| Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arhh,, mon ikke vi blot kan poste en i måleverdenen useriøs måling af frekvensresponsen i lyttepositionen.. fra begge tårne på samme tid, måske med subben til også.. og..så må det være det - formoder jeg. Jeg er ikke interesseret i fase-målinger etc. Det jeg kan stå for er "useriøst" - men på den praktiske måde. Jeg vil bare vide om der ender god lyd henne i sofaen. Det der med 1 meter foran hver enkelt enhed / led i delefilteret.bla..bla..bla.. Det gider jeg ikke. Ser responsen fin ud er det fint. Det er snarere interessant at finde ud af om der er væsentlige huller / toppe, og om der er "bund nok" i systemet   Så - hvis det ikke kan klares med et alindeligt dB-meter og måske noget RoomEQ Wizard programmel, så er det ud over min interessesfære. Så - Kramme - rolig nu - musikken er stadig i højsæde. Eneste grund til jeg har en måledims er, at jeg har villet optimere min subwoofer - både dens frekvensrespon og samspil med frontsystemet - i forhold til hjemmebiografen i min stue Og i højtaler-konstruktør-sammenhæng er det jo nærmest stenalder / low-tech. Men fint nok til mig. Mine ører står frem for alt for at fortælle mig om det lyder godt. Mvh. Off Key?-course
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse: Jeg havde såmænd også regnet med, at vi gjorde en måling fra sweet spot, og så var der musik (jeres medbragte) og løgnehistorier for resten  . Kramme, vores gode ven - du er selvfølgelig stadig velkommen til en lytter, hvis du skulle komme forbi en dag, måske på motorcykel  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Så - Kramme - rolig nu - musikken er stadig i højsæde.
|
|
|

Holger4 skrev:
Kramme, vores gode ven - du er selvfølgelig stadig velkommen til en lytter, hvis du skulle komme forbi en dag, måske på motorcykel . |
|
|
Takker. 
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 Februar 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Så - Kramme - rolig nu - musikken er stadig i højsæde.
Mvh. Off Key?-course
|
|
|
Er sådan en ytring mon valid, når Hr. Selvindlysende ikke har fået foretaget en meningsmåling???
Mvh.
kongruens
("...bare kald mig Kongrad..."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Lad os lave en poll... kan lige se om jeg kan finde det.. Offcourse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den gode lyd.
Jeg tænker en del på, at halvdelen af enhederne må give samme lyd?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemand - Tjo.. uden same niveau naturligvis.
Og i Holgers tilfælde er en stor del af lyden formodentligt også resultat af det bagved liggende setup - delefiltre elektronisk og eksternt etc. - samt enormt effekt-overskud ifht. at drive højtalerne.
Men enhederne hver især spiller også "fornuftigt". Men målet med Holgers - hvis jeg må være så fri og sige det som jeg har hørt - forstået og oplevet det - har netop været at kunne spil meget godt - men også meget godt meget højt.
Netop det sidste er en svær disciplin.
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
>men også meget godt meget højt.
Mit eget indtryk er, at virkeligt gode højttalere ikke lyder højt uanset niveau. Sådan nogenlunde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis - lyden forbliver ukomprimeret / ufarvet - på trods af dB-niveau.
Netop derfor er det til at holde ud at lytte ved momentane 130dB på Holgers højtalere - de spiller stadig godt højt. Har lyttet både højt og længe til dem - uden den der "koncert-niveau-trærhed" man ellers kan opleve efter høj musik.
Men hvis du halverer antal enheder kan du ikke spille så højt før du når xmax for enhederne, eller andre fysiske begrænsninger.
Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thulemand. Tak for dit tillykke . Jeg behøver næsten ikke gentage, hvad min gode ven, Offcourse, har svaret, for jeg ville have svaret det samme .
Som han helt korrekt skriver, så har målet med mine høttalere været, at de skulle kunne spille højt - meget højt og samtidig lyde hæderligt. Jeg synes selv, at det er lykkedes ret okay. __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Nu er det da vist snart på tide, at der bliver skrevet lidt i denne tråd igen.
