Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Hej Savklinge. Tak for besøget i dag - det var superhyggeligt. Synd, at vi ikke havde flere timer til rådighed til mer' kaffe og musik...og SNAK.

Hej igen Holger4         og Helene

Ja det var suuuper dejlig hyggeligtSmile,  nu kommer jeg jo på disse kanter

en gang imellem, jeg kunne godt finde på at, spørge en anden gang om

jeg måtte kigge forbi, med f.esk  nogen af mine cdèr, ikke fordi dine er dårligeWink

vores musik smag var jo ikke vildt forskellig. Big smile  

NU   TIL   LYDEN Big smileBig smileBig smileBig smileBig smile

NØØØØØØØØØØJ   sikke en oplevelse, jeg syntes jeg har hørt lidt af hvert,Wink

jeg kan stadigvæk rigtig godt li`mine Montana  EPXèr, som jeg syntes minder en

lille smule og   Holger4  system,   meeenn  så snart Holger4 giver den lidt gas, jaaa

så er man nok solgt til hans system, jeg syntes Holger4`s system kan alt hvad man kan

ønske sig, diskanten er bare silkeblød og luftig, og især anslag på lilletromme, og alle de

andre instrumenter  er bare superSmile . Dem der tror at en 18"er  langsom, får hår til kammen,

bassen er simpel hen fantastiskBig smileBig smile.  Min søn var også helt vild imponeretSmile,  han så sterin-

lysene på bordet, de blinkede i takt med bassen, der var ca. kun halv flamme når der kom

en anslag på f.esk tromme,LOLLOL Der kommer en lidt længere søforklaring i løbet af ugen.Wink

Min vækkeur ringer kl. 4-30  det har været en rigtig god weekend har også været på messe

i København.   Meeen nøj sikke et dejlig højttaler-system  Holger4  har.SmileTongueWinkLOLBig smile.

M V H    SAVKLINGE

Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er du meget velkommen og din søn ligeså...og SELVFØLGELIG da også din kone - så kan hun måske også tage nogle af sine plader med.

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 November 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Hej Savklinge. Tak for besøget i dag - det var superhyggeligt. Synd, at vi ikke havde flere timer til rådighed til mer' kaffe og musik...og SNAK.

Hej igen!

Jeg har nu tænkt en del over, hvad jeg hørte i Søndag`sSmile.  Det et system

lige i øjet,  som jeg gerne have det skal kunne spilleSmile i min stue. Jeg prøver at holde

rækkefølgen, som vi spillede musiken i. Vi startede med lidt jazz og bigband musik

ved ca. almindlig lydstyrke, der var faktisk som om musikerne var til stede, ja

meget stort lydbilledSmile så kom der en ren saxofon nummer, nøøøj man trode

virkelig, at manden stod mellem højttalerne i stuenClapBig smile man kunne meget nem

mærke vibrasionerne fra saxofonnen i brystkassen, det er første gang jeg har det,

med en sådan realismeSmile volumen havde vist fået et lille tak op, men det er ikke

noget at snakke om ENDNU,Shocked Så tror jeg det var Klaus Sjønning fra en testplade,

tror ikke jeg har hørt det før, men dejlig musik, nu med meget pæn lyd niveau, det

er næsten ufattelig man kan spille så højt UDEN man bliver mættet i ørerene, det er

ikke fordi det mangler høj mellemtone eller diskant, lyden er lige som bare så RENSmile

Så hørte vi også et nummer med Yellow, så var der  BAAAS også i den dybe ende nøøøj

HELE huset rystede, men bassen var alligevel meget defineret, det hele rystede VILDTBig smileBig smile

meget det er utrolig at der kan være, så meget BAAS i en stue på ca 30-35 kvadratmeter

og det så samtidigt kan lyde RIGTIG GODTShockedShocked Jeg hørte dog et nummer som jeg troede,

ville lyde rigtig godt, Saga med A briefcase, jo det lød da godt, jeg har altid selv brugt nummeret

til test, især i mine Cerwin Vega "dage" men skyltes nok snarere kvaliten af  "live indspilningen"

vi hørte mange andre nummere med mere dynamikSmile.  Jeg takker for et par dejlige timer,

med jeres store gæst-frihed, også at man kunne "komme lige fra gaden" og så blive inviteret.Big smile

PS. Jeg fik ikke lige det med ATTACK-TEN i musiken  "kalder man det vist" er næsten overdådig.

M V H    SAVKLINGE

Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 November 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej Sav,

Holgers setup ER Guddommeligt... Basta!

Intet grej på Hifi-Messen 2010 når Holgers setup til sokkeholderne... Så er det på plads

Der blev fyret 2kW mono-Macintosh'er af i en lind strøm på messen med forskellige ht. koblet til, men intet setup'up derinde spillede med nerve eller nærvær - det lød forfærdeligt, og ørene skulle lissom renses for forvrængning inden næste lytning.

Holger's lille stuesetup spiller nerve og nærvær, og rent op til >125dB/4m fra bund til top uden at lytteren får ondt i ørene. Massage og lettere ondt i maveregionen er noget der følger med u/b. og ondt i røven kan man også få  

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

God Aften

Næste år må vi lokke Holger til at leje en stand vi kunne evt hjælpe ham ned at samle ind. Det er sikkert dyrt.
Så de andre kedelige anlæg få en over nakken.
Det kunne være det hele værd bare det at se de andre stort set ikke har gæster på deres stand for alle vil se og høre og mærke Holgers anlæg.

Hvilken oplevelse
V.H.Carsten

Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

lassencad skrev:
God Aften

Næste år må vi lokke Holger til at leje en stand vi kunne evt hjælpe ham ned at samle ind. Det er sikkert dyrt.
Så de andre kedelige anlæg få en over nakken.
Det kunne være det hele værd bare det at se de andre stort set ikke har gæster på deres stand for alle vil se og høre og mærke Holgers anlæg.

Hvilken oplevelse
V.H.Carsten

det er sjovt du lige kommer ind på det carsten....jeg har været til udst i odense hver gang siden 75, dog ikke i år...jeg tænkte osse hvis jeg tog mine med, så ville de blive frygtelig ked af det, rundt i de små rum....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Prøv dog
Start evt med at høre hva det koster.
Jeg skal nok møde op og hjælpe.
Carsten
Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

lassencad skrev:
Prøv dog
Start evt med at høre hva det koster.
Jeg skal nok møde op og hjælpe.
Carsten

nej jeg må hellere lade være...har nu heller ikke lyst til at slæbe 66okg højtalere til hverken københavn eller odense...(med den ryg jeg har) så de bliver stående hvor de står...trods jeg har bygget hjul 6stk ind i hver fod....bare at skubbe dem gir sved på panden

mvh velkommen

AndersKousgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

for dælen da....., enorme speakers.... (nice)

Tænkte på.., har du billeder/beskrivelse i fremstillingen af disse mastrodonter (højtalere)..., hvis man nu selv en gang ville gøre dig kunsten efter...?

Hvad bruger du af effektforstærker til sådan et par kæmper..?
Til top Vis AndersKousgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersKousgaard

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg donerer omgående i sagens tjeneste 25 kg. sprøde kødben til Holger

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

AndersKousgaard skrev:
for dælen da....., enorme speakers.... (nice)

Tænkte på.., har du billeder/beskrivelse i fremstillingen af disse mastrodonter (højtalere)..., hvis man nu selv en gang ville gøre dig kunsten efter...?

Hvad bruger du af effektforstærker til sådan et par kæmper..?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81049&P N=2 dette er min tråd....og holger4 ledte mig lidt på vej med hans tråd....så sidste vinter gik med at bygge mine.....

mvh velkommen....

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Anders

Jamen, jeg vil da gerne give dig et par gode råd. Til at starte med, vil jeg sige til dig

hold dig langt væk fra måleudstyr

og brug dine gyldne ører og din bedste overbevisning og MASSER af forsøg med dit og dat, før du lakerer bæsterne. Havde jeg selv brugt målinger, var jeg ALDRIG endt op med det, jeg har i dag. Måske var resultatet blevet bedre, men jeg tror nu snarere, at udstyret var brændt sammen, hvis jeg bad om en mulig og teoretisk, forsvarlig måde at få alle mine enheder til at arbejde sammen på - hvem ved.

Jeg tror nu nok, at det står i tråd, hvad jeg har brugt af materialer. Nogen har skrevet, at der ligner alt godt fra havet, og andre har kaldt det et T-hansen-projekt, og andre igen mener, at jeg synes, jo flere enheder des bedre. Helt okay med mig, for forummet hedder jo hifi4ALL, så tosserne skal vel også have lov til at være herinde, right?

6,5" er JBL - 3" er Dynaudio - 1" er ligeledes Dynaudio - 18" er 18Sound.

Det er meget vigtigt, at du monterer en diode-udligner i serie mellem 3" og 1", ellers vil det aldrig komme til at spille i fase.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ensrettet musik er nemmere at opfatte. Diode-udligneren kan nemt negles fra en Lyskurv i lokalområdet. Rød kurv er bedst med 700W i udbytte!

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Helt klart. Jeg prøvede først med gul, og da var fasen stadig skæv. Jeg ved godt, at mange bruger 700 W, men jeg syntes, at 735 W var lige i øjet.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

-De dér diodeudlignere, er det ikke dem fra T. Hansen?
Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

- Der løber forøvrigt ubekræftede rygter om, at Holger er begyndt at eksperimentere med rør og fuldtonehøjttalere...

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

- Der løber forøvrigt ubekræftede rygter om, at Holger er begyndt at eksperimentere med rør og fuldtonehøjttalere...

tror ikke lige hvor kære holger går tilbage til fremtiden...han er hvis rigtig godt kørende i nutiden

mvh velkommen

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Men ud over spøg og skæmt - så lyder det umanerligt rigtigt - både ifht. Live og ifht. studie-optagelser hjemme i Holgers stue.

Faktisk - som nævnt, var der intet på messen i år der lød rigtigt. En del var godt, og mest overbevisende indenfor sin kategori var Procella/JoeKane etc./DaLite  "hjemmebiografen" med nyt lærred og 3D rumkorrektion. Det var en korrektion til det bedre.. faktisk det bedst korrigerede dårlige rum jeg har hørt indtil nu.

Og så tilbage til Holgers setup.

Det er jo bygget til rummet - korrigeret ved lytning og omlytning og genlytning i en uendelighed - og netop derfor spiller det SÅ GODT hjemme hos Holger.

Tror (ved) faktisk det hele skulle indstilles på ny hvis man flyttede det til en messe.. så derfor - er jeg sikker på - beholder Holger det hjemme, og heldigvis er han en (ualmindelig) flink mand der gerne låner et lyt ud til "fremmede" som fejler det samme som ham - HiFi-nitis.

Og tak for det.

Glæder mig til en fremtidig lejlighed hvor jeg kan kigge/lytte forbi en gang til..og til .. og til...

Mvh. Offcourse

(Som faktisk har haft Holger på besøg hjemme i min stue til et "genlyt" på mere beskedent udstyr... for nu selv at forsøge at være tenderende ligeså flink som Holger - Tak for sidst.)

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Men ud over spøg og skæmt - så lyder det umanerligt rigtigt - både ifht. Live og ifht. studie-optagelser hjemme i Holgers stue.

Faktisk - som nævnt, var der intet på messen i år der lød rigtigt. En del var godt, og mest overbevisende indenfor sin kategori var Procella/JoeKane etc./DaLite  "hjemmebiografen" med nyt lærred og 3D rumkorrektion. Det var en korrektion til det bedre.. faktisk det bedst korrigerede dårlige rum jeg har hørt indtil nu.

Og så tilbage til Holgers setup.

Det er jo bygget til rummet - korrigeret ved lytning og omlytning og genlytning i en uendelighed - og netop derfor spiller det SÅ GODT hjemme hos Holger.

Tror (ved) faktisk det hele skulle indstilles på ny hvis man flyttede det til en messe.. så derfor - er jeg sikker på - beholder Holger det hjemme, og heldigvis er han en (ualmindelig) flink mand der gerne låner et lyt ud til "fremmede" som fejler det samme som ham - HiFi-nitis.

Og tak for det.

Glæder mig til en fremtidig lejlighed hvor jeg kan kigge/lytte forbi en gang til..og til .. og til...

Mvh. Offcourse

(Som faktisk har haft Holger på besøg hjemme i min stue til et "genlyt" på mere beskedent udstyr... for nu selv at forsøge at være tenderende ligeså flink som Holger - Tak for sidst.)

jeg vil nok sige de forskellige messer skuffer lidt...lydmæssigt nu har jeg så godt nok ikke været på den store messe i københavn, men hvert år i odense siden 75 på nær i år!!!!

så vil hellere tage over og høre holgers...der kunne man hvis nok lære lidt!!!!!

mvh velkommen

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo sædvanligvis sådan, at hvis nogen synes at noget lyder godt, skal der nok komme én eller anden idiot og smide grus i maskineriet, malurt i bægeret, kæppe i hjulet osv. Da nogen har mere anlæg for, at være idiot end andre, vil jeg naturligvis gerne påtage mig denne rolle... 

Nu er det jo ikke sådan, at Holgers anlæg ikke kan forbedres. Det virker bare ikke som om, det er højttalerne, der er det svage led. Så vidt jeg erindrer, er der en vis grundstøj fra forstærkningen, hvilket selvfølgelig kan være en gene ved lave niveauer. Det findes der dog, i Holgers tilfælde, heldigvis råd for.  

- Men Holger, vi andre venter spændt på, hvornår du får indkøbt dig en stak 1,5 kW Macintosh monoblokke, til at blæse effekt ind i dine telefonbokse...

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes