| Forfatter |
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig gik det op i en højere enhed, og fik jeg foretræde i hulen 
Selv om der "kun" var afsat 2 timer, så jeg virkelig frem til at besøge Holger og ejerne. Først, må jeg lige sige, måbede jeg noget over at Holger huserede i et tætbebygget villakvarter med sin "rystende" hobby 
Ingensteder har jeg hørt sår'n en voldsom lyd. Og det oven i købet yderst detaljeret. Jeg mindes ikke at have hørt en sax så godt fremstillet før, ej heller et nummer hvor der blev "dasket" lidt til en lilletromme + tilstødende trommer, jeg tror nok at det var et relativt akustisk nummer. Den havde lige den fylde som jeg forestiller mig sådan een har!!!
Ud over at være udsat for div. tryk påvirkninger, under besøget, fandt jeg også ud af at i forhold til min lydpreference var der en meget slagkraftig og "tør" bas lyd! Lækkert, og det er her jeg lige skal have pillet lidt ved mit set up, Holger, da jeg i forhold til dit er for "fedtet" med den lave ende. Det var ihvertfald en øjenåbner (nok mest ørene) som jeg har rodet videre med derhjemme!!
Alt i alt vil jeg sige at det var fede 2 timer og det lydsystem der er sammensat her er bestemt ikke sat hokus pokus sammen. Det lyder simpelthen godt og, hvad jeg vægter utroligt meget, ubesværet! Med andre ord headroom er guld når der lige skal gåes til stålet Dejligt at høre sådan et dynamisk system som jeg ellers kun har hørt fra, tilnæmelsesvis, horn afdelingen!

Sååå en kæmpe herfra!!!
Flemming
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre en lytte-erfaring fra "horn-kanten" - som jeg netop ellers er kendt for stor følsomhed og dermed ofte følgende dynamiske formåen. Og lækkert at man kan blive fristet til liige at tweake lidt derhjemme efter et inspirerende lytte-besøg. Yep - Holgers babyer = headroom = dynamik = uforvrængethed "altid". Velkommen i - den måske ekslusive?   - klub af os der rent faktisk har hørt Holger-systemet - noget som ganske mange har en holdning til. Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov. Super-hyggeligt, at du lige lagde vejen forbi til en lytter. Det var sjovt at få besøg af en ægte hifi-kollega, én som jo har et system bygget op efter samme koncept - nemlig med dynamik og headroom  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg skiftet mine gamle kedelige kabler til 6,5" ud med TARA Labs Prism Omni 2. Resultat: Endnu større mellemtone og med flere detaljer. Det er jo godt nok et DISCOUNT-kabel til under en 100-mand pr. meter, men det har jeg jo ikke fortalt det  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha.. lyder godt. Åh nej.. så må vi jo komme forbi igen...   Nå - fik jeg nogensinde sendt det "ekstra guf" som jeg truede med - fandt lige et sæt.. måske står der Holger på det?  Mvh. "Joffcourse"
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der Holger !
har du noget perspektiv så dan som dine enheder er klasket op, et er at det har masser af dynamik.
kan dit setup klare klasisk musik med god sene kandt eller er det bare til pop og rock ???
hvad er dreftefekten på dene højttaler ???
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man slæber en af højttalerne udenfor (Vel at mærke, uden at hænge den op i et træ!) og stiller sig oven på den, har man et fremragende perspektiv. Der er faktisk flere kilometers sigtbarhed uanset musikalsk genre...
Mvh.
Pestilens
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Hvis man slæber en af højttalerne udenfor (Vel at mærke, uden at hænge den op i et træ!) og stiller sig oven på den, har man et fremragende perspektiv. det vil jeg gerne tro  Der er faktisk flere kilometers sigtbarhed uanset musikalsk genre...
Mvh.
Pestilens |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nhj4. Jeg tror såmænd, at mit perspektiv er hæderligt for sådan et par banditter. De er da ret fantastiske til tecno og den slags, og jeg synes også, at de klarer andre genrer som klassisk, jazz osv. ret fornuftigt, men det er vel en smagssag, right?
Hvad driftseffekten er? Øøh, det er jeg sgu ikke helt klar over - jeg vil tro 93-96 dB .
Dynamik har de vist . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er perspektiv at kunne udskille et voldsomt veludbygget trommesæt med cm. mellemrum i lydscenen over 2-3 meters bredde, alt efter hvad der trommes på - så er der perspektiv. Hvis man kan "høre" cigar-røgen og hvilket blad der sidder i en saxofon.. så er det "godt nok" til jazz for mig. Hvis er grand piano lyder som et grand ppiano.. både i lydstyrke og dybde (20Hz.)samtidig med dynamikken og finesserne fra både træblæsere, slagtøj etc.. så er det godt nok til klassisk. Og var der noget der sagde fyrværkeri etc.. (eller kanoner) - det kan de også sagtens magte. Alt sammen "på samme tid" - hvilket er ret fantastisk. Måske ikke verdens bedste til "en ting" - men måske et af verdens bedste kompromisser, hvor ekstremerne ifht. lydniveau, dynamik, dybde, bredde og højde også stadig er tilgodeset.. Jeg ville til enhver tid gerne bytte... hvis konen gav mig lov...  Alt i alt kan det tilrådes at søge foretræde foran dem, hvis man er i tvivl - det kan jo være der er tid. (Som feks. Flemming fra toppen af siden - godt gået - og godt med "nye kommentarer" fra nogen som ikke har været "fan" her i tråden længe.. som undertegnede   ) Men det som jeg selv har hørt, haft medbragt etc. af udfordringer både indenfor Live, Jazz, gode indspilninger, dårlige indspilninger, Surround-Demo etc... Har kørt rent ind.   Jeg er fan - indrømmet. Men ikke nogen jeg kender som har hørt setupper har gået skuffet hjem. Måske er der detaljer ifht. egen refference - men så er der garanteret også mange steder / vinkler på lyd hvor der er bedre. Ellers har jeg ihvertfald også respekt for Det setup som slår Holgers. Mvh. Offcourse (Edit: mener at kunne huske, at det er opgivet at slæbe en af tårnene udenfor.. de er for stor, og kræver jo resten af det omfattende setup med aktiv deling etc. for at spille "ordentligt"...Herudover er det jo meningen at setuppet skal og er bygget til at lyde godt i Holgers sweet-spot-sofa.. resten er mindre væsentligt "in real life".)
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edit:(Min besked skulle være først - Offcourse - men jeg er åbenbart både for morsom og for langsom.)
Det må du altså meget undskylde... ... Jeg skal nok prøve at dæmpe mig.
Hvis jeg skal forsøge at være lidt mere alvorlig, må jeg sige at dette sæt højttalere, stik imod alle teoretikeres forventninger (inklusive undertegnedes), faktisk demonstrerer et perspektiv, der umiddelbart lader sig sammenligne med alt andet, jeg har hørt - og det er da efterhånden lidt af hvert...
Mvh.
Korpulens
(Efter nyligt besøg hos Den Sorte Gryde... )
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt, hørt de herrer. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt ske jeg misforstår noget, men er dybdeperspektiv ikke en formidling af hvad der foregår BAG ved højtaleren ? Jo mere dybdeformidling jo længere bag ved højtaleren kan man fornemme at instrumenterne er, eller sagt på en anden måde, jo bedre et anlæg er til at formidle RUMMET bag ud, jo MERE dybde er der i lyden ! Er selv fanatisk med rum / luft og dybde, synes at det er NOGET af det vigtigste i et seriøst setup, jeg har desværre ikke hørt Holgers setup, men det kan jo være at jeg når det en dag !
MVH Frankie
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det prism omni 2 ikke rent kobber? - Hvis det er, så skulle du prøve noget der er sølv i. Ikke nødvendigvis ren sølv, bare noget der er sølvovertrukket
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej der Holger !
hvad er dreftefekten på dene højttaler ???
|
|
|
I mit stille sind har jeg siddet og tænkt.... Min nhj4 mener hvor mange watt der er pr. side ifht. forstærkningen? Det er vel et stykke over 1000 watt / side! Holger - har du nogensinde regne tden opgivne efekt ud på den "bette stak" forstærkere du har dedikeret til hhv. bas og mellemtone og diskant? (Jeg kan jo ikke huske tallene - ud over at de er store.... og måske er der ændret lidt efter du har lavet om på om det er paralelle eller serielle setups af mellem og top... det ændrer jo også tallene på et teoretisk plan...) Også nysgerrige hilsner herfra - som altid. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Kan godt ske jeg misforstår noget, men er dybdeperspektiv ikke en formidling af hvad der foregår BAG ved højtaleren ? Jo mere dybdeformidling jo længere bag ved højtaleren kan man fornemme at instrumenterne er, eller sagt på en anden måde, jo bedre et anlæg er til at formidle RUMMET bag ud, jo MERE dybde er der i lyden ! Er selv fanatisk med rum / luft og dybde, synes at det er NOGET af det vigtigste i et seriøst setup, jeg har desværre ikke hørt Holgers setup, men det kan jo være at jeg når det en dag !
MVH Frankie |
|
|
Ja mange forveksler dybden bagud med nedad Nogle folk tror at hvis der er god dybde i perspektivet, så går højttaleren dybt i bassen
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
| Til dem, der tvivler på, om det lyder godt, kan jeg garantere for, at I ikke har hørt bedre, hvis I lyttede til dem. Og til Heltny: 1 x 12" og horn ville på ALLE måder lyde af l**t i forhold til - DER ER IKKE FASE-PROBLEMER, selv om det ligner en umulig konstruktion. Alt bliver delt elektronisk! |
|
|
Med elektronisk, men du da kondensator, modstande og spoler, eller mener du med digital signalbehandling i en DSP? eller er mig der har misforstået noget?
For alle filtere om de er digital eller analog, vil have fase! og jo højere orden jo større fasedrej __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dybden beskriver vel en af "X_Y_Z" akserne.  Bredden er højre-venstre, dybden er foran-bagud, og højden er op og ned. God dybde gælder vel så den spatiale placering på foran-bagud-aksen.(Z). altså hvor godt man kan placere noget i lydbilledet som værende fremme eller tilbage etc. i lydbilledet. At jeg så også finder parametre såsom dynamisk formåen og frekvensgang for meget væsentligt er en anden sag - som ofte "overses" når man vælger fokus ud fra et 2-vejs 6½" system. De kan være fanbtastiske til x-y-z, men mangler ofte en væsentlig del ifht. de nederste oktaver / frekvenser. Blot mine 50 øre på området. Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jo egentlig lidt komisk at det perspektiv, vi lydt**ser går så meget op i (Jeg erkender blankt, at jeg selv er med på vognen!), for det meste er kunstigt skabt og aldrig har eksisteret i virkeligheden.
PS: -Jeg tror faktisk, at nhj4 vitterligt mener driftseffekt, altså: dB/1m./W (så vidt jeg husker).
-Måske er de i familie? Navnene minder i hvert fald lidt om hinanden.
Mvh.
Konsonant
|
| Til top |
|
| |