| Forfatter |
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest, Godt Nytår til jer alle.
Jeg har også selv nogle Beovox S45-2. Det var nogle jeg fandt på et loppe marked engang for 1-2 mdr. siden. Og ja de spiller da godt. Nu har jeg ikke lyttet så meget til dem, men så vidt jeg husker så spiller de godt. Mine Beovox S45-2 har også ege finer', ligesom som dem på billedet ovenfor. Mine står på nogle originale standere, i samme design som dem under bl.a. S120, MC120.2, M150, MS150 og så også nogle af de lidt mindre modeller.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz Skrev :: Er lidt lun på det gamle '70er 6000 med 4 kanal quadrophonic men nu må vi se. ::,
Hej Anderz,
Hvis du ikke er klar over det bliver der på QXL lige nu budt på en Beomaster 6000 4ch.
mvh. PE
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den. Den bliver solgt som defekt, men så er den nok heller ikke så dyr.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fik i juleferien den skøre ide, at finde det gamle B&O grej frem og støve det af.
En Beogram 8000 trængte til en kærlig hånd; men med lidt stumper fra en tilsvarende defekt fra DBA kom den helt på toppen igen.
De oprindelige Beovox M100 lever stadigt som en del af hjemmebiografen,
så der blev fundet et par Beovox S75 i god stand til en rimelig pris på
"nettet"
Så nu består B&O vintage parken af Beomaster 8000, Beogram 8000, Beocord 9000, Beolab Terminal og to Beovox S75.
Det spiller faktisk fantastisk godt - så godt at det bliver det
alternative anlæg til daglig brug. Især LP'er på Beogram'en lyder godt
og er så simple at afspille, at den til almindelig daglig hyggelytning
erstatter den manuelle Linn LP12 
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er jeg glad for den BEOMASTER 5500 jeg fik for ikke så længe siden.
Nu kan jeg smide mig på sofaen , og så stadig bruge min fjernbetjening selvom den ligger på bordet, jeg kan stå i mit køkken og stadig virker min BEOLINK 1000 inde i stuen, det er da sejt.
Da jeg jo har meget NAD så må jeg erkende at NAD jo nok aldrig bliver nomineret til årets bedste fjernbetjeningl , nå men det det er nu ikke kun dem, der er meget andet der ikke fungere ret godt.
Jeg fik sat min NAD 2100PE efter min BM 5500 og det fungere utroligt godt, jeg har to stk BEOMASTER 5500 som fungere 100% begge to.
Men den anden jeg har gør det under opstart at den knalder meget i højtaleren, og det gør den jeg bruger her ikke, mine B&Wér med de små bløde 7" enheder vandre meget voldsomt under opstart af den anden jeg har.
Fordi jeg bruger en NAD 2100PE er pga at BM5500 effektdel ikke tåler belastninger på 4ohm eller der under, jeg læste en test af den at ved 4 ohm skruer forstærkeren ned til 25watt.
Men også at du kan justere hver kanal på fronten af NADén, så ved at regulere NAD 2100PE lidt ned så kan man undgå denne voldsomme vandring af enhederne, men den jeg spiller med nu er det ikke et problem med det knald, det er kun fordi jeg ikke tør bruge min BM 5500 direkte på min B&Wér da jeg ikke er klar over om den klikker fra eller går op i flammer.
Øhh jeg har jo også lige for kort tid siden Købt en Beomaster 5000 (lillebror til 5500), og øøhh så måtte jeg jo også have et par Beocord 5500 til mine 2 Receivere, jeg mangler en Beocord 5000 til den BM 5000.
lige en ting om det MCP, der kan jeg bedre lide det der fulgte med til BM 5000, den Cirkel der irritere mig på MCP 5500, der var den på Beomaster 8000 rigtig god, istedet for det dingel dangel der sidder på et 5500 MCP.
Og så mener jeg et det er utroligt ærgeligt at designet/bruger venligheden på Beomaster 5500 skal gå ud over effekt forstærkeren i Receiveren.
Nå men jeg hygger mig med det så det er fint.