Som eksempel på det fænomen Orfffcoåuhrsssee_dk26 beskriver, kan jeg nævne, at jeg selv, der absolut ikke er spille-højt-fanatiker, sad og tænkte "Den kunne egentlig godt tåle en tand til..." på et tidspunkt, hvor mikk112 sad lige ved siden af og målte 120 dB... (-Og mikk112 er altså ikke en akutudrykningsinstitution fra det psykiatriske behandlersystem, men en brugerprofil herinde fra.)
Mvh.
kårnghruænzz
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhæ... Måske jeg alligevel burde behandles snarrest... Har for nylig set en film hvor psyko-lægen var en ren kvindelig Brintbombe med kasse-volumen i særklasse... Hum... hummmm. Ved sådan en lyshåret akkut terrapeut på 27 virkelig hvor "skoen" trykker, vil jeg gerne akkutindlægges med seddel og det hele. Anyway har jeg stadig våde drømme når jeg tænker tilbage på Holgers setup og hvordan det lød... Lyttede for nylig til Wilson Audio's røde dynamoer, og med tanken om, at de koster spidsen, synes jeg Holger's setup er en faktor 5 foran til langt under en fjerdedel. Evt. overskydende kapital kan man så opføre en 70m2 "lyttebygning" for.
Og så går jeg videre vupti, - til Holger4... Hallo hallo, - Bliver vi snart inviteret til en ny lytter med det ændrede setup?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er "målegrejet" i hus igen - juhuu.
Så er der dårlige undskyldninger nok til at pønse på datoer.
Mvh. Off-kohorte
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Men med det ændrede setup, kan man jo ikke måle på det, folk har hørt...
Hvad gør man ved det?
- Det må være en sag, trådens fast tilknyttede psyko-akustiker, Off-coherent (ænglish for usammenhængende) kan udrede!
Mvh.
Obstruens
(Ikke at forveksle med korpulent! )
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da k.... hvor kan i sludre og snakke uden at sige noget som helst! Man skulle tro det var seniortanterne i Herning pensionisternes strikkeklub. Hvad med om vi fik nogle billeder af de der højttalere. Nu er det jo så lang tid siden vi har både set og hørt dem, at de måske er gået hen og blevet stuevenlige i mellemtiden.
Jeg vil god lige se, hvordan Holger har malet dem pink og sat pels rundt om diskanterne. Så bliver de både mere kvindevenlige og han dæmper alle de farlige stråler fra de 100 diskanter der er spredt ud over den 2,5 meter brede frontbaffel. Eller var det 150 diskanter og 2,79 meter? 
... og hvad sker der med de målinger. Kommer de af sig selv, blot hønsestrikkeriet og snakken fortsætter i det uendelige? 
Her lige et billed fra sidste møde i "klubben" - Holgers nye træningsdragt! :

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av! 
-Har du talt med din psyko-akustiker for nyligt?
Det er jo ikke os allesammen, der er bange for at komme i kontakt med vores feminine sider...
Mvh.
Menstru... eller, jeg mener...
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janils, Rart, - at at du stadig har din hobby ... Flot strikket over night . Jeg har een lignende Hønseting, - dog indkøbt, med chimpanser, bananer og salatfad. Skal vi bytte?
Måles der seriøst på Holgers HT, er det definitivt enten eller. Måler de skidt bliver tanterne skoset for debilitet, været udsat for en session og/eller været på stoffer! Omvendt, - målingerne sidder lige i bamseøjet - ophøjes vi til extremitter med gyldne ører og Holger bliver Gud for folk med hang til det suveræne!
Nogen herinde der kan oprette en pre Quote/afstemning?
Text kan være følgende:
1) Måler helt ude i skoven. 2) Sidder lige i skabet 
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janils, du har da bare strukket værdens flåtteste trænigsdragt dér - WOW, kunne du mån ikke tage et par close-ups, hvår du har den på ?
Mik112: De bliver værken målt i skåven eller i skabet - de står, hvår de står. Vi ved nok alle, at de måler, såm de gør, og jeg vil ikke ændre på banditterne, bare for at få dem til at måle pænere.
Nu kommer vores kære Offturligvis snart hjæm med løjnedetektoren, og der bliver kun målt fra swiit spåt. Janils, man kan næmli ikke lave gate-målinger på dæm, når der er 148 diskander, kan man væl?
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|