Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 11:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Inden så længe skal jeg lodde et kabel der kan forbinde mit Beovision LX5500 med den Beomaster 8000 jeg har lånt. Det kommer til at foregå via en af PowerLink udgangene på mit Beovision LX5500, til Tape indgangen på Beomaster 8000. Trigger signalet skal så tænde for Beomaster 8000, sådan at den leverer effekten til mine Fronthøjttalere: Beovox MS150 + evt. Baghøjttalere: Beovox MC120.2 eller Beovox 3000. Det kunne du jo måske også gøre, have Beosystem 6500 tilsluttet gennem Beovision AV9000, og så forbinde Beomaster 8000 til en af Powerlink udgangene på dit kommende Beovision AV9000, og så har du en effektforstærker til dine Beovox M150.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit nye TV Anderz  Det er jo som andre har nævnt noget af det flotteste B&O har lavet, og noget af det bedste man kan få af billedrørs TV. Men er det ikke lidt "farligt" at købe netop billedrørs TV nu hvor der snart bliver gået over til digital sendesignal?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 16 April 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet erlingt:

Jeg har nu bestilt et aktivt delefilter. Det er helt sikkert spændende med al de knapper og indstillinger der er på det, godt legetøj. Så må vi se om jeg kan få det til at virke med BM8000 og MS150. http://www.behringerdownload.de/CX2310/CX2310_DEN_Rev_A.pdf

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 16 April 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Selv tak - det lyder spændende.

Ja, det er godt nok et stykke legetøj med masser af knapper. Men fortæl endeligt hvordan det går.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 16 April 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jo måske men et Beovision AV9000 og LX5500 kan klare en digital boks. Spørgsmålet bliver bare om formattet 16:9 er til at holde ud.

Jeg har ellers meget på DVD og stadigvæk VHS som jeg nok vil se mere end Tv kanaler.

Jeg har adgang til kabel TV yousee og der skal bruges STB C hvilket der er en manual til på Beoworld som også gælder for AV9000. Jeg takker for spørgsmålet for så kan jeg få det installeret under service besøget. Ligeledes er der en pdf fil med STB C koder.

MCL2AV Tvkit bliver afhentet på posthuset imorgen og radioogtveksperten har en 1610 konverter boks.

Loudspeaker: Det lyder interesant lad mig høre hvordan det går med dit forsøg.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Kan man virkelig få en STB C til AV9000? Så er de gamle B&O billedrørs TV jo lige pludselig spænde igen
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Og hvad mener du med om 16:9 formatet er til at holde ud?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Ja det kan man. Jeg har lige gemt en kopi af manualen.

Det er det med sort bjælke foroven og forneden men måske har jeg ikke helt forstået det format?

Levering af AV9000 sker på mandag. Der er intet lys i standby så strømforsyning er nok den skyldige. AV9000 er meget lig med MX6000 i selve TV opbygning så samme problemer kan opstå.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Om der er sorte bjælker eller ej kommer an på hvilket format et program sendes i, men efter hvad jeg har lagt mærke til sendes de fleste film og programmer i et format som fylder et widescreen TV helt ud. Men jeg ser mest DR1 og DR2 samt Eurosport, så er ikke helt sikkert på de andre kanaler.

Men det lyder da rigtig spænde med det nye TV. Men er du sikker på du fortsat kan bruge det når man går over til digitalt TV? Jeg må indrømme jeg ikke helt kan finde rundt i alt det TV halløj for tiden...

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hov tog fejl ang. hvad for et TV du havde købt. Ja der vil så være sorte bjælker stortset ved alle programmer du ser på det TV da det jo er et 4:3 TV og ikke et 16:9 som jeg af en eller anden grund troede...

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Det kan lade sig gøre med en digital boks som kommer fra kanal udbyderen eller købes seperat.

Min far fks. som kører ikke B&O har en digital boks til DR1,TV2 og DR2 koblet til og det virker ganske fint med skarp billed. Samtidig kører han med en Engelsk Skybox for at se Engelske kanaler og det er også en digital boks med parabol. Det har han kørt med meget længe og det fungerer ligeså godt som den digital boks til de Danske kanaler.

Radio og Tveksperten har enda speciel bokse til B&O:

http://radioogtveksperten.dk/tilbehoer-44/digital-48/digital -tv-modtager-med-b-o-kit-91.html

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Så kom MCL2AV X-tra tvkit. I samme stand som MCL2A så det kan ikke være bedre.

De 3 DIN stik er til CD,TAPE og TV. Ja ekstra cd og beocord med data link. Det bliver spændende om Beocord 6000 og 8000 kan bruges når de engang er klar.

Der her er så basis pakken. Der kan udvides med cd, tape, beovox, beolab, tranciver, mcl2p alt afhænig af hvad der skal være i link systemet. Indtil videre bare LX5500.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Gæt hvad der så også er kommet.

Yes mit "nye" AV9000. Regnede med mandag men der blev lige ringet ved 14 tiden idag og fik at vide at de kom mellem 15.00-15.30. Ok fint med mig.

Ja selve skærmen er død men det nederste blinker: Software 1.10, Error 1 Der intet lys i standby.

Udfra en søgning på Beoworld ser det udtil at der er noget der er gået i den nederste del og at strømforsyning skulle være ok.

http://forum.beoworld.org/search/SearchResults.aspx?q=AV9000 +error

Jeg må sige at det er noget af et Beovision! Total vægt er 91kg! Er dog let at skille af i 2 dele ved transport. Det er første gang jeg ser en upclose og det er godt nok flot design.

Det varer ikke længe så skal den til service. Det fortjener den.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 April 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Anders.

Prøv at spørge i usenet: dk.teknik.tv+video

Jeg ved at Kim Voss Schrader og Ole Geisler har arbejdet med B&O på serviceniveau.

[edit]

Tillykke med det efterhånden store B&O setup.
En ingeniør hos B&O fortalte mig i 1990, at der var et herre-TV på vej...det viste sig at være hele det AV9000 setup. Og vi diskuterede også de der nye Digital Video Disc der måske var på vej....DVD
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Tusind tak StarKnight!

Jeg har fundet følgende på usenet:

Nå, men jeg er blevet præsenteret for en regning på 1.300,- for en
reparation af noget, teknikeren kalder konverteringen eller
synkroniseringen. TV'et viste en fejlmeddelelse på displayet, som lød "SW
1.10   ERROR 1". Jeg tolker det som software-versionen, og så en kode for
fejltypen - eller hva'?? Og er regningen rimelig?? Teknikeren kalder prisen
absolut 'fair'.

Til den pris så må den afsted i næste uge. Godt nok er ovenstående fra 2001 men jeg tror ikke at fejlen er så stor igen og er nok typisk for AV9000.

Jeg vil læse videre.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Velbekomme Anderz.

Jeg abonnerer på denne tråd, så jeg følger med

I mine semiamatør-ører lyder det altså ikke alvorligt.
Produktet er 17 år gammelt og der bør næsten være et eller andet problem.
Tørre lytter og løse lodninger ligger lige for. Det samme gør skidt i stikforbindelser.

En erfaren elektronikmekaniker kan i selskab med en servicemanual få liv i den igen.
Det må dreje sig om at svinge en loddekolbe et par rigtige steder. Det er min krystalklare fornemmelse.

Held og lykke med dit nye AV9000. Det indeholder Dolby Surround Pro Logic og hele sættet kostede noget i henretning af 100.000 kr. Vel at mærke i 1992-kroner.
Købte dengang selv en Marantz Pro Logic processorenhed, sammen med et sæt Beovox CX100 der blev brugt som baghøjttalere. Aldeles glimrende.

Dengang AV9000 var splinternyt blev det iøvrigt præsenteret i TV-Avisen. Jeg hører stadig journalisten sige "Jeg har lige hørt en jetjager flyve henover hovedet på mig"

Tjek lige ophænget på den subwoofer for at udelukke at det ikke også skal skiftes.
[Jeg mener at trekanten indeholder subwoofer]

[edit]
Nu har jeg læst tråden på Beoworld. Mikroprocessorfejl...tjaeh-tjoeh....Mikroprocessorer er vist ret kræsne mht spænding og de er vist hooked op sammen med nogle kondensatorer...hmm...kondensatorer/lytter...hmmm.
Herudover...gad vide om der sidder et backup batteri i dyret. Når de fejler, plejer det at give alverdens mærkelige fejl.

Der være en ekspert der præcist kender fejlen og ved hvad der skal gøres.
Jeg kan ikke gøre andet end at gætte, som var det mit AV9000.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
...Men er det ikke lidt "farligt" at købe netop billedrørs TV nu hvor der snart bliver gået over til digital sendesignal? 

Det kommer an på.

Til afløsning af vort Beovision LX4500, en ellers sublim traver fra 1989, købte vi i januar et næsten ubrugt Philips 32PW9551 billedrørs-TV fra 2006 for næsten 800 kroner.

Det interessante ved netop dét TV er, at det er det eneste europæiske billedrørs-TV der er i stand til at vise HDTV. [Samsung lavede også et i 2006, men det var fejlbehæftet]
Philips'en har component og HDMI indgang.
I samme forbindelse tog vi skridtet videre og købte en Sony BDP-S550 BluRay afspiller, som er forbundet via HDMI.

TV'et kan modtage og vise 1080i60 og det er en sand fornøjelse at se BluRay på billedrør.

Bare et indspark. Håber ikke det var for irrelevant, men billedrørs-TV nåede lige nøjagtigt med, inden de uddøde i 2006/2007

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan tolke det er der mindst 2 error fejl indtil videre.

SW 1.10 error 0:

Der er ingen lys i dioden på toppen af fjernsynet, men videodelen lyser
>normalt, bortset fra at der står "error 0" i displayet

Problemer var strømforsyningsenheden som var kortsluttet. Den blev skiftet
og nu virker det som det skal.

SW 1.10 error 1:

Ingen lys i dioden på toppen af fjernsynet, mens videodelen blinker SW 1.10 error 1. Ingen mulghed for fjernbetjening af nogen art. Konventering eller synkronsirering mellem top og bund af AV9000.

Nej en fagmand kan sagtens finde og fikse hvad der er galt. Når Beomaster 6500 er kommet hjem så er det AV9000 der skal afsted.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige taget frontcover af den nederste del og central højtaler ser fin ud:

Det ser ud til at havde 1998 som årstal. Så er det kun 11år.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 20 April 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Min kilde til viden om BM8000 er jo denne fine tråd. Jeg skal lige høre hvordan man tager koblingen mellem for- og effektforstærker ud af BM8000 (de to 'broer' på venstre side) hviver man bare til med en tang?

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes