Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovision 7-40 er også et rigtig lækker TV! Det er desværre bare alt alt for dyrt... Men hvis man kunne finde godt tilbud på et brugt ville det jo være lækkert!
Hvis jeg finder et MX7000 med drejebord til en god pris så kunne jeg godt blive fristet af sådan en til vores nye lejligheds køkkenalrum. Jeg er sikker på at det ville pynte 
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja prisen er noget høj på Beovision 7-40 og mit største problem er kvaliteten af TV kanaler i forhold til prisen på selve tv'et når man skal op på det pris niveau. En ting er sikker med 7-40 er at det er meget lækkert og en tand federe end andre nye Beovision i udbud!
Jeg er ikke den store MX fan men de er sikkert fine nok og satser man på 7000-8000 så har man da tv til en god årrække. Teknisk set er de meget lig med AV9000 så mere småfejl her og der end selve billedrør som er problemet på nogen Avant modeller.
Har du set denne?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59706947
Hvad med en gør det selv Beomaster 6000 Quad?
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/bang-olufsen/stereoanl aeg-modeller/oevrige/beomaster-6000-quadrofoni/v/an569722910 /
Jeg venter lidt endnu med sådan en.
Medhensyn til AV9000 og Beosystem 6500 forbindelse så er AV jo med Masterlink. Ligeledes kræver AV9000 at altid at være Master i et link setup. Det kræver umildbart en 1610 konverter men da min version er en af de sidste modeler så skal jeg bruge 1611 som jeg allerede har. Endnu en besparelse.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er lige for dyr. Har fundet et til 2000 kr med drejesokkel og fjernbetjening i sort. Den kunne være en mulighed. Beovision 1 synes jeg også er spænde, blot lidt for dyrt for det meste...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Beoworld.org står der at Beo4 fjernbetjeningen følger med til MX7000. Er der nogen der ved om Beolink 1000 også passer dertil?
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg mene at den kan.
AV9000 reagerer på min Beolink 1000mk3.
Det lader til at den AV9000 læser mine tanker da den er gået i strejke!
Jeg skiftede videobånd men der sker intet når jeg trykker på Beo4. Ingen fejl oplysninger. Standby er fint men kun meget kort grøn lys når der trykkes. Jeg testede lige om Beo4 kunne styre LX5500. Ingen problem som sædvanligt så batterierne er gode nok.
Det bliver sjovt at besøge B&O butikken i morgen.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det ser ud til er der både Beolink 1000 og Beo4 versioner af MX7000.
Så spørg lige sælger inden hvad han mener og tag din egen Beolink 1000 med.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet et MX 4500 med fod i flot stand og en god pris. Og efter hvad jeg har læst om den lyder det til at være et spænde TV. Så mon ikke den bliver hentet en af de nærmeste dage
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad søren endnu en som bliver grebet af beovirus?
Lad os håbe at du er lidt mere heldig med det end min AV9000. Den bliver afhentet imorgen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du har allerede fået det solgt? Eller skal det til reperation igen?
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da den nægter at gå på grøn lys starter den ikke og forbliver på standby. Den boble foroven til højre er sensor delen og den foretrækker farven rød fortiden. Somsagt ingen fejl medelse som før så forhåbentlig mindre fejl. Siden jeg fik den har jeg set både video og lidt DVD uden problemer af nogen art. Vænnet mig til Beo4. Igår aftes fandt jeg en Jimi Hendrix video Live at Atlanta 1970 som jeg ikke havde set længe. Satte den i og trykkede så på V tape. Intet bortset fra et kort grønt glimt.
Utroligt men sandt. Måske er det som med min Beomaster 8000. En gang var ikke nok. Den måtte retur og havde skiftet en ting.
Jeg har gået og overvejet hvorfor AV9000 ikke lige er mig og det er nok at Beovision bliver to old to fast. 11 år er det men få har interesse i det. Samtidig er teknologien snart skiftet til digital 16:9 HD og VHS på vej ud. Dolby pro logic er en nu ældre teknologi osv. Det er ikke det optimale Beovision i disse tider men stadig B&O klassiker og salgspriser er som de er.
Sagen er at selvom jeg kobler Beosystem 6500 til for at få stereo + center højtaler så er det surround halløj en spændende mulighed for at lige høre hvordan det så lyder og fungerer. Sagen er bare at prisen på Beolab 6000 og 8000 er en dyr investering for et AV9000 alene. Som det er gået hidtil med min samling så ved jeg at hvis der er en B&O mulighed så skal det undersøges for sådan har det hele tiden været. Eneste mulighed er at investere i det.
Beosystem 6500 og Beolab 8000 klarer alt musik så Beolab 6000/8000 vil være surround only!
Til slut så gør mit Beovision LX5500 det samme på nuværende tidspunkt med bedre holdbarhed trods 1989 på bagsiden. Ingen problemer siden 2006 hvor jeg fik det. Den har enda glimrende stereo.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvem der bare havde råd til at Beovison 7-40 med Full HD Jeg har selv et 37" Samsung TV med Full HD og det ser virkeligt fantastisk ud med Bluray! Så et MX TV ville blot være en sjov "lille" ting at have. Og så syns jeg personligt at det er et rigtigt flot TV som ville passe fint i et hjørne i køkkenalrummet i vores nye lejlighed Til alm. TV kiggeri mens man laver mad osv vil den jo være ganske fin.
Du kunne jo overveje et Avant TV med indbygget DVD?
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovision 3-32 er også et lækkert TV, og så er det jo i widescreen format. Så hvis det skal være dit "hoved TV" så vil det uden tvivl være et godt valg.
Jeg har lige modtaget BeoForm 1 hovedtelefoner med posten idag - kors hvor er de lækre! 
Men vi må jo se hvem af os der for et B&O TV først og hvilken model det så bliver 
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem der får B&O tv først?
Det må være vedkommende. Jeg er stadig ejer af LX og AV9000.
Nu for at se om det bliver solgt. Indtil videre er der ingen henvendelser.
AV9000 er kommet hjem igen. Der var en overset lodning så ingen ekstra regning for det.

Beomaster 6500 + Master Control Panel er ligeledes kommet hjem da jeg forhørte mig på hvordan det gik fik jeg at vide at det ville nok ende på 3300kr eller mere. Ja tak så bare drop det og lad mig betale for fejl eftersyn. Ja jeg ved hvem der kan lave det ordentlig for en rimelig penge istedet så sådan bliver det. Lige nu sidder jeg og lytter til Beosystem 6500. Den virker som før men jeg har sat AV9000 til istedet. 1611 konverter ændrer ML til AUX også passer det fint sammen. Den sidste type AV9000 som min bruger 1611 istedet for 1610 AV9000 audiokit.

Den sættes så ind i den ledige ML port på AV9000, tilsluttes 220V og så AUX til Beosystem 6500.

Den store fordel er nu at jeg har center højtaler + stereo fra Beosystem 6500. Den vælger det automatisk når det er valgt via fjernbetjening.
Jeg har set på QXL at der er en kæmpe samling B&O. Måske er der nogen der kunne være intereseret? Er der nogen der kender ham Golfgti1985? Han er meget på QXL med B&O specielt en hvid Beogram 6002.
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/bang-olufsen/stereoanl aeg-modeller/oevrige/lot-bo-40-apparater-i-samlet-bud/v/an57 0579532/
Ok mit Beosystem 6500 var til en meget fair pris og hvis der er nogen der ville gøre noget i samme stil så se her:
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/bang-olufsen/stereoanl aeg-modeller/beogram/bo-anlaeg/v/an570357060/
Medhensyn til fjernbetjening så findes der ikke Master Control Panel til Beosystem 7000. Beosystem 6500 kom det første år med 6500 MCP og andet år Beolink 7000. Derefter Beosystem 7000 med Beolink 7000. Beo4 og Beolink 1000 kan benyttes somsagt men ikke til alle funktioner. Den store fordel er at du skal ikke lede land og rige rundt for at finde en passende MCP til det her system.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocord 5500 er nu udstyret med 7 pins. Typisk var der kun 5 men jeg havde lige 2 fra et ubrugt kabel som kunne benyttes.
Så selve Beosystem 6500 er nu med 4 enheder og virker 100% bortset fra de højrekanaler.

Jeg har aldrig været helt vild med det matte look på 5000/5500 og hvid har nok altid været favoriten men stål/krom går an så Beosystem 6500 beholder jeg. Beocord 5500 vil jeg nok komme til at bruge til at kopiere nogen Jimi Hendrix bånd. Til 195kr. er den ihverfald pengene værd.
Tillyke med de hovedtelefoner Mr. Tarantino.  Selv overvejer jeg U70 for at matche Beolab 8000 systemet. Det er bare ikke helt blevet til noget endnu.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Dem er jeg virkelig glade for! Men det er da lidt surt med det AV9000, altså at det ikke lige var noget for dig alligevel.
Har lige fået købt en masse Bob Dylan plader, 7 stk. til 200 kr, det er sgu billigt! Og så har jeg lige fået Metallicas Kill Em All og Ride The Lightning i de lækre 45 rpm Deluxe udgaver til hhv. 150 og 130 kr stk, de er da for lækre! 
Ellers er jeg igang med at finde nogle spænde kassette bånd på Ebay.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kryber jeg til korset så er det også lige udgiften til selve servicen der driller. Det er lidt op til skæbnen. Hvad end der sker er det helt ok. Til udbudsprisen var det jo ganske glimrende. Jeg burde bare havde ventet og arbejdet på indkomst istedet. Lille fejl? Hvem ved før det har været til service. B&O service tager bare deres timepriser for det og jeg ved ikke hvem der kan lave det ellers for Martin laver ikke Beovision kun audio produkter.
Den er løbet op i hvad andre egentlig sælges for men så er den da genemset til prisen. Måske det ender lykkeligt men andre Beovision ville måske være mere velegnet?? En investering af Beolab 6000 og Beolab 8000 har et par lys punkter som gensalgs værdi eller kan benyttes til nyere Beovision/audio osv. Lyden er sikkert god som surround. Er ikke så meget i tvivl på den front.
Sikke da nogen gode indkøb du får foretaget dig fortiden.  De 4 første Metallica skiver er noget man må have og de nyeste udgaver lyder kanon. Selv spiller jeg mere mine TDK MA-XG versioner da der ikke er mere end 2 numre på hver side. Så varer de længrer. Jeg mangler stadig at købe Justice for all da den koster en 500kr. eller der omkring for den store udgivelse af den. Den kan fås med 2 lper men det er ikke nok for mig.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har da osse afleveret at købe den store LP box med det nye album, det synes jeg nu er et fedt album. Så du har overspillet dem til bånd så? Hvordan er lyden der?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så kan det være du beholder dit AV9000?
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Death Magnetic har jeg god kendskab til. Fulgte med på missionmetallica men har ikke fået den købt endnu. Stor vinyl boks + coffin box er heller ikke lige for pengepungen lige nu.
Hvis jeg kan betale service uden at sælge AV9000 så beholder jeg den nok. Måske svær forlovelse? Kort og godt for det meste er den som mit LX i andet design. Med surround setup kunne den måske stige i graderne. Stereo+center hjælper en del men LX virker ligeså godt med AUX genem Beosystem 6500. Der er en gut på Beoworld som har ændret et par AV9000 til DVD istedet for VHS. Der findes youtube video af en af dem:
http://www.youtube.com/watch?v=5v1nSocU2Ds
Jeg har ikke en skid imod VHS. Min samling af bånd er en stor flytkasse fortiden så jeg vil gerne kunne afspille dem når jeg ønsker det. Dvd eller BLueray kan køre ved siden af når jeg få fundet en AV2 expander. Langt ude i fremtiden kunne den være soveværelse med surround og en MPAV altså fuldt setup men ikke linket yderligere da den kan kun være Master i et setup.
TDK MA-XG er topkaliber metal bånd. Selv med de år på bagen. Mine 60 minutters er stemplet 1991 så er lyden meget tæt på Beogram 8002 og jeg skal spidse ører for at høre forskel hvilket jeg ikke har gjort. Beocord 9000 optager jo så fremragende at jeg ikke sætter spørgsmåls tegn. Jeg kan sagtens høre hvis pladen lige kunne trænge til rensning inden optagelse.
|
Til top |
|
|