Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
Holda op hvor prisen stiger på det anlæg. Det kan være at krisen ikke kradser længre?
Også var MCL2047 nummer 3 i hus. Øverst X-tra tvkit.
Dette vil så dække det væsentlige som køkken med Beovox CX100. Badeværelse med CX50 (ikke købt endnu), soveværelse med X-stra tvkit også kontor hvor det bliver Beovox S45 i eg.
Ja det bliver spændene at se om den overdækkede terrase også får noget link inden det bliver sommer.
Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
Jeg har et lille (og halv pinligt) problem. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg for mit Beocenter 8500 til at optage? Altså f.eks. optage et radioprogram på kassettebånd?
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
Mellem Step 2 og 3 burde jeg lige havde nævnt 2 ting.
Efter den ønskede ting at optage fra er sat til i dette tilfælde radio kan du justere levels og sætte dolby. Dette gøres inden du fortsætter til Step 3.
Jeg har ikke lige manual over Beocenter 8500 men Beocord 5500 og 6500 har både auto samt manual record levels.
Normalt sættes de højeste udslag til omkring +1 ved manuel brug.
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
Tak for svarene.
Anderz: Du er selv i gang med at lave et link system kan jeg se, hvad kræver det af udstyr for at lave et link med et sæt højttalere i eks. soveværelset?
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
Ja lad mig se.
Ikke ret meget. 1 sæt Beovox/Beolab også 1 X-tra speaker kit som fås i 2 versioner aktiv og passiv afhænig af hvad type højtalere du sætter til. Derudover noget mcl kabel som går fra tranciver box til den anden højtaler udgang.
Disse X-tra speaker kit kan ikke rigtigt fås længre så priserne varierer. Det ser ud til at maks pris er omkring 1000kr. herhjemme. Den seneste type passiv er 2047 med hvid tranciver hvilket er med seneste software osv.
Som du kan se så består en pakke af tranciver og en relay boks samt vægholder til Beolink. I nogen tilfælde følger der mcl kabel med. Naturligvis instruktioner som er til at forstå.
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
Grundet en klage over at Beomaster 8000 er for høj på 3.1 til lejligheden så har jeg lige sat 1 X-tra speaker kit op sådan løst i det da der et par faktorer der lige skal være iorden før det hele kommer op.
Min pc er i et mindre rum og Beomaster 8000 i stuen hvilket gør at volumen skal havde en hvis højde for pc støjen. Jeg vil skyde på at det er problemet.
Beovox CX100 er nu løst reol monteret.
Her er så relay boks og tranciver panel løst oven på en 14 tommer tam til mit Tama Granstar trommesæt. Forbind tranciver og mcl kabel til relay boks. Mcl kabels anden ende til Beomaster højtaler udgang 2. Jeg fik radio kanal da jeg forbandt den sidste ledning. Det er afmærket hvilket farve ledning der går hvor så der er ikke noget at tage fejl af.
Nu kan jeg så styre Beosystem 6500 og Beovison AV9000 da den er koblet på systemet. Den store fordel at stuen/hovedrummet kan mutes og i linkrum kan du styre systemet som i stuen. Det sære er at der er ingen brum fra højre kanal hvilket jeg gik ud fra der ville være i linkrum men det er der så i stuen. Ved mindre volume er det fint men hvis volummen skrues op i stuen stiger volume i linkrum.
Master Control Panel og Beo4 kan sagtens for kontakt grundet tranciveren.
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
Meget stille.
Først og fremmest skal jeg havde Beomaster 6500 fikset for jo jeg kan høre at højre udgang brummer når linkrum få lidt volume.
Jeg mangler stadig 1 sæt Beovox CX50 til badeværelset. Min søgning efter MCL expander og 2047 link nummer 4 ligger stille. En imellem ser jeg dog ebay.de og ebay.co.uk igenem. Det dukker op. Beolink 2047 koster som sagt 1000kr. herhjemme og det er godtnok der oppe af. Så er der lige LC2 spørgsmålet og de er eftertragtede til en 800kr. stk. Hvormange jeg skal bruge ved jeg ikke endnu.
Ellers er jeg vældig glad for den ene 2047 installation. Jeg har 100% kontrol over systemet i linkrum hvilket betyder vældig lavere volume generalt. Lyden er stadig den samme. Det er virkeligt genialt og dejligt at kunne styre fra andet end bare 1 enkelt rum. Derudover kan jeg få lyden fra tv, dvd og vhs da AV9000 er koblet på. AV9000 kører så med lukket skærm.
Hvordan går det med dit MCL setup? Og hvad med Beovox CX tankerne?
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
De står lidt stille for tiden... Min gamle surround receiver er lige stået af så har købt en ny, og er man på SU er det jo en del penge. Men håber jeg kan finde en Beomaster 3500 til billige penge og så et sæt små billige beovox som jeg så vil have i soveværelset til radio lytning. Men det er ikke helt let at finde sådan en forstærker...
Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
Hej Anderz
Er Beolink 2047 ikke den model MCL til passiv højttaler ? (MCL X-Tra Speaker Kit) -for så tror jeg faktisk at jeg har sådan et sæt liggende som jeg ikke bruger mere da jeg er gået over til det nyere MasterLink.
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
Soundsmith er de bedst producerede B&O pickupper der kan fås. Prisen er derefter og udseende er sort istedet hvilket ikke matcher en Beogram så godt som de original pickupper.
Deres arbejde er topkvalitet og service/support ligeledes. Deres billigste SMMC4 skulle være noget bedre end B&O's MMC4 ifølge medlemmer af Beoworld. Problemmet med B&O's pickupper er at ophæng bliver mørt med tiden og smuldrer.
Selv har jeg kun prøvet SMMC2 på Beogram 8002 og den er rigtig god. Hvis pengene var der havde bestilt en ny men nu er valget ham Axel i Tyskland for en retip hvilket han skulle være god til.
Jo Morten jeg er intereseret. Hvad står der bag på reciver boksen? Er tranciver hvid? Beolink 2047 er passiv model.
Sendt: 14 August 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
I anledningen af at blive 35 år idag må vi have noget opdatering. Yes jeg er i fin form og føler mig ikke gammel.
Når men med Beosystem 8000 og Beosystem 6500 i samme stue er det lidt for meget fedt audio udstyr på samme sted. Jeg har så småt planer om andre møbler på et eller andet tidspunkt. Jeg vil så forsøge med Beosystem 6500 i kontoret og Beolab 8000 alene i stuen med AV9000. AV9000 stadig forbundet med AUX. Engang I fremtiden bliver der surround til Beovision.
Drømmen om Beolink er der selvfølgelig stadig og ved en efter regning så er jeg nede på 4 MCL link istedet for 5 hvilket er ganske dejligt da det sparer en søgning på en MCL Expander og 1 Xtra speaker kit. Selve stuen går fri (AV9000 undtaget) og resten inklusive terrase bliver linket på Beosystem 6500.
Dette kommer fra '89-'90 manualen til MCL. Link moduler samt opsætning er det samme. Xtra speaker kit er den seneste type 2047.
Beovox CX100 samt link er nu i køkkenet hvor det er meningen de skal være. Beovox S80.2 fylder nu op istedet med noget mere fylde end CX100.
Tranciver sidder nu fast med dobbelt siddende tape som fulgte med i Xtra speaker boksen. MCL kabel går til køkken fra Beosystem 6500.
Om den bliver siddende skal jeg ikke kunne sige for en Beo4 er ret følsom og rammer Beosystem 6500 men måske det ændrer sig med option 2 istedet for option 1? Beovox CX100 er nu løst anbragt på toppen af et par skabe. Mangler en boremaskine til ophæng.
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
Ikke andet end fornøjelsen af at eje det.
B&O er en skøn hobby som jeg ikke har noget imod at dele med dem det kunne have interesse for.
Der er hele tiden et eller andet som lige kunne være cool at prøve. Dog tror jeg ikke at det bliver nyere inden for audio. Måske Beolabs, Beovox? og Beovision men kun cd eller digitalt på en disc? Beolink office? Jeg har lidt audio på Pc'en men det er ikke noget jeg planlægger at benytte. Vi for at se.
Jeg har indset at jeg kunne faktisk havde lavet det her Beolink i ML istedet for MCL. Nu har jeg fundet samtlige moduler så det bliver så det. Desuden er Beolink passive en smule dyrere. Hvis jeg vælger at indsætte Beolabs i MCL så kræver det at jeg finder den passende Xtra kit active og de er ikke så tit fremme.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum