| Forfatter |
|
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen, som alle andre har sagt. Gid man havde pladsen og en ligeså forstående bedre halvdel.
Ville sgu gerne høre hvordan div. albums med Sunn O))) lød på dit anlæg
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Nu er det jo sædvanligvis sådan, at hvis nogen synes at noget lyder godt, skal der nok komme én eller anden idiot og smide grus i maskineriet, malurt i bægeret, kæppe i hjulet osv. Da nogen har mere anlæg for, at være idiot end andre, vil jeg naturligvis gerne påtage mig denne rolle...
Nu er det jo ikke sådan, at Holgers anlæg ikke kan forbedres. Det virker bare ikke som om, det er højttalerne, der er det svage led. Så vidt jeg erindrer, er der en vis grundstøj fra forstærkningen, hvilket selvfølgelig kan være en gene ved lave niveauer. Det findes der dog, i Holgers tilfælde, heldigvis råd for.
- Men Holger, vi andre venter spændt på, hvornår du får indkøbt dig en stak 1,5 kW Macintosh monoblokke, til at blæse effekt ind i dine telefonbokse...
|
|
|
det er da hvis godt holgers speakers er så følsomme...hvis han skulle have mcintosh på dem.
bevares, det er også i mine øjne det flotteste hifi....design, men hvor er deres watt???? spør bare
jeg har hørt en mcintosh 402 på et par epx montana og det spillede da sødt, meeennnn det var nu ikke ret højt trods nålene lå omkring 0vu og peak lampen blinkede lystig med....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 2 sæt (130K for 2) McIntosh jeg hørte på messen imponeret ikke - hverken lydmæssigt eller i mekanik - mage til dingleværk skal man lede længe efter. Abrahamsen har bedre feeling i knapperne i deres Bilka-setup - så ved i hvad jeg mener
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem jeg talte om, er monoblokke til 100 kkr. stykket...
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Dem jeg talte om, er monoblokke til 100 kkr. stykket... |
|
|
Fik oplyst 130K for 2. Det er de store monoblokke jeg henviser til, så en af os har har taget fejl eller fået forkerte oplysninger 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
kongruens skrev:
|
|
Fik oplyst 130K for 2. Det er de store monoblokke jeg henviser til, så en af os har har taget fejl eller fået forkerte oplysninger 
|
|
|
det må være de store 1,2kw og ikke 1,5 som kongruens skrev...de står til 188kg hos dynamax men om de så kostede 130kg ville jeg ikke købe dem.....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Mik112 skrev:
kongruens skrev:
|
|
|
|
|
det må være de store 1,2kw og ikke 1,5 som kongruens skrev...de står til 188kg hos dynamax men om de så kostede 130kg ville jeg ikke købe dem.....
mvh velkommen
|
|
|
Præcis... Det gør ikke handlen bedre. Jeg lyttede til 2KW (oplyst) modulerne som stod og blinkede i takt med højttalernes ubønhørlige effekt krav i lav impedans.
Mener det var Dynaudio og Klipch der benyttede dem, men det må mine billeder vise når mit USB stik bliver ledigt 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
velkommen skrev:
Mik112 skrev:
kongruens skrev:
|
|
|
|
|
mvh velkommen
|
|
|
Præcis... Det gør ikke handlen bedre. Jeg lyttede til 2KW (oplyst) modulerne som stod og blinkede i takt med højttalernes ubønhørlige effekt krav i lav impedans.
Mener det var Dynaudio og Klipch der benyttede dem, men det må mine billeder vise når mit USB stik bliver ledigt 
|
|
|
det glæder jeg mig til at se...jeg har selv på mine kloner af holgers 2 stk primare A32 og 2 stk crown k2 og det til en anskaffelses pris på ca 55kg og her er der ikke noget der blinker, og der er også most på hvis jeg ønsker det....ku sku nok ikke være i rummet hvis jeg kom op hvor de ville begynde at blinke.....så jeg er yderst tilfreds selv om de ikke koster 188kg, og så var der jo kun til de 4 18" og ville mangle til 12" driverne og 21" sub.....puha hvad ku det ikke blive til for at se flere lamper bare stå og blinke ....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha, I har begge to ret. Det var dem som Dynaudio spillede på, men jeg fik prisen oplyst inde hos Dynamax.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Ha ha, I har begge to ret. Det var dem som Dynaudio spillede på, men jeg fik prisen oplyst inde hos Dynamax.  |
|
|
ok ja så har du fået en rimelig rabat ud fra det de står til på hans hjemmeside, nu han er begyndt at handle med dem....det var jo rart at vide, hvis man skulle handle med ham engang....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Diode-udligneren kan nemt negles fra en Lyskurv i lokalområdet. Rød kurv er bedst med 700W i udbytte! |
|
|
Kan se scenariet for mig ...EB, BT m.fl skriver: Danmark ramt af mystiske trafikuheld i lyskurver!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
Jeg takker for et par dejlige timer, med jeres store gæst-frihed, også at man kunne "komme lige fra gaden" og så blive inviteret. |
|
|
I en kold tid, er det dejligt, at vi hjemløse vagabonder, har et sted at søge hen med husly og varme. 
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og gamle jas (Krammer Acoustics), du er selvfølgelig stadig meget velkommen til en kop varmt og et lyt, hvis du kommer på vores kanter . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
Takker ( kram retur ), jeg må se at tage mig sammen til det !
...det er for dårligt ( af mig ) at jeg ikke har hørt babyerne endnu. Når Flemming Skov ( som har 20 km længere end jeg ), har kunnet rejse hele turen over til dig, så har jeg vist ingen god undskyldning, for ikke at komme på besøg. 
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Det tager vist ikke engang så lang tid at komme derhen. Det siges, at man kan køre på grøn bølge det sidste lange stykke vej...

