| Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nogle rigtig flotte CX100 du fik købt dig der. Har du fået testet dem og hørt hvordan de lyder?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er frontstof blevet vasket, hvilket pynter gevaldigt og de blev en smule pænere.
Derefter gik turen ned til B&O forhandleren efter et par højtaler ledninger. Det eneste originale er 5 meter grå så jeg fik lavet et par hvide 4 meters som blev leveret til dørs omkring kl. 18.00.
De er nu sat til Beomaster 8000 speaker pair 2. Indtil videre lyder de ganske store for størrelsen. Det er kun speaker pair 2 for lige at vænne mig til lyden men de lyder dælme godt. Godt balanceret uanset musikken. Mens jeg skriver dette kører Beocord 9000 et gammelt originalt Grease soundtrack. Faktisk så er det lige før at valg af S80.2, M150 og CX100 ikke gør den store forskel. 
Tak for roserne!
Skynd jer dog at købe de sorte CX100 på qxl for de fås ikke billigere alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os lige få 2 billeder mere af Beovox CX100.

Closeup:

Lytter til begge speaker pairs på Beomaster 8000 og det lyder ganske fedt!
Enheder til CX koster en 350kr. pr styk ved en B&O forhandler og hvis et bud er på 700kr. ja så løber det ganske hurtigt op. Der var et par hvide i Struer til den pris. Ok det er billigere at få dem lavet men kræver finger snilde/tid og penge.
Priserne for velfungerende CX starter omkring de 1200kr. Sådan er det bare.
Hmm... Måske jeg skulle investere i reserve enheder for det kan være de er udgået når de trænger til det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver vist nød til at få fat i et sæt CX100 osse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du forresten vægbeslag med til dem? Eller kan de godt hænge på væggen uden et decideret beslag?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sendt en mail til ham med dem i sort på dba.dk. Spurgte ham om der var vægbeslag med og om hvilken stand enhederne er i. Så de kan kun hænge hvis der er det beslag med? Troede nemlig de også kunne hænge på væggen uden et decideret beslag?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja beslaget gør også det at de hælder i en bestemt retning fra en væg. Krogen gør at de bliver hængende for der er en slags modhage i designet af den.
Dog kan jeg ikke tro at det er så dyrt eller svært at få fat i hvis det det kommer an på det. Fulgte vægbeslag ikke med fra ny? Det må de være da manual nævner dem.
Jeg er meget nysgerig på hvad Dacapo tager for de sorte CX100 samt stand.
http://www.da-capo.dk/grafik/B&O/beovox%20cx100.htm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem har jeg så endnu ikke hørt fra... Men jeg må sige at jeg er meget spændt på at få fat i et sæt selv efter din beskrivelse af deres lyd 
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit første møde med CX lyden var for nogen år tilbage på B&O's færdigvare lager. Hvad radio underholder medarbejderene? En Beomaster 4500 såvidt jeg husker med et par CX100 stilen uden frontstof og rådne enheder men ganske imponerende indtryk medhensyn til lyden trods det.
Så med den oplevelse i tankerne så kommer de hurtigt op som linkrum højtalere mest på grund af størrelse og at der i MCL manualer er afbilledet CX'r. Med nu muligheden for op til 4-5 linkrum så vil de her CX100 gøre det fint i køkkenet.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har der jo været lidt snak om Soundsmith pickup'er i starten af tråden, men det kunne da egentligt være sjovt at se
hvad prisforskellen mellem en ny Pickup fra Soundsmith, og en original B&O pickup fra Radio & TV-Eksperten, er.
SMMC1 : 3966,97 DKK
MMC1 : 2995,00 DKK
------------------------------
SMMC2 : 3002,86 DKK
MMC2 : 1995,00 DKK
SMMC3 : 1416,34 DKK
MMC3 : 1495,00 DKK
SMMC4 : 849,70 DKK
MMC4 : 1195,95 DKK
Hvis man vil have en MMC1/MMC2 kan det nok bedst betale sig at købe en i Danmark, men hvis man vil have en
MMC3/MMC4 kan det nok bedst betale sig at købe hos Soundsmith. MMC4 kan også nogle gange findes brugt i DK til billigere
priser, end hos Radio og TV-Eksperten og Soundsmith.
M.v.h. Loudspeaker
Links: Radio og TV-Eksperten,
Soundsmith.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for oversigten!
Der er kommet et alternativ som er diskuteret på Beoworld. Soundsmith er pebrede med told og moms men der en mulighed i Tyskaland som skulle kunne gøre det noget billigere og nemmere for os som lever i Europa.
"in the end I sent my MMC2 to Axel in Germany ( east of Dortmund )
http://www.schallplattennadeln.de/d_4346.htm
he replaced the cantilever as well, excellent job and fast turnaround
HIGHLY RECOMMENDED - and my LP's now sound better than ever :-)
Axel Schürholz , Bachstr.23 B , 59590 Geseke, Germany Telephone +49 2942 987 853 FAX +49 2942 974 9223"
Jeg har set annoncer på ebay.de:
http://cgi.ebay.de/SYSTEM-REPARATUR-BANG-OLUFSEN-MMC-1-2-3-4 -5_W0QQitemZ350134623401QQihZ022QQcategoryZ23324QQssPageName ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Det ser ud til at det skal prøves.
Min Soundsmith mmc2 fungerer stadig fint på 8002 og den ældre mmc20CL lyder ganske fint på 6006. MMC20EN er i reserve men holder fint.
Gamle mmc pickupper kan blive løse i ophæng men jeg har ikke oplevet det endnu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fundet et sæt RL6000 med standere til 1300 kr. De ser virkelig fede ud! Nogen der kender modellen? På beoworld.org kan jeg se den udgik af produktion i 1997, så dens enheder burde jo være i ganske god stand.
Nogen der kender dem mht. lyd osv?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59451228
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre kender jeg ikke til lyden af Beovox RL serie så kan ikke hjælpe der.
En ting du kan gøre er at lave en research på fks Beoworld forum for RL6000.
http://forum.beoworld.org/search/SearchResults.aspx?q=RL6000 &PageIndex=1
Den bedste mulighed er at høre dem og se hvad indtryk de giver.
De er noget store i det medhensyn til brede i forhold til andre Beovox men de er sikkert et godt køb og rådenskab er der nok ikke fare for på RL6000.
Hvordan med de CX'r i Ringkøbing?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok endnu en pakke er ankommet helt fra Østrig. Hvad kan det være denne gang?

Lækkert at man stadig kan finde Beolink X-tra speaker kit i næsten ny tilstand men ubrugt.

Ufattelig fed indpakning. Alt mærket efter hvor de skal bruges og manualer på Engelsk. Fint for de er ikke på Beoworld endnu kun en Tysk version.

Selve relay boksen. Bemærk den sorte knap til højre. Den er til at stille maks volume så mindre watt Beovox kan benyttes.

Alt er ligetil og nemt at sætte op. Tranciver til boks. Derefter MCL til Beomaster 6500 fra relay boks. Jeg har næsten hvad der skal bruges i det første linkrum som bliver mit køkken. Der mangler bare lige en LC2 lyskontrol og noget MCL kabel.
Det kan altså stadig lade sig gøre at lave MCL i 2009. Lidt trist at Beolab 8000 systemet er lidt mere bøvlet medhensyn til at finde det der skal bruges.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se indkøbene eskalerer, men ok det holder hjulene igang.
Jeg skal lige ha' vendt en ting. Da jeg jo har investeret i et par Quad og bestilt en forstærker dertil, må det vente med en sub. Indtil videre vil jeg køre BM8000 med MS150 som sub, det skal ske ved at afkoble alle andre enheder end de to to subs i MS150. Men der var en der mente (erlingt?) at det ville ændre delefiltret i MS150. Er det ikke muligt på den måde at skabe et par gode subs? Det har yderligere den fordel at jeg kan justere lydstyrken uafhængigt idet BM8000 er dedikeret til formålet. Jeg ved godt et par indkøbte subs nok ville være bedre men lagt mindre kønne! Og så kan jeg også bruge BM8000 som tuner via tape-out. Nogen der kan oplyse mig?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre ikke.
Det er slet ikke slut med indkøb. Der er en MCL2AV TVkit på vej og så mangler lige transport ,som er næsten på plads, af mit "nye" Beovision som kommer til at afløse LX5500 i stuen. Helt kasseret bliver den ikke kun flyttet til soveværelse.
Det kommer til at tage lidt tid inden det afløser da det nye Beovision lige skal serviceres for at virke, men prisen var umildbar fair nok til at tage springet. Det bliver spændene at se hvordan det kommer til at gå. Samtidig bliver det mit første B&O med Masterlink så jeg skal have fat i en konverter 1610 boks for at system 6500 kan bruges. Beo4 har jeg jo fået fat i.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59630029
Jeg hørte lige på min Beomaster 6500 samt control panel idag og de er ved at finde stumper da de ikke lige har dem på lager længere men der skulle ikke gå sålænge.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Jeg kan se indkøbene eskalerer, men ok det
holder hjulene igang.
<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Jeg skal lige ha' vendt en ting. Da jeg jo har investeret i et par Quad og
bestilt en forstærker dertil, må det vente med en sub. Indtil videre vil jeg køre BM8000 med MS150 som sub, det skal ske
ved at afkoble alle andre enheder end de to to subs i MS150. Men der var en der mente (erlingt?) at det ville ændre
delefiltret i MS150. Er det ikke muligt på den måde at skabe et par gode subs? Det har yderligere den fordel at jeg kan
justere lydstyrken uafhængigt idet BM8000 er dedikeret til formålet. Jeg ved godt et par indkøbte subs nok ville være bedre
men lagt mindre kønne! Og så kan jeg også bruge BM8000 som tuner via tape-out. Nogen der kan oplyse mig?
|
|
|
Hej Old-school, og velkommen tilbage fra ferie
Ja, det var mig, der menete at det er en dårlig ide, blot at fjerne alle enheder fortset fra bassen. Da jeg er helt sikker på, at
dette vil påvirke delefiltrets virkemåde. En bedre løsning ville kunne være, at sætte et aktivt delefilter foran BM8000, så
denne kun behandler de dybetoner, og så behøver du jo slet ikke rode med MS150'erne. Noget i denne stil: http://www.disconetto.dk/shop/2-vejs-elektronisk-14824p.html - jeg ved ikke hvor seriøst det pågældende produkt er; men
du skal jo kun lige bruge subwoofer udgangen, så det kan sikkert godt gå - og især som et alternativ til et par
"kannibaliserede" MS150'er.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort Tillykke med AV9000'eren. Jeg syntes det er det pæneste B&O fjernsyn der blev produceret i 90'erne. Beovision 7 med Beolab 10 syntes jeg der minder lidt om AV9000 design mæssigt, men jeg syntes alligevel bedst om designet på AV9000. Måske en fladskærms udgave af AV9000 med DVD afspiller i stedet for VHS.

De punkter de ligner hinanden på er:
Der hvor DVD afspilleren er monteret på Beovision 7.
Centerhøjttaleren er trekantet på begge modeller.
De har begge en motorstand.
De er begge to fjernsyn. 
Kom endelig med flere punkter hvorpå de ligner hinanden, hvis i kan finde nogle.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker.
Da de her AV9000 ligger fra 2900kr. og op så kan det være at et service kan betale sig. Der er lys i standby men sælger har ikke set på den bare fået den ind i B&O butikken i Vejle.
Det er fra 95-96 ifølge Beoworld og født med Beo4. De første kom i 1992 og kørte med 2 vejs fjernbetjening. Det skulle være muligt at køre med software 1,2 stykker men fast teletext kan ikke helt følge med når det er født med nyere software.
Trods det at resten af mit setup kan køre 2 vejs er jeg ikke helt Beolink 7000 stemt. Mange i udbud har fejl og 1 vejs fungerer ganske glimrende for mit behov.
Med hensyn til fremtidige Beolab højtalere så ved jeg ikke helt. Et par Penta Mk3 koster 8000-10000kr og det gør Beolab 6000 også. Et fuld setup består af 6000 og 8000 + MPAV/Overture så stadig en sum. Beosystem 6500 klarer audio afdelingen og den vil jeg helst havde Penta MK3 til. Problemet er lidt det at AV9000 kun tager aktive højtalere og setup manualer hælder mest til at Beolab 6000 og 8000 tilsluttes AV9000. Jeg satser mest på at køre TV igenem 6500 til at begynde med. AV9000 er den første type Beovision med surround setup så jeg udelukker ikke helt Beolab 6000 og 8000 men det første bliver Penta MK3.
Desto mere komplet et AV9000 system er desto højre er prisen og selve AV9000 er jo lidt gammeldags med 4:3 CRT skærm og VHS indbygget. Det er selve hovedproblemet ved at eje en AV9000 idag. Folk vil helst købe Beolab 6000 og 8000 alene. MPAV/Overture systemet kan kun linkes til AV9000 så ikke særlig brugbart andre steder som link produkt.
|
| Til top |
|
| |