| Forfatter |
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 20 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Old_school,
Jeg har lige prøvet at hive en af metalbøjlerne ud med en tang, på den Beomaster 8000 jeg har lånt, og der skal sådan set ikke andet til.
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 20 April 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige gøre et forsøg så.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på et MX7000 TV. Men kan man bruge sådan et efter de lukker de analoge TV signal? Det er jo mildest talt forvirrende...
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os få denne tråd tilbage til "hifi" istedet for Beovision. For at forsvare det lidt så er det jo sådan B&O kan blive til en enhed audio og video med 1 fjernbetjening over alt hvor det ønskes i hjemmet.
Mine link produkter indtil videre består af MCL 2047 speakerkit og MCL2AV TV kit + IR code converter kit til bla. Beomaster 6000/8000.

Beogram CD 6500 og Beocord 6500 venter på Beomaster 6500.

Min favorit Beogram 8002 spiller ligeså fedt som altid. I denne tid en del Budgie In for the kill. Den indeholder bla. Crash course in brain surgery som Metallica lave et cover af. Original versionen er ligeså fed. Resten god trio ROCK. Tjeck Budige på youtube.

Beocord 9000 kører på jævnlig basis.

Mit midlertidige Beovox setup med CX100 og M150 kører ganske udemærket som combo.
Beomaster 8000 spiller stadig stabilt uden problemer. Stadigvæk lidt løse stik og ingen radio kanaler men lyden er som den skal være.

Beovox S80.2 venter ligeledes på Beomaster 6500 og palisander BM6000, Hvid BC6000 og BC8000 venter på service.
Nogen gange så bliver B&O prioteringen flyttet på når de rette tilbud kommer og hvad jeg har mest brug for.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
| Jeg har kigget lidt på et MX7000 TV. Men kan man bruge sådan et efter de lukker de analoge TV signal? Det er jo mildest talt forvirrende... |
|
|
Ja det kan du.
Du skal bare bruge en digital boks kaldet STB. STB har 3 betegnelser alt efter hvad kanal udbyder du har. STB C er kabeltv. Peter Pan har de 2 beskrevet andre i en af han's tråde.
Det digital boksen gør er at konveter digital signalet til analog så det kan vises på CRT/billedrørs tv.
Se eventuelt denne tråd:
http://forum.beoworld.org/forums/p/21115/157967.aspx#157967
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seneste nyt!
Tirsdag i sidste uge blev AV9000 afhentet til service. Han tog kun selve monitoren da han var sikker på at det var rigeligt da det jo var tydeligt at der var ingen tegn på liv.
Jeg forhørte på PIP modul og en set top controller(den gør at AV9000 kan styre en digital box med Beo4) for at få en pris på hvad det vil koste. Omkring 1600kr. sammenlagt.
Idag har jeg så fået de gode nyheder at monitoren kører de sidste test samt at PIP og set top controller allerede er monteret! Det eneste som nu er spørgsmålet er hvilken digital box den kommer til at køre med. Jeg har ingen TV signal pt så derfor ingen box. AV9000 har en liste på en 25 stk cirka som den kan godkende men hvis ikke så skal listen opdateres hvilket koster en 800kr.
Jeg får den endelige pris imorgen på selve monitoren's reparation hvilket lader til at havde været simpelt. Det lader til at det har været et vældig godt køb.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal jeg have mig et sæt B&O højttalere idag. Det bliver et sæt Redline 60.2 som jeg skal give 600 kr. De bliver hentet sidst på eftermiddagen idag
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr_Tarantino
Tillykke med dine Beovox. Har du hentet dem?
M.v.h. Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået dommen på mit AV9000.
Tidligere service fusk. Ting der ikke var lavet/samlet rigtigt
Set top controller kan reddes.
Tuner defekt
Efter lodninger
Strømforsyning.
Ialt en 3700kr. Den store fordel er at så er det da iorden til prisen i forhold til andre udbud af AV9000. PIP og set top controller samt at være en af de sidste produceret er også med til at gøre det til en ok investering.
Tillykke Mr Tarantino!
Jeg har lige set på Beoworld at den model er lidt undervurderet med hvor godt den lyder samt at der findes nogen tips til at få den til synge virkelig fedt. Den kræver at du finder det optimale sted for at finde sweet spot til dem.
Bring nogen billeder hvis du kan.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Loudspeaker og Anderz! 
Jeg vil sige at til 600 kr kan jeg kun være tilfreds! Indtil videre er de bare sat på hver sin side af den reol anlægget står på. Jeg flytter den 1. juni så det bliver først i den nye og større stue at jeg rigtig vil prøve mig frem med hvor de spiller bedst. Men indtil videre er jeg meget tilfreds. De kan da osse lukke noget bas ud hvis man spiller noget heavy Men ellers er det mest Dylan, Beatles, Neil Young og andet i den stil der bliver spillet hjemme hos os, og det gør de rigtig godt!
For lige taget nogle billeder imorgen af det hele.
Har du et link til det beoworld om dem Anderz?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men den er på Engelsk men ganske informerende. Beolab 8000/6000 versus RL60 med en overraskende vinder.
http://forum.beoworld.org/forums/p/5593/40701.aspx#40701
Debatten går på at Beolab 8000 lige kan gå an men 6000 mangler bas og alternativet til dem hedder Beolab 9 eller Penta. RL60 kræver ikke det store og kan sagtens give en ligeså god lyd og bedre end Beolab 6000/8000. Mere bass, mere klar tone og ren i lyden.
Beolab 6000/8000 er jo mega populære men tag højde for at en procent del har mindre defekter og yder ikke optimalt grundet alderen.
De blev udviklet til AV9000 serien i 1992 til surround hvilket er lidt andet end decideret musik nyelse. Selv overvejer jeg lige at høre et 8000 i front og 6000 i bag før jeg investerer desuden er Penta et umildbar bedre bud til 6500 systemet.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige modtaget nogen billeder fra Mr Tarantino. Det ser rigtigt godt ud må man sige. 

De er flotte de RL60.2. De ser ikke ud til at fejle noget som helst. Er det rigtigt konstanteret?
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom i et vældigt dilemma idag da jeg besøgte en genbrugsbutik her i byen.

Jeg beklager billed kvaliteten men havde ikke lige andet end mobilen på mig. Der stod så en en Beocord 5500 i kælderen og ventede på en der kunne adoptere.
Ok men er stand god og hvad med drivremme? Ikke en ridse at se nogen steder, stadig transportskruer i bund samt en mærkat der siger ok 31-3 2009 pris 900 i bund. Fint nok så strøm til og den lyser godt op. Fandt et bånd fra 1981 med Michael Hardinger som den sagtens kunne spille men spole gik det ikke for godt. Prøvede så med et Kim Larsen bånd og der var der intet ivejen med at spole eller noget.
Til 195kr. er den så blevet min. Den henter jeg imorgen.

|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en opdatering.
Mens jeg skrev sidste indlæg fik jeg besked på at mit AV9000 er klar i butikken. Levering om 15 min.

Det virker bare! Jeg har kun den indbyggede VX7000 stil VHS men efter at lige finde et af mine bedste VHS bånd så er kvaliteten ganske god men ikke bedre end LX5500. Alt er tilbage til fabriks indstillinger. Center speaker spiller ganske godt og neutralt men stereo er at foretrække. Surround= ulitimative ?? Ja sikkert på et AV9000 med Dolby pro logic indbygget.
Manden i billedet er Joey Belladona fra den fedeste Anthrax video Live in Hammersmith UK 1987.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen med billederne Anderz! 
Er osse selv rigtig glad for det hele. RL 60.2 er i noget nær perfekt stand, der er et lille bitte hul i frontstoffet på den ene ellers ikke noget at komme efter. Hørte lige Pink Floyd igår skruet godt op, det lød dælme godt! 
Så gad vide hvad det næste bliver i B&O samlingen..? 
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt.
VHS er som det var så jeg forsøgte lige om min JVC DVD maskine ville spille og bortset fra den Olsen Banden der var i så er der intet problem.
Lige nu er det Live at Monterey 1967 med Jim Hendrix Experience. Alle taler om HD men jeg kan ikke forestille mig det skarpere! Jeg skal lige sammenligne med LX5500 om hvor meget det er bedre.
Der er 3 muligheder for lyd på dvd'en og center speaker lyder bedst på almindelig Dolby surround.
At høre Pink Floyd på en volume på mindst 5.0 (6.0 er top for BM8000) er en ting enhver burde opleve især på et old school B&O system. Dark side of the moon lyder kanon fedt og selv en ikke særlig Pink Floyd fan som mig kan varmt anbefale det.
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
| Alle taler om HD men jeg kan ikke forestille mig det skarpere! |
|
|
Oh, boy. Are you in for a surprise  På vort Philips 32PW9551, det eneste europæiske CRT-TV der kan vise HD (720p og 1080i60) er der lysår til forskel fra et LX4500. Moses. Om du kan se forskel, hvis du tilslutter en BluRay via S-Video ? Mjaeh, det tror jeg faktisk godt du vil kunne. Skarpheden burde være bedre end en gængs DVD og det burde være rimelig synligt, omend der er langt op til HD. Jeg oplevede HD fra BluRay som en oplevelese af, at man lige skulle PAL-afvænnes og at det er uovertruffent. Jeg har stadig til gode at se BluRay fra Plasma, Projektor og LCD.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så fik jeg hentet Beocord 5500.

Den fejler intet! Enkelt størrer ridse og lidt små ridser på top. Min konklussion er at den er i samme stand som Beocord 6500. Nu for vi at se om den kan bruges et sted.
Jeg må lige klarlægge at medhensyn til Beosystem 6500 så haster det ikke med en Beogram 6500. Indtil videre skal Beomaster 6500 hjem igen også igang med Beolink/Light. Desuden er Beogram 6500 i samme udbud som Beogram 9000 med samme type priser og uanset om det er til service så løber det hurtigt op specielt hvis det er uden pickup.
Det er meget lavt prioteret vil jeg sige. Sålænge Beogram 8002 kører så er der ingen ko på mosen.
En Blueray player? Ja måske. Min JVC DVD trænger måske til blive skiftet ud. Jeg er PAL vant det kan jeg holde med i men LX og AV9000 gør det ganske fedt.
Desværre så er AV9000 nu til salg. Jeg var for hurtigt ude. AV9000 er ikke helt mig så den kommer på dba.dk senere idag til en 5500kr til at starte med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da lidt surt med AV9000. Tror du ikke det bliver svært at sælge et CRT TV til den pris? Og hvad skal du så have fat i som erstatning? 
Går stadigvæk og overvejer et MX7000 som ekstra TV... Det kunne jo være ganske lækkert!
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit "problem" er at umildbart er der ikke den store forskel fra mit LX5500. For at udnytte Dolby pro logic kræver det Beolab 8000 og 6000 hvilket er en 20.000-25.000kr. investering. Mindre kan vil gøre det og til det har jeg Beosystem 6500 men det udnytter det ikke optimalt.
Som extra tv overvejede jeg Bevision AV9000, 3, Beocenter 1 og Beovision 1. Til prisen var AV9000 umildbart et bud at gå efter på mit nuværende budget. Nu er det tilbage i topform og ifølge udbudet på dba.dk er kun 2 pt i jylland hvor af min er den ene til en fair pris sammenlignet med de andre. Jeg ved dog at Bremdal har en til omkring 10.000kr. og Radioogtvexperten en til 6800kr.
Nu for at se hvad der sker. CRT er ikke så dårligt igen. Jeg er ikke vant til andet. For mig at se handler det bare om et godt signal for et Beovision kan sagtens klare det.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60112283
Bliver det til andet Beovision så bliver det enten Beovision 1, Beocenter 1 eller Beovision 3. Hvis budgetet er der Beovision 7-40.
|
| Til top |
|
| |