Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

For en måneds tid siden sendte jeg min BG 4002 til tjek, da hastigheden ikke var helt stabil (varierede minus 15-20%). Jeg
kender heldigvis en tidligere B&O rep. som er villig til at ordne mit gear gratis . Han har fundet ud af at relæet, som skifter
hastigheden(flip-flop med guldkontakt-noget) er defekt og skaber en dårlig/løs forbindelse. Til gengæld har han ikke den
pågældene reservedel i sit lager. Er der tilfældigvis én på foraet, som har et af disse relæer? Jeg vil utroligt gerne have den til
at virke igen, da jeg er blevet meget træt af min BG 5500 med en halvt rådden MMC-2 som forvrænger ret meget i diskanten...

Mvh. Søren Hammer

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Ved godt man ikke må reklamere for salg. Men for at læsere af denne tråd kan komme med sælger jeg nu min BM8000 med terminal samt beovx ms150. Se ksb
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej Old_school

Jeg har lige set din annonce på Dba.dk med Beomaster 8000 og Beovox MS150 og jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at du har skrevet at dine Beovox MS150 er 3-vejs, men de er 4-vejs. Diskant, mellemtone, bas og subwoofer.

Fortsat god aften.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Loudspeaker skrev:

Hej Old_school

Jeg har lige set din annonce på Dba.dk med Beomaster 8000 og Beovox MS150 og jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at du har skrevet at dine Beovox MS150 er 3-vejs, men de er 4-vejs. Diskant, mellemtone, bas og subwoofer.

Fortsat god aften.

M.v.h. Loudspeaker

Tak for det, min ikke det går? Jeg har ikke haft henvendelser endnu, må håbe på SP pengene, men det er da rimelige priser mener jeg.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Søren Hammer:

Få fat i Martin(Dillen på Beoworld) vedrørende den Beogram 4002.

Den MMC2 burde fikses. Enten finder man en anden eller få den lavet. Retip af Aksel i Tyskland kan anbefales ifølge mange på Beoworld og jeg skal havde min SMMC2 afsted. Han anoncerer på Ebay.de.

http://cgi.ebay.de/CARTRIDGE-REPAIR-BANG-OLUFSEN-MMC-1-2-3-4 -5_W0QQitemZ350134625200QQcmdZViewItemQQptZPlattenspielerzub eh%C3%B6r?hash=item5185a663b0&_trksid=p3286.c0.m14&_ trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1229%7C240%3A1318% 7C301%3A0%7C293%3A2%7C294%3A50

Her er Beoworld diskussion samt anmeldelse af Aksels arbejde kontra Soundsmiths monopol.

http://forum.beoworld.org/forums/t/26846.aspx

Beogram 6006 driller lidt da jeg ville høre den her i weekenden. Selve armen gik halvt tilbage efter 1 plade. Den kom fri men ved play kører den ind men sænker ikke pickuppen ned. Træls så den må snart afsted til Martin.

Ellers går det fremad med MCL samlingen. Da jeg sender besked til ham i Østrig om at jeg har foretaget Buy it now nævner jeg at jeg skal bruge 4 af MCL 2047. Beskeden tilbage lyder så at jeg er heldig for 99 euro ekstra kan jeg få nummer 3 fra ham i samme stand som ellers.

Det opfylder de 4 MCL 2047 som der kan være her på 80 kvm. I sove afdelingen bliver der jo X stra tvkit. LX5500 er flyttet derind hvilket er ganske cool. Desværre så siger MCL manualer at 4 link moduler er maks og der skal bruges MCL2 Expander for yderlige 3*4 linier. Naturligvis er det udgået ligesom MCL2047 og alt andet B&O med over 5 år på bagen så jeg søger for det skal nok dukke op.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en pakke til.

Ja det samme som MCL 2047 nummer 1. Dette er så nummer 2 som kommer fra Tyskland. Det skulle helst være ens og det er det også med en enkelt undtagelse.

Hvad søren? Har de glemt en Beolink 1000 eller hvad? Nej det er bare et stykke karton med instruktioner på bagsiden for montering.

Selve holderen ser således ud:

Så jeg kan kun sige at det er en vellykket aktion. Det bliver fedt at få det installeret.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

HJÆLP!!!!

Jeg ser et par stykker kabler på ebay med IR led i den ene ende men mini jack i den anden. Problemet er at jeg ikke ved hvad stik der passer i den IR reciver box.

Det er det guld farvede stik. Hvad passer der til???? Nogen bud?

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz

Hvis du mangler et møbel til dit Beolab 8000 system, så er der et billigt her.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

sumon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt rundt efter et forum til at poste mit spørgsmål, og er kommet frem til, at det her kunne være det rigtige..

Jeg er egeren af en beomaster 2400. Beomasteren har fået en irreterende baggrundsbrummen, der bliver højere, jo mere man skruer op. Mit bud er, at det har noget med kondensatorene, men hvis nogen har et bud på, hvad det kan skyldes, så ville det være rart. Hvis nogle skulle være i humør til at lave en lodetegning, så vil sætte ernorm stor pris på det .

håber nogen kan hjælpe mig med dette, da jeg ellers er meget tilfreds med mit anlæg.

mvh. Sumon
Til top Vis sumon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sumon

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Velkommen til.

Det lyder til at du har lidt kendskab til elektronik så mit bedste bud er at henvise til min B&O service mand Martin/Dillen på Beoworld.

Han har som den eneste sæt med kondensatorer specielt til de gamle Beomastere og mange andre. Jeg ved at der følger tydelige instruktioner med. Hvis ikke du selv kan lave det kan du få ham til det for en rimelig pris da han er privat og ikke butik.

Jeg har sendt en besked til dig vedrørende Martin's kontakt infomation.

sumon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for det hurtige svar Anderz. 

Jeg vil prøve at kontakte Martin og høre, hvad han siger til det.

Hvis nogle mene det kan skyldes andet end kondesatorer, så må i meget gerne poste et svar..

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Selv tak.

Det er svært at sige medmindre den er på service bordet med en kvalificeret mand til at lave den.

Sidste nyt!

Jeg leder nu efter MCL2047 link nummer 4. Sælger har informeret mig at det viser sig at den nummer 4 han skulle sende er et Xtra tv kit. Den kan bruges men mangler først og fremmest tranciver og har så nogen extra funktioner der ikke kan bruges til så meget medmindre men ønsker det såsom mulighed for aktive Beolab højtalere og en særskilt Beogram, Beocord.

Så jeg er stadig på jagt.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

sumon skrev:
Tusind tak for det hurtige svar Anderz. 

Jeg vil prøve at kontakte Martin og høre, hvad han siger til det.

Hvis nogle mene det kan skyldes andet end kondesatorer, så må i meget gerne poste et svar..

Hej sumon

Jeg er pt. igang med at restaurere en Beomaster 1200, som bl.a. led at det samme problem. I dette tilfælde var det en død ladelyt i strømforsyningen, som lige skulle skiftes. Jeg er meget sikker på, at det er det samme problem, du har.

Jeg har desværre ikke noget diagram til Beomaster 2400, så jeg kan ikke lige hjælpe dig tættere på, hvor du skal tage fat. Men prøv at lukke den op, og se om der er en stor kondensator i nærheden af transformatoren - så er du sikkert på rette spor.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

sumon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej erlingt.

tak for svaret, det lyder da som noget der bør kgges på.. Men nu må vi se, det ser ud til der er en del ting man bør skifte på sådan en gammel sag, så det er spørgsmålet om det stadig kan betale sig..

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

sumon skrev:
Hej erlingt.

tak for svaret, det lyder da som noget der bør kgges på.. Men nu må vi se, det ser ud til der er en del ting man bør skifte på sådan en gammel sag, så det er spørgsmålet om det stadig kan betale sig..

Well i første omgang er en kondensator da en ret lille investering?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hvis man har fulgt med på hele denne tråd så er der vel ingen tvivl om hvad der kan svare sig at gøre med ældre B&O hvis man ønsker at beholde det langt ud i fremtiden.

Nogen modeller er ikke så eftertragtede og den mindste fejl trækker prisen ned trods det at de i top stand lyder vældig godt for alderen.

Beomaster 2400 blev lavet 1977 til 1982 så sådan en svend kan godt trænge til lidt service efter så mange år. Da den er simpel i opbygning koster den ikke det store at se efter. Går du selv sålænge uden lægetjeck?

Undgå B&O butikker og find en privat mand der kan sit kram. 

Hvad er et alternativ til prisen på at lave din Beomster 2400?

sumon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg havde den til reperation hos en uatoriseret privat mand, derbare lavde lidt for sjov... Han havde ikke de originale dele, men det kan jo også være svært at skaffe efter så mange år.. (?)

Man kan sige alternativet er simpelt at købe en ny brugt, som har været til eftersyn inden for en relativ kort tidsgrænse...

Hvad vil i mene er rimeligt at gi' for et servicetjek plus diverse små reperationer, jeg ved godt der kan  dukke ting op, som jeg endnu ikke har kendskab til?

Jeg har kontaktet Martin, som der er blevet refereret til tidligere i denne tråd...

sumon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået svar fra Martin, som skriver følgende:

"Hej,

Hvis jeg skal skifte hele sættet, tager det et par timer eller tre, dvs. måske 1000-1200 Kr. Det er
rigtig mange komponenter, der skal skiftes.
Skal jeg blot udføre en egentlig udbedring af de(n) aktuelle fejl, ligger prisen nok på omkring 600.- inkl. komponenter.

Martin"

hvad mener i om det tilbud, og vil det være svært selv at skifte kondensatorene, dem kan jeg få af ham til 270 inkl forsendelse...

I prisen for reperationen kommer, at jeg skal have hele baladen sendt til bagsværd, mens jeg selv bor i sønderjylland

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ferm til at lodde og begå dig i elektronik så skulle det ikke være et problem selv at gøre det.

Umildbart er der kun det brummeri på tale pt. Langt henad vejen vil du kunne komme med at få foretaget en udbedring. Det har han gjort på meget af min samling til stor tilfredshed. Sagen er at den egentlige årsag først findes når den er åben og han ser på det. Som du kan læse af han's svar så kender han godt til din Beomaster 2400 allerede hvilket er de bedste tegn du kan bruge. Det er svært at finde andre.

Andre Beomaster 2400 har samme alder og vil også gve problemer på et eller andet tidspunkt. Mange af dem er typisk ikke lige serviceret men sælges med risiko for at der er fejl som er årsagen til selve salget.

En Beomaster 2400 vejer 7,6kg før indpakning hvilket svarer til mine Beovox CX100 hvilket blev en 100kr. i forsendelse fra Nordsjælland til Herning.

Nu ved jeg ikke hvad din har kostet dig men i forhold til alternativer?

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp

Ja den til 650kr. er i Kbh. og han vil helst ikke sende.

Det skal siges at jeg anbefaler kun Martin fordi han kan sit kram. Jeg får ikke procenter!

En B&O butik tager cirka. 300 eller mere pr time og reservedele er en by i Rusland når de er over 5-10 år gamle.

Jeg var i Holstebro, nu Herning så afstanden lyder som en undskyldning for at logisk ikke at få det ordnet.

Den bedste værdi for din Beomaster 2400 ville være at blive lavet. Dels for din egen brug, dels for eventuel ny ejer, dels for at holde den i live.

Det er ikke lige på ældre B&O man skal være smålig. Sådan går det nogen gange. Det betaler sig i det lange løb.  

sumon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

tja.. jeg synes det er en smule i overkanten at betale 1000-1200 kroner for at få dt hele lavet, hvsi jeg skal tage et kig i pengepungen , jeg overvejer lidt selv at prøve kræfter med det, men jeg er endnu ikke sikker på, om jeg kan finde ud af, hvordan det skal gøres...

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes