| Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 25 Marts 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige inde og kigge den side Anderz omtalte, de havde jo et sæt CX100 og et sæt CX75 i sort til salg, så har da lige mailet dem for en pris. 
Har desuden lige været på besøg hos Bremdal Radio idag og afleverede mit Beocenter 8500 så de kunne komme med en pris for hvad det vil koste at lave kassetten og en mindre fejl i radioen, så glæder mig til at høre fra dem.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag til jer alle.
Så var der stumpemarked her i Herning. En lille time tilbage men jeg var der var 9.30 og vendte hjem med endnu en B&O ting nemlig en Beocord 1600 til en 100kr. seddel med en 3 bånd.

Yep reel to reel 4 spors. Til en 100 kr. så kunne det gå. Der var en ældre Tandberg ligeledes. Klokken 13.00 var den der stadig til en 100kr. Den så pæn ud.
Nå men den virker og jeg sidder her og lytter til spole bånd for nok første gang i mit liv.

Jeg har koblet Beovox M150 til og det lyder ganske varmt og dynamisk. Den skal renses i tonehover og ruller. Nogen ide til hvad jeg skal bruge?

Selve tælleren fungerer ikke og side beklædning er gået en smule fra i den venstre side. Den er ellers ok indtil videre.
Selve stumpemarked havde en del ældre B&O. Desværre så var der ikke noget at handle efter de fleste af stederne. Et par renoverede Beovox CX50 i alminium til 1100kr. Beolit'er var der en del af fra 600 til 1000kr. De fleste duede ikke.
Det viste sig at sælgeren af den her Beocord var fra Bremdal radio og han havde nogen goodies til rimelig penge bla. en Beomaster 2000 '70r i eg til 500kr. i ok stand og et par palisander Beovox S45 med fødder til 650kr. Altså type 1 som ikke rådner i kant enheder.
Jeg kunne forstå at salget ikke gik så godt da der var stadig masser af ting klokken 13.00 for fans af ældre B&O. Fks. et sæt pæne ok U70 hovedtelefoner til 150kr og et sæt Form 1 til det samme.

|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz - tillykke med spolebåndoptageren. En spolebåndoptager er et stykke imponerende teknik, masser af mekanik og elektronik. Fedt den fungerer, og prisen kan man jo ikke klage over  Når du skal rense den, er det bedste middel isopropyl alkohol, som du kan købe på apoteket eller Matas. Brug ALDRIG almindeligt sprit, da det indeholder kemi som opløser gummi.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed båndoptager, hvad er der på båndene?
Må jeg lige høre om noget andet?
Jeg har en beomaster 8000 og den kan køre som forforstærker hvis man hiver de to bøjler i venstre side ud er jeg blevet fortalt, korrekt?
Hvis ja, vil jeg have signalet fra BM over i 2 rørbasser (mono trin) der skal drive mine quader, så bevarer jeg BM som 'kontrolcenter' og kan skrue op og ned for lyden mv. Men jeg vil også have en aktiv sub, hvor skal den få signal fra?
Håber det ikke er for meget på en gang.
Og endelig, kan BM stå distancen rent lydmæssigt som forforstærker?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Fed b�ndoptager, hvad er der p� b�ndene?
M� jeg lige h�re om noget andet?
Jeg har en beomaster 8000 og den kan k�re som forforst�rker hvis man hiver de to b�jler i venstre side ud er jeg blevet fortalt, korrekt?
Hvis ja, vil jeg have signalet fra BM over i 2 r�rbasser (mono trin) der skal drive mine quader, s� bevarer jeg BM som 'kontrolcenter' og kan skrue op og ned for lyden mv. Men jeg vil ogs� have en aktiv sub, hvor skal den f� signal fra?
H�ber det ikke er for meget p� en gang.
Og endelig, kan BM st� distancen rent lydm�ssigt som forforst�rker? |
|
|
Nej, desværre kan BM8000 ikke umiddelbart bruges som forforstærker, da stikkene med de to bøjler henter signalet før volumen- og tonekontrol. Jeg har dog på den ene af mine BM8000, lavet en lille modifikation, stikkene med bøjlerne er rigtige preout/powerin. Det er en forholdsvist enkel operation, du skal nok lige have fat i diagrammet over BM8000. Hvor idag de to stik er forbundet til et stik P21, skal du blot forbinde de ben der går ud til stikkene, og så istedet lade forbindelse mellem stikkene P24-P38 gå til de eksterne stik. Hmmm, lidt svær at forklare i tekst; men hvis du ser på diagrammet og finder de nævnte stik, er det meget lette at gennemskue, hvad der skal laves. Men i bund og grund, blot lidt ændret ledningsføring. Efter modificeringen, kan du tilslutte en ekstern efektforstærker og/eller aktiv sub via stikkene på BM8000.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der så på de bånd?
Easy listning eller som jeg vil kalde det difficult listning.
Det bånd der sad på (vist på billedet)har en smule Dansk top, noget Elvis samt '50r rock'n'roll.
Der hvor det virkeligt begyndte at blive træls var ren Dansk top på det andet bånd i 2 spor og bortset fra det første nummer fra DK's kartoffel westeren Guld til Præierens skrappe drenge temmelig kedeligt/ensformigt. Det lyder til at være fra '60-'70rne med hensyn til rumklang osv. Jeg kan ikke genkende kusnterne. Der er små radio bider imellem hvor det må være fra oprindeligt. Noget er enda optaget 2-3 gange på det samme bånd.
Men respekt for det. Jeg voksede op med Rock'n'roll via forældrenes pladesamling og der var både Rolling Stones, Jimi Hendrix, Cream, Gasolin', Beatles rød og blå dobbelt album osv. så en del mere interesant + naturligvis en del klassisk. Dansk top var aldrig indenfor dørene i min del af familien.
Det sidste bånd er tomt så jeg skal bare lige finde ud af hvordan jeg optager på den. Jeg venter lige til den er renset for ruller osv. er godt beskidte.
Jeg retter lige op på musik retningen med Gør det noget Gasolin' og Kim Larsen og Yankee Drengene som jeg også fandt på vinyl igår i rimelig god stand.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det erlingt.
Men desværre samtidig lidt nedtrykkende, da jeg ikke er meget for at skulle til at pille BM8000 fra hinanden. Kunne måske få det lavet ude i byen så, det gælder jo om at holde gang i hjulene i disse tider. Lyder som et simpelt indgreb på 1 time. Alternativt skal jeg jo til at skifte BM ud, og det må jo være sidste udvej.
Men du siger du kan lave det erlingt? Måske kunne vi finde ud af noget der?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Tak for det erlingt.
Men desv�rre samtidig lidt nedtrykkende, da jeg ikke er meget for at skulle til at pille BM8000 fra hinanden. Kunne m�ske f� det lavet ude i byen s�, det g�lder jo om at holde gang i hjulene i disse tider. Lyder som et simpelt indgreb p� 1 time. Alternativt skal jeg jo til at skifte BM ud, og det m� jo v�re sidste udvej.
Men du siger du kan lave det erlingt? M�ske kunne vi finde ud af noget der? |
|
|
Hej Old_scool. Nu skal du ikke opgive :-) Og i hvertfald ikke skille dig af med BM8000'eren. Ja, jeg vil godt hjælpe dig med opgaven - jeg kan se du også bor i området midtjylland, så det kan da ikke være helt umuligt at løbe sammen. Jeg er desværre blot helt optaget i den kommende uge, men fra næste weekend (=påske ferie) skulle vi nok kunne finde et pasende tidspunkt. Send mig en private message med email/tlf. så kan vi lige aftale nærmere.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen mangler lidt B&O, så var jeg i anden anledning hos en gut i Århus som har en Beocord bånoptager og en 9000? samt linialmodellen til 300kr. send en pb for nr.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quaderne var forbi her idag, men kørte igen da der ikke var nogen hjemme. De kommer igen imorgen med DHL. Det bliver spændende. Jeg sætter billeder her, men er det mon på grænsen til at være off-topic?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er B&O med i billedet så går det nok.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der Beovox til linkrum 1:

Jeg har lige idag set på det med køb af CX100 og problemet er at de rådner med tiden hvoraf der er 2 muligheder. Enten laver man dem eller også køber man nye drivere til omkring 350kr. stk. Produktions tiden af CX100 var ifølge Beoworld 1984 til 2003 så find dem som er så nye som muligt. Billedet her er fra Qxl aktionen og til prisen er det meget rimeligt i forhold til marked som er fra 700 og op til 3000kr. alt afhænig af sælger, stand og vægbeslag.
Så mangler der bare lige noget link styring:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220384 339648
Ikke en dårlig dag må jeg sige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser rigtig flotte de CX100!  Hvad måtte du give for dem og hvilken stand er enhederne i?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ville lige undersøge nærmere. Og så har jeg ikke hørt mere fra dem... Men dem på QXL ser da ganske spænde ud må jeg sige.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom de QUADERNE, og de er s..... store. Noget større end jeg troede, og noget større end fruen syntes....

Her er pakken i nærbillede

Der pakkes ud og sættes op i vores stue, som blev lidt lille, bemærk MS150'erne i baggrunden.

Og de skal jo stå et par meter fra bagvægen -dvs. mid i stuen!!!

Men hold k... hvor de er gode. Så rent og så mange detaljer...
Det ska vi nok få meget sjov med 
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Quad'erne - når man nu kender størrelsen på M150, er det godt nok tydeligt, at de fylder noget mere, og så lige midt på stuegulvet  Jeg kan huske at jeg hørte nogen for mange år siden - de har en rigtig dejlig lyd.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. De er fantastiske, især afslutninger på transienter står knivskapt. Men desværre er akustikken i stuen meget hård pga gibslofter og trægulve mv. Men det kan der arbejdes på
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de "små" 
Også er der nogen der syntes at Beovox MS150 fylder for meget.
Jeg holder mig til Beovox og måske Beolab. Hvordan er de anderledes i lyden end Beovox MS150? Hvad system skal de kobles til? 8000? Hvor mange watt og ohm?
|
| Til top |
|
| |