Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Du kan ikke høre lyden af en udfasning???

Jeg tror ikke, at Holger har bøjet fysikkens love. Til gengæld er det velkendt, at akustik ude i virkeligheden er en meget, meget kompleks størrelse. Hvis det ikke var tilfældet, ville der næppe heller være nogen af de seriøse højttalerproducenter, der ville kaste de fornødne, temmeligt store økonomiske ressourcer efter, at skabe lyddøde rum, til at teste deres højttalere i...

-Jeg har forøvrigt en forventning om, på et tidspunkt at tilbringe lidt mere end fem minutter i selskab med Holger, hans babies og mit Clio.

Mvh.

Akustik er ganske kompliceret ja og som du selv nævner, er der store højttaler producenter som kaster mange penge i research. Sjovtnok er der ingen af dem som har produceret en højttaler, som bare tilnærmelsesvis bygger på nogle af holgers principper eller mangel på samme. Desuden vil et stort rum, altid være bedre end et lille (lyddødt) rum. Man kan endda opnå præcis det samme med clio uden at have et lyddødt rum, dog med begrænset opløsning ned af til.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Nej, du kan opnå en tilnærmelse ved hjælp af gating. Problemet i forhold til disse højttalere er så bare, at de er bygget, netop til at skulle fungere i sammenhæng med rummets akustik.

Jeg har min egen lille lommefilosofi om hvordan Holgers højttalere, stik imod al sund fornuft, alligevel kan "lade sig gøre". Jeg tror, at netop det store antal af enheder og deres (tilsyneladende) fuldstændigt usystematiske indbyrdes placering, er årsagen til, at man ikke oplever alvorlige faseproblemer. Dette er ikke det samme, som at sige, at der ikke er nogle fasefejl. Det er der naturligvis, ligesom på alle andre højttalere.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Til ALLE. Jeg er ikke død - jeg holder skam skarpt øje med alle og alle indlæg, men da det hele jo er en stor gentagelse, orker jeg ikke at kommentere på det igen. Som Kongruens så rigtigt skriver, så ville jeg anbefale, at man læser indlæg af Janils, som jo anses af mange for at være High-Fidelitys bedste og mest troværdige anmelder. Jeg har jo ikke bare klasket enheder i, og selvfølgelig tåler jeg da masser af kritik. Læs dette: http://www.soundimage.dk/)

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Citat Sønnen: "Det tyder på at disse højttalere spiller bedre end alt andet og det er jo perfekt for ejeren.

Jeg ville bare stille min tvivl og et par spørgsmål, men det skal man vist ikke "

Dette repræsenterer jo netop det jeg påpeger, og som du her selv giver et udmærket eksempel på: Undetonen i diskussionen. Det er da for tyndt at stille sig an, fordi man beder om at benytte sig af et redeligt sprog i sine indlæg. Det var tonen og alene den jeg henviste til.

Spørgsmål, og endda gerne udfordrende, er ganske velkomne.

Jeg er ganske klar over at, det at koncepruere, bygge og optimere en højttaler, og elektronikken bag dem, af denne størrelse og komplexitet er en temmelig stor opgave med mange variabler. Jeg ved, gennem mine samtaler og korrespondence med holger og de andre jeg har været i selskab med omkring højttalerne at holger har været meget langt omkring, haft megen hjælp fra dygtige mennesker og har brugt næsten ufattelig meget tid, på at netop prøve at optimere sine højttalere. Jeg ved også at holger er klar over at det er en fremadskridende proces, der muligvis aldrig finder et endeligt facit,  og det er præcis det der gør at holger altid har reageret positivt på forslag fra alle der har været til stede sammen med undertegnede, og præcis af samme grund at holger konstant har været åben for at prøve nye kombinationer. holger har sikkert også været åben for forslage fra andre når jeg ikke har været til stede, men det ved jeg ikke med sikkerhed, da jeg ikke var der.

Så i al sin enkelhed var det blot et, åbenbart misforstået, forsøg på at fastholde de sobre tone, det var lykkedes at få indført i debatten. Og selvfølgelig i respekt for holgers indsats i forbindelse med bygningen og offentliggørelse af projektet, og sidst og ikke mindst holgers gæstfrihed for interesserede, synes jeg det ville være rigtig fint hvis vi kunne holde den trend.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Citat Sønnen: "Det tyder på at disse højttalere spiller bedre end alt andet og det er jo perfekt for ejeren.

Jeg ville bare stille min tvivl og et par spørgsmål, men det skal man vist ikke "

Dette repræsenterer jo netop det jeg påpeger, og som du her selv giver et udmærket eksempel på: Undetonen i diskussionen. Det er da for tyndt at stille sig an, fordi man beder om at benytte sig af et redeligt sprog i sine indlæg. Det var tonen og alene den jeg henviste til.

Spørgsmål, og endda gerne udfordrende, er ganske velkomne.

Jeg er ganske klar over at, det at koncepruere, bygge og optimere en højttaler, og elektronikken bag dem, af denne størrelse og komplexitet er en temmelig stor opgave med mange variabler. Jeg ved, gennem mine samtaler og korrespondence med holger og de andre jeg har været i selskab med omkring højttalerne at holger har været meget langt omkring, haft megen hjælp fra dygtige mennesker og har brugt næsten ufattelig meget tid, på at netop prøve at optimere sine højttalere. Jeg ved også at holger er klar over at det er en fremadskridende proces, der muligvis aldrig finder et endeligt facit,  og det er præcis det der gør at holger altid har reageret positivt på forslag fra alle der har været til stede sammen med undertegnede, og præcis af samme grund at holger konstant har været åben for at prøve nye kombinationer. holger har sikkert også været åben for forslage fra andre når jeg ikke har været til stede, men det ved jeg ikke med sikkerhed, da jeg ikke var der.

Så i al sin enkelhed var det blot et, åbenbart misforstået, forsøg på at fastholde de sobre tone, det var lykkedes at få indført i debatten. Og selvfølgelig i respekt for holgers indsats i forbindelse med bygningen og offentliggørelse af projektet, og sidst og ikke mindst holgers gæstfrihed for interesserede, synes jeg det ville være rigtig fint hvis vi kunne holde den trend.

Er du flink at pege på hvor jeg ikke skriver sobert og spørger helt almindeligt

Hvis ikke den måde jeg har spurgt på er god eller fin nok, så vil jeg nærmere antage at du er en hel del for sart til lettere kritik.
Og mig bekendt har du intet med disse højttalere at gøre udover at du har hørt dem og det er det bedste du har hørt.

Tråden er meget meget lang, men største delen går på tåbelige tegninger og videoer og sætningen> Lad være med at udtale dig før du har hørt dem.

Hvordan finder man ud af noget mht disse højttalere hvis ikke man må spørge ?

Er det forkert at stille sin tvivl omkring et design som ingen andre har kunnet få til at spille ?

Du skriver også at Holger altid har reageret positivt på forslag til forbedringer>
Sådan ser det ikke ud når folk tilbyder målinger for den vej at optimere frekvensgangen.

Men du må undskylde Sund, at jeg gerne ville vide lidt mere om disse højttalere og hvordan det er lykkedes at få noget til at være det bedste, som ingen andre har evner til at lave.

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår nu godt at Holger ikke vil svare. Det er en gammel tråd, og skeptikere har der været mange af (inklusive undertegnede). Jeg tror alle spørgsmål har været oppe at vende flere gange. De inkarnerede skeptikere har dog ikke taget mod tilbuddet om at høre højttalerne.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Mit oprindelige indlæg var på ingen måde rettet mod nogen enkeltindivider, men en undertone i indlæggene i debatten, jeg fornemmede var ved at snige sig ind igen. Jeg kan have taget fejl.

Hvis du læser tråden vil du se at det ikke er holger der modsætter sig målinger, sommetider kan andre sikkert velmenene debattører gøre det, men holger henviser til problemer med i det hele taget at foretage målinger på en fornuftig måde, og uden urimeligt besvær, som for eksempel at flytte hele systemet til andre lokationer ude eller inde.

Der er ingen grund til at undskylde, med mindre det er for at fortsætte i samme tone som ovenfor i eksemplet, men blot at spørge ind til det du måtte ønske informationer om. Jeg har ikke oplevet holger svare negativt på nogen af min spørgsmål eller indvendinger.

"hvordan det er lykkedes at få noget til at være det bedste, som ingen andre har evner til at lave."

Dette taler for sig selv og underbygger blot styrken af min fornemmelse af at der er en undertone, i dine indlæg. Der er ingen der har så meget som antydet at det er det der er tale om, men mange har ment at der er tale om en oplevelse ud over det sædvanlige, muligvis endda af sjælden karakter, men ikke noget "ingen andre har evner til at lave.

Tværtimod har jeg skrevet at det "kun" er blandt de bedste jeg har hørt.

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

"hvordan det er lykkedes at få noget til at være det bedste, som ingen andre har evner til at lave."

Behøver såment ikke have nogen negativ undertone, med mindre man vil se det.

Prøv at se det som alle spørgsmål i et> Hvordan kan disse højttalere spille så godt når stort set alle mener der må være udfasninger i meget stor stil

Hvorfor kan Holger få 3 diskanter til at spille som en med deres placering.
Det har man ikke set andre kunne før.

Hvorfor kan Holger få mellemtonerne til at spille sammen med diskanterne placeret på den måde når man ved der er meget forskellig bølgelængde og spredning

Hvorfor kan Holger få disse enheder til at spille så godt sammen som det jo siges, når de får fuldt niveau i hele deres respektive arbejdsområde og ikke er korrigeret på nogen måde (Det gør man jo normalt i et passivt filter)

Så spørger jeg så så pænt jeg kan igen> Er det den lange lytteafstand der er afgørende ?
Hvordan opfører disse højttalere sig hvis man sidder i en afstand som den ideelle trekant foreskriver ? (går ikke udfra at der er 6 meter mellem højttalerne)

Det er jo meget interessant at vide i tilfælde af at nogle ville lave lignende til en noget mindre stue.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Som tidligere nævnt, var et par stykker af os ude i et frit gymnastisk gulvprogram, netop i søgen efter markante ændringer, i form af "huller" eller "buler" i frekvensgangen, manglende perspektiv, eller andre abnormiteter, men selv i ret lille afstand til højttalerne vedblev de at lyde homogent, hvilket jeg fuldstændigt vil medgive, strider imod al lyd-barnelærdom.

Mvh.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kan Holger få mellemtonerne til at spille sammen med diskanterne placeret på den måde når man ved der er meget forskellig bølgelængde og spredning

http://www.wegg3.com/loudspeakers/speakers.cfm

De tillader sig endda at skrive : Current state-of-the-art in sonic reproduction - period.

PS: De har været linket før i tråden.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Som sønnen er inde på, så er det vigtigt at understrege at det ihvertfald ikke er den dybe tallerken som er blevet opfundet her, det er helt iorden at i synes det er gode højttalere osv. Der er jo også mange som kan lide CERVIN VEGA eller BOSE for den sags skyld og de opfører sig jo heller ikke ret pænt rent akustisk, men alligevel hævder mange, at de synes de er skide gode. Jeg kan sgu heller ikke høre fasefejl på vega eller bose, eller om enhederne er niveautilpasset eller om powerresponsen er neutral eller om den direkte lyd er, og om de forvrænger eller ej, det er bare vigtigt at forstå og understrege, at det ikke betyder at de ikke gør det.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Holger har jo blot efter bedste evne smidt en håndfuld gamle højttalere ud på et brædt, drejet enhederne lidt, - så det hele optiskt så godt ud, og derefter boret en håndfuld huller

Senere bliv skeptikere inviteret forbi. Vi syntes vel det setup så forkert ud, og ikke kunne spille musik!

Det pudsige er dog, at os der har hørt setupet - har mistet den trodsige "brod",  for de fleste er gået glade hjem med en positiv oplevelse rigere.... Fakta er at setupet funger

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

"Som sønnen er inde på, så er det vigtigt at understrege at det ihvertfald ikke er den dybe tallerken som er blevet opfundet her, det er helt iorden at i synes det er gode højttalere osv. Der er jo også mange som kan lide CERVIN VEGA eller BOSE for den sags skyld og de opfører sig jo heller ikke ret pænt rent akustisk, men alligevel hævder mange, at de synes de er skide gode. Jeg kan sgu heller ikke høre fasefejl på vega eller bose, eller om enhederne er niveautilpasset eller om powerresponsen er neutral eller om den direkte lyd er, og om de forvrænger eller ej, det er bare vigtigt at forstå og understrege, at det ikke betyder at de ikke gør det."

Der er jo talrige beviser på at det ikke er forbeholdt Cerwin Vega eller Bose at være belastet af fasefejl, niveautilpasning eller andre skavanker, ej heller er der nogen der postulerer at holgers højttalere ikke er behæftet med fejl eller problemer.

Men udvalget i sammenligningen er jo tendensiøst, henvisningen til påsatnde uden hold i virkeligheden, og det er det der er min pointe.

Jeg synes stadig at holgers højttalere, ja hele anlægget er blandt noget af det bedste jeg har hørt - hvilket i al beskadenhed er en del - og jeg har endnu til gode at høre et anlæg der ikke er behæftet med fejl eller i det mindste unøjagtigheder et eller andet sted i gengivelsen. Sommetider er den hørbar, sommetider målbar, men den har altid været der. Også på holgers anlæg.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:

Tråden er meget meget lang, men største delen går på tåbelige tegninger og videoer og sætningen> Lad være med at udtale dig før du har hørt dem.

Halløj fænghætte, der er faktisk tale om filmkunst af højeste karat, hvor selv Steffen Spilleberg må underkaste sig den indiske plage.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

http://www.wegg3.com/loudspeakers/speakers.cfm

De tillader sig endda at skrive : Current state-of-the-art in sonic reproduction - period.

PS: De har været linket før i tråden.

http://www.wegg3.com/loudspeakers/technology.cfm

Så er det så din tur til at læse på lektien

Der er enormt forskel på Holgers og disse højttalere

De har været nød til at lave npget helt specielt mht diskanterne, for at undgå udfasninger

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

det fungerer jo fint for holger ,og vi andre kan jo bare lave os det vi syntes fungerer

et eller andet sted er det et sejt anlæg han har ,og det hele handler vist om store muskler

og de her højtalere har vist de støtste jeg nogen sinde har set ,når det drejer sig om hifi

om de spiller hifi eller ej er vel sagen uvedkommen ,hvis holger syntes de er verdens bedste

når jeg har fået gjordt min tnt ombygning færdig ,så skal jeg selv have nogen muskel højtalere

min inspiration vil dog være jbl,s 4300 serie ,type monitor højtaler

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:

Behøver såment ikke have nogen negativ undertone, med mindre man vil se det.

Prøv at se det som alle spørgsmål i et> Hvordan kan disse højttalere spille så godt når stort set alle mener der må være udfasninger i meget stor stil

Har ikke hørt dem, så det ved jeg ikke

Med den lytteafstand bør det ikke give problemer

Igen vil jeg mene afstanden spiller ind, men også det at enhederne er spredt assymetrisk. Spredningen burde blive mindre end optimalt, men jeg er ikke sikker på det har betydning i sweetspot.

Hvorfor kan Holger få disse enheder til at spille så godt sammen som det jo siges, når de får fuldt niveau i hele deres respektive arbejdsområde og ikke er korrigeret på nogen måde (Det gør man jo normalt i et passivt filter)

Fordelen ved 4 og 5 vejs systemer, er at man kan lade enhederne spiller i deres optimale område, og man har derfor ikke brug for korrektion. Bruges enhederne i et større frekvensområde er korrektion oftest nødvendigt.

Så spørger jeg så så pænt jeg kan igen> Er det den lange lytteafstand der er afgørende ?
Hvordan opfører disse højttalere sig hvis man sidder i en afstand som den ideelle trekant foreskriver ? (går ikke udfra at der er 6 meter mellem højttalerne)

Hvem siger den ideelle trekant findes? Jeg har hørt mange højttalere, og den optimale lyd for mig indebærer ikke den ideelle trekant.

Det er jo meget interessant at vide i tilfælde af at nogle ville lave lignende til en noget mindre stue.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige her ikke brug for at læse noget, det har jeg gjort, men jeg påviste bare at der er andre der gør tingene på en anden måde end den alle gør det på. Jeg henviste til et tilfælde der viser at andre også kan bruege alternative metoder - og endda tage mange penge for det, uanset at, de højttalere jeg linkede til, efter en del indlæg her i tråden principielt ikke kan lade sig gøre. 

Forskellen er ikke, kan ikke være enorm, der er tale om en dynamisk konstruktion med mer end en enhed til hvert frekvensområde, den eneste, og kun principielle forskel i det grundliggende er at holgers er elektroniske delt, og den anden passivt delt.

Og det "helt specielle" de har været nødt til at lave med diskanterne er såmænd nok bare noget der ligner det Jamo lavede med sine gamle Power modeller med fem diskanter. Jamo mente at have løst cirklets kvadratur med den "helt specielle" konstruktion de var kommet frem til. Alle andre mente at der bestemt måtte være udfasninger og meget andet galt. Fint nok , men højttalerne solgte fint, og de fleste kunder var kisteglade for dem.

Jeg vil stadig gerne advokere at, man holder både sind og tone åbne og lyse, når man deltager i debatten her, og for den sags skyld også andre steder, eller stiller berettigede spørgsmål. så åf man som regel et svar i samme ånd, hvilket oftest er langt mere informativt.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er der faktisk tale om at konklusionerne i linket fører til en tilslutning af diskanterne, der er meget, meget tæt på Holgers løsning.

-At de så også anvender samme diskant er jo blot et tegn på, at Esostar er den ideelle diskant til anvendelse i muskelhøjttalere - hvis man da ikke lige er i besiddelse af et sæt piezohorn! I det hele taget er der alt for få piezoelektriske elementer i dansk high end. De er jo ellers kendt for ikke at lide under den diskantdræbende induktion fra svingspolen (Man kan faktisk sige, at den spolerer diskanten.), hvilket tydeligt fremgår af deres fine opløsning - specielt i adskilt tilstand. Ligeledes er det jo fremmende for den rene lyd, at de ikke kræver filtrering, og man derfor opnår færre komponenter i signalvejen. Den direkte vej er som bekendt den korteste, og først til mølle får selvsagt malet det største lydbillede. Måske den vigende anvendelse af piezohorn i forbindelse med rigtig high end skyldes at de fra producenternes side, langsomt er blevet udfaset. Hvis det er tilfældet spiller de selvfølgelig langt ringere end tidligere, da udfasninger, både på det nære plan, og i det store perspektiv, er en fejl og lyder ad helvede til. I stedet er ringradiatorer blevet meget populære, specielt heroppe i det kolde nord, hvorimod man under sydligere himmelstrøg har beklaget sig over en lidt for varm tone i disse revolutionære nyskabelser. Endelig kunne man selvfølgelig overveje at anvende bånd (Hvis man altså kan leve med bindingen.). De spredningsmæssige begrænsninger, der følger med disse er dog en velkendt problematik, som man må forholde sig til, medmindre man vælger at anvende bredbånd, hvilket efterhånden også er ved at blive ganske udbredt. En naturlig positiv bieffekt af bredbånd er så, at man får lettere adgang til de filmiske mesterværker fra Bollywood, kendt fra blandt andet Hifi4alls vidt berømte tråd om Verden Bedste Højttalere; En tråd, det i særdeleshed kan anbefales at læse, hvis man ønsker at udvide sin lydmæssige horisont.

Det var bare det jeg ville sige, hej!

Mvh.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

"En naturlig positiv bieffekt af bredbånd er så, at man får lettere adgang til de filmiske mesterværker fra Bollywood, kendt fra blandt andet Hifi4alls vidt berømte tråd om Verden Bedste Højttalere; En tråd, det i særdeleshed kan anbefales at læse, hvis man ønsker at udvide sin lydmæssige horisont."

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes