Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da virkeligt fedt ud med den ombyggede AV9000, men det har næppe været billigt...
Men jeg håber da at du ender med at beholde dit TV, det ville jo være synd at skille sig af med det efter at have brugt en del penge på at få det lavet.
Jeg kigger fortsat efter et spænde TV, men har lidt svært ved at bestemme mig for hvilket et...
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "renoveret" kabinetterne på mine gode gamle Beovox M100-2, og de er nu blevet rigtigt flote. Se denne tråd med billeder, samt diagram for den indbyggede elektronik og delefilter: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74344&P N=1
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja netop. Jeg kan nok ikke få en bedre AV9000 og det nok også den største grund til at se om man kunne finde penge på anden vis.
Som med det meste af min samling specielt ved overgangen til Beolab 8000 så gik jeg hurtigt over til at købe mere eller mindre defekt på grund af alder og indkomst + det faktum at Martin skal nok klare det. Alt hvad jeg tiltrak trængte til kyndige hænder. Med Beosystem 6500 går det dog fremad.
Erlingt: Lækre højtalere må jeg sige. Hvad har du gjort? Lindolie og slibning? Beskriv det da mine M150 godt kunne trænge til en tur. Hvad kostede de dengang og hvad fik dig til at vælge dem? Hvor er de købt?
Idag var jeg lige et smut i den genbrugsbutik hvor jeg fandt Beocord 5500. Bortset fra et Beovision 7702 som matcher mit hvide 6000 system så var det B&O frit område. Dog så jeg et andet sted Beovox S30 i palisander men jeg kan ikke bruge dem nogen steder. Det blev til 3 Deutche Grammophon med Beethoven og 1 Danske Tonefilm melodier fra diverse 30'r film bla. odds777 med Liva Weel. Den har jeg på vhs og den er ganske god med udemærket musik. Desværre så er pladen ikke for god og der var ingen inderpose så den måtte jeg købe på vejen hjem.
Ved aflytning så var der en masse overflade støj selvom jeg rensede siden med mit trofaste AM record clean spray. Videre til Wilhem Kempff med klavier koncert i Cmol. Det samme men pladen havde ingen synlige ridser og hvornår er klassiske plader mishandlet? Jeg blev lidt stædig med AM så efter mindst 5 gange spray og tør af er der så lidt støj at den kan nydes. Næsten på cd niveau men jeg kan give den en gang til. Knofedt gør underværker.
Det er noget af en opdagelse. Hvis vi nu tager Justice for all med Metallica så har jeg forsøgt at finde en uden overflade støj og efter 2 køb så er det ikke lykkes. Så kom de her Deluxe udgaver og de er bedre men dyre.
Så plader med meget overflade støj renses så mange gange det behøves med AM plade rens.
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erlingt, de er flotte de M100-2. Havde selv S45-2, og M100 minder meget om den i proportionerne. Mine var også palisander, kunne egentlig bedre lide eg, men palisander var næsten lig beovox dengang. Du må da næsten have haft 4400 ved siden af dengang?. Du har vel ikke tænkt dig ny finér, for det kan man da ikke få tilpasset til alu-kanten?
Anderz: Ser at du ryger lidt deropad i rep-regninger. Mon ikke du skulle prøve selv at lave det? Jeg har mine Quader til vurdering hos forsikringen pt. Kommer de retur uden erstatning/ikke lavet, tror jeg nok jeg laver dem selv via hjælp fra bl.a. de gode folk her på sitet.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske men outsourcing til nogen der kan deres kram til fingerspidserne er hvad jeg foretrækker nå det gælder mit B&O. Jeg har en hvid VX7000 til hjemmefusk og den kører ikke endnu.
Lige pt er jeg ved rense den sidste side med To live is to die og Dyers Eve på Justice. Min teori holder stik. Det er virkeligt luksus at lytte til vinyl efter at vide hvordan den plade har lydt.
Jeg fortryder ikke hvad det har kostet hidtil. Hvis det ikke var B&O hvad så? Så kunne man skifte HIFI ud konstant og bruge størrer formue på det. Hvad er alternativet til Beogram 8002? Martin var dengang min sidste løsning på at få den til at virke ordentlig for jeg anede ikke hvad ellers der var at gøre. Jeg er til design og alt andet end B&O siger mig intet. The rest is history som man siger. Den Beogram 8002 spiller lige pt mens dette skrives stadig uden nykker siden 2007. Desuden på et SU budget så det er ikke til at klage over.
Så er der også en ære i at holde gammelt B&O kørende for det fortjener det. Der er 2 muligheder enten finder man det der er ok eller også finder man en der kan lave det ordentligt først. Ældre B&O kan have en blakket fortid med andre former for "service" af ukyndige hænder. Der var BM8000, AV9000 og BM6500. Få ved hvordan. Hvid BM6000 havde skiftet noget som var ok gjort. Nå ja så var der lige BG8002 som fik service af en der burde være fagmand til den pris det kostede.
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Erlingt, de er flotte de M100-2. Havde selv S45-2, og M100 minder meget om den i proportionerne. Mine var også palisander, kunne egentlig bedre lide eg, men palisander var næsten lig beovox dengang. Du må da næsten have haft 4400 ved siden af dengang?. Du har vel ikke tænkt dig ny finér, for det kan man da ikke få tilpasset til alu-kanten?
|
|
|
Ja, de blev rigtigt flotte, så nu fik mine S45-2 lige den samme omgang  Jeg havde - og har stadig - en Beomaster 8000, den er dog lige pt. kørende med et par RL-140. Men kombinationen BM8000 og M100 er helt forrygende. Uha nej, jeg har ikke tænkt mig at pille ved finéren. Efter linolie behandlingen er den helt OK igen. M100's finér er hel og pæn. Men desværre har den ene S45 et lille hak i den ene kant; men det må kunne "læppes" med noget kunsttræ. S45-2 efter olie/slibe behandling:
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er godt nok fine de S45-2 i palisander det må jeg sige. Godt at høre at du passer på sagerne.
Jeg har tidligere nævnt et par S45-2 i eg som blev købt i 1979 af et familiemedlem. De er ikke lige længre i brug da min far har lånt min hvide Beomaster 6000 på ubestemt tid hvilket passer ganske fint. Jeg savner den ikke rigtigt. Medhensyn til mine link planer så mangler jeg stadig nogen MCL2A moduler. Som det er så vil jeg nok bruge de S45-2 på mit lille kontor. Som det ser ud så skal jeg bruge 4 stk. MCL2A, 1 stlk MCL2AV og en MCL Expander.
Den ultimative luksus med musik på badeværelset vil kræve et par Beovox CX50 og det vil så være alt hvad jeg kræver højtaler mæssigt bortset fra Beolab Penta til Beosystem 6500.
Jeg kunne så ikke lade denne aktion smutte i den forbindelse:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200338 766740
Det er utroligt. Selvom det er udgået samt at mcl systemet udgik omkring 1994? så findes der stadig ubrugte MCL produkter rundt omkring. Dette er den 3 pakke som jeg køber. Jeg kan ikke klage.
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
S45 er en fin højtaler med nogle tiltalende proportioner, en ægte klassiker og der er stadig mange af dem -ingen problemer med bas der mørner, måske er det det hvide talkum de har smurt på? Frontstoffet var dog forbandet svært at få af og på. Mine havde en gennemsigtig membran i diskanten på den ene og sort i den anden. Jeg ser erlingt's også er gennemsiigtig.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er endnu gang i Beocord 1600. Dagens spørgsmål var lige hvordan man optager på den.
Jeg har ingen manual så jeg måtte forsøge mig lidt frem. Da jeg har en noget nyere Tascam 4 spors til kassetebånd har jeg en smule kendskab til hvordan.
Step :
Skab forbindelse til det du vil optage fra:

Som det ses forbindes DIN stik 1 til Beomaster tape2. Her er brugt et gammelt 5 polet DIN i begge ender.
Step 2:
Spol bånd hen til hvor der ønskes at der skal optages. Sæt den ønskede optage hastighed.
Step 3:
Juster playback levels fra Beomaster. Sæt Beocord 1600 i record pause. Tryk for spor 1-4 samtidig med at du vælger play. Dette er record mode.
For første spor af 4 tryk left for venstre kanal. AUT for at VU meter forbliver under det røde felt. Beocord 1600 er følsom i den retning. Hvis der er højtalere sat til Beocord 1600 juster lyd, bas og diskant til det ønskede.

Så jeg prøver lige at overspille min første Beocord 9000 TDK MA-XG90 med Ride the Lightning. Er ved Fade to black pt. Beovox CX100 er sat til Beocord 1600 og den er så forbundet til Beomaster 8000. Beocord 9000 afspiller Metallica med dolby C.
Det bliver spændende dette her. 
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Resultatet blev ikke særligt godt.
Level for lav, for meget bas og en smule støj.
Jeg fandt dog en Beocord 1200 manual som kunne fortælle mig at de 2 DIN stik på siden er til mikrofoner henholdsvis spor 1 og 4 samt 2 og 3.
Nåda ups Så den rigtige måde er at bruge den såkaldte AUX stik som sidder i bunden ved siden af højtalere stik left og right.
Dernæst benyttes den anden fader fra venstre til at indstille input samt at aux knap (nr 2 fra venstre nederste række) trykkes ind.
Det gav en vældig forskel. Utrolig meget bund og næsten kvalitet men top frekvenser svinger ud og ind ihvertfald i starten af båndet. Støj er der næsten intet af.
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 26 Maj 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
S45 er en fin højtaler med nogle tiltalende proportioner, en ægte klassiker og der er stadig mange af dem -ingen problemer med bas der mørner, måske er det det hvide talkum de har smurt på? Frontstoffet var dog forbandet svært at få af og på. Mine havde en gennemsigtig membran i diskanten på den ene og sort i den anden. Jeg ser erlingt's også er gennemsiigtig.
|
|
|
Synes faktisk også de spiller ganske udmærket. Lyden er måske ikke korrekt, men den er engagerende.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@BjarkeHedegaard: Nu er jeg jo bekendt med, at du har fået "slæbt" lidt gammelt B&O udstyr til huse, kunne du ikke smide et par billeder af det, så vi alle kan nyde det fine design.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen here goes:
Beovox 1000?

Beomaster 1200:

Disse 2 ovenstående komponenter er nu erlingt's. 
Beogram 8002:

Beomaster 6000:

__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, Beomaster 1200 og Beovox 1200 er mine; men det går jo nok lige lidt tid, inden jeg kommer til "djævle øeen" og får dem hentet. Så det er dejligt med et billede, så jeg kan kigge lidt på dem, indtil de kommer helt i hus. Tillykke med Beomaster 6000 og Beogram 8002.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Jep, Beomaster 1200 og Beovox 1200 er mine; men det går jo nok lige lidt tid, inden jeg kommer til "djævle øeen" og får dem hentet. Så det er dejligt med et billede, så jeg kan kigge lidt på dem, indtil de kommer helt i hus.
Tillykke med Beomaster 6000 og Beogram 8002.
|
|
|
Ja, og den er dælme i god stand den Beomaster 1200! Kommer til at have 5 forstærkere stående på mit lille kollegieværelse. Pladen begynder at blive trang! :p __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at få den hjem - den er jo lidt af et ikon på dansk designkunst. Den blev 1972 valgt som et af syv Jacob Jensen produkter (listen er siden blevet udvidet til 11 produkter), der var værdige til at blive inkluderet i Museum of Modern Art i New Yorks samlinger. Nyd dem alle her: B&O på Museum of Modern Art
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at se nogen billeder Bjarke! 
De seneste nyheder med samlingen er som følger:
SMMC2 skal have ny nål. Efter en rensing for skidt bøjede den sig lidt for meget. Den bliver sendt til ham i Tyskland på et eller andet tidspunkt snarest.
Ingen henvendelser på AV9000 og regningen er der fundet en løsning på så jeg beholder den i et godt sykke tid endnu.
Beocord 1600 er nu reseveret da en i Kbh leder efter en. Jeg ved ikke hvad jeg skal beholde den for men den er da cool nok.
Det er tæt på at jeg har funde MCL link 2047 nummer 3 i ubrugt stand. Nummer 2 er under forsendelse. Er der nogen der har en MCL Expander tilovers?
Beomaster 6500 og Beocord 6000 skal snart til Martin i Kbh så de kan virke 100%.
Jeg hørte ellers lige de Beolab Penta MK3 der er til salg her i byen. Meget pæne og ja de lyder ganske godt. Pris en 10.000kr. De har været der et par år i butikken men ikke stillet op sålænge. De ville være meget ideele til Beosystem 6500.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Jeg hørte ellers lige de Beolab Penta MK3 der er til salg her i byen. Meget pæne og ja de lyder ganske godt. Pris en 10.000kr. De har været der et par år i butikken men ikke stillet op sålænge. De ville være meget ideele til Beosystem 6500. |
|
|
Det må også siges at være en fornuftig højttaler.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de spiller ganske fedt og i forhold til pris, stand og lokation er det fair nok. De er nogen af de sidst producerede med lav antal brugs timer på bagen. Lad os håbe at det bliver dem.
Desværre så var der en der greb chancen for Buy it now for den 3 MCL 2047 på ebay.uk men scannede lige Ebay.de her til aften:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageNa me=STRK:MEWNX:IT&item=220424776379
Yes samme fyr fra Østrig som solgte mig nummer 1.
Nummer 2 er lige på trapperne. Så det vil sige 1 MCL 2047 og 1 MCL Expander tilbage.
|
Til top |
|
|