Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Ved jeg, men har stort set alle simens og phillips rør

De to er blot en prøve, for og se hvor langt man kan komme med de lidt billigere rør.

Halske har lidt mere kontrol og noget mere plads i lydbilledet. Vil prøve og smide Valvo og Halske i. Men lige pt, køre jeg Nagra

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 August 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Er I da sindsyge  Hører lige track 9 igen (lidt halvhøjt) "The Right to Remain Silent" fra:

Det er jo for vildt, hold da k... hvor de spiller de Avalon'er   

En fed skive...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Er I da sindsyge  Hører lige track 9 igen (lidt halvhøjt) "The Right to Remain Silent" fra:

En fed skive...

Sweet... Kender ikke plade. Jazz?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 August 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Har du egenligt prøvet Audience AU24 kabler?

Hvor har du købt dine "wox" kabler, jeg kan kun finde en forhandler i sverig.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

En fed skive...

Sweet... Kender ikke plade. Jazz?

Ja, lidt specielt. NLD spiller klaver, hans bror er forøvrigt en af mine store favoritter, han spiller bas og hedder Chris Minh Doky...

Gino Vanelli, som er gæst på skiven, synger ret godt...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Har du egenligt prøvet Audience AU24 kabler?

Hvor har du købt dine "wox" kabler, jeg kan kun finde en forhandler i sverig.

Ja, jeg har haft dem i et års tid. Nedenstående er hvad jeg skrev om dem i sin tid (denne tråd, på side 5). Det er et klasse-kabel, til prisen er der ikke meget der slår det tror jeg.

Stereowox er billigst her http://www.highendcable.co.uk/StereoVox%20Home.htm

Audience Au24 Loudspeaker cable.

Har testet det de sidste 3-4 uger, og må sige at det er købt i dag

Audience Au24 er et fremragende højttalerkabel, som giver musikken mere ro, mindre "støj", end mit gamle kabel (TMC). Frem for alt er diskanten helt fantastisk, resten kunne jeg faktisk ikke høre forskel på, jo, en anelse mere rum på Au24. I starten lød det en smule afrundet i diskanten i forhold til mit gamle, men efterhånden fandt jeg ud af, at det bare spiller diskanten "renere", der er nu endnu mindre chance for lyttetræthed, hvilket jo bare gør at man hænger endnu mere fast i sofaen 

Nå, jeg kunne pladre ret meget om det kabel, det vil jeg spare den ærede læser for, med mindre at jeg ligefrem bliver opfordret  - måske af en som leder efter et godt kabel i denne prisklasse.

Kablet er "Stereophile recommended component". Brian Damkroger som testede det, valgte at skifte sit eget Nordost Valhalla ud med Audience Au24...

Her kommer et par reviews:

http://www.10audio.com/audience_au24.htm

http://www.stereophile.com/cables/802audience/

Side 62 i Norske Fidelity (godt hifimagasin):

http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/10.pdf

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Mange tak

Får nok et au24 hjem til en lille lytning i den nærmeste fremtid.

Stereowox må vente lidt, da det jo er temmeligt kostbart, især i den længde jeg skal bruge

Ender jo med at jeg må skifte til nogle mono effekter som kan stå bag ved højtalerne. Det vil være noget billigere, end at købe woxkabler i de længder jeg skal bruge

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Ender jo med at jeg må skifte til nogle mono effekter som kan stå bag ved højtalerne. Det vil være noget billigere, end at købe woxkabler i de længder jeg skal bruge

! What !  Er der noget nyt på vej, nå-nå, da-da...

Så skal det vist ikke være Pass, for så bliver det meget dyrt. Jeg vil mene at du skal langt op i deres XA serie, før du får noget som lyder bedre end XA30.5...

Det er noget dyrere end at købe lange Stereowox kabler

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Pierre skrev:

! What !  Er der noget nyt på vej, nå-nå, da-da...

Så skal det vist ikke være Pass, for så bliver det meget dyrt. Jeg vil mene at du skal langt op i deres XA serie, før du får noget som lyder bedre end XA30.5...

Det er noget dyrere end at købe lange Stereowox kabler

Nej der er ikke nogen ny effekt på vej. Den bliver nok først skiftes vist der engang skulle komme nye højtalere ind. Og så vil det højst sansynligt ikke blive Pass

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Nååå, så du melder pass

Hvis du skal skifte forstærker ud. Så prøv sådan en som udenlem har

jeg får selv en RM200 hjem om 14 dage... Ser jeg frem til.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hov forresten...

Pierre... Hvis du på jagt efter nye kabler. Så prøv og kigge på NBS ( nothing but signal ) Det er ret seriøst til prisen... Jeg får hele serien hjem i næste uge til anmeldelse. Der vil jeg prøve og kortlægge hvad forskellen er på de forskellige modeller.

Fik hørt deres mellemmodel her for nogen mdr siden. Og det altså en helt anden verden end Audience og til ganske gode penge.

Ellers er MIT´s nye CVT serie kommet rigtig langt til prisen... Normalt skal man betale kassen for og få noget godt MIT. Men med deres CVT og MA serie, har de altså løftet kvaliteten voldsomt.

Eksvis. Det nye MA, spiller bedre end deres ældre oracle 3.1 og til 1/4 af prisen. CVT hybrid er bedre end alle de gængse shotgun der blevet lavet med tiden...

Tror måske det kommer sig af MIT har fået udviklingen så meget med at de kan indpriotere deres top teknologi i deres mindre serier nu, uden det bliver så voldsomt dyrt

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Hov-hov dooouugh...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Nååå, så du melder pass

Hvis det er, så kan jeg godt fortælle dig når den er her

Du bliver rystet når du hører den amp  så kommer du til at revidere din reference

Music Reference RM-200 MKII

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:

Nååå, så du melder pass

Hvis det er, så kan jeg godt fortælle dig når den er her

Du bliver rystet når du hører den amp  så kommer du til at revidere din reference

Music Reference RM-200 MKII

He He... Tror du seriøst den får svært ved og hamle op med Soveriegn Glory. Men det heller ikke meningen.

Jeg ved lige på minutten hvornår den lander

Men jeg ser helt bestemt frem til og lære MKII og kende... Kan huske MKI som var det igår.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
kennethjensen skrev:

Hov-hov dooouugh...

hehehe..

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 August 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Vedr. Audience Au24:

Medlem skrev:
Ja, jeg har haft dem i et års tid. Nedenstående er hvad jeg skrev om dem i sin tid (denne tråd, på side 5). Det er et klasse-kabel, til prisen er der ikke meget der slår det tror jeg.....

Audience Au24 er et fremragende højttalerkabel, som giver musikken mere ro, mindre "støj", end mit gamle kabel (TMC). Frem for alt er diskanten helt fantastisk, resten kunne jeg faktisk ikke høre forskel på, jo, en anelse mere rum på Au24. I starten lød det en smule afrundet i diskanten i forhold til mit gamle, men efterhånden fandt jeg ud af, at det bare spiller diskanten "renere", der er nu endnu mindre chance for lyttetræthed, hvilket jo bare gør at man hænger endnu mere fast i sofaen 

Jeg kan kun give medlem ret i ovenstående betragtninger (jeg er jo også den glade aftager af hans Audience Au24). I mit setup hvor det afløste BJC Ten White har det udover ovenstående primært medført at man "glemmer" at tænke hifi-termer, og istedet indlever sig i musikken. 

Pierre har noget at glæde sig til

Medlem: Sorry hvis offtropic

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

nonnegativ skrev:

Vedr. Audience Au24:

Medlem skrev:
Ja, jeg har haft dem i et års tid. Nedenstående er hvad jeg skrev om dem i sin tid (denne tråd, på side 5). Det er et klasse-kabel, til prisen er der ikke meget der slår det tror jeg.....

Jeg kan kun give medlem ret i ovenstående betragtninger (jeg er jo også den glade aftager af hans Audience Au24). I mit setup hvor det afløste BJC Ten White har det udover ovenstående primært medført at man "glemmer" at tænke hifi-termer, og istedet indlever sig i musikken. 

Pierre har noget at glæde sig til

Medlem: Sorry hvis offtropic

Halløj  Nej, fedt at høre en tilbagemelding, specielt når den er god  Glæder mig at du er glad for dem, og ja det er super kabler.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Hov forresten...

Pierre... Hvis du på jagt efter nye kabler. Så prøv og kigge på NBS ( nothing but signal ) Det er ret seriøst til prisen... Jeg får hele serien hjem i næste uge til anmeldelse. Der vil jeg prøve og kortlægge hvad forskellen er på de forskellige modeller.

Fik hørt deres mellemmodel her for nogen mdr siden. Og det altså en helt anden verden end Audience og til ganske gode penge.

Arrrrgh, håber sku også at det er seriøst til prisen. $36.000,- for 12ft Black Label højtalerkabel, det er sku dyere end de der wox kabler

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:

Hov forresten...

Arrrrgh, håber sku også at det er seriøst til prisen. $36.000,- for 12ft Black Label højtalerkabel, det er sku dyere end de der wox kabler

Ja, så meget kommer jeg aldrig til at betale for et kabel, ever. Spørgsmålet er også om det er bare nogenlunde det værd

Her er lidt om NBS...

Nothing But Signal (NBS)
Hos NBS  bestræber man sig på at levere kabler, der er så neutrale som muligt.

Manden bag er Walter Fields, og han har udviklet kabler i mange år. Hans viden som el-ingeniør er en værdifuld basis for kablernes udformning og måling af deres egenskaber. Jo mere sofistikeret et NBS kabel man vælger, desto mere sofistikeret bliver anvendelsen af de tekniske løsninger og af materialevalg.

NBS blev etableret på det simple grundlag at kabler skal være i stand til at levere den fulde opløsning af et lydanlæg.
Støj i et kabel kan og vil influere på frekvensgangen og i øvrigt interferere med lydsignalet. Den mest almindelige type støj – RFI (Radio Frequency Interference) påvirker direkte kablet i det hørbare frekvensområde. RFI høres som højfrekvent støj, radiostationer, intercom og øvrige radio signaler der udsendes i det hørbare område. En anden kilde til støj er EMI(Electromagnetisk Interferens).

Patenterede teknologier skaber den kendte NBS neutralitet
Hvert eneste NBS kabel benytter et system kaldet  PFIN (Passive Frequency Inductance Network) kombineret med en håndbygget konstruktion af kablet og en utraditionel benyttelse af  skærmning af kablet med sølv. Jo bedre NBS kabel man vælger desto mere sofistikeret bliver implementeringen af  PFIN.
Visse andre kabelproducenter benytter modstande, kondensatorer og spoler i ”bokse” placeret i kabler til at opnå den ønskede frekvensgang fra kablet
Unikke metoder til fletning af de enkelte ledere og benyttelsen af de bedste materialer på markedet gør yderligere deres til at skabe den ansete lyd fra et NBS kabel.

Tidsdomænet i kablet.
De grundlæggende værdier for konduktans/modstand i en kabel-leder influerer transporten af signalet efter kendte regler. Det betyder at NBS i praksis designer et 1 meter signal-kabel anderledes end et 6 meter signal-kabel fra den samme NBS kabel-serie. Man kan sige at hvert NBS kabel er udviklet til maksimere den korrekte ”timing” i kablet.

Valg af materialer.
Mange kabelproducenter benytter masseproducerede kabler fra tromler, hvor de påsætter deres egne stik og trækker en flot kabel-strømpe udenpå.
NBS fremstiller alle kabler i hånden, og man benytter kun de bedste materialer som det reneste kobber, guld, rhodium og sølv. Fakta, der gør, at NBS ikke kan producere kabler i den billige ende af skalaen.

http://www.nbscables.com/index.html

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg fik personligt lidt et chock da jeg prøvet deres serpent IV...

Mener prisen i DK for sådan et sæt er 3900kr. KILLER til prisen.

Jeg får hele serien hjem inden så længe... Bliver rigtig spændende og lege med.

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes