. 3kg. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
   Jo - industrispionage er altid godt - man kunne jo ende med at bygge noget der ligner selv en gang  Indtil da må vi se hvad ørerne siger (eler bare spole tilbage til s. 21 i denne tråd så vidt jeg husker...) Jeg var ihvertfald blæst bagover af lyden - som absolut var high end. At den så også samtidig kunne være høj - det er noget som jeg ihverfald personligt sætter pris på. Jeg ved at Johannes pt. liiige skal have sit måle-meter hjem igen - det er lige en tur ude i byen. Det er jo rart med gadgets - men kun hvis det de hjælper med også resulterer i subjektivt oplevede forbedringer. I den sammenhæng er jeg helt enig med sund - den lytter hos Holger (vov) glemmes vist aldrig. Lige meget hvordan det måler er det det bedst jeg har hørt. Bedre end de 800ére fra B&W der stod og spillede trentemøller ved Kbh-messen sidste år! (Og de var sku ellers mega sprøde og tørre i bassen, spillede fysisk og godt... og koster også en klatskilling (i hvertfald i min konjektur-regulerede verden  ) Så - snart håber jeg der kommer endnu en "lytte-session" under bæltet - gerne kombineret med lidt måling og måske lidt surround som adspredelse. Mvh. og på gensyn til dem jeg har mødt "live"  Mvh. offcourse PS.. Ham Kramme..er han gået i hi? Kan være der skal sendes en "bette bolly" i hans generelle retning med en forespørgsel.  PPS.. Holger - vil det sige at du er klar til at "lufte" anlægget i "offentlighed" igen snart - færdig med cykelslanger fra loftet, nye kabler etc??
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske værd at nævne, at for mit vedkommende, er det der bliver ved at vende tilbage som det stærkeste indtryk af Holgers babyer faktisk en aldeles frigjort top, der på intet tidspunkt tiltrak sig unødig opmærksomhed - heller ikke som susen i ørerne på vejen hjem, trods ganske alvorlige lydtryk i omtrent otte timer i træk.
Mvh.
Kong Demens
(Der åbenbart husker lidt alligevel)
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøjagtig samme oplevelse er blandt dem der står stærkest i min. temmelig hullede og tilfældige, hukommelse.
Fraværet af de normale efterveer var lige så klart som uventet taget det oplevede lydtryk i betragtning. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen de rkan huske hvilket Trentemøller nummer det var de spillede til messen på de stre B&W´ere? Var det moan? Vil gerne have det med til Holgers babyer nemlig....  Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner . Først IGEN tak for de rosende ord om mine små babes (læses ikke babser ). Selv om jeg bliver rød i hovedet af forlegenhed, så kan jeg jo altid henvise til, at det jo faktisk slet ikke er min skyld, at de spiller så hæderligt. Rosen burde jo i stedet gå till Dynaudio, JBL og 18Sound .
Siden I var her sidst, er der da sket en smule i The House of A-B-TESTING . Jeg har jo trukket 18'ere op til 150 (de spillede før til 115). Dette har resulteret i en fyldigere "mellem-tromme" (den, som ligger mellem stor- og lille-tromme) - jeg kan dælme ikke huske, hvad den bandit hedder . Samtidig er anslagene fra lille-tromme blevet mere præcise - de står knivskarpt nu. Dette skyldes helt sikkert, at 6,5'erne ikke skal gå så dybt, og samtidig at Yamaha'en, som trækker dem, har fået et VÆSENTLIGT større kraftoverskud, da den nu jo kun skal arbejde 150 hp.
Og så har jeg, for at det ikke skal være løgn, byttet lidt rundt på faserne i top. Før spillede ALT i fase lige pånær D-76. Jeg havde nemlig ved hjælp af et kabel med en kontakt, som gør det muligt at vende fasen på enheden fra lytteposition, fundet ud af, at det HELT klart gav det bedste resultat med den i modfase. Jeg havde virkelig brugt TIMER på at komme til denne konklusion og ved afspilning af alt muligt. Det skal DOOG lige siges, at jeg dengang kørte med to 10"'ere istedet for de fire 6,5'ere, som jeg jo kører med nu. Jeg havde faktisk slet ikke skænket det en tanke at teste top påny efter ombygning, da fokus var et HELT andet sted. Måske er der nogen, som husker, at der i starten af tråden var bred og DYB enighed om, at der MÅTTE være fase-bøvl. Selv vores gode ven, Janils, var da heller ikke i tvivl. DERFOR var fokus jo meget på, om det hele nu også spillede i fase, som det jo gerne skulle efter alle de forsøg, jeg havde gjort, før jeg kastede mig ud i kabinet-bygning. Da det hele så kom op og køre og uden (for mig) hørbare fase-finurligheder, jamen så var jeg jo glad og troede, at jeg var færdig, men færdig bliver man jo ALDRIG - slet ikke inden for denne sport. Wow, en lang mærkelig forklaring . Jeg syntes omsider, at det var på tide at teste påny, om D-76 stadig skulle spille i modfase, OG DET SKULLE DEN IKKE! Topkassen spiller derfor nu som følger: Alle enheder spiller i faser PÅNÆR diskant!! Dette har givet mig en mere åben og detaljeret øvre mellemtone, som f.eks. kan høres på sax-nummeret, som er på Triangle-skiven. På et tidspunkt kommer der et mellemspil, hvor et piano tager over, og nu kan man høre something bag anslagene (en tumpe i studiet måske ), som man ikke kunne høre før.
Offcourse, når du taler med vores gode ven, Johannes, så spørg ham lige, om han kan sige noget om fremtidsudsigterne, hvad angår hans måle-udstyr .
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi gays, guys and dolls ( fordel venligst selv titlerne imellem jer ). 
Holger4 skrev:
|
Er der én, som har de samlede værker af Bolly-wood-historien, som blev lavet i efteråret?? Måske har vores ven KRAMME det hele samlet? Kramme, jeg håber, at du lever .
|
|
|
Nix, det er slettet. 
kongruens skrev:
|
Hvor er han mon?
-Krammeeeeeeee???
|
|
|
Lige her. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre fra dig Kramme  Mht. målerier - Holger - så er jeg helt færdig med at lege med coloritmeteret - hvilket betyder at så snart udlåner heraf er færdig med mit dB-målemeter så er jeg frisk på at kigge forbi. Skriver lige en mail til gutten og hører hvordan det står til. Det sjove ved måledimser er netop, at når man har dem ligger de bare, men når man kke har dem, er der mange ting man kan bruge dem til.. har indtil flere (læs 2-3) projekter kørende som kunne bruge en gennem-måling. Hovedsageligt kammeraters anlæg.. og det er jo vigtigt  Så - jeg finder lige ud af det. offcourse
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen tilbage " ", det er jo et typisk træk hos store kunstneriske begavelser, at man ikke går så meget op i tidligere værker, men er evigt fremadrettet...
PS: -Holger4, du skal rydde op i din postkasse!!!
Mvh
Kun Latent...
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der ryddet op i postkasse, KONGE .
Fedt, lad mig høre når du ved noget mere om, hvornår du har løgnedetektoren hjemme , Mr. Offcourse . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok lade et ord falde. Mvh. Naturligvis
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ, Hr. Naturligvis  - det lyder godt  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og skammer mig over, at i nu i flok har overgivet jer til målinger. Ser det lidt som et svaghedstegn hos jer ...i vægelsindede stakler. I må herfra helt og aldeles køre løbet alene, dog vil jeg fortsat følge med fra sidelinien og forventer selvfølgelig topunderholdning, de næste 35 sider. 
Stregen i sandet: Husk at notere udgangspunktet og brug det som reference, så kan der altid rettes tilbage !
Forudsigelsen: Målingerne kommer til at vise ulinearitet, herefter går jagten formodentlig på at rette babyerne op til linearitet, med dårligere lyd til følge ...go' arbejdslyst gutter. 
|
| Til top |
|
| |