Jeg kunne godt tænke mig at få finger i et par Beovox 80.s eller 120.s men de er svære at finde, og skal næsten altid afhentes, men jeg ser tiden an.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
| Jeg har også selv nogle Beovox S45-2. Det var nogle jeg fandt på et loppe marked engang for 1-2 mdr. siden. Og ja de spiller da godt. Nu har jeg ikke lyttet så meget til dem, men så vidt jeg husker så gør de det godt. |
|
|
Anderz skrev:
Fordelen ved lige netop den type S45-2 er at de ikke rådner og lyden er ganske god.  |
|
|
Arvede en gang et par S45-2 og synes altså ikke de lyder ret godt. Synes de sender én stor gang mudder ud i lokalet. Gad vide om de er i stykker?  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarKnight skrev:
Dine forældre har en del plader fra Deutsche Grammofon (Det gule bånd) og må være klassisk musik fra de store komponister. Go' smag !!!
Ellers vil jeg sige, Anderz...at det er en stor fornøjelse at følge med i din gøren og laden indenfor det ældre og veldesignede Bang & Olufsen. Keep up the good spirit 
|
|
|
Takker. Ja jeg tror nok at de fleste kom fra mormor og bedstefar for nogen år siden som arvegods. Yep det gule bånd er en ganske god måde at finde det bedre klassiske på.
Pladereolen kom der også der fra. Tilbage i tiden stod der en Beomaster 2000 (70'r) i palisander på den. Jeg kan huske de store hjul som ung nysgerig knægt på besøg.
Min forældres pladesamling var også startskudet for min egen opdagelse af musik. I de tidlige dage var det det røde dobbelte album med Beatles og Gasolin' der var favoriten. Hendrix, Cream og Stones var jeg ikke kommet til på det stadie. Jeg vænnede mig til min onkel Nis's plader men rock var det ikke! På efterskolen blev det til Thrash metal og siden er det så blevet udviklet til det ene og det andet musik sålænge det er godt.
Jeg er inkaneret med Beovirus. Om det er i generne ved jeg ikke. Somsagt var der B&O hos begge hold af bedsteforældre så smag må der være.
B&O er kommet tilfældigt ind i mit liv og opfylder mine behov for klasse lyd. Beosystem 2000 var et ganske godt "entry" anlæg og jeg havde det i 3år uden at behovet for andet kom op pånær Beovox X35. Beocord 9000 var bare ankommet 1 til 2 måneder før også ved en tilfældighed. Jeg kunne ikke sige nej. Aha det er et system! Det må jeg prøve at få fat i på en eller anden måde en dag.
Undervejs kommer 6000 systemet ind delvis via palisander 6000 og det ender jo med de hvide 6000 enheder hos Lauritz.com november 2007.
Jeg er nok kommet for langt ud men rolig jeg er omgivet af stilfuldt design, klasse lyd og simpelt betjening.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
|
Her er den. Den bliver solgt som defekt, men så er den nok heller ikke så dyr.
M.v.h. Loudspeaker
|
|
|
Ja jeg så den godt igår. Pæn model umildbart. Om jeg byder kan jeg ikke sige noget om.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Hej
Fik i juleferien den skøre ide, at finde det gamle B&O grej frem og støve det af.
En Beogram 8000 trængte til en kærlig hånd; men med lidt stumper fra en tilsvarende defekt fra DBA kom den helt på toppen igen.
De oprindelige Beovox M100 lever stadigt som en del af hjemmebiografen, så der blev fundet et par Beovox S75 i god stand til en rimelig pris på "nettet"
Så nu består B&O vintage parken af Beomaster 8000, Beogram 8000, Beocord 9000, Beolab Terminal og to Beovox S75.
Det spiller faktisk fantastisk godt - så godt at det bliver det alternative anlæg til daglig brug. Især LP'er på Beogram'en lyder godt og er så simple at afspille, at den til almindelig daglig hyggelytning erstatter den manuelle Linn LP12 
|
|
|
Velkommen til!
Skør ide? Det fortjener at blive benyttet på daglig basis og holdt ved lige hvis det behøves.
One touch og det virker. De fleste kender Beolink 1000 og Beo4 ikke? Terminal 2035 og den lignende til Beolab 8000 er af samme kaliber. Godt designet, simpel og velbygget.
Ja Beogram 8002 var min anden tangential pladespiller og betjening kunne ikke være nemmere. One touch og resten klarer den selv. Trods alderen er det meget up to date teknologisk. Mens dette skrives kører Beogram 8002 med Gasolin' Live Sådan! Jeg har boxsættet foran mig på cd men jeg foretrækker at høre Gasolin' på vinyl og lyden er ligeså god uanset om det er remastered for anden gang, det er oppe imod.
Det ser godt ud det du har! Penta'er i horizonten. Ikke dårligt. Hvordan har Beomaster 8000 det? Små nykker med tiden? Det er sjældent at jeg ser Beovox S75. Kan de klare udgangskraften på 8000?
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt off-topic, men jeg syntes jeg først vil fortælle det her.
Imorgen skal jeg hente en Beomaster 3500, Beocord 3500 og det jeg mest glæder mig til, en Beogram 3500 med MMC4 pickup (min første Beogram med tangential arm). Der medfølger også vægbeslag til det hele. Beomasters og Beocords grå panel regner jeg med at skifte ud med de grå paneler fra Beomaster og Beocord der hænger på væggen, da de er rissede. Den Beomaster jeg henter imorgen, regner jeg med at bruge i mit skrivebords setup. Beogram skal bruges sammen med det anlæg der hænger på væggen, og den nye Beocord kommer nok bare stå i et skab da jeg ikke ved hvor jeg skal bruge den.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
|
Hvor er jeg glad for den BEOMASTER 5500 jeg fik for ikke så længe siden.
Nu kan jeg smide mig på sofaen , og så stadig bruge min fjernbetjening selvom den ligger på bordet, jeg kan stå i mit køkken og stadig virker min BEOLINK 1000 inde i stuen, det er da sejt.
Da jeg jo har meget NAD så må jeg erkende at NAD jo nok aldrig bliver nomineret til årets bedste fjernbetjeningl , nå men det det er nu ikke kun dem, der er meget andet der ikke fungere ret godt.
Jeg fik sat min NAD 2100PE efter min BM 5500 og det fungere utroligt godt, jeg har to stk BEOMASTER 5500 som fungere 100% begge to.
Men den anden jeg har gør det under opstart at den knalder meget i højtaleren, og det gør den jeg bruger her ikke, mine B&Wér med de små bløde 7" enheder vandre meget voldsomt under opstart af den anden jeg har.
Fordi jeg bruger en NAD 2100PE er pga at BM5500 effektdel ikke tåler belastninger på 4ohm eller der under, jeg læste en test af den at ved 4 ohm skruer forstærkeren ned til 25watt.
Men også at du kan justere hver kanal på fronten af NADén, så ved at regulere NAD 2100PE lidt ned så kan man undgå denne voldsomme vandring af enhederne, men den jeg spiller med nu er det ikke et problem med det knald, det er kun fordi jeg ikke tør bruge min BM 5500 direkte på min B&Wér da jeg ikke er klar over om den klikker fra eller går op i flammer.
Øhh jeg har jo også lige for kort tid siden Købt en Beomaster 5000 (lillebror til 5500), og øøhh så måtte jeg jo også have et par Beocord 5500 til mine 2 Receivere, jeg mangler en Beocord 5000 til den BM 5000.
lige en ting om det MCP, der kan jeg bedre lide det der fulgte med til BM 5000, den Cirkel der irritere mig på MCP 5500, der var den på Beomaster 8000 rigtig god, istedet for det dingel dangel der sidder på et 5500 MCP.
Og så mener jeg et det er utroligt ærgeligt at designet/bruger venligheden på Beomaster 5500 skal gå ud over effekt forstærkeren i Receiveren.
Nå men jeg hygger mig med det så det er fint.
Jeg kunne godt tænke mig at få finger i et par Beovox 80.s eller 120.s men de er svære at finde, og skal næsten altid afhentes, men jeg ser tiden an.
|
|
|
Det lyder interesant med det 5000. Tante Berg var heller ikke vild den type fjernbetjening så vidt jeg husker. Jeg er fuldstændigt enig med det virker fremragende på Beomaster 8000 men kan ikke direkte sammenligne det da jeg ikke set sådan en endnu på nært hold.
B&O designede nok ikke 5000 serien til effekt forstærkere. Sålænge du ikke brænder hytten af går det nok.
En jagt på S80.2 eller S/MC120? Altid hentes langt fra? Ja helt enig. Skal altid genemgås? Ja igen enig. Igen det er ikke så svært faktisk. Jeg manglede jo hvide og holdt bare øje med dba.dk på ikke engang daglig basis. Palisander er der atid.
Jeg hentede S80.2 i Århus og videre til Kbh da de var rådne. Martin kunne godt hente dem i Hornbæk. Skal jeg lave dem eller hvad? Ja de er sikkert rådne og ganske rigtigt. Det gik med begge par på hjemturen med DSB men tag aldrig mere med end du kan slæbe.
Hvis de ikke er renoveret skal de. Så er det spørgsmålet hvem der kan lave det.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Loudspeaker skrev:
| Jeg har også selv nogle Beovox S45-2. Det var nogle jeg fandt på et loppe marked engang for 1-2 mdr. siden. Og ja de spiller da godt. Nu har jeg ikke lyttet så meget til dem, men så vidt jeg husker så gør de det godt. |
|
|
Anderz skrev:
Fordelen ved lige netop den type S45-2 er at de ikke rådner og lyden er ganske god.  |
|
|
Arvede en gang et par S45-2 og synes altså ikke de lyder ret godt. Synes de sender én stor gang mudder ud i lokalet. Gad vide om de er i stykker? 
|
|
|
Afhænger om forstærkeren har gode udgange og måske er delefiltere klar til et genemsyn?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
erlingt skrev:
Hej
De oprindelige Beovox M100 lever stadigt som en del af hjemmebiografen, så der blev fundet et par Beovox S75 i god stand til en rimelig pris på "nettet"
Det spiller faktisk fantastisk godt - så godt at det bliver det alternative anlæg til daglig brug. Især LP'er på Beogram'en lyder godt og er så simple at afspille, at den til almindelig daglig hyggelytning erstatter den manuelle Linn LP12 
|
|
|
Velkommen til!
Skør ide? Det fortjener at blive benyttet på daglig basis og holdt ved lige hvis det behøves.
One touch og det virker. De fleste kender Beolink 1000 og Beo4 ikke? Terminal 2035 og den lignende til Beolab 8000 er af samme kaliber. Godt designet, simpel og velbygget.
Ja Beogram 8002 var min anden tangential pladespiller og betjening kunne ikke være nemmere. One touch og resten klarer den selv. Trods alderen er det meget up to date teknologisk. Mens dette skrives kører Beogram 8002 med Gasolin' Live Sådan! Jeg har boxsættet foran mig på cd men jeg foretrækker at høre Gasolin' på vinyl og lyden er ligeså god uanset om det er remastered for anden gang, det er oppe imod.
Det ser godt ud det du har! Penta'er i horizonten. Ikke dårligt. Hvordan har Beomaster 8000 det? Små nykker med tiden? Det er sjældent at jeg ser Beovox S75. Kan de klare udgangskraften på 8000? |
|
|
Mange tak for velkomst og de pæne ord. Nej så skør var ideen nok ikke. Det havde faktisk naget mig i mange år, at det dejlige udstyr stod hengemt og næsten glemt. Hengemt fordi Beogram'en havde en defekt tacho-skive, Beomasteren fordi den sommetider fik nøkker og bare lavede "lys show" over hele displayet. Forøvrigt har den produktionsnummer 2. Men da det så lykkedes at komme i nærheden af en anden defekt Beogram med den nye metal tacho-skive, kom der gang i projektet. Beogram'en blev fixet og Beomasteren fundet frem, og mærkværdigvis kører den nu upåklageligt - og har gjort det den sidste uge tid - håber det holder. Jep, S75 performer fint på Beomasteren. De er lidt tunge at drive; men netop det har Beomaster 8000 jo rigtigt godt styr på - men man skal jo nok passe på, ikke at gå for hårdt til stålet. Forøvrigt godt spottet med Penta'erne i baggrunden (de er vel også ved at være "old school") - de lever et liv sammen med en Linn LP12 pladespiller og en lækker "gammel" Pioneer C-90 kontrolforstærker og en Pioneer PD-91 cd-spiller. Jeg er også ganske enig i dine betragtninger vedr. vinyl. Det er musikalsk og "hyggeligt", og med en Beogram 8000 også nemt.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt høre tilbage fra andre ejere af specielt Beolab 8000 og 6000.
Andet old school B&O har ligeledes en ret her specielt Jacob Jensen design.
Hvis du stadig har den Beogram som mangler en tacho disc er der godt nyt for min faste mand til at servicere mit B&O Martin har netop lavet et parti af metal. Der sidder nu en i min Beogram 6006 da den gamle var den bløde model. Stregerne faldt af. Min 6006 er er udstyret med en lidt brugt MMC20CL så den er på samme højde som en 8000. Lyden er meget lig med min Beogram 8002 med Soundsmith MMC2.
Produktionsnummer 2??? Sikke en ære. Hvordan er det beskrevet på Beomasteren? Specielt på mærket bagpå?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Loudspeaker skrev:
|
|
Anderz skrev:
|
|
Arvede en gang et par S45-2 og synes altså ikke de lyder ret godt. Synes de sender én stor gang mudder ud i lokalet. Gad vide om de er i stykker? 
|
|
|
Afhænger om forstærkeren har gode udgange og måske er delefiltere klar til et genemsyn?
|
|
|
Det er helt sikkert ikke forstærkeren, for har hørt dem på en håndfuld forskellige. Bedst gik det med en Akai AA1020. For resten en sød forstærker, men fik brændt den ene udgang af.
Så jeg tror der er tale om et generelt behov for servicering, men det er nu ikke noget jeg gider gøre noget i.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Det er godt høre tilbage fra andre ejere af specielt Beolab 8000 og 6000.
Andet old school B&O har ligeledes en ret her specielt Jacob Jensen design.
Hvis du stadig har den Beogram som mangler en tacho disc er der godt nyt for min faste mand til at servicere mit B&O Martin har netop lavet et parti af metal. Der sidder nu en i min Beogram 6006 da den gamle var den bløde model. Stregerne faldt af. Min 6006 er er udstyret med en lidt brugt MMC20CL så den er på samme højde som en 8000. Lyden er meget lig med min Beogram 8002 med Soundsmith MMC2.
Produktionsnummer 2??? Sikke en ære. Hvordan er det beskrevet på Beomasteren? Specielt på mærket bagpå?
|
|
|
Ja det er sjovt at høre hvor mange der stadig er liv i - nu var der jo også en 6000 i 70'erne, den med 4 kanaler, det kunne være sjovt at høre, om der stadig eksisterer nogle af disse. Umiddelbart mangler jeg ikke tachoskive lige nu, da den defekte spiller, som jeg fik fat i, havde den nye metalskive, som jeg så har transplanteret over. Men skulle jeg få lyst til at renovere den defekte, er det godt at visde, at det er muligt at få fat i en ny skive. Derimod er Beocord 9000'erne blevet slap i drivremmen, så kan "din faste mand" også klare det, vil det være super.
Ja, produktionsnummeret fremgå af Beomasterens serienummer på bagsiden, det er da meget sjovt, at den er en af de allerførste - jeg har forøvrigt haft den fra ny. Jeg kan som en kuriøsitet fortælle, at jeg efter købet var i dialog med B&O om funktionaliteten af monitor funktionen på de to tapeindgange, som ikke var helt gennemtænkt fra begyndelsen. Hvilket var medvirkende til at B&O ændrede denne på de efterfølgende 8000 enheder. Min var så i denne forbindelse en tur i Struer og blev modificeret til den nye mere logiske virkemåde, naturligvis "without charge". Dette er jo en lidt sjov oplevelse, som helt sikkert ikke var hændt med et fjernøstligt produkt.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomaster 6000 quad er sjælden men pt er der 5 til slag i DK.
1 på qxl, Radio og tv eksperten 1 stk(white edition!), 3 stk samlet til 4500kr. på dba.dk.
Typisk så kræver de service(R og tv undtaget) og er ikke nemme at fikse for ukyndige hænder. Det samme gælder for Beogram 6000 og Beocord 5000 som hører til. Den brede mening om selve quad måden(ligegyldigt og ikke specielt nyttigt) og Beomasteren er at de ikke er specielt gode i forhold til Beomaster 4000/4400 fra den tids periode '75-'79. Selv er jeg vild med designet. Har aldrig hørt en.
Martin har drivremme til 110kr. til din Beocord. Det er nemt at montere.
Det er spændene med din nummer 2. Måske er 1 på deres museum? Hvordan skal det monitor egentlig forståes og bruges? Fatter det ikke helt trods læsning af manual.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Beomaster 6000 quad er sjælden men pt er der 5 til slag i DK.
1 på qxl, Radio og tv eksperten 1 stk(white edition!), 3 stk samlet til 4500kr. på dba.dk.
Typisk så kræver de service(R og tv undtaget) og er ikke nemme at fikse for ukyndige hænder. Det samme gælder for Beogram 6000 og Beocord 5000 som hører til. Den brede mening om selve quad måden(ligegyldigt og ikke specielt nyttigt) og Beomasteren er at de ikke er specielt gode i forhold til Beomaster 4000/4400 fra den tids periode '75-'79. Selv er jeg vild med designet. Har aldrig hørt en.
Martin har drivremme til 110kr. til din Beocord. Det er nemt at montere.
Det er spændene med din nummer 2. Måske er 1 på deres museum? Hvordan skal det monitor egentlig forståes og bruges? Fatter det ikke helt trods læsning af manual.
|
|
|
OK, spændende med 6000 quad, dem må jeg lige kigge nærmere på . Jeg har heller aldrig selv hørt en; men har siden den kom frem syntes det var en spændende "maskine". Lyder godt med drivremmen, hvordan kommer jeg i kontakt med Martin? Monitorfunktionen, er en funktion som giver mulighed for at høre det man har indspillet samtidigt med at indspiller - dette kræver en båndoptager med et separat afspilningshovede placeret efter indspilningshovedet, samt funktionalitet i båndoptageren og forstærkeren, som tillader at man "sender signalet tilbage" ved optagelse. Dette havde B&O i første omgang implementeret på DIN stikket på Beomaster 8000 (tape 1), vel fordi de påtænkte at implementere det i egne båndoptagere. Men det er noget problematisk, at have både optage og afspille signalet ligge så tæt i èt kabel, hvilket meget let giver ekko (afspilnings signalet kommer jo lidt forsinket, da afspillehovedet sidder fysisk lidt efter indspilningshovedet), og desuden er det meget få båndoptagere med DIN tilslutninger, som understøtter denne funktionalitet. For mig var problemet specifikt, at jeg dengang (og forøvrigt stadig) har en stor spolebåndoptager (Technics 1506US) med RCA tilslutninger og standard LINE signaler - og tape 2 indgangen (godt nok med RCA stik) havde en impedans og signalniveau, som ikke passede optimalt til et standard LINE signal. Men alte dette blev ændret, så Tape 1 nu er standard DIN uden monitor funktion og Tape 2 er standard LINE med monitor funktion.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha på den måde. Tak!
Jeg håber det gælder for min Beocord 9000 for BC8000 venter stadig på service.
Jeg har sendt Martin's info til dig.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Aha på den måde. Tak!
Jeg håber det gælder for min Beocord 9000 for BC8000 venter stadig på service.
Jeg har sendt Martin's info til dig.
|
|
|
Tak Anderz. Jeg prøver at få fat i Martin - nu er der jo helt gået sport i at få det "gamle" i topform igen. Største problem er nu at få det anbragt i hjemmet på en passende måde, for et sådant fuldt 8000 system fylder af H til, det kan jo ikke bare stables
|
| Til top |
|
| |