Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også det lyder ret dyrt, hvis du er så heldig det kan klares med en kondensator. Kan jo være du kunne være heldig ved at skifte den erlingt foreslår. Ikke at det er nogen garanti for noget som helst selvfølgelig.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dyrt?
Minder mig om min Beomaster 2000 '80r tilbage i 2003. Jeg havde fået den sammen med en matchende Beocord 2000. Begge dele duede ikke men til de 200 -250kr. havde jeg alle 3 enheder til Beosystem 2000.
Nogen tid senere havde en Total butik set på det. Det kommer til at koste en 1200kr. Kan det svare sig? Ja. Så lav det.
3 år senere solgte jeg det til 2000kr. Fejl var der ikke.
Det kan sagtens betale sig.
Samme Total lavede for en 2200-2300kr. på min Beogram 8002. Næsten døden nær 3 måneder efter. Desværre ingen garanti her. Den er jo brugt. Martin fiksede den til en 800kr. Den spiller stadig fejlfrit. Dyrt? Lidt men hvad den giver mest værdi i ok stand.
|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin plejer at levere en liste med der viser hvilke komponenter der skal skiftes så med mindre du er i tvivl om hvad der er op og ned på en loddekolbe er det da, til 270 kr. værd at give det et forsøg, synes jeg. Prøv at spørge Martin om han medsender en sådan liste. Diagram kan hentes på Beoworld eller andre steder. Med Martins liste samt et diagram i hånden burde de fleste kunne gøre det selv.
God fornøjelse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
For dyrt?
Minder mig om min Beomaster 2000 '80r tilbage i 2003. Jeg havde fået den sammen med en matchende Beocord 2000. Begge dele duede ikke men til de 200 -250kr. havde jeg alle 3 enheder til Beosystem 2000.
Nogen tid senere havde en Total butik set på det. Det kommer til at koste en 1200kr. Kan det svare sig? Ja. Så lav det.
3 år senere solgte jeg det til 2000kr. Fejl var der ikke.
Det kan sagtens betale sig.
Samme Total lavede for en 2200-2300kr. på min Beogram 8002. Næsten døden nær 3 måneder efter. Desværre ingen garanti her. Den er jo brugt. Martin fiksede den til en 800kr. Den spiller stadig fejlfrit. Dyrt? Lidt men hvad den giver mest værdi i ok stand.
|
|
|
For pokker Anderz, det kan jo være manden ikke lige har pengene. Det er god og velargumenteret logik du bruger, men omvendt er 1200 kroner jo også mange penge for en gammel forstærker der aldrig kommer til at lyde decideret godt. Men hvis man er entusist vil jeg give dig helt ret. Jeg har al respekt i verden for dit engagement, men det er jo ikke sikkert, at de 1200 kroner synes lige så vel givet ud for andre.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske og repekt for det men alt mit B&O er skaffet på et SU/kontant hjælps budget hvilket er næsten det samme. Hvis ens indkomst følges begrænset så er det uden grund for du kan altid finde nye muligheder for at forøge den. Der er kun din egen grænse på hvor meget du tjener.
Jeg er sikker på at en Beomaster 2400 lyder ganske fornuftigt og sådan kan lyde som da den var ny hvis ikke den gør det.
Du skal være sølv eller guld medlem for at hente manualer/brochurer på Beoworld. Måske Peter Pan kan hjælpe?
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
En Beomaster 8000 har 2*150 watt i 8 ohm så Beovox muligheder er der ikke så meget af.
Mine er M150 som er de næst største. Kommer fra en Qxl aktion med nye original enheder men var uden fødder men dem har jeg fundet.

|
|
|
Rigtig fede M150eren. Jeg har haft fornøjelsen af, at lave flere sæt af dem. 150.2eren, spiller efter min mening lidt bedre, filteret og enheder er noget anderledes. Plastic-enheden fra 150.0 holder ikke i limmen rundt om svingspolen, så de går gerne fra efterhånden. De rasler når tiden er kommet til, at få nye. Man kan heldigvis godt bruge enheden som de brugte i de senere serier....nemlig en tektil dome fra Vifa....og de holder faktisk rigtig godt. Faktisk plejer diskanterne og de nye mellemtoner at holde godt. Der er mere "horn" ladning på .2eren. Fælles for dem begge, er at de kan spille noget bedre uden sikringskredsløbet. Den er let at fjerne, og man kan også flotte sig med bedre kabler, men er ikke et "must". Jeg har ikke erfaret nogen form for overlast, kun bedre lyd. MS150eren skuffer ret meget, efter min mening altså, men perspektivtet og sammenhængen i lyden er ikke på højde med, hvor godt M150er kan lyde. Jeg købte en Dali 18, og bruger basserne fra dem til mine B&O projekter. Det er nogle Vifa "longthrow" enheder med gummi ophæng, og front ventilering. 900 kr. for et sæt, hvor man har fire virkelig gode enheder. Eller har jeg også brugte Scanspeak basser (med skumophæng) som nok er det bedste jeg har hørt. Prisen på SS basser er nok i overkanten.....men kan anbefales. Mvh S80eren og S120eren er nogle fine højttalere, som udmærker sig ved at være små, men gode. S80eren er lukket kabinet S120 er med "spaltebass", som er en anden variant af reflex. De spilller efter omstændigerne ret godt. Jeg er med andre ord, godt skudt i denne serie højttalere. Man kan være heldig, at finde dem med defekte basser for mellem 200 - 1500 kr. sættet. Gode kandidater til DIY renovering, eller hvis man nu ren faktisk synes som det fede Jakob Jensen design! Cheers PB __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for dit indlæg!
Et af de tidlige billeder af den ene af mine Beovox M150. Ja ja billedkvaliteten blev bedre med tiden.

Ja bas enheder var skiftet da jeg købte dem til originale så udover det ved jeg ikke noget om delefilteret og hvad der står på basenheden. De har altid været min bedste højtalere og jeg nyder dem tit. De spiller musik så neutralt som de var designet til. Bund og dynamik kan de sagtens levere.
Mine Beovox S80.2 og S120 blev gået efter men dem er jeg ligeså glade for. Jeg manglede bare 1 par men S120 i white editon tæt på Martin? Go for it!

Der er en mere tydelig bas iforhold til Beovox S80.2. Min far låner dem på ubestemt tid og han er ganske tilfreds iforhold til hvad stereo der ellers har været genem tiden. Noget skod for det meste.

Beovox S80.2 nyder jeg så sammen med Beosystem 6500 og ind imellem AV9000 hvilket fungerer ret fint med 1611 konverter genem AUX. De er virkelig pæne i white edition og ifølge Martin sjældne.
Jeg kan ikke sige om hvad Beovox der lyder bedst. Jeg har vænnet mig til Beovox S80.2 og syntes ikke de mangler noget.

Beovox S120 white edition.

Beovox S80.2 white edition.
De kostede 3920kr alt ialt at få lavet men der er Beovox til de næste 20 år.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser faktisk rigtig godt ud Anderz!  Ville det ikke være perfekt med en hvid BM8000 og BC8000? Hvor bor du henne af? Kunne sgu godt tænke mig en lytter.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja jeg ville lige fortælle historien om hjemturen fra Kbh med de her 4 Beovox.
Da jeg ankom til en S togs station nær Martin regnede det kraftigt men jeg havde lige købt en sammenklaplig sækkevogn hvor de 4 Beovox (grundigt pakket ind i boblewrap med mere)+ fødder hastigt blev lagt på. Det gik lige og jeg kom ind til hovedbanen for at skifte til jyllands toget.
På perronen holdt toget så jeg tog den øverste Beovox og gik ind for at finde min reseverede plads. Tro mig så ikke om det forbandede tog begyndte at køre! Jo ganske rigtigt de 3 resterende stod stadig på perronen. Lettere grebet af panik fik jeg fat i en venlig tog stewardese. Fik hende til at ringe til hittegods for at få dem i sikkerhed. Fik ændret billeten til 1 time senere.
Stod af ved første stop Høje Tåstrup med den 1 Beovox også S toget tilbage igen. Fandt hittegods kontoret, fik mine Beovox igen og så ned til 16.00 mod jylland. Jeg nåede det med 1 minut før afgang hvor der så står en togmand og siger: Den kommer du ikke med hentydene til min Beovox stablet på en sækkevogn. Forklarer at det bliver klappet sammen og at jeg skulle havde været med for en time siden. Det gik. Heldigvis var der få mennesker med på den tur. Resten af turen foregik smertefrit.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke du er velkommen når du kommer forbi Herning i midtjylland.
Hvid BM8000 og BC8000?
Hvidt Beosystem 6000 opfylder kravet ganske fint.
Jeg har ikke tænkt mere på det i lang tid. Jeg ved bare ikke hvordan det skal passe ind hvis det dukker op en dag.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ja det er 6000. Men det er da træfarvet anyway? :)
Oh well, Herning kommer jeg nok ikke til så tit. :) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Palisander BM6000 og BC8000 er overskud. Venter pt på Martin.
|
Til top |
|
|
sumon Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tak for de mange svar der er raslet ind.. Martin har sagt at han sender gode tegninger med til sættet, så jeg overvejer da kraftigt at prøve lykken. Til 270 kr er det da vær at prøve  Jeg er helt enig i, at gammelt b&o sagtens kan lyde som nyt, hvis det er bevet behandlet og serviceret godt, og det er således kun den baggrundsbrummen der generer.
|
Til top |
|
|
jsi012 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sumon skrev:
Hej tak for de mange svar der er raslet ind.. Martin har sagt at han sender gode tegninger med til sættet, så jeg overvejer da kraftigt at prøve lykken. Til 270 kr er det da vær at prøve 
Jeg er helt enig i, at gammelt b&o sagtens kan lyde som nyt, hvis det er bevet behandlet og serviceret godt, og det er således kun den baggrundsbrummen der generer.
|
|
|
Selvfølgelig kan det lyde som nyt! Ville nok nærmere komme med den frække udtalelse at JEG ikke synes det lyder fantastisk af den grund. Og nej.. lad nu være med at blive sure folkens.. jeg er bare ikke til B&O-lyden, men synes det er fedt grej, og ejer jo selv noget af det af nostalgiske årsager. For resten skal undtagelsen lige være BG 8002 med MMC-2, den lyder rigtig godt! __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard
Jeg må give dig ret. Hvis jeg afspiller en CD på mit BeoCenter 9300, eller på min Cayin 257 CD, er der er en virkelig stor forskel i lydkvaliteter til Cayin,s fordel. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter 9300 er heller ikke samme kvalitet some Beocenter 9500 på flere områder ifølge meningerne på Beoworld.
De fleste B&O cd afspillere er phillips nå det kommer til stykket.
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Takker for dit indlæg!
Et af de tidlige billeder af den ene af mine Beovox M150. Ja ja billedkvaliteten blev bedre med tiden.

Ja bas enheder var skiftet da jeg købte dem til originale så udover det ved jeg ikke noget om delefilteret og hvad der står på basenheden. De har altid været min bedste højtalere og jeg nyder dem tit. De spiller musik så neutralt som de var designet til. Bund og dynamik kan de sagtens levere.
Mine Beovox S80.2 og S120 blev gået efter men dem er jeg ligeså glade for. Jeg manglede bare 1 par men S120 i white editon tæt på Martin? Go for it!

Der er en mere tydelig bas iforhold til Beovox S80.2. Min far låner dem på ubestemt tid og han er ganske tilfreds iforhold til hvad stereo der ellers har været genem tiden. Noget skod for det meste.

Beovox S80.2 nyder jeg så sammen med Beosystem 6500 og ind imellem AV9000 hvilket fungerer ret fint med 1611 konverter genem AUX. De er virkelig pæne i white edition og ifølge Martin sjældne.
Jeg kan ikke sige om hvad Beovox der lyder bedst. Jeg har vænnet mig til Beovox S80.2 og syntes ikke de mangler noget.

Beovox S120 white edition.

Beovox S80.2 white edition.
De kostede 3920kr alt ialt at få lavet men der er Beovox til de næste 20 år. |
|
|
Fine billeder. Jeg har et sæt MC120.2, som er en nyere S120. Jeg giver dig medhold i, at de præsterer rigtig godt, og bass er faktisk heller noget den mangler. Netop det, at de ikke stjæler hele rummet, men spiller utroligt godt. M150eren spiller bare mere bass. Jeg overvejer at male et sæt kabinetter i blank sort, eller måske blank hvid. Det kunne fremhævet den på en anden måde, hvor jeg synes at palisanderen kan være lidt for oldshcool at se på. Jeg har heldigvis et sæt lettere ridset kabinetter i overskud. Jeg skal nok få et par billeder på af dem når jeg er færdig. Dejligt der er andre derude som bruger lidt krudt på de gamle B&Oer. Cheers __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Beocenter 9300 er heller ikke samme kvalitet some Beocenter 9500 på flere områder ifølge meningerne på Beoworld.
De fleste B&O cd afspillere er phillips nå det kommer til stykket.
|
|
|
Anderz
Hvilken type DA-konverter lyder bedst?
Det er her årsagen skal findes, der ligger en del år (udvikling) mellem de to modeller.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
sumon Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusing tak for linket. om man kan lide b&o lyden er jo en smagssag  . Men jeg har helt sikkert hørt anlæg der spiller bedre end mit (selv før det begyndte at brumme). Det jeg kan lide ved b&o er byggekvaliteten kombineret med designet, og så lyder b&o da heller ikke værst
|
Til top |
|
|