| Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
| De ville lige undersøge nærmere. Og så har jeg ikke hørt mere fra dem... Men dem på QXL ser da ganske spænde ud må jeg sige. |
|
|
Send email igen eller grib knoglen.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Anderz. Hvordan lyder sådan et par Quads så? Jamen jeg må sige jeg er overrasket over de informationer mange af mine CDer indeholder. De lyder fantastisk, hvis de er godt optaget, og ikke så godt hvis ikke, man kan straks høre forskellen. Ellers er lyden generelt totalt ren, og toner har nærmest perfekt start og slut, sikkert det man kalder transient respons -de er meget hurtige. Et track som Madonna Die another day er skræmmende præcis i dynamikken. Der er også en god stram bas, der dog ikke kan mærkes som på MS150, der mangler lidt, og til film vil jeg fortsat også bruge MS150.
Det er noget andet end en dynamisk højtaler det være sig MS150 eller andre, du skulle prøve at høre det, og er velkommen hvis du eller andre kommer omkring Viborg.
BM8000 gør det helt fint med at trække dem. De kræver 100 w i 8 ohm og det er hvad 8000'eren leverer, mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Warning!
Fundet følgedde "note of caution" i manualen til QUad 989:
"ownership of these loudspeakers will cause you to re-assess the virtues of your collection of recordings." -ikke uden humor!
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh og det er også rigtigt. Selvom det ikke er direkte sammenligenligt, er det alligevel. Da jeg i julegave 2007 fik et sæt Sennheiser HD600 var overraskelsen over lydkvaliteten bestemt i "WOW"-klassen. Senere spottede jeg dårlige optagelser eller presninger (LP), som aldrig før. Sennheiser HD600 er udstyret med Mylar membraner, nøjagtig som enhver kvalitativ elektrostatisk højttaler, selvom HD600 er dynamisk drevet. Materialet alene gengiver transienter så gnistrende godt. Så selvom du trækker på smilebåndet over Quads lille meddelelse, vil du sande i løbet af i år, at det er korrekt. Mit bud vil være, at du vil begynde at gå på jagt efter de rigtig gode optagelser, for du vil kunne høre forskel. Og det i en grad ! Tillykke med dem, forresten.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så også denne annoncet tidligere idag, og jeg har haft ringet til ham og spurgt om han ville sælge styringen til Beolink 1000 alene da jeg har en Beomaster 8000, men det ville han ikke. Ellers et fint tilbud.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvad var det jeg gav for min styrings boks og tranciver + mcl kabel? Jeg mangler stadig 2 ting for at se om bare Beolink 1000 kan gå og et BEOLAB kit samt MCL82 trancivere for Xtra speakers. De 2 ting er strømforsyning og et kabel med et link øje for remote.
Det lader til at det styrings halløj er komplet og med en pris på mindst 400kr. som var det jeg vist nok betalte for den boks så der er tale om en vældig god pris.
Hvem var det der manglede en billig Beomaster 8000?
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle B&O old shool fans,
Har lige fået en Beomaster 1000 af svigerfar. Klassisk fedt design - så det kunne være sjovt at få den til at spille ordenligt.
Efter at have sat den til står det dog klart at den trænger til en kærlig hånd. Godt med skratten ved brug af de fleste knapper og en fæl brummen i
højre kanal. Er der nogen der hved hvor man bedst får en sådan renset/renoveret i Kbh. området. Helst ikke for dyrt for så meget er den nok ikke
værd mere.
Forresten står der på bagsiden: "Caution 2x20 watt may destroy small speakers" - sjovt.
/Dranov
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så kom nr. 2 Beocord 5000 til huset, men desvære lever den heller ikke op til det jeg forventede, nu er det så et spørgsmål om den overhovedet virker da jeg ikke fik svar fra sælger om han havde afprøvet den.
Efter at have kontaktet sælger om at jeg ikke var tilfreds, fik jeg så at vide at efter det var en ældre båndoptager mente han at den var i god stand, og da han skulle til at pakke den opdagede han at stikket til strømmen manglede, men det mente han ikke var nødvendigt at informere mig om.
Det kan jo godt være at han mener den er i god stand, men igen har sælger jo slet ikke afprøvet den inden salg da han jo pludselig opdager at strøm stikket mangler, ja det undre mig.
OK, jeg fik så også retten til at retunere den for egen regning (160,- igen), og det gider jeg ikke at rode med, da den jo selvfølgelig ikke har været så dyr.
Her bliver ingen hængt ud, og da sælger jo har givet mig mulighed for at retunere den, så er det det, men bare det at opdage at der kun er 30cm ledning på og at stikket mangler uden at oplyse om det er sku ret irriterende.
Nu skal jeg så have sat et stik på, og så skal der vel så sættes et par muffer på for at forlænge ledningen, man kan jo selvfølgelig bare leve med en forlænger ledning.
Her er lige et billede af min ney Beocord 5000.
Hvis der er en der kender en der har en Beocord 5000 som virker, så vil jeg gerne købe den, jeg har jo en velfungerende Beomaster 5000 med MCP.
http://peecee.dk/upload/view/163297
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Poul Erik.
Typisk så har den nok ikke været så meget i brug og da der mangles et stik et eller andet sted ja så kunne den fra den Beocord 5000 der ikke nenyttes jo sagtens undvære.
Har du sat et stik på den?
De fleste Beocord 5000 trænger nok til nye remme efterhånden. så det må forventes et eller andet sted.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 04 April 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en manual til Beocenter 8500?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 05 April 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
| Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en manual til Beocenter 8500? |
|
|
Prøv at se om ikke en 9500 manual ikke kan bruges, den kan du få her__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til Mr. Tarantino har fået sin manual.
Seneste nyt er at mine hvide Beovox CX100 bliver sendt idag fra sælger og vægbeslag er fundet.
Mit første speaker kit er ligeledes på vej fra Tyskland. Er ved at handle et MCL 2AV Xtra tvkit på plads som er stadig ubrugt.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59207824
Da der skal linkes har jeg regnet på at der skal bruges 2-3 stk. 2047 speakerkit passiv og 1 MCL 2AV indtil videre. Så derfor er Beomaster 6500 sendt til service sammen (Begge højre passive udgange brummer) med Master Control Panelet for den hængsel i højre side. Jeg fik at vide at det bliver sendt til B&O i Struer som ser på det. Der kommer svar efter påsken.
Beovox er der nok af med de her CX100 så jeg tænker på at bruge Beovox 2702 til Beocord 1600 og et par Beovox S45-2 i eg fra 1979 i et linkrum. De har været i familien fra ny og lyder stadig godt. Derefter må jeg se hvormange LC2 der bliver brug for og et par Beolab Penta mk.3.
På tv siden beholder jeg Beovision LX5500. Hvad der bliver link rum tv er ikke afgjort da fremtidig Beovision ønske ikke er klarlagt endnu.
Jeg fandt lige ud af hvor mit Beosystem 6500 kommer fra bortset fra Kolding. Der er 1 mærkat i bunden af hver enhed hvor der står Kehlet i Lemvig. Så igen mere nord på trods at det kommer sydfra. Hvis B&O kunne tale. Lidt kort research viser at Kehlet radio i Lemvig blev opløst i 1993 fra vestergade 4 så det er nok det originale salgs sted.
Hvordan går det med jeres B&O fremtidsplaner?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har fået min manual, det gav mig lige de svar jeg søgte. Har lige fået mit Beocenter 8500 tilbage efter en servicetur hos Bremdal Radio, så nu kan jeg igen lytte til radio i stereo, en stereodekoder var røget sig en tur OG jeg kan lytte til kassettebånd igen! Har lige købt et bånd med Tchaikovskys Svanesøen og Tornerose i en en indspilning af Karajan med Berliner Philharmoniker, det lyder ganske enkelt fantastisk! 
Hehe med alt det du har gang i Anderz skulle man jo tro at SU`en er steget uden jeg har bemærket det? 
Af fremtidsplaner her bliver det næste stadigvæk et sæt B&O højttalere, sandsynligvis CX100.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste S.U betaling var den 1 januar 2009. Ellers er det mest Holstebro Kommune jeg kan takke for den ekstra indkomst.
Hvad fejlede båndoptagerdelen?
Ja den ene ting tager hurtigt den anden. Jeg tiltrækker B&O som bare pokker. Det er en for naturlig ting efterhånden at søge mindst 30 min. på daglig basis bare lige for at se hvad der er af udbud. Dog kan jeg sige at næsten det hele bliver brugt for at forsvare mig lidt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man da sige tillykke med jobbet eller..?
Der var røget tre remme og den skulle renses plus lidt andre smådele der skulle skiftes. Men jeg må sige at den virkelig spiller godt nu! Så skal have fundet en kasse med forskellige bånd til nogle billige penge snart 
Sidder osse næsten dagligt og lige ser efter om der er kommet noget nyt må jeg indrømme.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Anderz og Mr_Tarantino, i er ikke de eneste der sidder en halv time til en time hver dag og kigger på det nyeste udbud af B&O. 
Når man først er begyndt at kigge på B&O, så syntes jeg slet ikke man kan lade være. Og når man først er begyndt at samle på B&O, så syntes jeg heller ikke man kan lade være. Når jeg kigger på annoncer, så har også nogle gange set produkter som jeg ikke anede eksisterer.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Side 24 og ingen billeder???
Post DK er hurtige må jeg sige. 24 timer siden snakkede jeg med sælger som lige skulle havde min nye adresse her i Herning og nu er der lige ankommet en pakke:

Det kan jeg lide. Velpakket B&O:

Vægbeslag yes.

Der var 1 Beovox CX100:

Der var den anden.

Bortset fra en enkelt ridse på den højre side af den CX100 til højre på billedet og lidt skidt specielt på frontstof så er de meget pæne.

Så kommer det mest spændende på et par CX100. Er de rådne??

Nope!    
Konklussion. Vellykket qxl aktion. Pris 1300kr.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har et meget stort B&O anlæg, eller har planer om at købe et, så kan dette måske være en mulighed.
288 cm stereobænk.
M.v.h. Loudspeaker
PS: Til lykke med CX100'erne, Anderz.
|
| Til top |
|
| |