|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
|
Hej Christian
...det er for dårligt ( af mig ) at jeg ikke har hørt babyerne endnu. Når Flemming Skov ( som har 20 km længere end jeg ), har kunnet rejse hele turen over til dig, så har jeg vist ingen god undskyldning, for ikke at komme på besøg. 
|
|
|
hej kramme....
så kan du da bare køre ned forbi ved mig, så kører jeg resten af vejen, jeg skal sku osse over at hvad det var jeg faldt for....da jeg jo lavede mine efter snak med holger4!!!!
men jeg gør det nu først når sneen er væk igen, men så bare sig til....ok
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
KrammeAcoustics skrev:
|
Hej Christian
|
|
|
hej kramme....
så kan du da bare køre ned forbi ved mig, så kører jeg resten af vejen, jeg skal sku osse over at hvad det var jeg faldt for....da jeg jo lavede mine efter snak med holger4!!!!
men jeg gør det nu først når sneen er væk igen, men så bare sig til....ok
mvh velkommen
|
|
|
Hej alle!
Ja jeg vil da også meget gerne med . Det er en oplevelse af de sjældende 
Så er vi måske 3 til at dele turen????? M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge og velkommen
Med så mange interesserede, ser det ud til, at vi skal have fat i en minibus. Sidst vi skulle afsted ( hvor jeg aflyste ), var Wuffer også med på bedding.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
-Det tager vist ikke engang så lang tid at komme derhen. Det siges, at man kan køre på grøn bølge det sidste lange stykke vej...

|
|
|
Nemlig.
Forresten, kan de grønne dioder ikke bruges til højttalere ? 
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, I skal da være hjerteligt velkommen (altså ikke KUN Velkommen ), hvis I virkelig mener, at I har lyst til at rejse den lange vej for lidt hyggeligt samvær(d) og et lyt...eller to .
Jeg fandt lige et lille billede, som måske illustrerer, at placering af enheder på baffel ikke er/var helt tilfældig. Nedenstående er det endelige resultat. Mange andre forsøg med andre mærkelige konstellationer har været prøvet og blevet kasseret, fordi det ikke spillede i fase ... .

__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |